USA-Reisen: ervaringen gevraagd Super-Inklusiv-PLUS-U25

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Collinx
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:02
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Nederland

USA-Reisen: ervaringen gevraagd Super-Inklusiv-PLUS-U25

Bericht door Collinx »

Hallo,

Ik ben 22 jaar oud en ga in oktober naar Amerika voor 3 weken. Ik wil in Orlando voor 3 dagen een auto huren. Nu ik 22 ben krijg ik deze niet zomaar mee (extra toeslagen etc). Nu kwam ik via dit forum uit op usa reisen.
Zij bieden het ''Super-Inklusiv-PLUS-U25''. Zijn er mensen hier die daarmee ervaring hebben? Ik reis alleen maar ben groot dus ik wou gewoon voor de compact auto gaan en de totaal prijs is €135,61. Goed te doen ? Of kan dat goedkoper?
Ben nog aan het twijfelen of ik een GPS erbij moet nemen want als ik via google maps op mijn telefoon ga roamen gaat me dat natuurlijk veel geld kosten. Nu mijn vraag: is dit echt alles inclusief? Ik kom dus niet op het vliegveld aan en krijg dan nog eens toeslagen naar mijn kop toegegooid? Ik wil dan waarschijnlijk ook nog in San Diego een auto huren en deze weer inleveren in Las Vegas.

Bedankt alvast!

- Collin
Gebruikersavatar
Re1gnman
Amerikakenner
Berichten: 425
Lid geworden op: 08 jun 2013, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: USA Reisen

Bericht door Re1gnman »

Collin,

Met je berichtje geef je me een voorzetje op iets wat ik me nu een tijdje afvraag.
Net als jij valt me op dat veel mensen bij usareisen.de boeken.
Ik heb onze eigen reis voor 2014 eens ingevoerd, en ik vind ze niet zo goedkoop.
Of doe ik iets verkeerd, of zie ik iets over het hoofd?

ik heb jouw gegevens ingevoerd in http://www.skyscanner.nl en daar kom ik op 3 dagen
Orlando voor iemand van 22 op € 76,- voor een compact. Er staat wel bij dat er
aanvullende voorwaarden kunnen ziin, maar zo op het eerste oog is dat nogal wat
goedkoper dan via usareisen.

Ook in ons geval € 792 voor een Dodge Caravan voor 21 dagen in april/mei 2014 op Skyscanner (eBookers)
Op usareisen.de voor een minvan (toyota Sienna) in dezelfde periode voor € 987

Ook 'rechtstreeks' bij Expedia/eBookers/Vliegtickets.nl vind je goedkope(re) huurauto's

Gr. Ronny
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Gebruikersavatar
Re1gnman
Amerikakenner
Berichten: 425
Lid geworden op: 08 jun 2013, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: USA Reisen

Bericht door Re1gnman »

Collin,

Nog even antwoord op je overige vragen :-)

alles inclusief wil eigenlijk zeggen, dat je de benodigde verzekeringen hebt, onbeperkte mijlen, lokale belastingen.
Je hoef als je aan de balie staat niet in te gaan op de extra verzekeringen die ze je evt willen aanbieden/opdringen...

Voor wat betreft de navigatie, daar betaal je een meerprijs per dag. Voor 3 dagen is dat nog wel te overzien,
maar voor 3 weken....loopt dit aardig in de papieren. Dan zou je zelfs in NL een nieuwe tomtom incl USA map
kunnen kopen. En dan mag je hem na de vakantie ook weer mee naar huis nemen :-)
Via google maps roamen op je mobiel is out of the question in Amerika...voor dat geld kun je meerdere tomtoms kopen ;-)

Als je in de ene staat een auto huurt en in een andere weer inlevert, kunnen ze je drop-off kosten in rekening brengen.
Dit geld niet als je in San Diego huurt en in Las vegas weer inlevert. Maar mocht je besluiten door te rijden naar bv Denver,
dan worden wel degelijk drop-off kosten berekend. Ook die kunnen aardig oplopen ($300,00). Ook iets om rekening mee te houden.

Hoop dat je er wat aan hebt....

Gr.Ronny
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Frans H
Amerikakenner
Berichten: 741
Lid geworden op: 03 okt 2011, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: USA Reisen

Bericht door Frans H »

Zoals altijd moet je goed vergelijken. ik zocht al een paar weken naar een huurauto vanaf Salt Lake en heb uiteindelijk via USA Reisen bij Hertz een mid size SUV gehuurd voor 500 euro voor 3 weken. Die prijs was er weken niet en ineens :thumbup: Normaal zou ik een economy huren maar voor Yellowstone en Grand Teton toch liever iets groter.

Even vergelijken kan soms geld opleveren. Even niet op het forum kijken kost je soms geld als iemand anders een super "aanbieding" vind.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: USA Reisen

Bericht door Laura&Edwin »

Er zijn ook navigatie-apps die zonder dataverbinding werken. Ikzelf gebruik Sygic naar volle tevredenheid. Hierover zijn op dit forum al wel draadjes te vinden. 3 dagen een navigatie huren en dat nog eens doen als je van San Diego naar Las Vegas gaat is een dure aangelegenheid.

USA-Reisen is zeker niet altijd de goedkoopste. Het is geloof ik wel een van de weinige die een goed pakket voor reizigers onder de 25 jaar aanbiedt.

Ik vraag me af of Skyscanner het volledige pakket aanbiedt aan verzekeringen. Zullen anderen zeker kunnen vertellen.

Wat er nog wel bij kan komen is de tank benzine. Hangt ook weer van je pakket af die je huurt.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
Moniquemichiel
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 01 feb 2009, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: USA Reisen

Bericht door Moniquemichiel »

Wij hebben navigon op mijn mobiel gebruikt. Werkt via GPS. Ging echt heel goed, zitten ook van die handige zoekfuncties bij zoals benzinepompen zoeken, restaurants, supermarkten etc. Wij waren 60 euro kwijt. Hebben het thuis al gedownload zodat we direct navigatie hadden. We hebben voorheen een Garmin bij de Walmart gehaald. Ging ook prima en is veel goedkoper dan huren.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1932
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: USA Reisen

Bericht door Frasi »

Re1gnman schreef: Ik heb onze eigen reis voor 2014 eens ingevoerd, en ik vind ze niet zo goedkoop.
Of doe ik iets verkeerd, of zie ik iets over het hoofd?
Je bent nog veel te vroeg voor de zomer van 2014.
Op dit moment zijn alleen de prijzen van Hertz en Avis bekend (die niet bekend staan als de goedkoopste opties bij usa-reizen of rentalcars).
Medio november komen de zomerprijzen 2014 pas beschikbaar en kan je een echte prijsvergelijking maken.

@Collinx
Via skyscanner.nl kom je uit bij rentalcars als goedkoopste broker. Rentalcars is een goede bekende op dit forum (naast usa-reisen).
Lijkt inderdaad veel goedkoper (ca. €78 voor drie dagen) maar het blijft mij nog wat onzeker of hier de underage fee (<25 jaar) inclusief is. Als ik jou was zou ik ze eens bellen: ze hebben een Nederlands sprekend call center en als de tarieven echt zo gunstig zijn kan je meteen telefonisch boeken.
Bedenk dat je wel een credit card nodig hebt om een auto te huren (vooral nodig als borg bij het ophalen van de auto).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Collinx
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:02
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Nederland

Re: USA Reisen

Bericht door Collinx »

Bedankt allen voor de reacties! Ik zal zeker contact opnemen met rentalcars. Het is niet zo dat ik een auto voor 3 weken nodig heb want ik vlieg van Orlando van San Diego. En tussen SD/LA/Vegas wilden ik gewoon via greyhound of megabus een bus ticket boeken. Wat betreft de toeslagen bedoel ik idd ''je moet een extra verzekering anders krijg je de auto niet mee'' of ''je bent 22 je moet nog een leeftijdstoeslag betalen'' ook al had ik dat al erbij gepakt via usa reisen (of een ander bedrijf). Ik heb wel al heel veel dingen gelezen van mensen die je extra dingen proberen aan te smeren dus daar zal ik zeker naar uitkijken. Ik ben gelukkig al in Amerika als ik naar Orlando vlieg dus qua moeheid zal het ook meevallen. Ik denk dat ik idd gewoon een functionele app zoek voor op mijn mobiel of ik neem de navigatie van thuis mee. Is toch klein en weegt niet veel.
Gebruikersavatar
Anouk0506
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 01 apr 2013, 12:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: USA-Reisen: ervaringen gevraagd Super-Inklusiv-PLUS-U25

Bericht door Anouk0506 »

Wij zijn ook <25 en hebben de auto (midsize SUV) gehuurd via http://www.uscarhire.com/ (hire type: young driver package), die kwam er bij ons goedkoper uit dan usareisen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer