Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alamo auto uit British Columbia beperkt inzetbaar

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Cees A
Amerikakenner

Alamo auto uit British Columbia beperkt inzetbaar

Bericht door Cees A »

Naar aanleiding van een ander topic zojuist even de voorwaarden van Alamo doorgelezen.
Tot mijn verbazing lees ik bij punt 15 van die voorwaarden het volgende:
Rentals originating at all licensee operated locations in British Columbia may only be driven in the provinces of British
Columbia and Alberta and the state of Washington.

Met een in BC gehuurde Alamo auto mag je dus alleen in BC, Alberta en Washington rijden ...................... :shock:
Iemand hier ooit van gehoord of mee te maken gehad ? Mis ik misschien ergens iets ?

Bron: https://www.alamo.nl/av/
Even het juiste land kiezen, USA of Canada, en op download klikken. Kijk bij punt 15 van het PDF document dat dan opent
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Alamo auto uit British Columbia beperkt inzetbaar

Bericht door Njit »

Kun je dus beter in de US starten met je rondreis naar Canada. Moet je de alleen alleen wel weer in de US afleveren.
Het is overigens een flink gebied waar je mag rijden alleen dus niet in de US.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Klopt Njit. De meeste toeristen komen bij hun toer door Canada inderdaad niet verder dan BC en Alberta.
Maar ik lees toch ook regelmatig dat men Yellowstone aandoet. En dat zou dus niet zijn toegestaan met een in Vancouver gehuurde Alamo auto.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Toch staat dit niet in onze voorwaarden, wij hebben gehuurd bij Sunny Cars ( ook Alamo gekozen) en hier staat dat grensoverschrijding naar de USA is toegestaan, geen uitzonderingen verder.....
Ik heb er eerlijk gezegd ook nooit eerder iemand over gehoord, terwijl je genoeg reizen ziet die inderdaad Montana of Idaho meepakken.....
Zal het eens telefonisch op gaan vragen bij Sunny, want laten wij nou net Montana en Idaho ook in de route hebben en wij huren vanaf Vancouver.....
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Dat zou wel iets zijn om rekening mee te houden bij een rondje Amerika + Canada.
Kan me herinneren hier wel eens routes te hebben gezien van Vancouver naar Calgary via o.a. Montana. Dat zou bij deze voorwaarden dus niet mogen.
En rondje vanuit Vancouver wordt met deze voorwaarden dan een rondje vanuit Seattle.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

monster schreef:Toch staat dit niet in onze voorwaarden, wij hebben gehuurd bij Sunny Cars ( ook Alamo gekozen) en hier staat dat grensoverschrijding naar de USA is toegestaan
Volgens de voorwaarden mag je in Washington rijden. Dat zouden ze kunnen bedoelen met "grensoverschrijding".
Contact opnemen met Sunny cars lijkt me inderdaad niet verkeerd.
Laat ze maar eens kijken naar de voorwaarden van Alamo en als Sunny cars je toestaat om verder de VS in te rijden dan alleen Washington, vraag dan of ze dit op papier willen zetten.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Cees A schreef:all licensee operated locations
Zit hier misschien een verschil in?
Is een 'licensee operated location' niet zoals de auto huren bij een hotel ipv luchthaven of downtown locatie van Alamo zelf?
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door plume »

Wij hebben dit jaar bij Alamo gehuurd in Seattle en het was totaal geen probleem om de grens met Canada over te gaan. Bij de verhuur vroegen ze of we ook van plan waren naar Canada te gaan,toen wij dit bevestigden kregen wij een extra formulier mee voor Canada. Heel simpel en zonder extra kosten.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Klopt helemaal, bij het buitenrijden met de wagen kregen ook wij de vraag of we ermee in Canada gingen rijden, even iets intikken in de computer, een uitdraai van het huurcontract met de juiste wagendetails op en weg waren we.

Maar de vraagstelling gaat hier over huren vanuit BC, Canada.

Daarbij stel ik me dan de vraag waarbij wij in ons geval gehuurd hebben via usa reisen, en dat daar dan expliciet staat dat rijden in USA en Canada toegestaan is maar dat een gehuurde wagen weer moet ingeleverd worden in het land waar je de wagen ophaalde.
Usa reisen maakt geen melding van een eventuele verdere beperking. Wie treft er dan schuld mocht het niet mogen gelijk TS schreef? Usa reisen, Alamo, wij?
Wat zouden de gevolgen kunnen zijn? Verzekeringen niet geldig of zo in die uitgesloten gebieden?
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Don't shoot the messenger.
Ik kwam, na het lezen van de Alamo voorwaarden n.a.v. dit topic, http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=44558 deze bijzondere bepaling tegen en was net zo verrast als jullie.
Ik vond het in ieder geval belangrijk genoeg om het hier te melden en hoop eigenlijk dat er iemand is die precies weet hoe het zit.

Of de voorwaarden van een via USA-reisen, E-autohuur of Sunnycars gehuurde Alamo auto anders zijn weet ik niet, want ik huur nooit via deze bedrijven.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Voor e-autohuur
Should your travel plans include driving outside the country of rental, crossing borders and travelling to different islands within the same country, please advise our team at least 7 days prior to collecting the vehicle, as restrictions may apply for certain countries & we may need to advise the rental company. In some cases it may be necessary to purchase additional cover locally & our team will advise if this applies for your requirements.Please note, it is not possible to do international one way rentals starting from the UK.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb hier nog nooit van gehoord.Wij hadden de auto via USAreisen gehuurd bij Alamo vanuit Vancouver en hebben zowel BC en Alberta als de US staten Montana, Wyoming, Idaho, Oregon en Washington bezocht. Nu hebben we geen ongeluk of schade gehad, dus ik heb het niet uit kunnen testen. Maar ik kan me niet herinneren dat het in ons contract stond.

In de voorwaarden staat:

Fahrten innerhalb Kanadas: erlaubt
Fahrten nach USA: erlaubt
Fahrten nach Mexiko: nicht erlaubt

zie hier
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer