Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
boeken via aa.com (US-site)
Re: boeken via aa.com (US-site)
Gefeliciteerd
.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Wij vertrekken volgende week vrijdag vanaf BRU naar MIA via ORD met American Airlines. Onze tickets heb ik al tien maand geleden geboekt. Mijn nichtje wil echter nu toch ook graag mee en ik heb vandaag voor haar geboekt. Via aa.com/us was het goedkoopst, scheelde EUR 265. Bij het boeken ingegeven dat het land van het billing adress van de credit card US was. Wel mijn NL adres ingevuld. Ik kreeg na 2 uur een mailtje dat er further action needed was. Op de site stond het ticket nog steeds op Purchased en verder geen melding. Ik gebeld naar de US en er werd mij verteld dat ik gewoon voor vertrek op de luchthaven kon betalen voor het tarief waarvoor ik had geboekt. No problem. Ze zou het ticket op On Hold zetten, wat dus een andere On Hold is dan de 24 uur bedenktijd. Maar nu zie ik dat de status naar Ticketed is gegaan, wat zou betekenen dat het nu weer wel ok is. Ik kan helaas niet even naar Brussel rijden om daar aan de balie te checken of het ok is of eventueel daar te betalen.
Iemand ervaring hiermee? Tips? American Airlines vliegt zelf niet vanaf SChiphol toch, want daar kom ik elke dag langs?
Ik wil niet graag dat volgende week blijkt dat het toch niet kan of dat het veel duurder is!
Iemand ervaring hiermee? Tips? American Airlines vliegt zelf niet vanaf SChiphol toch, want daar kom ik elke dag langs?
Ik wil niet graag dat volgende week blijkt dat het toch niet kan of dat het veel duurder is!
-
georgesken
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Toen ik via aa.com geboekt had,kreeg ik na een paar dagen ook 'ticketed' en kon ik al mijn gegevens ingeven en stoelen kiezen.
Je kan misschien eens bij visa informeren of het bedrag van je kaart is gegaan. Als dit het geval is zou alles in orde moeten zijn. En neem dan voor de zekerheid hier een bewijs van mee als je naar de luchthaven vertrekt.
Je kan misschien eens bij visa informeren of het bedrag van je kaart is gegaan. Als dit het geval is zou alles in orde moeten zijn. En neem dan voor de zekerheid hier een bewijs van mee als je naar de luchthaven vertrekt.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Bij de Creditcardmaatschappij kan ik online transactie zien, maar zie nog niets staan. Was jou status ook ´Ticketed´ of was het Ticketed met een datum erachter? Ik heb alle gegevens al ingevoerd en heb de stoelen al vastgelegd. Vond op een Austrian Frequent Flyer forum ook hele verhalen, maar nog steeds onduidelijk. Ik ga vanavond maar eens bellen met de service in NL, doorgeschakeld naar Dublin.
Edit: Net weer gebeld. Ze hebben het billing address aangepast van US naar NL en opnieuw doorgezet naar de ticketing department. De status is nu weer van Ticketed naar Purchased. Binnen een paar uur zou ik de bevestiging moeten krijgen of anders weer moeten bellen. Ben benieuwd.
Edit: Net weer gebeld. Ze hebben het billing address aangepast van US naar NL en opnieuw doorgezet naar de ticketing department. De status is nu weer van Ticketed naar Purchased. Binnen een paar uur zou ik de bevestiging moeten krijgen of anders weer moeten bellen. Ben benieuwd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Maar waarom heb je dan in eerste instantie een 'US adres' opgegeven? Je kunt toch gewoon een NL adres opgeven en op de NL site van American Airlines boeken?
Roland
Roland
-
georgesken
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Omdat je op die sites soms niet dezelfde prijs krijgt als op de us site. Raar maar waar(heb het zelf ondervonden)Coyote schreef:Maar waarom heb je dan in eerste instantie een 'US adres' opgegeven? Je kunt toch gewoon een NL adres opgeven en op de NL site van American Airlines boeken?
Roland
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Nou, gisteren weer gebeld naar het 0900-nummer en mijn billing adres nogmaals doorgegeven en ze hebben US veranderd in NL. Toen zouden ze het doorzetten naar de ticketing department. Na een uur al weer bericht terug, AA RESERVATION ACTION REQUIRED. Ik weer naar de US gebeld. Creditcard kon niet belast worden omdat het adres in NL was. Maar ze zouden een comment toevoegen en On Hold zetten en dan kon ik op de luchthaven betalen bij de ticket desk. Dat kon ook gewoon over een week net voor onze vlucht vertrok. De status ging ook weer van Purchased naar Ticketed.
Maar die gok durfde ik toch niet aan. Sta je daar volgende week en blijkt het niet te kloppen of zeggen ze dat dat tarief in EUR 1100 (is zo via NL site) is ipv USD 1000/ EUR 750 of wordt je toch nog uit het systeem gekickt in de tussentijd. Ik ben vanmorgen even naar Brussel Airport gereden en heb betaald. Ze hebben gewoon met een actuele koers het ticket omgerekend naar EUR, maar er kwam nog wel EUR 40 aan boekingskosten bij. Maar in totaal dus wel EUR 300 goedkoper uit dan boeken via de NL-site van AA t.o.v. de US-site. De status op AA is nu ook Ticketed 8 OCT 2011 ipv alleen Ticketed en ik kan nu ook de Itenerary & Receipt printen. Alleen de prijs staat soms niet correct vermeld, USD 750 ipv EUR 750.
Had ik dit maar eerder geweten, dan had ik een paar weken al geboekt voor USD 700, maar toen had m'n nichtje nog geen toestemming van haar werkgever om op vakantie te gaan naar Amerika. Je reserveerd/boekt en belt even. Als je de reis gaat maken ga je betalen en als je toch niet gaat laat je het gewoon zo zitten of bel je om te annuleren. Met een omweg heb je dus gewoon een flexibel(er) ticket.
Maar die gok durfde ik toch niet aan. Sta je daar volgende week en blijkt het niet te kloppen of zeggen ze dat dat tarief in EUR 1100 (is zo via NL site) is ipv USD 1000/ EUR 750 of wordt je toch nog uit het systeem gekickt in de tussentijd. Ik ben vanmorgen even naar Brussel Airport gereden en heb betaald. Ze hebben gewoon met een actuele koers het ticket omgerekend naar EUR, maar er kwam nog wel EUR 40 aan boekingskosten bij. Maar in totaal dus wel EUR 300 goedkoper uit dan boeken via de NL-site van AA t.o.v. de US-site. De status op AA is nu ook Ticketed 8 OCT 2011 ipv alleen Ticketed en ik kan nu ook de Itenerary & Receipt printen. Alleen de prijs staat soms niet correct vermeld, USD 750 ipv EUR 750.
Had ik dit maar eerder geweten, dan had ik een paar weken al geboekt voor USD 700, maar toen had m'n nichtje nog geen toestemming van haar werkgever om op vakantie te gaan naar Amerika. Je reserveerd/boekt en belt even. Als je de reis gaat maken ga je betalen en als je toch niet gaat laat je het gewoon zo zitten of bel je om te annuleren. Met een omweg heb je dus gewoon een flexibel(er) ticket.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2127 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf
-
- 24 Reacties