Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overtocht per boot mogelijk?
-
- Amerika-newbie
Overtocht per boot mogelijk?
Hallo,
Ik ben al een tijdje op zoek naar mogelijkheden om met de boot van Nederland naar Amerika (Florida) te reizen.
Mijn broer woont daar nu zo'n 3 jaar en zou graag een keer bij hem op zoek gaan, maar gezien mijn (en mijn mans) vliegangst is het er nog niet van gekomen.
Weet iemand of het mogelijk is om met de boot naar Amerika te reizen, zonder excursies ect.
Cruise vakanties kan ik wel vinden, maar dat is niet wat ik zoek.
Ik zoek enkele een heen en terug reis per boot.
Alvast bedankt!!
Ik ben al een tijdje op zoek naar mogelijkheden om met de boot van Nederland naar Amerika (Florida) te reizen.
Mijn broer woont daar nu zo'n 3 jaar en zou graag een keer bij hem op zoek gaan, maar gezien mijn (en mijn mans) vliegangst is het er nog niet van gekomen.
Weet iemand of het mogelijk is om met de boot naar Amerika te reizen, zonder excursies ect.
Cruise vakanties kan ik wel vinden, maar dat is niet wat ik zoek.
Ik zoek enkele een heen en terug reis per boot.
Alvast bedankt!!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Overtocht per boot mogelijk?
Ik denk dat je bij een Cruise uitkomt. Want de meeste mensen willen toch wel wat vermaak onderweg.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Welkom op het forum
Ik heb geen direct antwoord op je vraag, maar een aantal jaren geleden kon je als betalende passagier mee varen op een vrachtschip; misschien kan dat nog steeds.

Ik heb geen direct antwoord op je vraag, maar een aantal jaren geleden kon je als betalende passagier mee varen op een vrachtschip; misschien kan dat nog steeds.
Blijf je bij cruises hangen + het duurt een week + de prijzen liggen hoger( 2500 dollar voor retourtje geloof ik)
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Als ik in Google de zoekterm vrachtschip passagier gebruik krijg ik een hoop interessante sites te zien
Luc
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor jullie tips over het meereizen op vrachtschepen, daar ga ik zeker even naar kijken.
Het reizen met een cruise vind ik op zich ook geen probleem, alleen is het een geheel georganiseerde reis en kun je bijvoorbeeld niet 2 weken op het vaste land blijven om vervolgens weer terug te gaan.
Het reizen met een cruise vind ik op zich ook geen probleem, alleen is het een geheel georganiseerde reis en kun je bijvoorbeeld niet 2 weken op het vaste land blijven om vervolgens weer terug te gaan.
Mocht het niet lukken om een goed alternatief per boot te vinden, zou je misschien met je huisarts kunnen praten. Vaak kunnen ze je iets voorschrijven waarmee je toch op het vliegtuig kan.
Als ik bijvoorbeeld op Google kijk naar meevaren op een vrachtschip ben je daar toch ontzettend veel tijd aan kwijt die je anders met je broer door kan brengen.
Als ik bijvoorbeeld op Google kijk naar meevaren op een vrachtschip ben je daar toch ontzettend veel tijd aan kwijt die je anders met je broer door kan brengen.
Ik denk dat je op een vrachtschip je niet echt kan vermaken. Een cruise is duur maar ze doen er alles aan om de passagiers naar de zin te maken.
Vandaag zijn er weer tientallen vluchten vanaf Amsterdam naar de USA gegaan en ze zijn allemaal aangekomen. 

- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Je kan je huisarts vragen om tranxene, die neemt de angst weg. Wordt ook gebruikt voor mensen met claustrofobie die een MRI inmoeten en werkt prima. Ik weet alleen niet hoe lang dit middel werkt.
Contact opnemen met Stichting Valk! http://www.valk.org/
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Je zal maar serieuze vliegangst hebben, dan vind ik deze opmerking niet echt gepast.DejaVu schreef:Vandaag zijn er weer tientallen vluchten vanaf Amsterdam naar de USA gegaan en ze zijn allemaal aangekomen.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik denk dat veel mensen geen idee hebben dat vliegangst echt een serieus probleem is; vandaar dat ook al die cursussen, iPad-applicaties ed. niet voor iedereen werken.
O god daar gaan we weer. Zijn de reports al binnen?Annie schreef: Je zal maar serieuze vliegangst hebben, dan vind ik deze opmerking niet echt gepast.
Ik wou alleen zeggen dat het vaak helpt wanneer je eraan denkt dat er elke dag tientallen vliegtuigen naar de USA(vanaf Amsterdam) vertrekken en daar hoor je nooit wat over. Tenminste dat doe ik altijd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Heb nu geen tijd om voor je te kijken maar volgens mij moet er meer te vinden zijn dan complete reizen Wij zijn met een cruiseschip vanuit Amerika naar Engeland gevaren toen we terug naar Nederland verhuisden en dat was een enkele reis.anneke0603 schreef: Het reizen met een cruise vind ik op zich ook geen probleem, alleen is het een geheel georganiseerde reis en kun je bijvoorbeeld niet 2 weken op het vaste land blijven om vervolgens weer terug te gaan.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Zo kan jij er over denken en dat het voor jou helpt prima, toch.DejaVu schreef:O god daar gaan we weer. Zijn de reports al binnen?Annie schreef: Je zal maar serieuze vliegangst hebben, dan vind ik deze opmerking niet echt gepast.
Ik wou alleen zeggen dat het vaak helpt wanneer je eraan denkt dat er elke dag tientallen vliegtuigen naar de USA(vanaf Amsterdam) vertrekken en daar hoor je nooit wat over. Tenminste dat doe ik altijd.
Al zal dit niet voor alle mensen zo zijn, het is een heel complexprobleem en deze mensen zullen hulp nodig hebben om hier vanaf te komen.
En dan helpt een bagataliserende opmerking echt niet, helaas.
Was het maar zo makkelijk.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Er zijn erg goede middelen op de markt om de angst weg te nemen, alleen de vraag is dan hoe lang dat werkt, je zult maar halverwege een paniekaanval krijgen, dan heb je een groot probleem. (en met jou het hele vliegtuig) De gemiddelde vlucht om over de plas te komen duurt toch wel een uur of 8 en als je dan nog verder moet is het maar de vraag of je dan weer iets kan innemen. Blijft ook nog het probleem dat als het niet goed ging, je ook nog weer terug moet.
Ik zou in ieder geval informeren bij de huisarts, en er zijn natuurlijk ook cursussen om vliegangst weg te nemen, maar of je dan direct zo'n lange vlucht moet gaan doen ????
Aan de andere kant is zo'n bootreis vast ook geen pretje, meevaren op een vrachtschip met geen of weinig vertier, dagenlang schommelen en alleen maar water zien.....
Als er veel turbulentie is dan zijn wij ook altijd weer blij met vaste grond onder de voeten, je staat elke keer weer versteld wat zo'n vliegtuig kan hebben, maar ik denk ook altijd aan het feit dat vliegen de veiligste manier van verplaatsen is.
Neemt niet weg dat elke angst je behoorlijk kan remmen in sommige dingen.
Heel veel succes!
Ik zou in ieder geval informeren bij de huisarts, en er zijn natuurlijk ook cursussen om vliegangst weg te nemen, maar of je dan direct zo'n lange vlucht moet gaan doen ????
Aan de andere kant is zo'n bootreis vast ook geen pretje, meevaren op een vrachtschip met geen of weinig vertier, dagenlang schommelen en alleen maar water zien.....
Als er veel turbulentie is dan zijn wij ook altijd weer blij met vaste grond onder de voeten, je staat elke keer weer versteld wat zo'n vliegtuig kan hebben, maar ik denk ook altijd aan het feit dat vliegen de veiligste manier van verplaatsen is.
Neemt niet weg dat elke angst je behoorlijk kan remmen in sommige dingen.
Heel veel succes!
Ik vind het eigenlijk helemaal geen onaardig idee om per boot te gaan, maar je hebt wel tijd nodig! Ik zag dit staan op de Lonely Planet website:
Sea
Cargo ship/freighter
You can travel to and from the USA on a freighter, though it will be much slower and less cushy than a cruise ship. Nevertheless, freighters aren’t spartan (some advertise cruise-ship-level amenities), and they are much cheaper (sometimes by half). Trips range from a week to two months, and stops at interim ports are usually quick. Excellent sources of information are the Cruise & Freighter Travel Association ( 800-872-8584; www.travltips.com) and Freighter World Cruises ( 800-531-7774; www.freighterworld.com).
Sea
Cargo ship/freighter
You can travel to and from the USA on a freighter, though it will be much slower and less cushy than a cruise ship. Nevertheless, freighters aren’t spartan (some advertise cruise-ship-level amenities), and they are much cheaper (sometimes by half). Trips range from a week to two months, and stops at interim ports are usually quick. Excellent sources of information are the Cruise & Freighter Travel Association ( 800-872-8584; www.travltips.com) and Freighter World Cruises ( 800-531-7774; www.freighterworld.com).
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Forumlid Joke is onlangs nog met de boot van de US naar Nederland gekomen.
viewtopic.php?f=6&t=33745&hilit=boot
Misschien kan zij je nog wat meer vertellen over haar ervaring?
viewtopic.php?f=6&t=33745&hilit=boot
Misschien kan zij je nog wat meer vertellen over haar ervaring?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Zoals op deze cruisehemmie schreef:Ik vind het eigenlijk helemaal geen onaardig idee om per boot te gaan...

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht