Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autoverzekeringen SLI tot 1mil. dollar

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gijs11
Amerikafan
Partner van: Paula (geen eigen account)
Aantal x V.S. bezocht: 5

Autoverzekeringen SLI tot 1mil. dollar

Bericht door Gijs11 »

Hallo,

Even een vraag betreffende de verzekeringen die USCarHire standaard aanbied.

Gold Inclusive
•Up to 4 drivers.
•Rental with unlimited mileage.
•Loss Damage Waiver (LDW) / Collision Damage Waiver (CDW) - This covers damage to the car.
•Supplemental Liability Insurance (SLI) up to $1M cover - This covers damage and injuries to 3rd Parties.
•Uninsured / Under-insured Motorist Protection (UMP) - This covers the eventuality that an uninsured driver is involved in an incident with you.
•All taxes and airport fees.
•Initial tank of gas included in price *. The tank will be full on collection and you return empty.
•Save Time at the desk with Alamo and National Kiosks (for bookings of 30 days or less).
Our price includes Insurance Excess Waiver in the USA with Dollar and Alamo. This means that in the event of damage or loss of the car, or to 3rd parties or their property, then you are completely covered with nothing to pay towards to cost.

Het lijkt erop dat alles goed verzekerd is. Maar een aansprakelijkheidsverzekering van 1 miljoen dollar (SLI verzekering) lijkt me nou niet echt veel.
Op de site van de ANWB geven ze aan dat de standaard WA verzekering in NL / Europa zelfs 5 miljoen euro is. Dit is nogal een verschil.
Wat vinden jullie hiervan?

En de laatste zin (Insurance excess waiver) betekent dit dat je geen eigen risico hebt ten aanzien van schade etc.? Soort all risk?
Groet,

Gijs
2012: CA-AZ-UT-NV
2013: NJ-NY-CT-RI-MA-ME-NH-VT-PA-WV-VA-MD-DE / ON-QC
2014: CO-WY-NE-SD-MT-UT
2015: GA-TN-NC-SC-FL
2017: BC-AB, Canada
2018: Zuid-Afrika, Swaziland, Lesotho
2019: Hi (Big Island, Maui, Kauai, Ohau)
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autoverzekeringen SLI tot 1mil. dollar

Bericht door Hinko »

Je stelt hier dezelfde vraag.

Misschien bundelen omdat bovenstaand topic ook gaat over Uscarhire :)
Gijs11
Amerikafan

Bericht door Gijs11 »

Niet helemaal.
Ik heb er nog geen duidelijk antwoord op gekregen. Behalve van jou dan :)

Ik stel de vraag nu specifiek omdat mij opvalt dat herz, alamo, uscarhire etc. allemaal tot 1 miljoen dollar gaan.
Ik ben even verder gaan kijken en zie dat dit voor NL standaarden bij lange na niet genoeg is. Vandaar mijn specifieke vraag hierover.

En weet je toevallig ook het antwoord op mijn laatste vraag aangaande Insurance excess waiver?

bedankt alvast,
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Volgens mij inderdaad geen eigen risico.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

1 miljoen dollar is de hoogste 'SLI' die ik tot nu toe tegen ben gekomen bij alle 'standaard'/grote huurauto aanbieders voor de V.S. Veel aanbieders noemen zelfs geen bedrag in hun voorwaarden (of bieden slechts 250.000 of 500.0000). Vaak bij aanbiedingen die vrij goedkoop lijken.
Dus je zult 't er mee moeten doen ;-)
Gijs11
Amerikafan

Bericht door Gijs11 »

Ok bedankt voor de reactie Hinko en Arno.
Ik boek dit weekend via USCarhire.
Het ziet er verder allemaal goed uit qua dekking.

De twijfel ontstond vanwege de veel hogere dekking hier in Europa.
Hoogste dekking in Amerika wat ik ben tegen gekomen is trouwens 2 miljoen dollar.
Ik meen via Herz.

Ik neem er ook nog een Road side assitance bij voor ruit, banden etc. a 2,5 dollar per dag.
Vorig jaar klapband gehad en kwam toen goed van pas :)

Het enige wat dan niet gedekt is is de bodem en dakschade.

Gr.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Is die road assistance echt nodig?
Volgens mij doen de meeste op dit forum het zonder, ik ook.
Tijdens mij 2010 vakantie heb ik ruitschade gehad (steentje, vervolgens voortschreidende scheur); ook zonder road side assistance kosteloos auto omgeruild bij de dichtstbijzijnde verhuurlocatie. Zelfs de dubbele upgrade (van mid-size naar GMC Acadia) weer meegekregen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Gijs11
Amerikafan

Bericht door Gijs11 »

@Frasi: vorig jaar hebben we geboekt via sunnycars. Daar was alles incl. ook banden, dak, bodem en ruitschade etc.
Op weg naar Palm springs een klapband gehad en we waren toen dus blij dat we road side assitance incl. hadden.
Vandaar dat ik hem er automatisch bij heb geteld voor dit jaar.
Als je hem direct via USCarhie afsluit kost hij 2,5 dollar per dag ipv 5-10 dollar per dag normaal.

Maar aan de andere kant hebben jullie die ruitschade dus ook kostenloos vervangen gekregen.
Ik twijfel er nog over.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Gijs11 schreef:Op weg naar Palm springs een klapband gehad en we waren toen dus blij dat we road side assitance incl. hadden.
En wat gebeurt er dan als je geen road assistance hebt, vraag ik me af. Ik heb toch een beetje het idee dat ze je neppen met dat soort verzekeringen. Ik zie het al voor me, sta je daar met een klapband, bel je de verhuurfirma, zeggen die: "Ja sorry, geen road assistance, zoek het maar lekker uit met je defecte auto".
Gijs11
Amerikafan

Bericht door Gijs11 »

Hahaha.
Nee hoor ze komen je natuurlijk gewoon helpen. Alleen betaal je dan de kosten zelf.
Vorig jaar werden de kosten ook eerst op onze CC aangeslagen en bij het inleveren van de auto hebben ze toen dat bedrag weer netjes geretourneerd.

Ik heb trouwens even gebeld met rentalcars.com.
Ze hebben in Newark de prijzen verlaagd en zijn nu ook best aantrekkelijk. Helaas hebben ze geen locatie meer in Jersey City dus wel iets uit de richting.

Ik heb die man gevraagd naar de SLI dekking van 1 miljoen dollar.
Dit was inderdaad standaard in Amerika en als je een ongeluk zou veroorzaken zou dit zeker voldoende zijn.
Echter wanneer iemand komt te overlijden na een aanrijding door jou schuld heb je wel een probleem. Dan zou die 1 miljoen zeker niet genoeg zijn zij hij.
Hij gaf aan dat je kunt ter plekke een aanvullende verzekering kunt nemen voor 6 dollar per dag.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Maar kijk eens naar het tabelletje onderaan dit artikel:

http://usatoday30.usatoday.com/travel/n ... 2_ST_N.htm

49 dollar, 67 dollar, voor dat soort bedragen sluit je toch geen verzekering af voor 2,5 à 5 dollar per dag?

Volgens mij staan de kosten voor de band zelf los van road side assistance, maar misschien vergis ik me?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Nee, dat doet ook bijna niemand hier op het forum, maar ik denk dat heel veel onwetende toeristen het wel nemen. Het is volgens mij een enorme inkomstenbron voor de verhuurders. Ook wij hebben eens pech gekregen met de huurauto en hij werd gewoon afgesleept en we kregen meteen een nieuwe, zonder enige kosten. Mijn man heeft eens in een enorme hagelbui gezeten met de huurauto, hij zat van voor tot achter helemaal onder de deuken en de voorruit was gescheurd, dit is toen gerepareerd en verder ook nooit meer iets van gehoord.
Gijs11
Amerikafan

Bericht door Gijs11 »

Je hebt helemaal gelijk dimona.
We hebben besloten het ook niet te nemen.
Zoals ik al zei vorig jaar zat het er standaard bij vandaar dat ik er standaard vanuit was gegaan.
Maar hier in NL hebben we ook helemaal geen extra verzekering voor dit soort problemen dus waarom in Amerika wel?.

Waar ik wel nog een beetje mee zit is die aansprakelijkheidsverzekering van 1 miljoen dollar.
Ik ga hier toch nog even voor bellen met bijv. ANWB of Interpolis.

Maar zoals de man van rentalcars.com al aangaf. Niemand vraagt erom of dit wel genoeg is. Iedereen gaat er maar vanuit dat je goed verzekerd bent zonder er verder over na te denken.
Wanneer je echter doorvraagt blijkt dat dus nog tegen te vallen.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ik heb even gezocht naar het minimum bedrag voor Amerikanen naar aanleiding van dit artikel

Dit verschilt per staat maar is veel lager dan de 1 miljoen.

Voor Wyoming
Wyoming's state minimum insurance requirements are 25/50/20. The first two numbers refer to bodily injury liability limits and the third number refers to the property damage liability limit. The first two numbers in 25/50/20 would mean in an accident each person injured would receive a maximum of up to 25,000 with only 50,000 allowed per accident (ex. 2 people needing 25,000, if the need is more such as 3 people needing 25,000 then whoever files first gets first access to the 50,000 limit and you may be sued for the rest if the accident was your fault!). The last number refers to the total coverage per accident for property damage which in this case would be 20,000.
Bron: http://personalinsure.about.com/cs/vehi ... inimum.htm

Deze bedragen zijn het minimum en kan men dus uitbreiden.

Ik kan mij niet voorstellen dat voor Europeanen 1 miljoen dollar niet voldoende is.

Ik denk dat ik hetzelfde vergelijk qua verzekeringen. But correct me if im wrong.
Gijs11
Amerikafan

Bericht door Gijs11 »

Hallo Hinko,
Het klopt dat in Amerika de verzekeringen beduidend lager liggen.
De SLI is zelfs al een niet verplichte aanvullende verzekering die je aansprakelijkheid dekt tot 1 miljoen dollar. Maar dit is dus absoluut geen verplichting in Amerika.
Echter in NL is 5 miljoen euro het verplichte minimum.
Zodoende ben ik ook dit topic begonnen. Ik vind het verschil wel erg groot.

De ANWB schrijft dit over de verzekering:
WAM-verzekering (wettelijke aansprakelijkheid motorrijtuigen)
In Nederland en in landen die zijn aangesloten bij de Europese Unie is dit verplicht. In de Verenigde Staten verschillen de regels per staat. Maar verplicht of niet, het is belangrijk dat u deze verzekering afsluit. Anders kunt u zelf aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade die u met de auto aan anderen toebrengt. Controleer of deze verzekering is afgesloten en de maximale dekking voldoende is (de Nederlandse WA-verzekeringen dekken minstens vijf miljoen euro per gebeurtenis). Voorbeelden van te lage dekking: Turkije, Kroatië, Slovenië en andere Zuid-Europese landen. In de Verenigde Staten zijn grote verschillen per staat en is de dekking lang niet altijd voldoende. Huurt u een auto in een land met lage dekking, vraag dan na of u een aanvullende verzekering kunt afsluiten.

Sunnycars schrijft dit:
Goed om te weten: soms lijkt een autohuurprijs in het buitenland voordelig, maar als deze zonder verzekeringen is, ben je alsnog stukken duurder uit. Let ook goed op de WA-verzekering. In een aantal populaire landen zoals de USA, Canada, Curaçao, Griekenland en Zuid-Afrika ligt de maximale dekking ver onder de Nederlandse standaard van € 5 miljoen (die Sunny Cars dus aanvult naar € 7,5 miljoen). Krijg je daar een ongeluk, dan kun je te maken krijgen met slepende juridische procedures en enorm financieel risico lopen.
Gijs11
Amerikafan

Bericht door Gijs11 »

Een voorbeeldje wanneer je
ESP (extended suplemental liability) of umbrella Insurance nodig hebt.
http://www.bankrate.com/finance/insuran ... rance.aspx

Voorbeeld wordt gegeven door een verzekeringsagent maar is wel degelijk reëel.
Hij heeft het nog niet eens over iemand dood rijden, maar arbeidsongeschikt en dat kan iedereen overkomen.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Hoi Gijs,

Ik snap je hoor.
Vaak zijn we een oververzekerd volk, ik wil niet zeggen dat het bij dit geval is, want ik heb ook geen flauw idee.

Het verschil is groot inderdaad echter voor Europeanen wordt een standaard verzekeringspakket aangeboden voor autohuur in VS geregeld in Europa. (SLI CDW/LDW)

Wellicht is onze 5 miljoen wel veel te hoog, weet jij hoe hoog in het is in de landen die je noemt? Onder de 1 miljoen?
Natuurlijk schrijft Sunnycars dat, extra verkooptruc.

Duik erin zou ik zeggen, ik vertrek morgen, maar ben benieuwd naar je verdere bevindingen.

Over die aanvullende SLI die je ter plekke kunt afsluiten, zoals jij quote, heb ik hier op het forum nog niet niemand over gehoord.Of dat zoiets ter plekke wordt aangeboden bij een verhuurmaatschappij.
Gijs11
Amerikafan

Bericht door Gijs11 »

Volgens de man die ik gesproken heb van rentalcars.com kun je een extra aansprakelijkheidsverzekering boven de 1 miljoen dollar aanvragen.
Volgens hem zou dit ongeveer 6 dollar per dag kosten.

Ik ben er nog wat verder ingedoken en op veel amerikaanse site's wordt geschreven en gewaarschuwd voor het onderverzekerd zijn in Amerika.
In de staat New Hampshire hoef je zelfs geen enkele aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten.
Amerika is nou eenmaal een vrij land en ze houden niet van verplichtingen :)

Echter ben ik inmiddels talloze voorbeelden tegengekomen (google maar gewoon eens naar amerikaanse site's over aansprakelijkheid)
waarbij na een auto ongeluk forse schadevergoedingen werden uitgekeerd
Wanneer iemand door jou toedoen zijn werk niet meer kan uitvoeren, moet revalideren, beperkingen overhoud of erger nog overlijd.
Dan zijn schadevergoedingen van meer dan 2 miljoen dollar niet ongebruikelijk.
Met andere woorden je rijdt iemand aan en die persoon wordt een schadevergoeding toegekend van 1,5 miljoen dollar dan kun je mooi 500.000 dollar zelf ophoesten. (en daar gaat je huis) :shock:

En natuurlijk snap ik dat sunnycars wat probeert te verkopen. Maar de ANWB geeft ook onafhankelijk advies. En die 5 miljoen is gewoon wettelijk minimum in NL dus. Niet voor niets lijkt me...

Maar ik ga in ieder geval nog even bellen en verder op onderzoek uit en ik zal je op de hoogte houden.
Ik denk dat dit voor heel veel mensen op dit forum trouwens erg belangrijk kan zijn.
Gijs11
Amerikafan

Bericht door Gijs11 »

Fijn vakantie trouwens Hinko en een goede reis gewenst!! :)
Gijs11
Amerikafan

Bericht door Gijs11 »

Gemaild met Alamo: Bij hun kun je tot max. 1 miljoen dollar afluiten.
Op vraag wat er gebeurt wanneer je meer schade zou aanrichten kreeg ik als reactie dat ze hier nog nooit problemen mee hebben gehad en wanneer ik meer dekking wilde kon ik via Sunnycars bij hun boeken.

Gebeld met de ANWB: zij gaven aan dat een dekking van 1 miljoen dollar niet veel is. Een verzekering bij hun afsluiten voor extra dekking was niet mogelijk.
Gebeld met Interpolis via de Rabobank: Dekking van 1 miljoen dollar is niet veel. In NL wettelijk minimum van 5 miljoen euro.
Wanneer je in NL verzekerd bent en schade aanricht van meer dan 5 miljoen euro hoef je niet zelf op te draaien voor de extra kosten. Dit omdat je voldoet aan de wettelijke verplichting van een aansprakelijkheidsverzekering.
Hoe dit in Amerika zit weten ze niet. Je kan bij hun ook geen verzekering afsluiten voor extra dekking.
Op de vraag waarom Sunnycars dit wel kan gaven ze als antwoord dat zij waarschijnlijk extra afspraken hadden met de verhuurmaatschappijen in Amerika.
Wel raar dat Alamo dan maar tot max. 1 miljoen dollar kan gaan.

Uiteindelijk hebben we de knoop doorgehakt en toch geboekt bij USCarhire met een dekking van max. 1 miljoen dollar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer