Full Size SUV (Chevy Tahoe) praktisch?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
rbaggerman
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2016, 17:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Full Size SUV (Chevy Tahoe) praktisch?

Bericht door rbaggerman »

Hoi Allemaal,

Ben redelijk nieuw op dit forum, vorig jaar voor het eerst naar de USA geweest met gezin van 5 rondrit vanaf Las Vegas door het westen. (Grand Canyon, Zion, Brise, Yellowstone, Tahoe, Yosemite)
Voor deze trip hadden we een Dodge grand caravan gehuurdbij Hertz, perfecte wagen we konden er allemaal in en nog genoeg plek voor de bagage!
Aangezien de reis zo was bevallen hebben we besloten dit jaar weer te gaan, dit keer hebben we de volgende route op het oog. Las Vegas, Zion, Moab, Rocky Mountains, Denver, Black Canyon, Mesa Verde, Page, Las Vegas, La en eindigen in San Diego. (4 weken)
Dit jaar hebben we hiervoor een Full Size SUV geboekt (Chevy Tahoe o.s. bij Alamo, thanks to Harryh) gave bak maar begin me steeds meer af te vragen of dit wel een praktische keuze is geweest….. We zijn ons ervan bewust dat ze niet erg zuinig zijn met brandstof maar waar ik me meer zorgen over maak is het formaat, m.a.w. past het ding wel fatsoenlijk in een parkeervak (en kun je er dan nog uit), kun je er wel mee in een parkeergarage (te hoog?) etc etc

Zijn er hier misschien andere forum leden die ervaring hebben met de Tahoe of andere full size SUV’s en hier iets over zouden kunnen zeggen?

Alvast bedankt voor eventuele reacties

Groetjes

Rob
gastxyz

Re: Full Size SUV (Chevy Tahoe) praktisch?

Bericht door gastxyz »

Vorig jaar in mijn eentje een Tahoe meegehad. Heerlijke bak.
Je bent in Amerika he, het past overal.
Alleen voor 5 man/vrouw + bagage lijkt mij het nog wel klein...
rbaggerman
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2016, 17:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Full Size SUV (Chevy Tahoe) praktisch?

Bericht door rbaggerman »

He Arno, bedankt voor je reactie!

Helaas gaan we dit jaar maar met 4 man, twee volwassenen en 2 kids (18,14) ga er vanuit dat als we de derde zitrij plat gooien we de koffers er wel in gaan krijgen. (3 koffers + koelbox)

Maar qua parking etc denk je wel dat je gewoon overal terecht kunt?

Mvg,

Rob
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Full Size SUV (Chevy Tahoe) praktisch?

Bericht door nieuwenoord »

Wij hadden nog een maat groter, maar parkeren is echt nergens een probleem geweest.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Full Size SUV (Chevy Tahoe) praktisch?

Bericht door Pepito »

In principe geen probleem met parkeren, maar her en der heb je kleinere plaatsen voor compacts, en soms heb ik wel het gevoel dat dat de enige vrije plaatsen zijn.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Full Size SUV (Chevy Tahoe) praktisch?

Bericht door harryh »

Geen enkel probleem Rob, zeker niet in het zuidwesten en de plaatsen die je noemt. Zelfs parkeergarages, zoals in Vegas, zijn er op ingesteld. Sommige parkings hebben aparte parkeerplaatsen voor compact vs de rest, maar da's vooral in de grote steden downtown, zoals NYC, Washington, LA, SFO etc.
Wij zijn net terug uit Florida, zelfs aan het strand op plaatsen met weinig plek geen punt met een fullsize SUV.
Overigens: afmeting Tahoe is 5,05x2,07, Town&Country 5,14x1,95...
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Full Size SUV (Chevy Tahoe) praktisch?

Bericht door LittlePhoenix »

Toen we in Florida woonden had ik soms moeite met een parkeerplek vinden voor mn Honda Odessey. De Honda is net iets groter dan de Dodge Grand Caravan. Maar over het algemeen kan je grote autos zonder al te veel gedoe parkeren. Een lange pick up kan wel lastig zijn, zeker in oude stadjes. Hier kan je een F350 niet langs de hoofdstraat zetten omdat de parkeerplaatsen te kort zijn. Moet je dus om de hoek parkeren en dat kan dan een hele minuut lopen toevoegen aan je bezoekje downtown.

En een minivan heeft schuifdeuren wat heel handig is als iemand te dicht naast je parkeert. Maar als je kinderen oud genoeg zijn om even te wachten terwijl je de auto verplaatst is dat ook niet echt een serieus probleem. Schuifdeuren zijn vooral met kleintjes handig.
rbaggerman
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2016, 17:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Full Size SUV (Chevy Tahoe) praktisch?

Bericht door rbaggerman »

Bedankt allemaal voor de reacties! Als ik het zo lees hoef ik me niet echt zorgen te maken en kan ik beter gaan genieten van de voorpret. :)
Formaat scheelt blijkbaar eigenlijk in de praktijk niet veel met die van de Dodge Grand Caravan waar we vorig jaar mee reden.

Blijft natuurlijk wel afwachten wat ze hebben staan qua Suv’s als we aankomen en ook nog even duimen dat Alamo niet terugkomt op die fijne ‘kortings actie’ van eerder deze week :wink:

Thanks

Rob
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Full Size SUV (Chevy Tahoe) praktisch?

Bericht door Bushmaster »

wij rijden op het moment rond in een Chevy Tahoe, 4 volwassenen + bagage, omgeving Chicago / Indianapolis.
Past perfect in de grote Tahoe.
Parkeergarages is geen probleem, parkeren op parkeerplaatsen ook niet, zelfs op de straat past ie in het parkeervak bij de parkeermeter.
PS: bij inrijden van de parkeergarage hangt er zo'n grote gele balk bij de ingang welke de max hoogte markeert, hoor je geen "BOING" als je er onder door rijd, dan komt het wel goed.
:offtopic: nog een kleine 5 uur, en dan gaat ie voor de 100e keer, "DRIVERS, start your engine". :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer