@staceybeesie:
Dan zal ik in NL een verzekering voor de USA moeten zoeken. Ik heb ook gehoord dat sommigen Nederlanders dat in Canada regelen.
Een echte keuring valt dus af, dan zal het mogelijk een grote beurt moeten worden met een goede aanvullende rapportage van hetgeen er gedaan is.
Een visum is het volgende waar ik naar ga kijken. Als we slechts een visum kunnen krijgen voor een halfjaar, dan zijn we voor het verlopen van de APK de States al weer uit.
Kan dit B1-visum bijvoorbeeld vanuit Canada opnieuw aangevraagd worden, want de USA zijn te groot voor ons om alles wat we willen bezoeken en doen, in een half jaar te bezoeken?
Bedankt voor je informatie.
@US-fanboy: de RDW zegt ijskoud, breng je auto maar even terug naar Nederland of je krijgt helemaal geen antwoord.
Je mag wel de weg op buiten de APK-geldende periode om naar een keuring te rijden, het is dus geen absoluut rijverbod. In hoeverre dat rekbaar is weet ik niet. Andere wereldreizigers zijn me voor geweest en staan bij de officiële instanties nog steeds met lege handen. Als we de States verlaten naar Mexico en nog zuidelijker, dan verwacht ik verder geen problemen. Maar de USA is heel wat strikter dan de Latijns-Amerikaanse landen.
Bedankt voor je meedenken en een hele mooie vakantie op Hawaii, wij zijn er in 2006 en 2007 geweest; het is er geweldig. Zie voor onze ervaringen de reisverslagen op onze website.
@ned in MO: we hebben nu een eigen 4WD-camper en die hebben we aangepast aan onze eigen wensen, zoals een verlengd bed van 220 cm lang. Onze camper is een Toyota LandCruiser en die zijn erg degelijk en betrouwbaar. Onze camper is helemaal self-surporting, het enige wat we af en toe nodig hebben is een kraan om water te tappen en een plek om onze chemische toilet te kunnen legen. We kunnen met onze waterfilterinstallatie van Amsterdams grachtenwater drinkwater maken. Electriciteit wekken we zelf op tijdens het rijden en anders met 2 zonnepanelen. We hebben een dieselmotor met snorkel, zodat we door rivieren kunnen waden als dat nodig is. Dit zijn aantal voorzieningen die je niet zomaar in een camper in de USA tegen zult komen. Nadeel is de betrouwbaarheid van de Amerikaanse auto’s. Het verschepen van de auto is niet eens zo duur.
Maar alle opties staan nog open. Goed dat je hebt meegedacht.
@goldenhills: De verzekering zal zeker die vragen van mij krijgen en zoals US-fanboy voorstelde moeten ze hun afspraken en toezeggingen maar op papier zetten.
Goed dat we geen smog check hoeven te ondergaan. We komen wel steeds door de APK-roetmeting heen, maar gelukkig zijn ze daar coulant met auto’s uit het jaar 2000.
Bedankt voor je bijdrage.
Hartelijk bedankt voor al jullie informatie en ideeën.
Voorbereiden van een wereldreis is net zo avontuurlijk als het maken van een wereldreis. Je weet nooit wat je onderweg tegenkomt.
Groetjes, Rob