Type gehuurd: Midsize SUV (IW)
Verhuurder: National
Gereserveerd bij:USA-Reisen.de
Opgehaald in: Toronto
Afgeleverd in: Halifax
Meegekregen: Ford Edge AWD Limited 2013 (Full Size Crossover)
Wanneer: 13/8 t/m 2/9
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): upgrade gekregen na vermelding dat ik Emerald Club member was
Keuzemogelijkheid of toegewezen: in eerste instantie stond er maar 1 in de categorie Mid-size, later mochten we de Ford Edge meenemen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: auto een dikke 10, er zat echt alles op en aan. Daar het een limited edition was, heel veel extra's (werkende Sirius radio, Sony surround stereo met mogelijkheid voor USB aansluiting, SD-kaart lezer voor muziek, panoramadak, groot touchpadscherm om alles te bedienen, achteruitrijcamera, lampjes in de spiegel die aangaven dat er een auto in de dode hoek zat)
Wij kwamen rond 20.00 uur aldaar aan. Bij de balie de formaliteiten doorgenomen, medewerker gaf nog wel aan dat ik niet alle verzekeringen had genomen, maar mijn antwoord dat ik dit reeds met eigen verzekeringen had gedekt, was voldoende.
Ik had nog niks gezegd over Emerald Club Card (ik had alleen nog maar het nummer gekregen, het pasje kwam te laat om mee te nemen). Ik mocht met de medewerker mee de garage in om de keuzes te bekijken, alleen stond er voor onze categorie Mid-size SUV als enige een (in mijn ogen) smerige, zwartachtige Mitsubishi Outlander. We waren wel net langs een mooie witte Ford Edge gekomen en die kon hij voor 9 dollar extra per dag ook aanbieden. Kon er in eerste instantie niks afpraten, maar toen ik meldde dat ik Emerald Club member was, was het ijs gebroken en kon deze fullsize crossover zonder bijbetaling door ons in gebruik genomen worden.
Foto:
Het achterraam en de achterzijramen waren donkerder getint, er zat geen kofferbakafdichting in. Vonden het ook niet nodig om onze koffers af te dekken. Er pastten plat 2 koffers van elk 100 liter in, daar bovenop hadden we nog een grote sporttas liggen.