Review Cruise Canada C30 vanuit Calgary

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
wlmpie
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 feb 2014, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Review Cruise Canada C30 vanuit Calgary

Bericht door wlmpie »

Beste Lezers,

Vorige week zijn we teruggekeerd van een fantastische Canada Amerika vakantie. Daarbij hadden we een camper gehuurd bij cruise canada.
Die camper is matig bevallen, deels prima, deels ook echt onder de maat. Om mensen te helpen bij toekomstige keuzes hieronder mijn review.

Het Boeken
Dit hebben we via Tioga tours gedaan. Dat ging allemaal OK al krijg je van Tioga pas bij de reisbescheiden ook de boekingscode.
Deze boekingscode hebben we gebruikt voor http://www.rvcheckin.com, daar kun je alvast wat extra informatie over de bestuurder opgeven, en alvast de informatievideo's bekijken en de renters assistance guide.

Het ophalen van de Camper
We hadden een dag van te voren gebeld en mochten om 12:30 uur al komen. Dit betekende echter niet dat we ook op dat tijdstip werden geholpen, dus gewoon achter aansluiten in de rij. Het bleek al snel dat het erg druk was. Slechts 1 jongedame was alle klanten aan het helpen bijgestaan door een monteur die ook nog wat klusjes deed. Uiteindelijk kregen wij een"vehicle acceptance form" in handen gedrukt en moesten we zelf onze camper check maar gaan uitvoeren. "Vooral alle schades noteren en let op je voorruit" was het devies. Helaas was dat ook wel nodig want onze camper bleek 5 jaar oud, veel krassen rondom en meerdere putjes in de voorruit. Van binnen bleken de gordijntjes licht beschadigd en versleten en zaten er slijtplekken en vlekken op de bekleding.
Op het eerste gezicht leek de camper schoon, want gootsteen, toilet, douche en het grote vloeroppervlak waren gereinigd, maar al snel bleken de wanden en het plafond te plakken van de frisdrankdruppels, in alle hoekjes zat vuil en stof, oven en afzuigkap vettig, kastjes vuil van binnen en de bagageruimte was nat en modderig.
Gelukkig had ik tevoren een checklist gemaakt op basis van http://changingears.com/rv-checklist-inspection.shtml. Vanwege de staat van de camper hebben we hem dus uitgebreid geïnspecteerd alvorens het acceptance form te ondertekenen.
Behalve dat de camper vies was, mistte de waterslang, zat de uitlaatsteun van de generator los en waren de generatoruren en het propaanlevel onjuist (in ons nadeel) weergegeven op het formulier.
Nadat we geklaagd hadden kregen we een nieuwe waterslang en werd de uitlaatsteun vastgezet. Er werd aangeboden om de camper schoon te maken, maar gezien de drukte zou dat wel even gaan duren dus wij hebben aangegeven dat we hem zelf wel zouden schoonmaken en dan vies weer inleveren. Dit hebben we ook aangegeven op het vehicle acceptance form.
Ik heb nog even gevraagd hoe ik het oliepeil moest checken, want die zag ik niet direct onder de motorkap, maar er werd ons gezegd dat dat allemaal in orde was en dat controleren ook helemaal niet nodig was! (N.B.! Trap hier niet in want in het huurcontract staat gewoon dat jij zelf aansprakelijk bent als er schade ontstaat door te laag oliepeil.)
Overigens bleef het personeel wel vriendelijk en meewerkend, ze konden simpelweg niet iedereen snel helpen.

Omdat we nog door moesten naar Banff en haast kregen zijn we om ca 15:00 uur vertrokken naar de meest nabije Walmart alwaar ik de camper ben gaan schoonmaken en vrouw en kinderen inkopen zijn gaan doen.
Na twee uur! schoonmaken was de camper weer acceptabel en heb ik ook nog even oliepeil en bandenspanning gecheckt. Oliepeil was goed, maar bandenspanning was echt veel te laag (1 achterband was 55 psi terwijl ze 80 psi moeten zijn). Kortom ons vermoeden dat cruise Canada het niet zo nauw neemt met onderhoud en veiligheid werden bevestigd, dit moet je zelf dus bewaken.
Tijdens het schoonmaken viel mij op dat het level van de camper accu al gezakt was naar 11 volt terwijl er nauwelijks stroom werd verbruikt. Ik vreesde met een gare accu te maken te hebben en dat klopte, daarover later meer.
Wij hadden ook de inventaris beter moeten checken want er bleken ook nog een emmer, dustpan en 4 vorken te missen, de steel van de koekenpan zat los en de blikopener was stuk.

Het Rijden
Rijden met zo'n grote camper van bijna 10 meter lang is best lastig in het begin. Vooral omdat je ook nog begint met rijden in de stad. Vooral goed de spiegels gebruiken en de bochten ruim nemen. Na enige tijd went het echter en ging het best goed. Mijn vrouw had echter een andere mening: "rij jij maar met die vrachtwagen". Voordeel van een wat oudere camper vol krassen is dat het niet meer uitmaakt als je eens een boomtakje raakt op de campground. Op zo'n glimmend wit ding van Canadream zie je dat natuurlijk wel gelijk.

Tijdens het rijden heb je weinig aan de buitenspiegels omdat deze heel erg trillen waardoor je weinig ziet. Gelukkig hadden de dodehoekspiegels daaronder geen last van trillingen waardoor je daarmee toch nog zicht naar achteren had en ook kon zien wat er naast je zat (wel heel klein).

De motor maakt veel lawaai en de ruiten en het gasfornuis moesten regelmatig weer klem worden gezet om het gerammel in toom te houden.

De motor is echter zeer krachtig en had ook op steile stukken geen problemen om de camper de berg op te krijgen, ook naar beneden werkt het tow/haul systeem, dat standaard aan staat, erg goed en schakelt terug zodra je even remt waardoor je verder naar beneden op de motor remt. Ook dit ging vlekkeloos. De camper is gebaseerd op een Ford F450 super duty pickup truck en daar is duidelijk over nagedacht. Mijn privé auto heeft meer moeite met remmen op de motor.

Het overige verkeer in Canada is redelijk rustig en tolerant, alleen in de omgeving van Calgary hadden we wat vervelende ervaringen met jongemannen met petjes in pickups die vonden dat we in de weg reden. Het viel mij sowieso al op dat de Calgarians redelijk lomp kunnen zijn, bijvoorbeeld tegen de zwervers in de stad, maar dat is een ander onderwerp.

Leven en slapen in de camper
De matras op het bed achterin de camper was voorzien van een plastic hoes, handig bij kleine kinderen die nog niet helemaal zindelijk zijn, maar wij hebben de plastic hoes eraf gehaald en opgeborgen in het bagageruim en aan het eind van de vakantie er weer omheen gedaan. Zonder plastic hoes hadden we een redelijk comfortabel en voldoende ruim tweepersoonsbed.
De kinderen lagen in de cabover en klaagden dat de plank met bekleding die de bestuurderscabine afdekt. duidelijk harder was dan de andere kussen in de cabover. Uiteindelijk hebben zij dit opgelost door allebei diagonaal in de cabover te gaan liggen met de voeten naar het midden van de campoer gericht. Bij grotere kinderen of volwassenen is hiervoor echter te weinig ruimte denk ik.

Het verstrekte beddengoed bestond uit lakens, kussens en een soort dekbedden van slaapzakmateriaal, zonder dekbedhoes. Wij hadden zelf dekbedhoezen van huis meegenomen, maar daarvoor waren de dekbedden te groot dus hebben we de dekbedhoezen als lakenzak gebruikt.

Voor 4 personen was deze camper fijn om in te leven en ook best comfortabel, jammer dat de kussens zo oud waren dat je het frame van de bank erdoorheen voelde. Voor de 7 personen lijkt mij deze camper toch wel spartaans, want aan de tafel kunnen echt maar 4 mensen eten. de rest moet dan met bord op schoot denk ik.

Sanitair
Watertanks en verwarming waren voldoende voor normaal gebruik van toilet en keuken voor zeker twee dagen. Op enkele dagen hebben wij ook de douche gebruikt en ook dit ging best goed, er was voldoende warm water om te douchen en de douche was niet eens zo heel krap. Door de wc deur open te zetten onstond achterin de camper een soort badkamertje.

Problemen onderweg
Al snel bleek dat onze camperaccu gaar was, deze liep al leeg na 30 minuten gebruik van de afzuigkap, waarna de verlichting begon te knipperen als je de waterpomp gebruikte, aggregaat was alleen te starten als je eerst de automotor startte en koelkast en koolmonixide alarm begonnen te protesteren.
Op een campground met hookup geeft dit nog niet zoveel problemen, maar omdat we ook naar o.a. yellowstone gingen, zonder hookup, was een fatsoenlijke camperaccu toch wel een vereiste.

andere problemen:
De seal van het toilet was niet goed luchtdicht, dus je krijgt nare luchtjes in je camper.
één van de floorlights flikkerde
1 scharnier van de hordeur was afgebroken
de schuif op de hordeur, voor de deurknop, ging heel stroef.
wc papier houder zat los op de muur
de keukenkraan zat los.

Bellen met travellers assistance TA
Je kan TA 24 uur per dag bellen, maar je krijgt dan eerst een callcenter (vaak na een wachttijd van enkele minuten) en die geven de boodschap door aan een agent die jou dan weer terug gaat bellen. Wij hadden via prepaidzero een simkaartje besteld, maar deze werken via een litouws nummer dus het gratis 1-800 nummer is dan gewoon betaald en met de wachttijd tikt je beltegoed weg. Toen wij ook nog een lekke achterband ontdekten (gelukkig al op de campground) was tijdens ons gesprek met Travellers assistance ons beltegoed op en belde men pas 2 uur later terug!
Al met al is de communicatie met TA niet echt vlot en moet je vaak opnieuw bellen en redelijk assertief zijn om iets voor elkaar te krijgen.

Reparaties onderweg
Onze lekke band is na enig aandringen om 7 uur 's-ochtends op de campground vervangen door het Canadese Fountain tire. Opmerkelijk was wel dat er gewoon een nieuwe band op de velg ging en van balanceren was geen sprake, dat verklaart mogelijk waarom de campers van cruise canada en cruise america zo trillen.

Bij een door cruise canada opgegeven adres in Edmonton zouden onze camperaccu en andere defecten worden gerepareerd. Na aankomst om 8:30 uur zijn wij eerst gaan ontbijten bij de lokale Mcdonalds. Na twee uur kwamen wij terug bij de camper om te constateren dat ze nog niets hadden gedaan. men wachtte nog op autorisatie van cruise canada. Reparatie van de toilet seal was überhaupt niet binnen een dag mogelijk want ze waren very busy.
Uiteindelijk zijn wij toen maar met de taxi naar de West Edmonton Mall gegaan en hebben daar in het zwemparadijs de dag doorgebracht.
Om half vijf hebben we de camper weer opgehaald, men had er een nieuwe accu ingestopt, de toiletrolhouder opnieuw vastgeschroefd en de kraan vastgezet. i.m.o. nog geen uurtje werk maar blijkbaar moest dat een volle dag kosten.
De slechte toiletseal hebben we maar opgelost door alleen te urineren op het toilet en voor de grote boodschap de toiletten in restaurants, visitor centers en campgrounds gebruikt. Met alleen urine en toiletchemicalien in het toilet bleef stank gelukkig uit.

Het reizen
wij hebben in 23 dagen ongeveer 5000 kilometer afgelegd. Dit was goed te doen. Het prettigste is om op een dag maximaal 400 km af te leggen. wij hadden enkele reisdagen met 6 tot 700 kilometer en dat was wel erg lang met een camper. Zelfs al was het voor een groot deel ook nog snelweg.

Generator en airco
Omdat wij ook naar campgrounds zonder hookup gingen wilden we graag een camper met generator. in Canada hebben alleen de C30 campers van cruise canada een generator. Vooral bij hitte is dit erg fijn zodat je de dakairco kunt gebruiken en bij koken de magnetron. Voor onze reis overwogen we de generatoruren af te kopen voor 7 dollar per dag, gelukkig hebben we dit niet gedaan want uiteindelijk hebben we de generator maar iets van 3,5 uur gebruikt voor 3,50 per uur.
In het zuiden van de VS zul je de generator denk ik vaker gebruiken vanwege de hitte. Het viel op dat de airco van de auto de bestuurderscabine wel koel kreeg, maar de camper daarachter bleef toch aardig warm. De dakairco kreeg de camper wel gekoeld, maar ook die koelde niet geweldig en maakte erg veel lawaai, daar zou je m.i. niet bij kunnen slapen!

Het terugbrengen
Ondanks dat wij de camper weer vies van binnen zouden inleveren hebben we hem toch nog redelijk schoon gemaakt, al was het maar om gedoe te voorkomen en wetende dat de huurders na ons hem waarschijnlijk in dezelfde staat zouden ontvangen. Het schoonmaken van alle aangekoekte insecten aan de buitenkant was aanzienlijk meer werk. Bij inleveren echter werden alleen km-stand brandstof en propaanniveau gecheckt en daarmee was het wat cruise canada betreft OK. Omdat wij niet tevreden waren over de staat van de camper en vooral de verloren tijd in Edmonton hebben wij een dag huur + onkosten terug gevraagd. de dag huur werd ter plekke verrekend voor de onkosten werden we doorverwezen naar customer relations. (N.B.! op het refund formulier staat dat je met ondertekening afziet van alle verdere claims, omdat wij ook nog onkosten teurg wilden hebben we dit apart aangetekend op dit formulier, had ik dit niet gedaan dan was onze claim waarschijnlijk kansloos geweest. Ik heb inmiddels een claim voor de onkosten (o.a taxikosten, belkosten en missende inventaris) ingediend bij customer relations en ben benieuwd naar hun reactie. Maar onze grootste claim, een dag huur, hebben we gelukkig al terug gehad.

Conclusie
Ondanks alle problemen hebben wij een geweldige vakantie gehad. Noord Amerika is prima te bereizen met een camper. Cruise america / cruise canada zijn het goedkoopst maar wij weten nu waarom. Men doet niet aan maintenance, alleen aan repairs. Volgende keer gaan we denk ik bij een ander bedrijf huren, al lees je over ieder bedrijf negatieve reviews.

Omdat dit onze tweede matige ervaring met cruise amerika was (10 jaar geleden in chicago, hadden we een C25 met een lekkende afsluitklep van de rioolwatertank) denk ik niet dat we cruise america een derde keer gaan proberen of customer relations moet ons nog heel positief gaan verrassen. Dat verwacht ik eigenlijk niet, want ik denk dat onze ervaring redelijk representatief was voor cruise canada/america.

Kortom, je kunt cruise canada/america denk ik vergelijken met een low cost carrier als Ryanair, je krijgt de basis en verder niet teveel zeuren, want het mag niets kosten. Dus als je voor de prijs gaat kies cruise canada/america, ga je voor kwaliteit kun je beter een andere aanbieder nemen.
Laatst gewijzigd door wlmpie op 23 aug 2015, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Review Cruise Canada C30 vanuit Calgary

Bericht door Marenko »

Bedankt voor deze review! Wij hebben even getwijfeld om vanwege de kosten volgend jaar over te stappen naar Cruise America. Deze review heeft bij ons de gedachte gesterkt om het vooral toch niet doen!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Review Cruise Canada C30 vanuit Calgary

Bericht door Marcopstal »

Sorry, maar ik vind de getrokken conclusie er toch wat over.

Er zijn evengoed mensen die heel tevreden zijn over Cruise America, en anderen die klagen over defecten e.d. van andere verhuurders. Je beschikt op dit moment zelf niet over ervaring om te vergelijken, doe dat dan ook liever niet.

Als men de raad zou opvolgen en meer betalen voor "kwaliteit", wat dan als dat uiteindelijk ook tegenvalt ?

Algemeen worden deze campers (van alle verhuurders) niet echt met zachtheid behandeld door de gebruikers en zijn er velen die het helemaal niet netjes proberen te houden. Eenzelfde verhaal heb je met hotelkamers. Wat men soms na een verblijf aantreft tart alle verbeelding. Een gerenoveerde kamer ziet er een jaar later vaak al niet meer uit, en deze staat dan nog niet eens op wielen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Review Cruise Canada C30 vanuit Calgary

Bericht door Marenko »

En toch hoor ik deze verhalen te veel. Wij hebben nu 6 x met een roadbear camper gereden, de zevende keer komt er aan en hebben in 6 keer nog geen enkel defect of probleem gehad. Een keer deed de keukenkraan het niet lekker. Na 1 belletje zonder in de wacht te staan werd ons verteld dat het waarschijnlijk kalk was. En na een uitleg hoe die weg te krijgen was het opgelost. De andere keer dat we gebeld hebben was onze eigen schuld. De camper deed niets meer, omdat de power knop nog op uitstond na het tanken. Nog nooit een vuile camper meegekregen en nog nooit iets gemist in de inventaris. Je kan mij niet vertellen dat dan 6 x mazzel geweest is.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Review Cruise Canada C30 vanuit Calgary

Bericht door Marcopstal »

Ik wil akkoord gaan dat er verhuurders zijn met een betere service (en hogere prijs), maar garanties geeft dat zeker niet. Goede raad geven aan anderen zonder zelf te kunnen vergelijken vind ik een stap te ver. Het is vrij evident dat er met alle CA's die er rondrijden er wel zeker een aantal problemen zullen vertonen en ik begrijp ook wel dat dat niet steeds even vlot opgelost wordt, maar zoiets doet zich soms ook met huurwagens voor. Vandaag hier nog een ervaring gelezen mbt het meekrijgen van een "vuile" huurwagen.

Ik denk dat er bij CA ook wel duizenden tevreden klanten zijn.

Laat ons het er misschien op houden dat bij CA er een hoger risico is op oudere campers en defecten ? Maar dat je evengoed een gloednieuwe kan meekrijgen zonder enig probleem.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
wlmpie
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 feb 2014, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Review Cruise Canada C30 vanuit Calgary

Bericht door wlmpie »

Ik wil niemand de raad geven om niet te kiezen voor cruise america /canada, bij de voorbereiding vond ik het best lastig om alle verhalen in te schatten, dus daarom post ik onze uitgebreide ervaringen hier en mag eenieder zelf oordelen. Natuurlijk hadden wij de pech een 5 jaar oude camper mee te krijgen en voor een 5 jaar oude camper functioneerde hij in de basis nog best goed, verwacht alleen niet teveel kwaliteit en luxe, dat is mijn boodschap en houd er rekening mee dat je mogelijk tegen wat probleempjes zult aanlopen. En als je geluk hebt krijg je een nieuwe camper en ben je spekkoper.
Ik adviseer mensen ook niet om Ryanair te mijden, maar als je daar boekt krijg je waarvoor je betaalt, zo werkt dat nu eenmaal.

Voor een volgende trip kiezen wij denk ik een andere aanbieder, tenzij het prijsverschil echt te groot wordt, maar die afweging moet iedereen zelf maken.
Gebruikersavatar
RuudB
Amerikakenner
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 feb 2008, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Review Cruise Canada C30 vanuit Calgary

Bericht door RuudB »

Een leuke review wat een goed beeld geeft van een camper en de campervakantie. Wij hebben nu twee keer bij El Monte geboekt en twee keer bij Cruise America. Alle keren kregen we een camper mee dit nog geen jaar oud was. De afleveringen bij El Monte vond ik professioneler, die van CA worden door tussenpersonen gedaan. Onze camper afgelopen zomer was van april 2015 en had bijna 9.000 miles gereden. Toch mankeerde er al het een en ander aan. Laatjes en deurtjes die open gingen en veel vlekken op de bank. De generatorstand klopte ook niet, maar na onze trip in 2013 was ik daar op gefocusd omdat we toen 7 uur extra moesten betalen vanwege een foute vertrekstand. Ook was onze camper de laatste keer echt niet schoon gemaakt. Dat merkten we echter op de camping pas. Gele rand in het toilet, etensresten aan het bestek en pannen en mistte de bezem. Ik heb daarover mijn beklag gedaan bij inleveren, maar dat wimpelde men af dat het bij inleveren meestal nog veel erger was en dat ze er niet veel tijd voor hadden omdat het hoogseizoen was en ze wel 15 uitgiftes op een dag hadden. Was overigens CA in Boston, in Lakeville MA.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Review Cruise Canada C30 vanuit Calgary

Bericht door PSVwally »

Inderdaad een goede review over een camperhuur
Gebruikersavatar
yarrah
Amerika-expert
Berichten: 1986
Lid geworden op: 23 nov 2006, 10:54
Locatie: groningen

Re: Review Cruise Canada C30 vanuit Calgary

Bericht door yarrah »

Het rare vind ik van cruise canada is dat je de volle pond moet betalen voor een camper van 5 jaar oud. Bij fraserway komt dat niet voor daar zijn de rv's niet ouder dan twee jaar. Wil je bij hun goedkoper vakantie houden. Geven zij de mogelijkheid om een oudere te huren voor een zwaar gereduceerd tarief (four seasons) Wij hebben daar 2 jaar terug eentje van gehuurd en ik heb nog moeten vragen of die rv echt 3 jaar oud was. Hij leek gloednieuw.

Wat ik jammer vind van de reisorganisaties is dat ze je niet echt helpen om een betere keuze te maken voor wat betreft de kwaliteit van de rv's. Want ze weten dat dondersgoed dat Cruise canada niet de beste is. Dat hebben tioga, go canada en travelhome mij bevestigd.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Gypsygirl1
Amerika-expert
Berichten: 1933
Lid geworden op: 19 okt 2006, 00:33
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Graft-de Rijp NH
Contacteer:

Re: Review Cruise Canada C30 vanuit Calgary

Bericht door Gypsygirl1 »

Hier moet ik gewoon even op reageren, wij huren al jaren bij Cruise Canada/America, de meeste keren, ik denk zo'n vijf keer, bij Cruise Canada in Calgary.
Altijd goede, redelijk nieuwe campers meegekregen en best wel eens wat gehad onderweg, maar dat gelijk laten repareren en de bon op het eind bij het inleveren van de camper ingeleverd en gelijk terugbetaald gekregen.
Wel doen wij, samen met iemand van Cruise Canada, een uitgebreide check bij het ophalen, en al duurt dat even, wij nemen daar altijd goed de tijd voor.
Voor ons zijn de campers altijd schoon genoeg en als er iets niet helemaal schoon is dan maken we dat zelf schoon maar dat duurt zeker geen twee uur!
Spiegels die trillen kan je ook zelf vastzetten. Wij hebben daar nooit last van gehad trouwens.
We hebben een keer onderweg moeten bellen naar CA, maar werden binnen vijf minuten teruggebeld en ze gaven een adres waar wij terecht konden, in de buurt waar we zaten.
CA/CC is natuurlijk een stuk goedkoper dan andere maatschappijen en daarom zijn het natuurlijk niet de meest luxe campers maar voor ons altijd goed genoeg en als er wat stuk is, onderweg laten maken of zelf oplossen. Bij de eerste boodschappen ook een gereedschapssetje kopen dus.
Wij zijn erg tevreden klanten en dat na zoveel keer huren bij Cruise Canada in Calgary.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Review Cruise Canada C30 vanuit Calgary

Bericht door PSVwally »

Natuurlijk kan het voorkomen dat er eens iets kapot gaat. Die dingen worden ook afgeragd. Maar ik vind dat je toch wel mag verwachten dat je een schone camper krijgt en dat iig aan de buitenkant alles vastzit?
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Review Cruise Canada C30 vanuit Calgary

Bericht door Marenko »

Natuurlijk kan er altijd iets kapot gaan. Maar daar zit je toch ook niet op te wachten. Een gereedschaps setje kopen voor het geval dat moet toch niet nodig zijn? Wij hebben op onze reizen nog geen minuut verloren aan het repareren van de camper. En ja natuurlijk hebben we ook wel eens een schroefje ergens vast gezet. Tijdens het rijden kan er natuurlijk altijd wat los trillen. Daarbij vind ik het prijsverschil in het naseizoen niet eens zo heel hoog. Wij hebben voor volgend jaar ook bij Cruise gekeken maar het verschil was maar heel weinig.
wlmpie
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 feb 2014, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Review Cruise Canada C30 vanuit Calgary

Bericht door wlmpie »

wlmpie schreef:Ik heb inmiddels een claim voor de onkosten (o.a taxikosten, belkosten en missende inventaris) ingediend bij customer relations en ben benieuwd naar hun reactie.
Update: Tioga tours heeft n.a.v. onze mail aan customer relations ook contact opgenomen met Cruise Canada en inmiddels hebben wij de gemaakte onkosten teruggekregen op onze creditcard. We hadden al een dag huur terug gehad vanwege de problemen. Dus i.i.g. wel netjes afgehandeld achteraf.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Review Cruise Canada C30 vanuit Calgary

Bericht door michelly »

Wij zijn ook maar matig tevreden over de C30 van Cruise America die we afgelopen weken in Las Vegas meekregen. Ik citeer even uit ons verslag:
Wij hoeven totaal geen luxe maar de kwaliteit van de camper laat toch wel te wensen over. De kraan boven de spoelbak valt er nog net niet af, een laatje hebben we vanaf het begin niet meer kunnen gebruiken omdat ie niet meer dicht kan, een magnetron die er bijna uitvalt omdat de schroefjes dol zijn, de grijze tank lekte al in het begin maar gelukkig heeft een aardige KOA-medewerker dat een paar weken geleden opgelost, vandaag tijdens het rijden merkten we dat ook de zwarte tank ging lekken en dat is geen pretje als je staat te tanken. Dit samen met de douchewand die ineens uit elkaar knalde midden in de nacht geeft toch te denken. Het is natuurlijk wel zo dat een andere maatschappij veel duurder is maar als je voor 18 dagen een dikke 3000 euro moet betalen verwacht je toch wel iets van kwaliteit.
Toen de douchewand in duizenden stukjes uit elkaar geknald was hebben we CA gebeld. De dame aan de telefoon wilde me terug laten bellen maar ik stond op dat moment bij het Visitor Center van Tuolumne Meadows te bellen en we hadden geen zin om daar lang te wachten. De laatste dagen hebben we dus maar met een kapotte douchedeur gedoucht.
Ik moet er wel bij zeggen dat we bij inlevering zonder morren $ 219 retour kregen vanwege 1 dag lekkage van de zwarte tank. En daar hadden we het minste last van gehad want de laatste nacht hadden we een full hook-up.
Wat betreft de lekkage aan de grijze tank, dat begon al na een paar dagen met wat gedrup. Toen we op een KOA stonden werd dat gedrup echter een waterval. We hadden daar geen telefonisch bereik dus heeft een KOA-medewerker eens gekeken en vol verbazing had hij geconstateerd dat het allemaal heel provisorisch opgelapt was. Hij heeft een nieuwe slangklem aangebracht en dat heeft voor de rest van de vakantie standgehouden.

In maart 2016 hebben we een wegbrengcamper van Roadbear geboekt. Dan kunnen we vergelijken. Overigens hebben we 2 jaar geleden ook een nieuwe camper van Cruise Canada weggebracht. Dat beviel toen prima, maar ja, toen waren er natuurlijk nog geen mankementen :wink:

Wij zijn afgelopen vakantie met 6 volwassenen geweest. De reden dat wij voor een camper kozen was omdat je dan toch wat meer ruimte hebt dan in een gewone auto. Maar een eventuele volgende keer in de zomer kiezen wij waarschijnlijk toch weer voor de combinatie tent/hotels.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer