Ergens op dit forum heb ik gelezen dat als je 's nachts op vliegwinkel.nl kijkt, dat je dan lagere prijzen treft dan overdag voor boekingen bij British Airways. Iets van €100,- op een retourtje Denver. Dit weekend heb ik de proef op de som genomen. Het verschil met tussen overdag/s nachts was voor de route AMS-PHX / LAS-AMS was €25,- pp. op een toch al scherpe prijs (vluchtduur rond 14.uur via LHR) De nachtelijke prijsverlaging werkte alleen voor BA, niet voor ander maatschappijen. WTC en Cheaptickets hadden geen lager nachtarief voor BA.
Broodje aap of niet, bij mij was het wel het geval. Dat ik niet de enige was kan blijkt wel uit onderstaande quote.
Re: Reis Tonworkel: rondje Las Vegas Denver Las Vegas in mei/juni 2015
Berichtdoor Tonworkel » 20 dec 2014, 14:05
Dag allemaal.
Zoals gezegd Las vegas-denver-las Vegas wordt definitief een rondje Denver-Denver.
Gisteravond een ticket geboekt met BA via LHR met een vertrek op 9 juni en terug op 1 juli 2015. Ik heb maar niet meer gewacht. Opvallend was, dat de prijs op de site van Vliegwinkel savonds € 100 goedkoper is dan overdag. Nu, incl kosten, € 710 betaald. (Ook andere vliegmij waren € 100 duurder). Nu maar niet meer omkijken naar de tarieven.
Voor mij was het voor route AMS PHX LAS AMS als volgt:
Ik ga niet zeggen broodje aap verhaal, maar ook niet dat het alleen 's nachts is, maar dat gedurende de dag de ticketprijzen gewoon heel erg kunnen schommelen. Vaak zijn er bepaalde prijzen die bv gelden voor 5 stoelen. Zijn die er uit dan worden de eerstvolgende stoelprijzen getoond. Ik vind vliegticketprijzen net beurskoersen, het kan zomaar ineens alle kanten opgaan.
Het is mij ook opgevallen, maar niet alleen bij Vliegwinkel, ook bij Budgetair.
Nu liggen de prijzen weer lager dan bv. gistermiddag om 17.00 uur. En dat is eigenlijk al dagen zo.
Gebruik tripadvisor eens om een ruimer overzicht te krijgen.
Dan zie je meteen of die prijsschommelingen syngroon lopen bij andere brokers.
Expedia bijv. volgt de vliegmij heel scherp.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ik denk dat het maken heeft met "vraag en aanbod" en dat al die zoekmachines cq ticketsystemen van luchtvaartmaatschappijen hier razendsnel op reageren. Als er bv veel vraag is voor een bepaalde datum/tijd naar Las Vegas, zal de ticketprijs direct worden bijgesteld. Er zijn per 24hr vast momenten dat er wereldwijd minder gezocht wordt. Mogelijk zien we dit dan terug in de prijzen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.