En gebruik je de "D" ook gewoon in de bergen ?
Dit blijft voor mij een spannend onderwerp
Als je in een schakelauto hebt gereden moet 't geen probleem zijn. Ik vind automaat heerlijk rijden, zeker met cruise control erbij. In Nederland kun je alles in de D rijden, ik weet niet hoe het in berggebieden zit. Als je nog nooit automaat hebt gereden maar wel je rijbewijs hebt, dan is het de eerste minuut even rondkijken en dan moet het daarna allemaal zonder problemen lukken.girliecathy schreef:Je kunt ook rijles nemen in een automaat dan weet je hoe het voelt.
Wat bedoel je met de 4x4 ? Terreinwagen ? Sorry maar ik ken er dus echt niets vanSentinel schreef:de 3 en 2 gebruikt in combinatie met de 4x4.
Linker schoen uitdoen bij het rijden. Dat wordt je eraan herinnerddruppel schreef:o.k ...ben ik dus de enige die het vreselijk rijden vind ...in 100 meter bijna 3 keer een aanrijding omdat ik dus wel mijn linkerbeen gebruikte en als je dan denkt dat je op de koppeling trapt ....zucht zucht zucht
Dat heeft niks met 4x4 te maken. Het enige verschil is dat je van 2 wiel aandrijving naar 4 wielaandrijving gaat. Dat heeft niets te maken met de versnellingsbak zelf. Zeker niet als je zand en gravelwegen rijdt.Op de forest roads of onbenoemde wegen heb ik wel geregeld de 3 en 2 gebruikt in combinatie met de 4x4. Ik vond het zelf fantastisch om die wegen te rijden in combinatie met automaat, de wegen zelf zijn tenslotte al fantastisch.
Verrek dat is het dus! In mijn "oude" auto had ik 3,2,1 maar in de "nieuwe" heb ik alleen nog maar L. Ik dacht al....waar zijn die andere opties gebleven...Dento schreef: Ook jouw vraag over de L-stand wordt beantwoord, al zij het met een omweg: de L (in veel (oudere) automaten ook wel 3, 2 en 1, zoals in het topic te lezen is) is een lagere versnelling die makkelijk kan zijn bij bergaf rijden om op de motor te remmen.
Nordschleife schreef: Verder rijd het gewoon k@t, want dat ding schakelt soms te pas en te onpas. Alleen in de stad rijd en als je rustig rijd op de snelweg is het fijn.