vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Geert1976
Amerikafan
Berichten: 346
Lid geworden op: 13 feb 2010, 10:54

vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Geert1976 »

Ik ga in juni ALLEEN een Roadtrip maken. Normaal boek ik via een brooker die Airline Staff een flinke korting geeft. Echter, nu begin ik in LAX en drop off ik Denver Airport, CO.
Bij usareisen.de worden geen drop off kosten berekend! Vandaar mijn keuze deze keer voor onze Duitse vrienden..

Maar ik kan dus nu kiezen voor een SUPER-SPAR of SUPER-INKLUSIV pakket. Rekening houdend met het feit dat ik dus alleen reis en geen extra bestuurders nodig heb en een goeddekkende reisverzekering. Het verschil wat ik nu op t moment heb is 122 euro, als ik dus kies voor SUPER-SPAR.

Heb ik in mijn geval genoeg aan zo n SUPER SPAR pakket? (ofwel, ben ik dan goed gedekt qua verzekeringen?)

toevoeging aan mijn post, Ik kan blijkbaar ook een PLUS upgrade nemen voor ong 97 euro.

Dus wat is wijsheid; het onderstaand of mn voorstel eerder beschreven. Want volgens mij is het verschil tussen de 2 pakketten puur het bijbetalen van een volle tank

Ihre Angaben im Überblick:
Vermieter:

Alamo
Fahrzeug:

JL - Jeep Liberty 4türig
Paket:

Super-Spar-PLUS
Annahme:

Los Angeles International Airport - (LAX)
am:

Do, 26.05.2011 - 12:00 Uhr
Abgabe:

Denver International Airport - (DEN)
am:

Mi, 15.06.2011 - 12:00 Uhr
Miettage:

20 Miettage
Basispreis:

654,00 €
5% Frühbucher

- 32,70 €
4,5% Ermäßigung

- 29,43 €
Ihr Endpreis:

591,87 €

Super-Spar-PLUS-Tarif

* Unbegrenzte Freimeilen
* Vollkaskoversicherung - CDW. Ausschluss der Haftung für Schäden am eigenen Fahrzeug ohne Selbstbeteiligung. Inkl. Glas-, Reifen-, Dach und Unterbodenschäden, grobe Fahrlässigkeit ausgenommen.
* lokale Steuern (Sales Tax)
* Flughafengebühren / Airport Fee
* wichtige Zusatz-Haftpflichtversicherung
LIS / EP über 1 Mio. US-$ direkt vom Vermieter!
(...Erleichtert die Abwicklung im Schadensfall)
* Keine Gebühr für zusätzliche Fahrer über 25 Jahre bei Anmietung in Kalifornien
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Coyote »

Naast het verschil in het wel of niet terplekke betalen van een volle tank is er nog een verschil:

PersPro (Insassenunfall- und Gepäckversicherung) US-$ 7,99/Tag

In het Super-Inklusiv-PLUS zit dat inbegrepen. Bij het Super-Spar-PLUS betaal je daar $ 7,99 per dag voor indien je die wilt afnemen. Deze verzekering is echter niet nodig als je een goede reis- en ziektekostenverzekering vanuit Nederland/België hebt.

Voor jou is het Super-Spar-PLUS ruim voldoende. Een volle tank terplekke zal nooit € 97 (= ± $ 131) kosten. :D

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 22 jan 2011, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Geert1976
Amerikafan
Berichten: 346
Lid geworden op: 13 feb 2010, 10:54

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Geert1976 »

haha.....wederom dank voor het heldere en duidelijke antwoord Roland! top!
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7218
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Dude »

Roland (en Geert),

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem maar ik heb wel een extra bestuurder nodig dus eigenlijk misschien geen probleem.
Ik heb via mijn vliegtickets bij connections een verzekering afgesloten. Ik weet echter niet of dat hetzelfde dekt als de verzekering die usareisen aanbiedt in het super spar pakket. Aangezien ik graag een tweede bestuurder wil (al zal Evy niet of bijna niet rijden) is deze vraag misschien overbodig of zijn er andere mogelijkheden voor die tweede bestuurder vast te leggen. Bv. ter plaatse, zoja wat kost het dan per dag?

Of kan ik in mijn geval best gewoon het super inklusief pakket nemen? Er is nog wat raars bij het boeken bij usareisen. Je kan nu namelijk voor 4 verschillende pakketten kiezen als je op één bepaalde manier de boeking verricht. Als je echter kiest om meteen naar alamo te gaan kan je maar kiezen uit 2 pakketten. (ik zal morgen eens wat screenshots nemen om dit te verduidelijken) Dat was vroeger niet zo en toen was het simpelder vind ik.

Voor mij dus misschien best het super inklusief pakket?

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Geert1976
Amerikafan
Berichten: 346
Lid geworden op: 13 feb 2010, 10:54

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Geert1976 »

hey Bart,

ik ben er wel uit dat ik Super Spar Plus pakket ga nemen. Maar ik moet zeggen dat het zeer verwarrend is al die pakketten en dan per pakket ook nog uitbreidbaar.
Ik zie ook nog niet alle verschillen per pakket.

Sorry dat ik je op DIT moment niet kan helpen
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7218
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Dude »

Het zou voor mij de vierde keer zijn dat ik met hen boek hoor, dus het is niet zo dat ik compleet nieuw ben met de situatie maar ik heb telkens een beetje blindelings voor het super inkusief pakket gekozen, kwestie van zeker voldoende verzekerd te zijn. Misschien is dat helemaal niet nodig en kan ik zo een 100 tal euro sparen, of nog wat meer.
Wij hebben geen doorlopende reisverzekering maar misschien moet ik me toch eens gaan bevragen wat me dat zou kosten.
Zijn er Belgen die dit hebben zoja bij welke verzekeraar?

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Coyote »

Bart: als jij Evy toch graag als 2e bestuurder wilt hebben is het Inklusiv pakket voor jullie het beste. Ook al zal zij misschien niet als bestuurder optreden, als je het terplekke nog moet vastleggen zul je vast duurder uit zijn. Bovendien hoef jij dan niet meer een volle tank terplekke te betalen. Hoeft zij niet persé als bestuurder aangemerkt te worden dan kun je beter het Spar pakket nemen. Als jij toch al zeker weet dat alleen jij rijdt zou ik daar voor kiezen. Maar goed, dan mag zij de auto niet besturen.

Jouw verzekering bij connections dekt zo te zien ook reisbagage en ik denk dat jullie wel ook een ziektekostenverzekering hebben. Die dekt vaak niet alles in het buitenland en daarom is een reisverzekering vaak weer aanvullend op je normale ziektekostenverzekering.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
pbuyse1
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 17 jan 2010, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door pbuyse1 »

EEn reisverzekering bij Connections zal volgens mij nooit autoverzekering omvatten.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Coyote »

pbuyse1 schreef:EEn reisverzekering bij Connections zal volgens mij nooit autoverzekering omvatten.
Lijkt mij dat dat wel duidelijk is voor iedereen. Maar wordt volgens mij ook nergens gesteld. De vraag was o.a. of je de Ongevallen-inzittenden- en bagageverzekering nodig hebt die bij het Inklusiv pakket inbegrepen zit. Bij het Spar pakket moet je die apart afsluiten.

Heb jij een goede reis- en ziektekostenverzekering dan is dat veelal overbodig. Oudste verzekering gaat voor dus zul je in geval van een ongeval eerst beroep doen op je eigen ziektekosenverzekering en kan dat eventueel aangevuld worden door de reisverzekering. Een reisverzekering alleen is niet voldoende, de reisverzekering dient als aanvulling op je ziektekostenverzekering vwb medische kosten. In de reisverzekering is ook bagage verzekerd dus ook daar claim je als eerste je bagage.

Daarom is naar mijn idee (en ik heb dat vaker gelezen in de reisgidsen) de PersPro (Insassenunfall- und Gepäckversicherung) overbodig.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7218
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Dude »

Dude schreef: Er is nog wat raars bij het boeken bij usareisen. Je kan nu namelijk voor 4 verschillende pakketten kiezen als je op één bepaalde manier de boeking verricht. Als je echter kiest om meteen naar alamo te gaan kan je maar kiezen uit 2 pakketten. (ik zal morgen eens wat screenshots nemen om dit te verduidelijken) Dat was vroeger niet zo en toen was het simpelder vind ik.

Bart
Roland,
Hier die print screens van de site van usareisen.
Als je dus op de site kiest voor mietwagen kom je op de volgende pagina terecht:

Afbeelding

Als je dan je afhaaladres en de rest van de gegevens invult kom je op de volgende pagina terecht:

Afbeelding

Hier heb je dus de keuze uit vier pakketten, te zien aan de rode pijlen die ik er bij gezet heb.
Als je echter meteen voor Alamo kiest, krijg je de volgende pagina te zien:

Afbeelding

En hier heb je plots maar twee pakketten meer om uit te kiezen, terwijl het toch om hetzelfde gaat. Zou dit een fout in hun systeem zijn of kan je met alamo plots maar uit 2 pakketten meer kiezen?
De prijzen blijven echter hetzelfde als in 2 categorieën uit de eerste print screen.
Voor mij komt het hier op neer:

Pakket -------------Alamo --------dollar
Super spar: -------- 676,94 -------- /
Super inklusiv: ----- 843,36 ------- /
Super spar plus: --- 803,64 ------ 771,06
Super inklusiv plus: - 923,10 ----- 901,38

rechtstreeks bij alamo kom ik uit op 803,64 super spar plus en 923,10 voor super inklusiv plus; hetzelfde dus als het bovenstaande. Ik neig vooral om het gewone super inklusiv pakket te nemen. Daar zit dan geen (vrij vertaald)'aanvullende aansprakelijkheid' bij, maar ik weet niet goed wat dat precies inhoud? En of mijn reisverzekering via connections dat misschien wel dekt? Ik wil niet oververzekerd zijn maar ook zeker niet onderverzekerd!

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Tipsy_1 »

ingewikkeld, ik heb al enkele maanden geleden geboekt en op mijn documenten staat Navi Super-Inklusif-PLUS

Ik neig ook te denken dat een gewone super inklusif (zonder de PLUS) voldoende was geweest.

Dus eigenlijk heb ik een te duur pakket genomen...?
Maar dat was dus ook omdat ik Alamo koos en dan heb je enkel keuze uit de twee plus pakketten.

(Bart, wij hebben qua verzekeringen een annulatie verzekering (los) bij Touring, en een reisverzekering van KBC die mee verrekend zit in onze omnium autoverzekering in België... En eerlijk gezegd weet ik ook niet goed wat nu wel en wat nu niet verzekerd is...)
MainOffender
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:22

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door MainOffender »

Zo ingewikkeld is het niet hoor.
De tarieven zonder PLUS, zijn exclusief de belangrijke verzekeringen LDW(CDW) en SLI; de verzekeringen die diefstal en schade aan de auto en aan derden dekken.
Deze tarieven zijn er voor mensen die deze verzekeringen hebben via hun creditcard.
MainOffender
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:22

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door MainOffender »

Je kan trouwens bij alle maatschappijen alle vier tarieven kiezen.
Als je bij het eerste keuze-scherm doorklikt op één van de PLUS-tarieven, krijg je op het volgende scherm nogmaals de keuze tussen de twee PLUS-tarieven.
Hetzelfde voor de niet-PLUS-tarieven.

De reisverzekering van Connections(of Protections) heeft geen autoverzekeringen!
Inzittenden zijn wel verzekerd.

Conclusie: Als je maar één bestuurder hebt en een goede reisverzekering, neem dan het Super spar PLUS!-tarief (IMHO)
Wil je een tweede bestuurder (buiten CA en andere staten waar dit altijd inbegrepen is) neem dan Super-Inklusiv-PLUS.

Begrijp je beter Engels dan Duits gebruik dan de Engelse site van USA reisen: http://www.drive-usa.de/rental-cars/
Zelfde maatschappij, zelfde tarieven.
Laatst gewijzigd door MainOffender op 30 jan 2011, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7218
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Dude »

MainOffender schreef: Conclusie: Als je maar één bestuurder hebt en een goede reisverzekering, neem dan het Super spar PLUS!-tarief (IMHO)
Wil je een tweede bestuurder (buiten CA en andere staten waar dit altijd inbegrepen is) neem dan Super-Inklusiv.
Dus met een tweede bestuurder is het niet nodig om de PLUS te nemen van het Super Inklusiv pakket? of is het een typfout? Naar hoe ik de rest van jouw bericht (waarvoor dank) lees, neem ik best wél de plus van het inklusiv pakket?
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
MainOffender
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:22

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door MainOffender »

MainOffender schreef:
Conclusie: Als je maar één bestuurder hebt en een goede reisverzekering, neem dan het Super spar PLUS!-tarief (IMHO)
Wil je een tweede bestuurder (buiten CA en andere staten waar dit altijd inbegrepen is) neem dan Super-Inklusiv-PLUS.
Zo is het juister. Ik bedoelde het Super-Inklusiv-PLUS.
Voor de meeste mensen is het PLUS tarief absoluut noodzakelijk. Ik denk niet dat er veel (Europese) kredietkaarten zijn die schade aan huurauto's en derden dekken.
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door hekkie »

Bart,

Ik ben ook weer bezig een auto via usareisen.de te boeken en ik keek ook eerst raar tegen de 2 extra tabs aan. Maar zoals hierboven ook al door de diverse mensen is gezegd moet jij je daardoor niet van de wijs laten brengen en gewoon de eerste twee tabs zonder de "Plus" vergeten. Je hebt echt de "Plus" nodig.

Je moet dus kiezen uit het Super-Spar-Plus tarief of het Super-Inklusiv-Plus tarief.

Jij wilt graag Evi als extra bestuurder achter de hand hebben en je huurt niet in Californië, dan wordt het dus Super-Inklusiv-Plus.
Zelf doe ik het niet. Jan rijdt alleen in de vakantie en mocht er iets met hem gebeuren en niet meer kunnen rijden, dan kan ik ten alle tijde op dat moment contact opnemen met Alamo en ter plekke mijzelf als extra bestuurder bijverzekeren is bij navraag gebleken. Gelukkig is dat in de praktijk nog nooit nodig geweest, maar zo doen wij het dus. De extra tank benzine die ik apart extra moet betalen, neem ik op de koop toe want dat is gerekend over het aantal dagen dat je gaat toch goedkoper dan het duurdere Super-Inklusiv-Plus tarief.

De extra bagageverzekering die bij het Super-Inklusiv-Plus Pakket zit heb ik ook niet nodig want dat is gedekt door mijn reisverzekering. Dat geldt ook voor de inzittende verzekering want wij reizen maar met z'n tweeën in de auto (geen vreemden) en ik ga Jan heus niet aansprakelijk stellen mocht hij een ongeluk veroorzaken en ik word daar slachtoffer van. Want daar heb je het over en is zo'n verzekering voor bedoeld.

Wat de reisverzekering betreft zeg jij dat je geen doorlopende reisverzekering hebt. Dat "doorlopende" doet ook niet terzake. Je kunt ook gewoon een "kortlopende" en dus eenmalige reisverzekering afsluiten voor die periode. Voor een periode langer dan 2 of 3 weken is een doorlopende reisverzekering vaak wel goedkoper. Zorg in elk geval wel dat je een reisverzekering hebt evenals een ziektekostenverzekering (maar dat heeft iedereen wel, denk ik). Dat zijn belangrijke dingen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9262
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door markro »

hekkie schreef:Zorg wel dat je een reisverzekering hebt ...
Daar wil ik aan toevoegen: ... met werelddekking. :wink:

Bij het afsluiten van een reisverzekering kijk dan goed naar het gebied waarin deze verzekering geldt. Ongeacht of het een kortlopende of een doorlopende reisverzekering betreft.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7218
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Dude »

hekkie schreef:Bart,

Je moet dus kiezen uit het Super-Spar-Plus tarief of het Super-Inklusiv-Plus tarief.

Jij wilt graag Evi als extra bestuurder achter de hand hebben en je huurt niet in Californië, dan wordt het dus Super-Inklusiv-Plus.
Zelf doe ik het niet. Jan rijdt alleen in de vakantie en mocht er iets met hem gebeuren en niet meer kunnen rijden, dan kan ik ten alle tijde op dat moment contact opnemen met Alamo en ter plekke mijzelf als extra bestuurder bijverzekeren is bij navraag gebleken. Gelukkig is dat in de praktijk nog nooit nodig geweest, maar zo doen wij het dus. De extra tank benzine die ik apart extra moet betalen, neem ik op de koop toe want dat is gerekend over het aantal dagen dat je gaat toch goedkoper dan het duurdere Super-Inklusiv-Plus tarief.
Mij is het ook enkel te doen om het feit dat ik Evy achter de hand wil hebben, moest er iets gebeuren met mij onderweg (een voet is rap omgeslagen op een hike) maar als het op die manier kan, neem ik misschien ook beter het super spar plus pakket. Want dan heb je die aanvullende verzekering ook inbegrepen en dat is net de belangrijkste ? De bagage is verzekerd via de connections verzekering als ik die dingen allemaal goed begrijp tenminste.
Normaal zal Evy niet rijden



Wat de reisverzekering betreft zeg jij dat je geen doorlopende reisverzekering hebt. Dat "doorlopende" doet ook niet terzake. Je kunt ook gewoon een "kortlopende" en dus eenmalige reisverzekering afsluiten voor die periode. Voor een periode langer dan 2 of 3 weken is een doorlopende reisverzekering vaak wel goedkoper. Zorg in elk geval wel dat je een reisverzekering hebt evenals een ziektekostenverzekering (maar dat heeft iedereen wel, denk ik). Dat zijn belangrijke dingen.
Ik heb enkel de verzekering via connections (de link staat hierboven ergens) en ik vermoed dat dit wel voldoende zal zijn?
Ik ben niet goed thuis in deze materie en heb steeds schrik dat ik onderverzekerd ben. Wij zijn natuurlijk ook aangesloten bij de 'ziekenkas' zoals wij dat noemen, maar of dat voldoende is betwijfel ik. Misschien moet ik daar maar eens vragen hoe het precies zit met op reis gaan.

Marjan
Ten laatste morgen wil ik boeken dus als ik twijfel en morgen nog niet meer weet zal het het duurste pakket worden, ruim 923 euro

Bart

EDIT: het super spar plus pakket zou op 803 euro komen, toch een ruim verschil vind ik, 120 euro.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7218
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Dude »

Het valt ons nu ook te binnen :oops: dat wij een hospitalisatie verzekering hebben via mijn werk. Ik betaal maandelijks een klein bedrag meer voor Evy dus die geld voor ons beiden en dekt ook in het buitenland. Dus denk ik dat wij voldoende verzekerd zijn als inzittende van onze huurwagen.
Dus als wij een Super Spar Plus pakket nemen hebben wij alles wat we moeten hebben, uitgezonderd van die volle tank :D
Mijn voornaamste vraag blijft echter of ik voldoende verzekerd ben voor de tegenpartij. Stel dat ik iemand omver rij of een ongeval met letsel aan derden. Dekt de CDW dan alle kosten voor die andere persoon en zijn wagen? Hoe ik het hier overal lees wel maar ik wil wel graag zekerheid :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door sachasenne »

Bart,

Wij hebben ene reisbijstand bij touring. Je hospitalisatieverzekering komt toch niet tussen bij bv tandartsbezoek?
In Aruba had ik een afgebroken tand. De ziekenkas kwam het normale gedeelte tussen en de rest was voor de reisverzekering.
Groetjes,
Carine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer