Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is er aan de hand met de bekende carbrokers?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Wat is er aan de hand met de bekende carbrokers?

Bericht door Ruud2004 »

Ik ben al een tijd prijzen aan het vergelijken, maar vandaag onze huurauto voor ons rondje Noordoost Amerika geboekt. We vliegen naar Toronto (Canada) halen daar de auto op en rijden via de Niagara Falls naar de VS voor ons vervolg via Washington, NYC, Boston, (en nog veel meer) om de auto weer op de luchthaven van Toronto in te leveren.

Tijdens mijn zoektocht kom ik op belachelijk grote verschillen tussen de verhuurmaatschappijen zelf en de bekende carborkers als Eautohuur, AutoEurope. Beide brokers staan bekend om hun scherpe prijzen, maar dit jaar merk ik er niets van. Huren direct via Dollar of Alamo scheelt in ons geval honderden euro's.

Even op een rijtje: 19 dgn huur van een Minivan in juli 2013. (Toronto- VV, incl. verplichte verzekeringen/belastingen, zonder tank benzine)

-Rentacars/Eautohuur 1790,00 Euro
-Auto Europe) 1804,00
-Drive-Canada.DE 1020,00 Euro
-Alamo.com 1058,00 Euro
-Dollar.DE 975,00 Euro

Zoals je ziet, komt Drive-Canada (zelfde club als USAreisen.DE) nog het dichtst in de buurt. Ik heb geboekt bij Dollar, naar mijn mening een "redelijke" prijs. Ik verbaas mij echter over de belachelijke verschillen met de twee carbrokers die beide pretenteren de goedkoopste te zijn!

Nou, dit jaar duidelijk niet! Na altijd bij Eautohuur te hebben geboekt, nu dus rechtstreeks bij Dollar. :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wat is er aan de hand met de bekende carbrokers?

Bericht door Felicitas »

Ik zag vandaag op een Canada forum dat iemand voor een heel mooi tarief een auto had gehuurd bij www.adac.de (de Duitse ANWB). Je zou bijna lid van deze club worden, want voor 'Mitglieder' pakt het helemaal voordelig uit.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Even een vraag aan TS dan. Kun je als Nederlander gewoon op die .de sites boeken, of zitten daar nog haken en ogen aan?
Ik vind de autohuur op het moment ook heel duur. Waar ik vorig jaar voor 19 dagen €333 voor een fullsize heb betaald zit ik nu op meer dan het het dubbele, zonder evt one way fee tussen CA en CO mee te tellen voor 23 dagen.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Als Europeaan kan je overal in Europa kopen, vrij verkeer van goederen en diensten in Europa heet dat.
En aangezien je dan in Duitsland koopt of in een een ander Europees land maakt niet uit.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Klopt wat Hans schrijft. Ik kon trouwens keurig aangeven dat ik Nederlander was en heb mijn bevestiging ook in het Nederlands ontvangen (ook een stukje Engels en Duits)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

PSVwally schreef:Even een vraag aan TS dan. Kun je als Nederlander gewoon op die .de sites boeken, of zitten daar nog haken en ogen aan?
Heel veel mensen hier boeken de auto op een Duitse site (usa-reisen.de)

Martin
richardbrand
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door richardbrand »

Vind ze dit jaar ook duurder dan voorgaande jaren voor 1,5 week een midsize suv bij usareisen.de betaal ik nu 400 voor 1 week en 4 dagen.
Terwijl ik vorig jaar 645 betaalde voor 3 weken en 1 dag voor zelfde auto bij usareisen.de
http://richardbrand1981.wordpress.com/u ... obremrich/" onclick="window.open(this.href);return false;
2020 Las Vegas-Anaheim-San Diego-Las Vegas
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Kijk eens op Ebookers.nl

Vorig jaar boekte ik een cabrio voor 700 Euro voor 22 dagen.
Dit jaar 800 Euro voor 21 dagen.

Terwijl via andere websites het gemiddelde op 1000 Euro stond.
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Ze hebben een concurent minder.

Ik zag dat de huurprijzen voor in Europa ook omhoog gegaan zijn. In december boekte ik een huurauto via sunnycars en die zelfde auto kost nu in januari 200 euro meer en het is voor van de zomer.

Andre
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Via billiger-mietwagen.de kom ik op een prijs van EUR 1040 voor een 7p minivan. Verhuurder is Hertz en te reserveren via autoeurope! Prijs is dus ook afhankelijk van welk land en via welke site je binnenkomt, zo lijkt het.
Afbeelding
Weasel
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Weasel »

Ik verbaas me ook erg over de enorme verschillen. Ik moet zeggen dat ik (een enkele uitzondering daargelaten), de auto's altijd huur via Autoeurope (ook voor autohuur in Europa trouwens). Dit is me altijd goed bevallen, lage prijzen, kan altijd kostenloos annuleren en heb nooit problemen.
1999: Rondreis West-USA (LA-LV-SF)
2000: Rondreis West-USA (LA-LV-SF)
2008: Rondreis West-USA, Florida, New-York
2011: Rondreis Florida
2013: Rondreis West-USA (LV-Salt Lake City-Denver ??)
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Ik ook Weasel. Ik heb, naar grote tevredenheid, altijd via Eautohuur (nu Rentalcars) gehuurd, maar dit prijsverschil (in mijn periode, bestemming etc.) is mij te gortig.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Lid worden van de ADAC kan ook handig zijn voor de AAA korting hier in Amerika.
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Is er met Dollar iets aan de hand?
Specifiek op Boston.
Op de duitse site komt Boston helemaal niet in de lijst voor (nog geen datum geselecteerd) en op de Amerikaanse site zouden alle auto's voor Augustus al weg zijn. (location is sold out).
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

De autohuur prijzen zijn (net als de vliegtickets) zo veranderlijk als het Nederlandse weer :mrgreen:
Dus altijd blijven checken en bij voorkeur boeken bij een broker waar je kostenloos kunt annuleren.
Vorig jaar bij Mietwagenmarkt.de geboekt die toen (5 maanden voor vertrek) bijna 80 euro goedkoper was (op 16 dagen fullsize huur). Opeens drie dagen voor vertrek zag ik dat eautohuur maar liefst 200 euro onder de prijs van Mietwagenmarkt was gezakt :o Dus gelijk geannuleerd en bij Eautohuur geboekt. Beide brokers hadden overigens de boeking ondergebracht bij Dollar op Newark. Dus zelfde auto, zelfde verhuurder, zelfde periode en dan toch meer dan 25% verschil!
Laagste prijs garantie zegt niet veel. Toen ik vorig jaar met eautohuur belde omdat ik elders een lager tarief had gezien werd mij gevraagd dat verzoek per email te doen. Daarna -ondanks herhaling mailtje- niets meer gehoord... dus die keer uiteindelijk bij de concurrentie geboekt.
Gisteren wel weer bij Eautohuur (tegenwoordig Rentalcars) geboekt. Hadden het laagste tarief voor 28 dagen standaard SUV (sept SFO) 855 euro (- 25 euro tegoedbon dus uiteindelijk 830 euro). Verwacht niet dat dit nog goedkoper kan maar af en toe checken kan nooit kwaad :wink:
No guts, no glory!
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Thierry73 schreef:Is er met Dollar iets aan de hand?
Specifiek op Boston.
Op de duitse site komt Boston helemaal niet in de lijst voor (nog geen datum geselecteerd) en op de Amerikaanse site zouden alle auto's voor Augustus al weg zijn. (location is sold out).
In augustus gaat de nieuwe consolidated rental facility open, wellicht dat ze minder capaciteit hebben daardoor. Of het is een systeemfoutje?
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Zojuist geboekt bij rentalcars.com

SUV 11 dagen (1t/m 11 Sept - latere inlevertijd dan ophaaltijd dus 1 dag extra)
Incl oneway fee 608, euro

Bij drive-usa.de kost dezelfde auto en periode rond de 920 euro... Waanzinnig verschil dus.

Beide autos in een zogenaamd gold pakket dwz volle tank, extra bestuurder en de benodigde verzekeringen.

Autoverhuurusa.nl kwam iets goedkoper uit de bus maar ivm de krappere inlevertijd (opening kantoor) rentalcars dus genomen.

Drive-usa.de was vorig jaar mijn favoriete brooker maar die prijzen zich dus behoorlijk uit de markt!
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Kan nergens vinden op die site hoe hoog nu het verzekerde bedrag is voor LIS / EP... Is dat ook 1 miljoen net als bij usa-reisen?

Kan ook nergens vinden of glas/banden/bodem meeverzekerd is in CDW... Ze laten het aan de verhuurmaatschappij over:

Het rentalcars.com schadekosten restitutie plan biedt geen vergoeding aan voor kosten die niet gedekt worden door de CDW van de autoverhuurbedrijven.
De volledige details van de dekking inclusief de exclusies zullen worden voorzien door het autoverhuurbedrijf.

Voorbeelden van algemene exclusies van de CDW van autoverhuurbedrijven zijn;

Schade veroorzaakt aan ramen, voorruit, glas, interieur, persoonlijke bezittingen, wielen en/of banden, het dak en onderkant van de auto
Indien de bestuurder onder invloed is van drugs en/of alcohol
Indien de bestuurder ten tijde van het ongeval niet bij naam vermeld was op het huurcontract
Sleepkosten of schade veroorzaakt aan de huur auto als gevolg van het slepen van de auto door een ongeautoriseerde derde partij
Immobilisatie toeslagen als gevolg van de schade
Indien er sprake was van roekeloos rijgedrag of onoplettendheid, inclusief off road rijden of op onbestraatte wegen
Schade / letself aan inhoud of personen in de auto
Diefstal van het voertuig
Administratiekosten met betrekking tot de schade
In de bovenstaande gevallen zal u zelf volledig aansprakelijk zijn voor de volledige kosten tot, en hoger dan, het eigen risico dat het schadekosten restitutie plan niet zal vergoeden.
Voor verdere informatie met betrekking tot het schadekosten restitutie plan, neemt u contact op met een medewerker van ons.

Scheelt inderdaad zo'n 150 euro met de auto die ik nu gehuurd heb bij usa-reisen, maar dat zou dus wel eens de slechtste besparing ooit kunnen zijn...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer