autoverzekering in Florida US

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
marianne06
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2010, 15:34

autoverzekering in Florida US

Bericht door marianne06 »

HELP, we hebben een huisje gekocht in Florida, we gaan er meerdere malen per jaar zitten , maar niet langer dan 6 maanden dat is niet toegestaan. Nu willen we een auto kopen, maar lopen tegen het probleem aan dat je de auto niet voor een redelijk bedrag kan verzekeren. Duizend dollar voor zes maanden is toch echt te zot, heeft te maken dat het schadevrij rijden in Nederland niet wordt erkend. Heeft iemand er ervaring mee hoe dit op te lossen. Ik weet inmiddels dat zelfs Canadezen tegen dit probleem aanlopen. Mijn dank is groot marianne.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: autoverzekering in Florida US

Bericht door Disney-Golf »

Ben benieuwd naar de reacties...
Ik heb hetzelfde probleem + dat je een Florida drivers license zal moeten gaan halen.
Zonder social security number zou dit ook niet mogelijk zijn.
Als alternatief zou je een Europese auto kunnen invoeren voor max 6 maanden en dan terug verschepen om vervolgens dit het volgende jaar terug opnieuw te doen.
Nogal omslachtig maar nogmaals misschien heeft hier iemand de gouden tip...
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: autoverzekering in Florida US

Bericht door 1250 »

Koen Kamphuys van het Florida Forum heeft ook zijn auto verzekerd, hijzelf heeft ook een villa in Sebring, FL.
Hij heeft het verzekerd bij Progressive, Zie hier de discussie
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
ahuntjens
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2009, 19:35
Locatie: Somis, California
Contacteer:

Re: autoverzekering in Florida US

Bericht door ahuntjens »

Ik heb zelf als 23 jarige in California een auto verzekerd gehad voor 550 dollar (6 maanden) bij Progressive.

De prijs die zij berekenen voor de verzekering is veelal gebaseed op de schadevrije jaren, en het enige vereiste was een vast woonadres(hier komen je kentekenplaten en verzekeringsbewijs op aan) Dit is voor jullie dus geen probleem.

Verder weet ik dat als je in California alleen een lokaal rijbewijs nodig hebt als je langer dan 1 aaneengesloten jaar in de VS met die auto rondrijdt. Nu is het opzich wel aan te raden om een USA rijbewijs te halen, dit is niet de moeite. Bovendien kun je dan ook terecht bij andere verzekeringsmaatschappijen. Progressive is 1 van de weinige die de sevrice biedt op buitenlandse rijbewijzen.

Succes!
In de VS van december 2008 - Juni 2009
Gebruikersavatar
guinevere
Amerika-expert
Berichten: 1646
Lid geworden op: 28 aug 2007, 01:49
Locatie: MD

Re: autoverzekering in Florida US

Bericht door guinevere »

Ik heb mijn auto (en huis) verzekering ook van Progressive. Ik had vorig jaar een ongeluk met blikschade en dat is allemaal prima afgehandeld. Toen het tijd werd om te vernieuwen is mijn premie niet eens omhoog gegaan, dus van mijn kant niets dan lof voor progressive.

Je kan op de website van progressive ook een prijsvergelijking doen met andere maatschappijen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4011
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: autoverzekering in Florida US

Bericht door Loek »

Die tarieven die ze voor jongeren en buitenlanders hanteren zetten mijn nieuwe autoverzekering wel in een goed daglicht. Ik heb net een nieuwe autoverzekering afgesloten bij AAA voor $1200/jaar voor drie autos... :shock:
marianne06
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2010, 15:34

Re: autoverzekering in Florida US

Bericht door marianne06 »

Even een berichtje aan allen die gereageerd hebben, ik ben niet zo handig met dit soort sites, dus even een algemeen bericht terug


""""hartelijk dank voor de info, Progressive komt meerdere malen langs bij de info die ik via deze site krijg. We zitten momenteel in Nederland en ik ga eens even informeren hoe e.e.a. zit en mocht het allemaal lukken met de verzekering dan gaan we in het najaar meteen een auto kopen. Stilletjes hoop ik (voor mezelf uiteraard niet voor anderen) dat de lekker lage prijzen nog even blijven hangen. Zoniet dan koop ik gewoon een Toyota haha daar zijn er in Amerika genoeg van..."""".
Gebruikersavatar
koenkamphuys
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 nov 2006, 21:10
Locatie: Rijswijk, NL... en Sebring, FL
Contacteer:

Re: autoverzekering in Florida US

Bericht door koenkamphuys »

1250 schreef:Koen Kamphuys van het Florida Forum heeft ook zijn auto verzekerd, hijzelf heeft ook een villa in Sebring, FL.
Hij heeft het verzekerd bij Progressive, Zie hier de discussie
Grappig om mezelf hier zo terug te zien :thumbup:

Een meer geschikt topic op het Floridaforum over auto kopen en verzekeren is deze.

Koen
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: autoverzekering in Florida US

Bericht door kaap koraal »

Volgens mij kan je ook zonder ssn een rijbewijs krijgen in FL.
John V
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 feb 2007, 12:18

Re: autoverzekering in Florida US

Bericht door John V »

marianne06 schreef:Nu willen we een auto kopen, maar lopen tegen het probleem aan dat je de auto niet voor een redelijk bedrag kan verzekeren. Duizend dollar voor zes maanden is toch echt te zot, heeft te maken dat het schadevrij rijden in Nederland niet wordt erkend. Heeft iemand er ervaring mee hoe dit op te lossen.
$1000 per half jaar voor één auto lijkt me inderdaad aan de hoge kant. De enige oplossing is shoppen bij verschillende verzekeringsmaatschappijen en vooral goed letten op de kortingen die ze geven. Afhankelijk van het soort auto moet je met gemak onder het bedrag van $1000 uit kunnen komen. Ik heb zelf twee SUV's verzekerd voor $600 per auto per jaar. De hoogte van dit bedrag wordt voornamelijk veroorzaakt door het feit dat ik maximaal ben verzekerd. Indien je bereid bent enig risico te lopen dan betaal je slechts een fractie van dit bedrag. Vooral de combinatiekortingen zijn in de VS interessant. Ik weet niet of je je woning bij een Amerikaanse maatschappij gaat verzekeren, maar mocht dat het geval zijn dan zou ik zeker eens navragen welke korting je bij hen kunt bedingen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer