vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Dude »

je moet ook niet leeg binnen rijden ! Ik heb al meer gehoord dat er dan woekerprijzen worden aangerekend.
Gewoon net voor het binnen brengen dus zelf gaan tanken, dan ben je ook in orde volgens je boeking.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Coyote »

thefreeze schreef:Dit vind ik best wel eng, want je hoort de meest bizarre verhalen hierover. Sterker nog, ik ben zelf ook eens te grazen genomen door Hertz in de UK. Moest ik iets van 3 euro per liter betalen.

Zit dat in Amerika wel safe? Wordt je echt alleen maar de geldende "marktprijs" voor een tank benzine aangerekend? Wij willen huren bij Alamo via usareisen.de
Ga er maar vanuit dat je bij de verhuurbedrijven over het algemeen iets meer per gallon betaalt dan bij een regulier tankstation. Zo moest ik vorig jaar ruim $ 40 betalen voor een volle tank van mijn Ford Mustang bij National. Zelf zat ik onderweg maximaal op $ 35 en dan was de tank nooit leeg. Valt reuze mee dus.
Dude schreef:je moet ook niet leeg binnen rijden ! Ik heb al meer gehoord dat er dan woekerprijzen worden aangerekend.
Gewoon net voor het binnen brengen dus zelf gaan tanken, dan ben je ook in orde volgens je boeking.
Dit snap ik niet Bart. Je betaalt nl. vooraf de tank benzine en mag je auto zo leeg mogelijk inleveren.

Dit geldt voor Super Spar Plus:

Bei der Fahrzeugübernahme wird eine Tankfüllung zu ähnlichen Preisen wie bei der regulären Tankstelle berechnet. Das hat den Vorteil, dass Sie bei Wagenrückgabe keine Tankstelle mehr suchen müssen und so den Wagen mit leerem Tank abgeben.

En dit voor Super Inklusiv Plus:

Kosten für die erste Tankfüllung inklusive. Sie geben den Wagen leer zurück. (Bei Annahme in Manhattan ist die Tankfüllung nicht enthalten!)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Dude »

oh ik dacht regelmatig hier gelezen te hebben dat mensen nadien nog een toeslag moesten betalen.
Ik spreek dus niet uit eigen ervaring voor alle duidelijkheid, aangezien ik altijd voor het inklusief pakket gekozen heb.
Dus als niemand mijn vorige post bevestigd mag hij vergeten worden, excuses :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Rob »

Wij konden de auto afgelopen december met een lege tank inleveren kosten voor de eerste tank zaten in het huurbedrag, was bij Alamo LV gehuurt via usareisen.de
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door hekkie »

Rob, dan moet jij ook het "Super-Inklusiv-Plus-Tarif" gehad hebben. Daar zit alles in en kun je de auto met een lege tank inleveren zonder extra kosten.

Bij het goedkopere "Super-Spar-Plus-Tarif" (wat wij altijd nemen) kun je de auto ook inleveren met een lege tank, maar betaal je apart bij Alamo zelf (dus niet via usaresen.de) een tank benzine volgens een door Alamo vastgestelde prijs (afhankelijk van het type auto). Deze prijs is meestal hoger dan dat je bij een reguliere tankstation zou betalen voor een tank benzine. Omgerekend is dit voor ons toch goedkoper dan dat wij het "Super-Inklusiv-Plus-Tarif" zouden nemen, vandaar onze keuze.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Dude »

Marjan, mag je in dat geval niet gewoon zelf gaan tanken en hem dus vol inleveren ? of ben je verplicht om bij hen te tanken als je de wagen binnen brengt?
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door hekkie »

Bij het "Super-Spar-Plus-Tarif" ben je dat inderdaad verplicht. Jaren terug was dat anders en kon je kiezen bij Alamo: óf een tank betalen en leeg inleveren óf niets betalen en de tank weer vol inleveren. Tegenwoordig heb je die keus bij dit tarief niet meer. Destijds was er overigens ook een andere benaming voor de diverse tariefcategoriën.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door KW1984 »

Is het dan niet zo dat je nu bij super-spar-plus reeds bij het ophalen van de auto een volle tank koopt van Alamo, en niets terug krijgt of hoeft te betalen bij het inleveren van de auto (en dus in jouw eigen voordeel is om zo leeg mogelijk in te leveren, aangezien je toch niets terugkrijgt voor de benzine die nog in de tank zit, en al de tank bij ophalen hebt betaald)?
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door hekkie »

Helemaal correct. Overigens merk je in eerste instantie (bij ophalen van de auto) niets van die betaling omdat dit op de balance van je creditcard wordt gezet. Bij inleveren van de auto krijg je een bon waar deze en alle eventuele (nog meer) te betalen kosten op staan en deze komen ten laste van je creditcard.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
Bostonlover
Amerikafan
Berichten: 371
Lid geworden op: 12 sep 2006, 21:19
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Bostonlover »

Coyote schreef:Klopt, Super Spar Plus zal in de meeste gevallen voor jou voordeliger zijn. Voor een volle tank zul je $ 40 - $ 50 betalen (mede afhankelijk van type auto). Als het prijsverschil dus meer dan dat in Euro's is (in het voordeel van Super Spar Plus) dan is dat voordeliger voor jou.

Let je er wel op dat je Super Spar PLUS neemt i.p.v. Super Spar?

Bij Super Spar/Super Inklusiv staat o.a. het volgende als waarschuwing:
ACHTUNG: Dieser Tarif eignet sich NUR für Besitzer einer Kreditkarte (Goldkarte!?), bei der eine "weltweite" Mietwagen-Zusatzhaft­pflicht­versicherung mit ausreichender Deckungssumme (mind. € 1 Mio.) eingeschlossen ist. Bitte beachten Sie unbedingt die entsprechenden Bedingungen der Kreditkartengesellschaft bzw. der herausgebenden Bank!
Roland
Dit kom je inderdaad tegen op de site, weet iemand of een standaard mastercard of visacard deze dekking heeft?
Afbeelding
[/url]
Gebruikersavatar
Bramster
Amerika-expert
Berichten: 2440
Lid geworden op: 24 nov 2005, 14:14

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Bramster »

Da's eenvoudig te zien adv de kleur van je kaart . Gold cards zijn normaliter goudkleurig.
Gebruikersavatar
Bostonlover
Amerikafan
Berichten: 371
Lid geworden op: 12 sep 2006, 21:19
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Bostonlover »

Ja, lache :lol: dat begrijp ik. Maar als je even goed leest zet usareisen.de daar een vraagteken achter.

De vraag is dus dekt een standaard kaart dit ook?
Afbeelding
[/url]
Gebruikersavatar
Bramster
Amerika-expert
Berichten: 2440
Lid geworden op: 24 nov 2005, 14:14

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Bramster »

De standaard kaarten die ik ken niet. Ik zou gewoon even de CC bellen, het nummer staat op de kaart.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Harry »

Bostonlover schreef:Dit kom je inderdaad tegen op de site, weet iemand of een standaard mastercard of visacard deze dekking heeft?

Standaard creditcards hebben deze verzekering zeker niet, ook mijn Platinum Mastercard en Flying Blue AMEX heeft geen verzekering voor huurauto's, bij mijn weten zijn er enkele AMEX kaarten die deze verzekering wel hebben, in ieder geval de Platinum AMEX kaart, hier betaal je zo'n $ 450 per jaar voor.
Louise vo
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 15 okt 2011, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Louise vo »

Wat is jullie ervaring met het huren van een auto bij National??
ik was aan het kijken op de site drive-usa.de de engelse site van usareisen.de en
eigenlijk kan ik de auto die wij willen huren alleen huren bij National.
Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Groetjes Louise
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Hockey »

Wat voor auto wil je dan huren? Verhuurbedrijven en sites van brokers geven wel een merk aan, maar met de opmerking "or similar". Zo wilde ik afgelopen zomer een Hyundai Sonata (de nieuwe) zoals aangegeven werd door Dollar om er op LAX achter te komen dat ze alleen maar Amerikaanse auto's hadden en geen buitenlandse merken.
Gebruikersavatar
laguna62
Amerikafan
Berichten: 383
Lid geworden op: 27 feb 2011, 11:10
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Groningen

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door laguna62 »

Hoi,
Wat voor auto wil je huren dan?
De afgebeelde auto is maar een voorbeeld.
Albert.
Louise vo
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 15 okt 2011, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Louise vo »

wij wouden de Midsize-SUV | IW 4 Door Ford Escape huren.
Die bij national wordt aangegeven. Er staan onder deze tab ook niet meerdere auto's ofzo.
Dit is voor ons de eerste keer dat we naar amerika gaan en dus een auto huren.

Dit is wat ik heb gezien:
http://www.drive-usa.de/rental-cars/pri ... 0&bt=12:00
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Martin & Marianne »

Er staat bij "or similar".
Wij hadden in september bij Alamo ook een auto in die categorie gehuurd; er was echter geen Ford Escape te bekennen op het parkeerterrein, alleen Jeep Liberty's.

Marianne
Louise vo
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 15 okt 2011, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Louise vo »

Oke het is dus hoe dan ook een verrassing wat je mee krijgt zeg maar.
Ik dacht dan huur ik hem voor die paar euro meer wel bij national omdat ze deze auto bij Alamo niet hadden.
Maar dat heeft dus eigenlijk geen nut.

Hoe is jullie die jeeb liberty bevallen??
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer