Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
HELP! ESTA aanvraag!
Re: HELP! ESTA aanvraag!
Maar dat mocht van mijn eigen agency. zei hebben toen gezegd dat ik na 4 weken weg moest. ik zal ook ergens wel mailtjes daarvan moeten hebben. Het is dan toch ook raar dat mijn esta niet meteen geannuleerd is. ik ga weer proberen te bellen om het uit te zoeken. Maar de agency vertelde mij echt dat ik nog 4 weken mocht blijven.
dus als het de fout is van de agency, zal ik toch de gevolgen moeten dragen?
Ik ben bang van wel.
zelfs als ik de bewijzen daarvan heb.... dat is toch belachelijk. Ik kan er zelf niks aan doen.... Ik heb alleen gedaan wat ze van me vroegen en wat ik moest doen.
Please be advised that we have canceled your visa and insurance because you chose to withdraw from the program.
You should leave the country within 30 days of your drop out date (11/28).
All the best for your future,
Au Pair ***********
You should leave the country within 30 days of your drop out date (11/28).
All the best for your future,
Au Pair ***********
ik kan me niet voorstellen dat ik hiermee in de problemen raak terwijl ik netjes heb gedaan wat ze wilden. helpt het om dit mee te nemen naar het consulaat? als bewijs? ik ben niet na 30 dagen weggegaan maar na 3 1/2 week. dus ook veel eerder. Ik kan me niet voorstellen, dat ik door de regels te volgen in de problemen kom.
Ik heb geen idee of dit het probleem is, maar als dat zo is, die agency is natuurlijk geen overheidsinstantie, dus immigrations zal er geen boodschap aan hebben wat de agency heeft gezegd. Ik begrijp helemaal dat je op de agency vertrouwt, maar immigrations zal waarschijnlijk vinden dat je dit zelf had moeten controleren.
Terug in Texas!
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 71
@Lienie, heb je bij je vertrek uit de US op het vliegveld iets van een uitreis bewijs ontvangen, bv een stempel in je paspoort? Of heb je je instapkaart nog? Daarmee zou je kunnen proberen te bewijzen dat je bent vertrokken uit de US. Samen met die mail kun je vragen of ze kunnen controleren of alles correct geregistreerd staat. Denk dat je een goed verhaal hebt als je uitlegt dat je er vanuit bent gegaan dat alles met het einde van het visum goed was geregeld en daarom nu ESTA aanvraagt. Want zou je hebben geweten dat je visum nog geldig was dan had je nu geen ESTA aan hoeven vragen, althans dat zou ik het consulaat proberen uit te leggen.
Laatst gewijzigd door harryh op 10 jul 2016, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- bedeve
- Amerika-expert
Dan denk je al snel naar deze situatie;
What will happen to my J-1 Visa status if my exchange visitor program sponsor terminates my exchange visitor program?
If your sponsor terminates your participation in their exchange program for just cause, the sponsor will enter this information into SEVIS and you will be expected to depart the United States immediately. You will not be entitled to the post-completion 30-day period because you did not successfully complete your program.
What will happen to my J-1 Visa status if my exchange visitor program sponsor terminates my exchange visitor program?
If your sponsor terminates your participation in their exchange program for just cause, the sponsor will enter this information into SEVIS and you will be expected to depart the United States immediately. You will not be entitled to the post-completion 30-day period because you did not successfully complete your program.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Naar mijn weten krijg je geen uitreis-stempel zodra je de VS verlaat. En volgens mij weet de US Immigrations dat ze destijds het land heeft verlaten.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 71
Normaal is dat zo, maar het lijkt er op dat hier iets is misgegaan. Zou met al het mogelijke bewijs naar het consulaat gaan in ieder geval.
MTL: inderdaad! De meneer bij customs zei tegen me: goh je hebt nog een lange reis te gaan! En dat was het. Mijn agency is toch verantwoordelijk voor mij? Ik heb me aan alle voorwaarden gehouden. Echt Alles! Ik zal idd alle bewijzen meenemen. Maar zijn ze bereid om te luisteren en uberhaupt aan te geven: waarom mijn esta is geweigerd? Ik maak meteen een afspraak en hoop dat ik snel terecht kan. Maar in mijn mail staat duidelijk : 30 dagen.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jij hebt je gehouden aan wat het agency zei, niet aan wat de overheid zegt. En ik vrees dat dat laatste wel is waar de overheid op zal beoordelen. Immers, de info is vrij makkelijk toegankelijk en het is jouw plicht om jezelf te informeren. Dat jij daarvoor vertrouwd op anderen, dat is jouw recht, maar ook jouw verantwoordelijkheid.
(maar dat is wellicht niet wat je wilt horen, en moest ik in jouw schoenen staan, zou ik er ook boos/gefrustreerd om zijn)
Niet geschoten is altijd mis, dus verzamel alles wat je hebt en hoop dat je de kans krijgt om iets te zeggen tijdens het 'interview' (dat vaak geen interview is en waar je vaak dus ook niet de kans krijgt om iets te zeggen op eigen initiatief).
(maar dat is wellicht niet wat je wilt horen, en moest ik in jouw schoenen staan, zou ik er ook boos/gefrustreerd om zijn)
Niet geschoten is altijd mis, dus verzamel alles wat je hebt en hoop dat je de kans krijgt om iets te zeggen tijdens het 'interview' (dat vaak geen interview is en waar je vaak dus ook niet de kans krijgt om iets te zeggen op eigen initiatief).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Mijn god... Dit kan toch niet waar zijn.... Dan zal ik waarschijnlijk nooit meer het land in mogen door deze agency? Wat kan ik doen? Sue them? Ik voel me echt in de steek gelaten
en als mijn visum allang was geannulleerd had customs me daar niet meteen op aangesproken? Van goh je bent te lang gebleven zonder dat dit mag.... Ik wilde er helemaal niet blijven zelfs! Laat staan te lang blijven en in de problemen komen... Ik ben een 19 jarige student het laatste wat ik wil is in de problemen komen of illegaal in een land zitten! Ik studeer hier en heb mijn leven hier... Wat een nachtmerrie....
Customs? Die controleren geen paspoorten. Dat doet de US Immigrations. En alleen bij aankomst. Bij vertrek uit Amerika heb je geen Customs en US Immigrations.
-
babarage
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
maar nu ga je er wel van uit dat het probleem
ligt in het feit dat je te laat bent vertrokken omdat je geen 30 dagen had na beëindiging au pair schap. maar ik zou toch ook kijken of je kan achterhalen of het bureau je ook daadwerkelijk heeft afgemeld of dat de US niet beter weet of je hebt nog steeds een geldige J1.
ligt in het feit dat je te laat bent vertrokken omdat je geen 30 dagen had na beëindiging au pair schap. maar ik zou toch ook kijken of je kan achterhalen of het bureau je ook daadwerkelijk heeft afgemeld of dat de US niet beter weet of je hebt nog steeds een geldige J1.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Babarage. Dat kan natuurlijk ook... Dit is de mail die ik toen van de agency heb gehad. Waarin ze dit hebben verklaard. Maar dat is een mogelijkheid. Ik bel meteen even met het consulaat morgen (alweer) en hoop op meer antwoorden. Dan weet ik tenminste waarom! Als ze bereid zijn wat meer info te geven. Ik zou echt nooit langer willen verblijven! Sterker nog ik zou niet eens kunnen vanwege mijn gezondheid.. Helpt het om ook doktersverklaringen mee te nemen? Ik heb meteen ook een afspraak gemaakt. Voor op het consulaat. Ik hoop dat het goedkomt. Ik baal hier enorm van....
Is het dan ook verstandig om gewoon voor me B2 visum te gaan? Ik hoor dat die best lastig zijn te krijgen.
Is het dan ook verstandig om gewoon voor me B2 visum te gaan? Ik hoor dat die best lastig zijn te krijgen.
Volgens mij heb je na een ingetrokken esta weinig te verliezen, dus ik denk dat je gewoon de gok voor een B2 visum moet wagen. Al is het maar omdat je dan misschien nog een beetje duidelijkheid krijgt over wat er aan de hand is.
Terug in Texas!
Even rustig alles overschouwen, want ik heb het gevoel dat er een beetje paniek mee gemoeid is. Heel normaal, dat zou sowieso bij mij ook het geval zijn. Het is heel naar voor je, en het agency is mogelijk serieus in de fout gegaan, en da's niet echt eerlijk. Maar dat is de menselijke kant. Daar heb jij niet zo veel aan, en Immigrations helemaal niet.
Er zijn een paar problemen of onduidelijkheden hier, dus ik zet het even uiteen zoals ik het hier begrijp. Klopt dit?
Je weet niet waarom je geweigerd bent. Dat is bijna altijd zo, ze hoeven/mogen je daar niks over vertellen. Dat maakt het ook zo lastig. Heeft het iets te maken met die J1, of helemaal niet?
Zo niet, dan kun je een paar dingen doen:
- Mailen naar het adres dat bijvoorbeeld hier staat, vragen om uitleg.
- Het consulaat mailen/bellen voor meer informatie over je afwijzing.
- Een redress aanvragen via DHS Trip.
- Een tweede aanvraag doen. Dat mag altijd, dat geven ze zelf aan. Het is alleen de vraag of je je veilig voelt als je nu een positief antwoord krijgt.
Als het nu wel iets met die J1 heeft te maken, kunnen het nog twee dingen zijn:
- Te lang gebleven na de stopzetting: Als je een afspraak kunt maken op het consulaat om het te hebben over esta-status, kun je alle bewijzen meenemen en proberen om dat vlagje naast je naam te laten verwijderen.
- Je J1 loopt nog. Dan heb je geen uitreisstempel. Dat heb je nog niet beantwoord. Heb je die in je paspoort staan? Want dat kan aangeven onder welke categorie je valt.
MAAR de grote vraag is of je nu nog het land binnen wilt/kunt voor deze reis. Als ze je ESTA-status willen bekijken, zou het nog kunnen. Als je een B2 moet aanvragen, wordt dat lastig op een paar dagen (volgens mij kan het niet, maar iemand anders weet dat vast beter). Je vluchten worden terugbetaald als je niet kunt gaan door een visum-issue, trouwens.
Ik schrijf dit even, omdat ik toch even zou nadenken om voor een B2 te gaan, of niet. Ik durf niet te zeggen of je daar over enkele dagen mee kunt afreizen. Maar jij schrijft dat je "nooit meer het land in zou kunnen door die agency", en Hemmie schrijft dat je "toch weinig te verliezen hebt", en daar ben ik het allebei niet helemaal mee eens.
Een ESTA-afwijzing betekent helemaal niet dat je nooit meer het land in zou kunnen. Je moet het achterliggende probleem oplossen, want voor zover wij zien, ben jij wel gewoon gerechtigd om met een ESTA te reizen. Dus uiteindelijk moet dat wel goed komen. Het is dus niet "nooit meer".
Maar met een B2-aanvraag heb je wel degelijk wel wat te verliezen. Als je wordt afgekeurd, mag je voor een heel lange tijd niet meer op een ESTA gaan. Dus als je voor een B2 gaat, moet je goed gedocumenteerd gaan, en goed voorbereid. Dat is de reden van de meeste afwijzingen hier op het forum.
En nog even dit: Je hebt toevallig geen dubbele nationaliteit, of bent de laatste tijd niet naar één van de probleemlanden gereisd? Want dat kan het natuurlijk ook nog zijn.
Er zijn een paar problemen of onduidelijkheden hier, dus ik zet het even uiteen zoals ik het hier begrijp. Klopt dit?
Je weet niet waarom je geweigerd bent. Dat is bijna altijd zo, ze hoeven/mogen je daar niks over vertellen. Dat maakt het ook zo lastig. Heeft het iets te maken met die J1, of helemaal niet?
Zo niet, dan kun je een paar dingen doen:
- Mailen naar het adres dat bijvoorbeeld hier staat, vragen om uitleg.
- Het consulaat mailen/bellen voor meer informatie over je afwijzing.
- Een redress aanvragen via DHS Trip.
- Een tweede aanvraag doen. Dat mag altijd, dat geven ze zelf aan. Het is alleen de vraag of je je veilig voelt als je nu een positief antwoord krijgt.
Als het nu wel iets met die J1 heeft te maken, kunnen het nog twee dingen zijn:
- Te lang gebleven na de stopzetting: Als je een afspraak kunt maken op het consulaat om het te hebben over esta-status, kun je alle bewijzen meenemen en proberen om dat vlagje naast je naam te laten verwijderen.
- Je J1 loopt nog. Dan heb je geen uitreisstempel. Dat heb je nog niet beantwoord. Heb je die in je paspoort staan? Want dat kan aangeven onder welke categorie je valt.
MAAR de grote vraag is of je nu nog het land binnen wilt/kunt voor deze reis. Als ze je ESTA-status willen bekijken, zou het nog kunnen. Als je een B2 moet aanvragen, wordt dat lastig op een paar dagen (volgens mij kan het niet, maar iemand anders weet dat vast beter). Je vluchten worden terugbetaald als je niet kunt gaan door een visum-issue, trouwens.
Ik schrijf dit even, omdat ik toch even zou nadenken om voor een B2 te gaan, of niet. Ik durf niet te zeggen of je daar over enkele dagen mee kunt afreizen. Maar jij schrijft dat je "nooit meer het land in zou kunnen door die agency", en Hemmie schrijft dat je "toch weinig te verliezen hebt", en daar ben ik het allebei niet helemaal mee eens.
Een ESTA-afwijzing betekent helemaal niet dat je nooit meer het land in zou kunnen. Je moet het achterliggende probleem oplossen, want voor zover wij zien, ben jij wel gewoon gerechtigd om met een ESTA te reizen. Dus uiteindelijk moet dat wel goed komen. Het is dus niet "nooit meer".
Maar met een B2-aanvraag heb je wel degelijk wel wat te verliezen. Als je wordt afgekeurd, mag je voor een heel lange tijd niet meer op een ESTA gaan. Dus als je voor een B2 gaat, moet je goed gedocumenteerd gaan, en goed voorbereid. Dat is de reden van de meeste afwijzingen hier op het forum.
En nog even dit: Je hebt toevallig geen dubbele nationaliteit, of bent de laatste tijd niet naar één van de probleemlanden gereisd? Want dat kan het natuurlijk ook nog zijn.
Ik heb geen stempel in mijn paspoort.
Verder ook geen reden waarom ik er niet in zou mogen. Ik voldoe aan alle ESTA eisen. Eerst was ik bang dat ik iets verkeerds had ingevuld. Maar nu weet ik het niet meer zo goed want ik heb het 2 keer opnieuw gedaan. Het is ook zo gek dat het eerst wel is goedgekeurd. Ik ga meteen alle dingen na die jij opgenoemd hebt als optie. En hoop op meer antwoord. Tot nu toe was het alleen maar. We hebben geen idee. Je kunt niet met een esta reizen.
Nee ik ben niet in een van de probleemlanden geweest en ik heb geen dubbele nationaliteit. Ik ben hier gewoon geboren en getogen. Ik heb verder ook helemaal geen banden in Amerika. Geen familie enz. Alleen aupairs die ik ken, vrienden/mensen die ik daar heb Ontmoet.
Ik kon er een jaar blijven maar dit wilde ik zelf niet, en zeker niet illegaal!
Verder ook geen reden waarom ik er niet in zou mogen. Ik voldoe aan alle ESTA eisen. Eerst was ik bang dat ik iets verkeerds had ingevuld. Maar nu weet ik het niet meer zo goed want ik heb het 2 keer opnieuw gedaan. Het is ook zo gek dat het eerst wel is goedgekeurd. Ik ga meteen alle dingen na die jij opgenoemd hebt als optie. En hoop op meer antwoord. Tot nu toe was het alleen maar. We hebben geen idee. Je kunt niet met een esta reizen.
Nee ik ben niet in een van de probleemlanden geweest en ik heb geen dubbele nationaliteit. Ik ben hier gewoon geboren en getogen. Ik heb verder ook helemaal geen banden in Amerika. Geen familie enz. Alleen aupairs die ik ken, vrienden/mensen die ik daar heb Ontmoet.
Ik kon er een jaar blijven maar dit wilde ik zelf niet, en zeker niet illegaal!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht