Iemand hier enige ervaring mee?
Ik heb als kind ook tweemaal de oversteek gemaakt, met de Nieuw Amsterdam van de HAL. Welk schip had jij Joke?Joke schreef:Hier is een site over boten van Europa naar Amerika:
http://www.cruisepeople.co.uk/transat.htm
Ik heb dit jaren geleden 5 keer gedaan met de oude HAL en een keer met Polish Ocean Lines. Het was voor mij DE manier om te reizen, maar je moest er genoeg tijd voor hebben.
Volgens mij is het 1500 pond, dat is bijna $2200. Ouch...Baia schreef:
Het is een stuk duurder (1500$ one-way!) en je bent een hele week onderweg...![]()
Het zou me niet verbazen als we op dezelfde boot hebben gezeten. Ik heb ook in 1964 de oversteek op de Nieuw Amsterdam gamaaktJoke schreef:Twee keer met de Rotterdam en twee keer met de Nieuw Amsterdam - - de eerste keer in 1964. Op een van de reizen hebben we enkele dagen in Halifax gelegen omdat het weer zo slecht was, en ik geloof dat het de reis met de Stefan Batory was waar het de hele reis enorm slecht weer was dat je de neus van het schip het water in zag duiken en langzaam weer omhoog zag komen. Het schip was vol, maar sommige avonden zat je met z'n allen aan een tafel te eten, zoveel mensen waren doodziek. Voor mij blijft het de leukste manier van reizen.