Auto huren via Expedia.nl

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
sdxbe
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2015, 17:08
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Belgium

Auto huren via Expedia.nl

Bericht door sdxbe »

Ik ben al een aantal dagen prijzen aan het vergelijken om een SUV te huren in Florida in juli-augustus.
Vandaag vond ik een zeer interessante prijs op expedia.nl voor een standard SUV voor 30 dagen met alle verzekeringen inbegrepen zonder eigen risico: 1.316,00.

Ik lees:
Cascoverzekering zonder eigen risico: inbegrepen bij het tarief
Dekking bij diefstal voertuig (ook bekend als Diefstalverzekering): Inbegrepen bij de cascoverzekering
Aanvullende cascoverzekering: Ter plaatse af te sluiten. Hierbij wordt het eigen risico verlaagd of uitgesloten (niet nodig want reeds inbegrepen bij het tarief)
Aansprakelijkheidsverzekering: Inbegrepen bij het tarief. Hieraan zijn beperkingen verbonden
Ongevallenverzekering: Ter plaatse af te sluiten. Hieraan zijn mogelijk beperkingen verbonden

Dus als ik het goed begrijp is er een volledige dekking, maar geen ongevallenverzekering.
Maar wat is dat dan een ongevallenverzekering? Is dit enkel van toepassing op lichamelijke letsels? Die zit in m'n reisongevallenverzekering inbegrepen.
En ik lees verder ook nergens tot welk bedrag die cascoverzekering gaat terwijl er op andere websites altijd vermeld staat dat het tot $ 1 mill gaat.

Is het te vertrouwen via expedia.nl?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door Hinko »

sdxbe schreef: Dus als ik het goed begrijp is er een volledige dekking, maar geen ongevallenverzekering.
Maar wat is dat dan een ongevallenverzekering? Is dit enkel van toepassing op lichamelijke letsels? Die zit in m'n reisongevallenverzekering inbegrepen.
Ja plus bagage maar dit zit ook in je reisverzekering als het goed is.
sdxbe schreef: En ik lees verder ook nergens tot welk bedrag die cascoverzekering gaat terwijl er op andere websites altijd vermeld staat dat het tot $ 1 mill gaat.
Twee dingen:
Cascoverzekering (Vaak genoemd als CDW of LDW) = geen eigen risico
Aansprakelijkheid (Vaak genoemd als SLI) = tot 1 miljoen dollar.
sdxbe schreef: Is het te vertrouwen via expedia.nl?
Ja
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door Vito »

Ik heb een mindere ervaring met Expedia, maar dat is wel voor Griekenland. Ter plekke kwamen er nog allerlei toeslagen bij.
Gebruikersavatar
sdxbe
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2015, 17:08
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Belgium

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door sdxbe »

Ik had geboekt, maar ondertussen weer geannuleerd omdat ik er uiteindelijk toch een bad feeling bij had...

Alles was ok, maar ik was glad vergeten een additional driver bij te boeken. Eigenlijk kreeg ik nergens die keuze om dit te doen zelfs.
Op hun site staat wel vermeld dat een additional driver $13/dag kost ofwel $91/huurperiode (in ons geval 30 dagen). Dat is wel een serieus verschil met de dagprijs!

Ik bel dus naar Expedia waar men mij meedeelt dat ik deze optie aan de Hertz balie er moet bijnemen. Als ik vraag of Hertz ook die prijzen hanteert die zij op hun site vermelden kan men mij geen geruststellend antwoord geven. Dat zou dus wel eens een flinke verassing kunnen worden.

Daarop bel ik naar Hertz. Een dame die Engels praat met een zwaar Aziatisch accent (moeilijk te verstaan) vindt vrij gauw mijn reservatie terug en zegt dat het tarief $10/dag is, dus nog steeds $300 extra. Ik vertel dat ik geboekt heb via Expedia en dat daar een tarief vermeld staat van $91 voor de huurperiode. Ze vraagt mij even te wachten terwijl ze dit verifieert. Enkele minuten later wil ze mij doorschakelen met de European Hertz office waar men mij zal kunnen verder helpen. Thank you for calling and please hold. Geen verdere uitleg. Ik heb dan nog bijna 10 min aan de lijn gehangen tot men, zonder dat ik nog iemand kon spreken, de lijn heeft verbroken. :(

Ik heb dan maar gewoon m'n boeking kosteloos geannuleerd want als ik een auto geboekt heb wil ik me geen zorgen meer maken over wat er mogelijk nog allemaal bij komt van kosten, ook al is Expedia.nl ruim €200 goedkoper dan elders.

Ik denk dat ik nu maar via usareisen.de (Alamo) zal boeken.
Alles staat super duidelijk vermeld en volgens wat ik hier al gelezen heb zou Alamo toch altijd de meest recente auto's moeten hebben met de beste optiepakketten. Of maakt dat allemaal niet zoveel uit met bvb Budget en MeetingPoint?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1922
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door Frasi »

Tip: als je de kosten in de hand wilt houden; altijd alle opties en gewenste upgrades al nemen tijdens de boeking (bij de bekende brokers).
Aan de balie bij de verhuurder heb je geen mogelijkheid meer tot prijsvergelijking en is je onderhandelingspositie beroerd. Én je bent moe van de lange reis waar de voor commissie werkende baliemedewerker dankbaar gebruik/misbruik van maakt. Er zijn meerdere voorbeelden van 'verrassende' eindafrekeningen. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 11&t=57095

Dus boek de autocategorie die je wilt hebben en incl. het aantal bestuurders.
alamo.co.uk/brits komt vaak heel gunstig uit zeker omdat ze standaard 4 bestuurders inclusief hebben.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door georgesken »

Ik had me gratis lid gemaakt van de hertz gold club en heb sindsdien 2x niets moeten bijbetalen om mijn vrouw als 2e bestuurder te laten rijden in Florida.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
sdxbe
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2015, 17:08
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Belgium

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door sdxbe »

georgesken schreef:Ik had me gratis lid gemaakt van de hertz gold club en heb sindsdien 2x niets moeten bijbetalen om mijn vrouw als 2e bestuurder te laten rijden in Florida.


Hoe waren de auto's die je kreeg bij hertz? Recent en goed uitgerust?
panter69
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2016, 10:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door panter69 »

hallo
Ik ga in augustus naar lv en heb alles bij Expedia .be geboekt ook de auto
maar nu lees ik hier dat er geen verzekering bij is moet ik er dan daar een bij pakken.
nu ben ik een beetje bang dat het mij heeeeeeeeeel veeeel ga kosten :sadcry:
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door Hinko »

Hoi panter69, welkom!
Waar lees je dat?
Kun jij mij dat laten zien?

Boek je via Expedia.be dan beschik je altijd over de juiste verzekeringen!
Voor meer informatie over autohuur kun je ook nog eens deze post nalezen.
panter69
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2016, 10:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door panter69 »

Hallo Hinko
Ik heb naar Expedia gebeld en daar vertelde ze mij dat ik het daar moest regelen ,
Ze vertelde ook dat ik het daar moest afkopen .
het is onze eerste keer dat we zo iets doen .
ik ben er al maanden mee bezig :wink:
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door Hinko »

Zo wat slecht van Expedia.
Medewerker heeft totaal geen idee blijkbaar.
Je hoeft niks te regelen en er valt ook niks af te kopen.
Heb je de link gelezen waarna ik verwezen had?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door michelly »

Ik heb ook wel eens gehad dat een medewerker van Expedia ons foutief voorlichtte wat betreft autohuur. Ter plekke was alles in orde.
panter69
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2016, 10:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door panter69 »

Hey Hinko
ja ik heb de link gelezen bedankt daar voor ,als je nog tips hebt mag je ze altijd geven hoor .
Dus moet ik geen extra verzekering afsluiten daar.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door babarage »

Alles op de expeditie.be wijst er op dat je schadeverzekeringen er gewoon bij zitten. Wat ik kan bedenken dat de medewerker misschien zit te denken aan de mogelijkheid om iets als een road Side assistance (pech onderweg) pakket ter plaatse af te nemen.

Maar, wat staat er in de email die je na boeken hebt gekregen. Daarin moet aangegeven staan wat inbegrepen is.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door Hinko »

Nee dat is niet nodig.
Zoals je in de openingspost heb kunnen lezen kun je ter plekke nog twee dingen aanschaffen.

Een extra road assitance verzekering, voor oa lekke banden en als je vergeten b ent om te tanken en een soort reisverzekering. Deze heb je naar alle waarschijnlijkheid al zelf bij je reisverzekering.

Andere verzekeringen kun je niet aanschaffen. Het is er namelijk niet.
Dus je kunt gerust boeken via Expedia.be
Je hebt geen eigen risico bij schade en je aansprakelijkheid is ook bij Expedia 1 miljoen dollar.
panter69
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2016, 10:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door panter69 »

Ja eigen risico moet daar afkopen, had ze gezegd.
Als de huurauto wordt beschadigd of gestolen, kan het eigen risico in rekening worden gebracht.
Ter plaatse heb je de mogelijkheid om een extra verzekering aan te schaffen om dit eigen risico te bepreken.
Expedia is niet aansprakelijk voor een dergelijk eigen risico of het aanschaffen van extra verzekeringsdekking .
zo staat het in het mail
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door Hinko »

is een algemeen verhaal. In andere landen heb je namelijk WEL een eigen risico.
Nogmaals, in de VS is je eigen risico 0 dollar.
Je kunt ook ter plekke niks afkopen, die optie is er namelijk niet voor ons Europeanen, het zit namelijk al in je standaard pakket.
mafo
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2017, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door mafo »

Had wat vragen over de verzekeringen aan Expedia.
Op het online formulier werd zelfs na 2x niet gereageerd.
Via social media en het Expedia blog werd ik verwezen naar de telefonische klantensupport.

Daar kreeg het "zonder eigen risico" een bijzondere wending. De dame aan de telefoon gaf aan dat hiermee werd bedoeld dat je WEL eigen risico hebt. Aangezien ik twijfelde nogmaals gebeld, tweede dame zei precies hetzelfde. Verwijzen naar de website deden ze niet twijfelen. Ze bedoelen kennelijk "zonder eigen risicodekking" . Dit en de onduidelijkheid in de bevestiging wat nu daadwerkelijk aan verzekering is inbegrepen hebben mij de autohuur doen annuleren.

Heb nu geboekt via auto Europe, die hebben duidelijke voorwaarden.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door Hinko »

Tja niet best van Expedia.
Je eigen risico voor autohuur in de VS is 0 dollar. Waar je ook huurt.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Auto huren via Expedia.nl

Bericht door sanook »

Apart, ik heb voor onze trip in mei ook bij Expedia een auto gehuurd en als ik daar de voorwaarden bekijk staat er toch echt 0,- eigen risico.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer