Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
eigen creditcard nodig voor extra bestuurders bij national
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
eigen creditcard nodig voor extra bestuurders bij national
Wij liepen onlangs tegen een vervelend probleem aan bij het afhalen van onze huurauto (in Manhattan bij National).
De auto was gereserveerd via eautohuur met het "premium pakket", dus inkl extra bestuurders (25 jaar of ouder).
De door eautohuur toegezonden info vermeldde alleen dat de extra bestuurder(s) een -buiten de VS afgegeven- rijbewijs dienden te kunnen tonen. Aan de balie werden wij echter gewezen op een bordje met de tekst dat extra bestuurders ook een eigen creditcard dienden te tonen. Het was niet mogelijk om daar de cc van de hoofdbestuurder/huurder voor te gebruiken.
Tja, helaas heeft mijn vrouw geen eigen cc dus bleek registratie als extra bestuurder niet mogelijk...(een cash deposit werd niet geaccepteerd!)
Nu rij ik graag maar met een coast to coast trip van bijna 7000 km voor de boeg (en regelmatig last van een hernia) was het wel heel leuk geweest als we eens hadden kunnen afwisselen achter het stuur...
Bij vorige huurauto's (echter nooit eerder gehuurd bij National) hebben wij dit niet eerder meegemaakt. Met de zoekfunktie vond ik op dit forum slechts één eerdere opmerking (uit 2003!) hierover.
Zijn er meer mensen die dit probleem ook tegen zijn gekomen? En was dat alleen bij National en/of alleen in Manhattan?
Kan toch wel belangrijk zijn om dit vooraf te weten!
Gelukkig niet veel last gehad van mijn hernia (leve de Ibuprofen!) mede ook dankzij de goede stoel in de auto (Ford Fusion) maar dat had ook anders kunnen zijn...
De auto was gereserveerd via eautohuur met het "premium pakket", dus inkl extra bestuurders (25 jaar of ouder).
De door eautohuur toegezonden info vermeldde alleen dat de extra bestuurder(s) een -buiten de VS afgegeven- rijbewijs dienden te kunnen tonen. Aan de balie werden wij echter gewezen op een bordje met de tekst dat extra bestuurders ook een eigen creditcard dienden te tonen. Het was niet mogelijk om daar de cc van de hoofdbestuurder/huurder voor te gebruiken.
Tja, helaas heeft mijn vrouw geen eigen cc dus bleek registratie als extra bestuurder niet mogelijk...(een cash deposit werd niet geaccepteerd!)
Nu rij ik graag maar met een coast to coast trip van bijna 7000 km voor de boeg (en regelmatig last van een hernia) was het wel heel leuk geweest als we eens hadden kunnen afwisselen achter het stuur...
Bij vorige huurauto's (echter nooit eerder gehuurd bij National) hebben wij dit niet eerder meegemaakt. Met de zoekfunktie vond ik op dit forum slechts één eerdere opmerking (uit 2003!) hierover.
Zijn er meer mensen die dit probleem ook tegen zijn gekomen? En was dat alleen bij National en/of alleen in Manhattan?
Kan toch wel belangrijk zijn om dit vooraf te weten!
Gelukkig niet veel last gehad van mijn hernia (leve de Ibuprofen!) mede ook dankzij de goede stoel in de auto (Ford Fusion) maar dat had ook anders kunnen zijn...
No guts, no glory!
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Re: eigen creditcard nodig voor extra bestuurders bij nation
Onze laatste huur bij alamo ben ik ook als extra bestuurder opgeschreven maar daar werd geen extra creditcard gevraagd op mijn naam dan .Gewoon rijbewijs tonen en alles was in orde en dit was in Washington Dulles airport .Eigenlijk nog nooit gehoord dat dit hoefde .
Personen voor mij bij Dollar in O'Hare moesten voor de extra chauffeur ook eigen CC geven.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Vervelend dat je hier tegenaan gelopen bent. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat een tweede (of derde) creditcard getoond moest worden. Nu huur ik meestal als enige bestuurder maar die keren dat we wel met 2 of 3 man reden heeft het nooit problemen opgeleverd bij Alamo of Hertz. Geen ervaring met meerdere bestuurders bij National.
Heb je ook gevraagd of die landelijk beleid is? In dat geval is het voor eautohuur (en andere tussenpersonen) handig dit vooraf goed te vermelden.
Succes met de rit, hopelijk levert het geen problemen op en kun je er volop van genieten. Misschien iets kortere rijdagen?
Roland
Heb je ook gevraagd of die landelijk beleid is? In dat geval is het voor eautohuur (en andere tussenpersonen) handig dit vooraf goed te vermelden.
Succes met de rit, hopelijk levert het geen problemen op en kun je er volop van genieten. Misschien iets kortere rijdagen?
Roland
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mijn betere helft had dit jaar bij Alamo in Denver geen eigen credit card nodig om als tweede bestuurder in het contract opgenomen te worden. Twee jaar geleden bij National in Seattle ook niet.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Hansi1959
- Amerikafan
Ik was zo verbaasd dat ik hier verder niet op heb doorgevraagd. Heb inmiddels wel een mailtje hierover naar eautohuur gestuurd. Ben van mening dat het niet alleen "handig" is om dit te vermelden maar absoluut noodzakelijk aangezien het een "voorwaarde" was om de extra bestuurder te kunnen registreren! ik heb nu het premium pakket betaald alleen ivm die extra bestuurder... eens afwachten hoe ze daar bij eautohuur over denken...Coyote schreef:Heb je ook gevraagd of die landelijk beleid is? In dat geval is het voor eautohuur (en andere tussenpersonen) handig dit vooraf goed te vermelden.
Roland
We zijn inmiddels alweer twee weken thuis en het was -weer- een onvergetelijke vakantie en gelukkig zonder al te veel rugproblemen. Het reisschema aanpassen was helaas geen optie omdat we vooraf de indeling gemaakt hadden en alle hotels al geboekt. Nu de road trip er op zit begint de de lange zit achter de computer om meer dan 10.000 foto's (waarvan +/- 7000 van de Reno Air Races) uit te selecteren en in veel gevallen iets nabewerken voor het samenstellen van twee fotoboeken (één boek +/- 300 pagina's over onze road trip en één boek +/- 400 pagina's over de Air Races). Maar daar heb ik gelukkig meer tijd voor... duurt nog ruim 10 maanden voor dat we weer die kant op gaan (;-))
Hans
No guts, no glory!
- Hansi1959
- Amerikafan
Dus blijkbaar geen algemeen landelijk beleid van National (of misschien pas recent van kracht geworden?)Old Faithful schreef:Mijn betere helft had dit jaar bij Alamo in Denver geen eigen credit card nodig om als tweede bestuurder in het contract opgenomen te worden. Twee jaar geleden bij National in Seattle ook niet.
Hans
No guts, no glory!
- Hansi1959
- Amerikafan
Bedankt voor de link, maar.... bij ons werd juist in New York (Manhattan) een credit card verlangt van alle bestuurders en zelfs een cash deposit voor de extra bestuurder geweigert...Thamar schreef:http://nationalcar.custhelp.com/app/ans ... VkSGRjaw==
quote uit je link (van de site van National) zie vooral de laatste regel
Renter Requirements
What are your renter requirements?
All Drivers:
Must meet the renting location's minimum age requirements
Have a valid driver's license
Present a major credit card in their own name at the time of rental
Note: Credit card is not required to rent in the state of New York
Misschien dan ook maar een mailtje rechtstreeks naar National sturen...(maar blijft voor ons natuurlijk "mostert na de maaltijd")
Voor mensen die nog moeten vertrekken met een huurauto van National (en extra bestuurders willen bijschrijven in het contract); toch maar even dubbel checken...(of zowieso zorgen voor een extra cc voor de partner -> is altijd handig als één card zoek of onbruikbaar raakt...)
No guts, no glory!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vraag me sowieso af wat de toegevoegde waarde is van het nodig hebben van een credit card van de tweede bestuurder; aangezien het contract in naam van de hoofdbestuurder staat, zal deze verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor eventuele kosten, ook als deze door een tweede bestuurder zijn gemaakt.
Bij hun info over credit cards wordt overigens ook alleen de huurder vermeld, niets over extra bestuurders:
Bij hun info over credit cards wordt overigens ook alleen de huurder vermeld, niets over extra bestuurders:
Ik blijf het een vreemd beleid vinden...Credit Cards: The credit card must be presented with available credit, in the renter's name.The signature must match the name imprinted on the card. In addition, if the renter has an online transaction, the number and name printed on the card presented by renter must match the name and number stored for the online transaction. To change credit card on file update your profile. For credit card security information please see CID.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Puur bedoeld om schades af te dekken voor de verhuurder, op deze manier hebben ze twee kansen om geld terug te halen mocht er schade aan de auto zitten.
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt trouwens, maar ben in 2007 voor het laats met een ander in Amerika geweest, kan dus zomaar nieuw beleid zijn.
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt trouwens, maar ben in 2007 voor het laats met een ander in Amerika geweest, kan dus zomaar nieuw beleid zijn.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoiets denk ik ook, maar ik vraag me af of er een wettelijke basis voor is. Er zou dan al expliciet iets over in het huurcontract moeten staan, en de extra bestuurder zou daar dan ook expliciet voor moeten tekenen om National het recht te geven om de kaart van de tweede bestuurder aan te spreken als het bij de huurder niet lukt, waarbij de extra bestuurder dus min of meer co-huurder wordt. Normaal gesproken bestaat de contractuele basis immers enkel tussen huurder en verhuurder, en een extra bestuurder wordt daarbij niet als additionele huurder gezien.
Maar het zal vast wel in hun contract staan...
Maar het zal vast wel in hun contract staan...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
dento, dat klinkt er dus op dat ze een contract aangaan met alle bestuurders 'separately and jointly.' Slim zakendoen, maar vervelend wanneer de bestuurders dit van te voren niet weten.
- Hansi1959
- Amerikafan
Ik had wel nog gevraagd aan de baliemedewerker waarom de extra bestuurder niet gewoon via mijn cc kon registreren en kreeg als antwoord iets in de zin van; "wij willen de mogelijkheid hebben rechtstreeks bij elke bestuurder persoonlijk te claimen voor schade..."
Blijkbaar zien zij het als "lastig" (of juridisch minder haalbaar?) om schade, veroorzaakt door een extra bestuurder (zijnde dus niet de hoofd huurder) te verhalen via de cc van de hoofdhuurder / bestuurder.
Hans
Ps Ik heb inmiddels een bevestiging van ontvangst gehad van mijn mailtje naar eautohuur. Een antwoord kan +/- 28 dagen op zich laten wachten... Ik laat wel even weten wat hun reaktie was.
Mailtje om opheldering, rechtstreeks naar National is ook onderweg.
Blijkbaar zien zij het als "lastig" (of juridisch minder haalbaar?) om schade, veroorzaakt door een extra bestuurder (zijnde dus niet de hoofd huurder) te verhalen via de cc van de hoofdhuurder / bestuurder.
Hans
Ps Ik heb inmiddels een bevestiging van ontvangst gehad van mijn mailtje naar eautohuur. Een antwoord kan +/- 28 dagen op zich laten wachten... Ik laat wel even weten wat hun reaktie was.
Mailtje om opheldering, rechtstreeks naar National is ook onderweg.
No guts, no glory!
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Vorig jaar november in vegas was een tweede CC niet nodig.
We zijn vorig jaar drie keer geweest. Twee maal alamo en één keer national. Geen tweede CC nodig gehad. (Vegas,Vegas en Phoenix)
Ik ben benieuwd hoe eautohuur gaat reageren.
We zijn vorig jaar drie keer geweest. Twee maal alamo en één keer national. Geen tweede CC nodig gehad. (Vegas,Vegas en Phoenix)
Ik ben benieuwd hoe eautohuur gaat reageren.
Groetjes,
Carine
Carine
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Klinkt als een eigen policy. Het is zeker niet gebruikelijk/regel. Erg irritant als je daar tijdens je vakantie tegenaan loopt..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Absoluut slim, maar ik zou het contract dan wel eens willen zien, of de algemene voorwaarden, en ik zou wel eens willen weten hoe uitdrukkelijk dit wordt vermeld bij het aangaan van het contract, al dan niet via een reisorganisatie. Deze laatste zou je dan eigenlijk vooraf op de hoogte moeten stellen daarvan, althans dat zou wel zo klantvriendelijk zijn; de vraag is echter of de reisorganisaties er überhaupt van op de hoogte zijn.dutchie_in_boston schreef:dento, dat klinkt er dus op dat ze een contract aangaan met alle bestuurders 'separately and jointly.' Slim zakendoen, maar vervelend wanneer de bestuurders dit van te voren niet weten.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn gok, dit is puur iets van de verhuurders, en als je daar ter plekke staat, is het simpelweg slikken of stikken.
- Hansi1959
- Amerikafan
Eind goed, al goed!
Het heeft iets langer geduurd maar uiteindelijk toch positief nieuws ontvangen van de klantenservice van eautohuur.
Zij hebben deze zaak aangekaart bij de verhuurder (National/Alamo) "omdat dit niet de service is die we voor onze klanten wensen", en die heeft na onderzoek van de klacht besloten om $60 terug te betalen.
Daarbovenop heeft Traveljigsaw (moederbedrijf van eautohuur) een extra vergoeding uitgekeert van $40 met excuses voor het "geleden ongemak".
Bovendien stelden zij een extra korting op een volgende autohuur in het vooruitzicht.
Dat is nog eens een andere klacht afhandeling dan ik die een andere keer bij Hertz heb ervaren....
Daar was men alleen maar bezig met het bekende "kluitje in het riet sturen" en gaf men blijk van het stelselmatig niet goed lezen van de klacht en vervolg correspondentie. Zwaar onbevredigend en reden voor mij om nooit meer via Hertz te huren.
Komplimenten voor de klantenservice van eautohuur
!
Zij hebben deze zaak aangekaart bij de verhuurder (National/Alamo) "omdat dit niet de service is die we voor onze klanten wensen", en die heeft na onderzoek van de klacht besloten om $60 terug te betalen.
Daarbovenop heeft Traveljigsaw (moederbedrijf van eautohuur) een extra vergoeding uitgekeert van $40 met excuses voor het "geleden ongemak".
Bovendien stelden zij een extra korting op een volgende autohuur in het vooruitzicht.
Dat is nog eens een andere klacht afhandeling dan ik die een andere keer bij Hertz heb ervaren....
Daar was men alleen maar bezig met het bekende "kluitje in het riet sturen" en gaf men blijk van het stelselmatig niet goed lezen van de klacht en vervolg correspondentie. Zwaar onbevredigend en reden voor mij om nooit meer via Hertz te huren.
Komplimenten voor de klantenservice van eautohuur

No guts, no glory!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi opgelost dus!
En eautohuur blijft dus mijn favoriet, zo te zien.
En eautohuur blijft dus mijn favoriet, zo te zien.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2434 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig
-
- 10 Reacties