Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

GPS in USA kopen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
DeborahVH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

GPS in USA kopen?

Bericht door DeborahVH »

Hallo allemaal,

Wij betalen bij Connections voor de huur van een Chevrolet voor 16 dagen 723 euro. Hierin zit inbegrepen: 1 volle tank + GPS + 2de chauffeur (maar dit hebben wij niet nodig, aangezien mijn partner steeds zal rijden)

Nu de prijs voor diezelfde klasse auto voor 16 dagen ZONDER 1 volle tank, GPS en 2de chauffer = 534 euro. We zouden dan Amerika zelf een GPS kopen (komt goedkoper uit, kost daar bijna niets). We hebben dan wel geen volle tank, maar de benzine daar is veel minder duur dan hier...

Is het interessanter om te betalen voor een standaard huurwagen (dus zonder GPS en volle tank) en in Amerika zelf een GPS te kopen en te tanken? Want dit is toch 200 euro goedkoper...

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes,
Deborah
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: GPS in USA kopen?

Bericht door Frans H »

Zou ik doen: een GPS kost idd niet zoveel en ik tankte vorige week nog $ 3,64 per gallon ( 85). Kijk gewoon even wat een GPS kost of neem je NL GPS mee met Amerika kaart ! Even rekenen en klaar ;-) Overigens heb ik vorige week ook benzine prijzen gezien van $ 4,04 liter ( ook 85 )
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

DeborahVH schreef: + 2de chauffeur (maar dit hebben wij niet nodig, aangezien mijn partner steeds zal rijden)
En wat als er iets met je partner gebeurt?

Wij zijn al vele malen in Amerika geweest en even zovele malen betalen we voor de 2e chauffeur (ik dus) en even zovele malen heb ik (gelukkig) nog nooit het stuur hoeven overnemen. Maar o wee als mijn partner om wat voor reden dan ook niet meer kan rijden, wat dan?

Als jij zonder toestemming van de verhuurmaatschappij toch de huurauto bestuurt en je krijgt een ongeluk dan ben je wel heel erg de klos. Hou daar rekening mee.
TIP: Bespaar op andere kosten, maar niet op die paar tientjes die deze optie extra kost.
16x USA / 30 staten
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Al eens de prijzen vergeleken met USA-reisen?
Wij hebben trouwens ook al lang onze eigen GPS mét VS-kaarten gekocht (in België omwille vd garantie) en zo al heel wat uitgespaard.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Frans H schreef:Zou ik doen: een GPS kost idd niet zoveel en ik tankte vorige week nog $ 3,64 per gallon ( 85). Kijk gewoon even wat een GPS kost of neem je NL GPS mee met Amerika kaart ! Even rekenen en klaar ;-) Overigens heb ik vorige week ook benzine prijzen gezien van $ 4,04 liter ( ook 85 )
ik betaalde gisteren nog $3,09 per gallon (87)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Liz schreef:
DeborahVH schreef: + 2de chauffeur (maar dit hebben wij niet nodig, aangezien mijn partner steeds zal rijden)
En wat als er iets met je partner gebeurt?

Wij zijn al vele malen in Amerika geweest en even zovele malen betalen we voor de 2e chauffeur (ik dus) en even zovele malen heb ik (gelukkig) nog nooit het stuur hoeven overnemen. Maar o wee als mijn partner om wat voor reden dan ook niet meer kan rijden, wat dan?

Als jij zonder toestemming van de verhuurmaatschappij toch de huurauto bestuurt en je krijgt een ongeluk dan ben je wel heel erg de klos. Hou daar rekening mee.
TIP: Bespaar op andere kosten, maar niet op die paar tientjes die deze optie extra kost.

Lees dit topic maar een keer door zou ik zeggen :

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... t=danielle

Ik vind overigens met zn 2-en rijden heel handig en als het kan, waarom niet. Vertrek je vanuit California is overigens de 2e persoon gratis, dan zou ik het zowieso aanvragen, ook al maak je er geen gebruik van.
DeborahVH
Amerikafan

Bericht door DeborahVH »

Bedankt voor de info. We zijn het eens aan het bekijken wat we best doen, maar moeten snel beslissen indien we willen profiteren van de Big Deals bij Connections. Deze week nog beslissen, eventueel vandaag.

Ivm 2de chauffeur is mijn partner dan net 25 geworden. Ikzelf word dan 22, waardoor het bedrag nogal oploopt voor een 2de bestuurder onder 25. Denk dat het zo'n 300€ extra was als ik me niet vergis. Dat bedrag willen we er toch niet aan geven...
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Color01 schreef:
Frans H schreef:Zou ik doen: een GPS kost idd niet zoveel en ik tankte vorige week nog $ 3,64 per gallon ( 85). Kijk gewoon even wat een GPS kost of neem je NL GPS mee met Amerika kaart ! Even rekenen en klaar ;-) Overigens heb ik vorige week ook benzine prijzen gezien van $ 4,04 liter ( ook 85 )
ik betaalde gisteren nog $3,09 per gallon (87)
Ook in Utah ? rondom de NP's ?
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

DeborahVH schreef:Denk dat het zo'n 300€ extra was als ik me niet vergis. Dat bedrag willen we er toch niet aan geven...
Ik begrijp best dat je zo'n bedrag liever in je zak houdt, maar bedenk wel dat een veroorzaakte schade/ongeval het veelvoudige van dit bedrag zal bedragen. Amerika is geen land om met dit soort dingen risico te nemen, want ze pakken je hard aan als er iets fout gaat.
16x USA / 30 staten
DeborahVH
Amerikafan

Bericht door DeborahVH »

Liz schreef:
DeborahVH schreef:Denk dat het zo'n 300€ extra was als ik me niet vergis. Dat bedrag willen we er toch niet aan geven...
Ik begrijp best dat je zo'n bedrag liever in je zak houdt, maar bedenk wel dat een veroorzaakte schade/ongeval het veelvoudige van dit bedrag zal bedragen. Amerika is geen land om met dit soort dingen risico te nemen, want ze pakken je hard aan als er iets fout gaat.
Wat bedoel je hier dan met schade/ongeval. Mijn partner rijd gewoon de hele rit, dus waarom dan een volledig bedrag betalen? Veronderstel dat wanneer er iets ergs voorvalt, bv. been breken ofzo, dat je dat wel kan regelen met de huurmaatschappij dat je toch een verzekering neemt zodat ikzelf kan rijden?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

DeborahVH schreef:Veronderstel dat wanneer er iets ergs voorvalt, bv. been breken ofzo, dat je dat wel kan regelen met de huurmaatschappij dat je toch een verzekering neemt zodat ikzelf kan rijden?
Jawel dat kan wel.
Je zult dan wel met de huurder zelf naar een willekeurige vestiging van de verhuurder moeten komen om je rijbewijs te laten checken en je handtekening te zetten.
complex dus.
Wat je in een door jou geschetste situatie niet kunt gebruiken.
Zoals hier eerder gemeld is in een aantal staten de extra bestuurder gratis.
De loyalty kaartjes van de meeste verhuurders zorgen ook voor een gratis 2e bestuurder.
Even wat huiswerk doen en je bespaart geld en gedoe.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Ik geef je een recent voorbeeld:

Elf weken geleden waren wij in Yellowstone Park, Wyoming.
Ik heb daar mijn voet gebroken en kon dus niet meer lopen, laat staan auto rijden.
We moesten meteen door naar de kliniek ...... met de auto!
Als ik de hoofdbestuurder was geweest, dan had mijn man onmiddellijk moeten invallen als chauffeur.
Stel nou dat wij geen extra bestuurder optie hadden genomen, dan had hij NIET mogen rijden in de huurauto.
Oké, dan had iemand ons naar de kliniek kunnen brengen, maar dan?
Je moet toch verder kunnen. In ons geval moesten wij de volgende dag terug naar de luchthaven van Calgary, Canada, een rit van 2 dagen.

Ik ben benieuwd hoe jullie op zo'n moment (je hebt namelijk wel wat anders aan je hoofd) zo'n verzekering snel gaan regelen met de verhuurmaatschappij
(als dat überhaupt al kan, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet).
Enfin, het is natuurlijk jullie keus, maar wij kiezen altijd voor de zekerheid van een 2e chauffeur.
Ik hoop voor jullie dat de reis goed en veilig zal verlopen.

===================================================================================

Ter info:
Tweede bestuurder
Wil je allebei rijden, besef dan dat je een tweede bestuurder bij boeking officieel moet aanmelden. Informeer ook naar het tarief: in sommige gevallen is het gratis, maar de kosten voor een tweede bestuurder kunnen oplopen tot wel € 12,50 per dag. Wel altijd doen, want als een ongeautoriseerde chauffeur brokken maakt, heb je grote kans dat de verzekering vervalt en dan mag je zélf opdraaien voor opgelopen schade.
Bron: Reizen.nl

En iemand anders op dit forum schrijft:

Ik ken een stel dat veel gedoe heeft gehad. Man in ziekenhuis, vrouw mocht niet rijden, ook niet nadat ze de verhuurmaatschappij hadden gebeld en de zaak hadden uitgelegd. Ik snap niet waarom je het risico zou willen lopen, gewoon twee bestuurders aanmelden en je zit gelijk een stuk safer
Unquote
16x USA / 30 staten
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Tweede bestuurder kan veel geld kosten als je onder de 25 bent en de ander niet. Kan me goed voorstellen dat je daar niet aan wilt beginnen. Natuurlijk kun je in een situatie komen waarin het heel handig is als de ander zou kunnen rijden maar dat zijn wel uitzonderingsgevallen. Ik zou voor een paar honderd extra ook geen tweede bestuurder doen.
DeborahVH
Amerikafan

Bericht door DeborahVH »

Ik snap alle reacties wel. Indien ik ouder dan 25 jaar zou zijn, zou ik ook sowieso als tweede bestuurder rijden indien nodig. Het probleem is gewoon dat ik over 300 euro bijbetaal omdat ik jonger ben dan 25. Dat is veel geld voor 'moest er iets gebeuren'... Daarom onze twijfel...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt het best zo doen. Ja, er kan altijd iets gebeuren waardoor het handig zou zijn als je ook kunt rijden, maar als je geen rijbewijs zou hebben, zou er toch ook wel een oplossing gevonden worden?
Wat de oorspronkelijke vraag betreft: het kan ook zonder navigatie, dat bespaart ook al weer. Echt, in het westen is het allemaal heel eenvoudig. Koop wel een goede kaart. En als je geen ervaring hebt met kaartlezen, oefen dan hier eens. Print voor de hotels in de steden een routebeschrijving uit. En ergens de weg vragen kan natuurlijk ook.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Gps huren kost iig klauwen met geld en als je net als ons zo'n ding hebt die het niet goed doet (elke snelwegafslag eraf en gelijk er weer op bv.) irriteer je je mateloos. Ik ben dan eerlijk gezegd wel zo iemand die weigerd om een verhuurbedrfijf te bellen of ik het evt om kan ruilen.
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Ik ben ook van mening dat er een oplossing is als er iets gebeurt. Zelf ga ik al jaren met mijn dochter op vakantie die geen rijbewijs heeft.
En er zijn hier ook mensen die alleen gaan. Je kunt alles wel willen verzekeren voor als er wat gebeurt maar dan kun je naar mijn mening maar beter thuis blijven.
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

In 2009 waren wij onze TomTom vergeten.
Bij de eerste Walmart die we tegenkwamen er eentje gekocht voor $ 90,00.
Dat was toen omgerekend ongeveer de helft van wat je hier moest betalen.
En we gebruiken 'm nog steeds.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Overigens wist ik voor mn 1e post in dit topic niet dat je -25 was, dan zou ik ook geen 2e bestuurden aanmelden.
Als je hier al een TomTom hebt zou je er misschien een amerika kaart op kunnen laten zetten voor een euro of 50/80.
Daar kopen ben je voor een nieuwe gps zo'n bedrag kwijt. Je zou ook zoals iemand aangaf een kaart kunnen kopen. De wegen buiten de steden spreken allemaal voor zichzelf en daar heb je evenveel aan een kaart als gps. In de steden, vooral LA en SF zou je evt met http://m.viamichelin.com/ of natuurlijk googlemaps routes kunnen maken en uitprinten.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Tsja, ik snap alle doemverhalen hier wel. Wat nou als je je voet breekt en je kan niet meer rijden, dan MOET de 2e bestuurder rijden maar die is dan niet aangemeld.. stel dat je dan OOK nog eens schade zou maken, wat dan, wat dan, wat dan.

Terecht dat je hier op wijst, maar e.e.a. valt hier wel in te calculeren. De kans dat de hoofdbestuurder iets overkomt waardoor hij absoluut niet meer kan rijden en de tweede bestuurder zou ook nog eens een ongeval maken is natuurlijk klein, maar de gevolgen kunnen dramatisch zijn. Risico afweging die je zelf moet nemen.

Aangezien de 2e bestuurder <25 is en dit 300 euro scheelt zou ik het ook zeer zeker niet doen, ik zou het risico voor lief nemen en mocht het gebeuren dat ik ECHT niet meer kan rijden.... heb ik voor die 300 euro wel een taxi.
Just my 2 cents :thumbup:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer