Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SuzieQ
Amerikakenner

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4

Berichtdoor SuzieQ » 11 Jan 2017, 15:11

Ik heb het idee dat de prijzen zo`n 500 / 600 euro duurder zijn dit jaar voor de zelfde periode vorig jaar.
Iemand die de eerder opgestelde lijst met auto verhuurders / brokers nog kan terug vinden?
Suzie

2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten

dejong89
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Berichtdoor dejong89 » 11 Jan 2017, 19:48

Volgens mij heeft dat alles te maken met de '' wisseling van de wacht '' op 20 januari. De economie is daardoor zoekende en zo ook de prijs van de dollar. Wij betaalden vorig jaar in Juni voor 15 dagen 621 euro bij Autoeurope voor het Alamo gold pakket voor een Standaard SUV.

lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 15

Berichtdoor lyan » 11 Jan 2017, 20:15

Wij hebben gewoon erg vroeg geboekt, je kan immers altijd annuleren: mei-juni 2017, 29 dagen een full size SUV voor 857 euro. :)
Afbeelding

ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Berichtdoor ina » 11 Jan 2017, 20:30

Wauw! Mooie prijs Lyan, daar teken ik voor :thumbup:

Lenco1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Berichtdoor Lenco1 » 11 Jan 2017, 22:29

Heeft iemand weleens gehuurd via Alamo.de? Zijn gunstige prijzen, met 10% korting op SUV of extra bestuurder. In ieder geval voor mij voor Honolulu en Hawaii het voordeligst op dit moment. Geen verboden code of aparte tijdschriften nodig. :D
Afbeelding

laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Berichtdoor laanvdj » 12 Jan 2017, 00:06

Ik vind het allemaal nog al dure huurbedragen die Ik hier lees, prijzen zijn idd duurder dan andere jaren.
Wij hebben voor 23 dgn Sfo , minivan €710, hadden eerst een midsize suv voor €538, gehuurd bij Alamo.co.uk met de code van 2016. Geboekt in november.
5 dagen een midsize suv, Fresno en inleveren SFO, €236, autoeurope
4 dagen midsize suv, las vegas €170, autoeurope, geboekt vorige week. Allemaal met een extra bestuurder.
Bij Alamo.de zijn we veel duurder uit. En op dit moment is Alamo.co.uk ook stukken duurder.

Jumping Jack
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Berichtdoor Jumping Jack » 12 Jan 2017, 06:28

Ik heb de ervaring dat na 1 januari de prijzen altijd hoger zijn. Tenminste zo was het bij mij de afgelopen 2 jaar. Daarom probeer ik ook altijd vóór die datum te boeken.
2016: LAS-Death Valley-Bodie-Yosemite-SF-Highway 1-LA-San Diego-Joshua Tree-Phoenix-Sedona-Grand Canyon-Page-Bryce-Zion-LAS.
2017: LAS-Grand Canyon-Monument Valley-Arches-Teton-Yellowstone-Twin Falls-Salt Lake City-Zion-LAS.

FSC_87
Amerika-ontdekker

Berichtdoor FSC_87 » 12 Jan 2017, 08:49

Wij zijn ook nog altijd zoekende voor een huurauto voor de one-way LA - SF.
Ik kom er alleen niet echt uit qua eventuele drop-off kosten.
Als ik op rentalcars kijk, dan staan er geen drop-off kosten bij budget, dollar en thrifty.
Op Hertz.nl (met ANWB code) en op Alamo.co.uk kom ik ook goede prijzen tegen, maar daar staat niks vermeld over de drop-off kosten. In hun voorwaarden staat enkel dat er mogelijk drop-off kosten berekend worden.
Kan het dan zijn dat deze kosten dan pas ter plaatse berekend worden? Heeft iemand hier ervaring mee?

harryh
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 41

Berichtdoor harryh » 12 Jan 2017, 08:55

Jumping Jack schreef:Ik heb de ervaring dat na 1 januari de prijzen altijd hoger zijn. Tenminste zo was het bij mij de afgelopen 2 jaar.

Vorig jaar was 24 mei de grote dag (aka HarryH tarief) en in 2013 was het ook in mei (aka Hinko tarief) als je voor de zomer op zoek bent ;) - geen garanties voor de toekomst!

PatrickBeukelman
Amerika-ontdekker

Berichtdoor PatrickBeukelman » 12 Jan 2017, 09:42

Lenco1 schreef:Heeft iemand weleens gehuurd via Alamo.de? Zijn gunstige prijzen, met 10% korting op SUV of extra bestuurder. In ieder geval voor mij voor Honolulu en Hawaii het voordeligst op dit moment. Geen verboden code of aparte tijdschriften nodig. :D

Thanks voor de tip, ik heb voorlopig even via alamo.de gereserveerd voor Hawaii :)

Jumping Jack
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Jumping Jack » 12 Jan 2017, 10:10

harryh schreef:
Jumping Jack schreef:Ik heb de ervaring dat na 1 januari de prijzen altijd hoger zijn. Tenminste zo was het bij mij de afgelopen 2 jaar.

Vorig jaar was 24 mei de grote dag (aka HarryH tarief) en in 2013 was het ook in mei (aka Hinko tarief) als je voor de zomer op zoek bent ;) - geen garanties voor de toekomst!

Ik hou me aanbevolen... :clap:
2016: LAS-Death Valley-Bodie-Yosemite-SF-Highway 1-LA-San Diego-Joshua Tree-Phoenix-Sedona-Grand Canyon-Page-Bryce-Zion-LAS.
2017: LAS-Grand Canyon-Monument Valley-Arches-Teton-Yellowstone-Twin Falls-Salt Lake City-Zion-LAS.

SuzieQ
Amerikakenner

Berichtdoor SuzieQ » 12 Jan 2017, 11:18

Jumping Jack schreef:Ik heb de ervaring dat na 1 januari de prijzen altijd hoger zijn. Tenminste zo was het bij mij de afgelopen 2 jaar. Daarom probeer ik ook altijd vóór die datum te boeken.

Vorig jaar ook na 1 januari geboekt en geen probleem. Ik kijk al paar maanden inmiddels.
Suzie

2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten

laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Berichtdoor laanvdj » 12 Jan 2017, 11:30

FSC_87 schreef:Wij zijn ook nog altijd zoekende voor een huurauto voor de one-way LA - SF.
Ik kom er alleen niet echt uit qua eventuele drop-off kosten.
Als ik op rentalcars kijk, dan staan er geen drop-off kosten bij budget, dollar en thrifty.
Op Hertz.nl (met ANWB code) en op Alamo.co.uk kom ik ook goede prijzen tegen, maar daar staat niks vermeld over de drop-off kosten. In hun voorwaarden staat enkel dat er mogelijk drop-off kosten berekend worden.
Kan het dan zijn dat deze kosten dan pas ter plaatse berekend worden? Heeft iemand hier ervaring mee?

Wij huren in Fresno en brengen terug op SFO, geen drop-off kosten, bij Alamo.
Vorige reis, La -SFO, ook geen extra kosten. Was met Dollar.
Volgens mij zijn in Californië geen drop off kosten binnen de staat.

sanook
Amerikafan

Berichtdoor sanook » 12 Jan 2017, 12:23

Zijn er mensen met ervaring met huren van een auto via www.netflights.com ?
Ik kom daar een goedkope midsize SUV tegen voor 19 dagen Orlando in mei voor 498 pond (574 euro)
Ook andere categorien lijken (redelijk) goedkoop. Boeken vanuit NL is ook mogelijk.

https://www.netflights.com/car-hire-quo ... 470235f770

roelb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Berichtdoor roelb » 12 Jan 2017, 12:45

Hij is GBP 75 goedkoper dan alamo/brits.

Als je tevreden bent over Dollar en de prepay voorwaarden dan zou ik zeggen dat je een prima deal hebt.

sanook
Amerikafan

Berichtdoor sanook » 12 Jan 2017, 13:32

Voordeel van brits is dan wel dat er een tweede bestuurder bij zit. Maar ik ben eigenlijk aan het zoeken naar het goedkoopste tarief zonder (semi) illegale kortingscodes en zo. Voor mijn gemoedsrust zeg maar. En dan is die netflights wel goedkoop volgens mij.

roelb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Berichtdoor roelb » 12 Jan 2017, 13:36

Er is niets illegaals aan het gebruik van het brits tarief. De brits gids zegt expliciet dat het geldt voor alle lezers van hun gids met een europees rijbewijs. Als je echt goed wilt voelen: voor 3 pond koop je zo'n gids op Amazon. En er is ook niets bijzonders aan, het tarief ligt op hetzelfde niveau als bij de meeste brokers. Alleen is het voordeel dat je gewoon achteraf kunt betalen en tot op het laatste moment (of nog daarna) kunt annuleren zonder consequenties.

sanook
Amerikafan

Berichtdoor sanook » 12 Jan 2017, 13:49

Het gaat mij niet persé om het tarief, het gaat mij er meer om dat je niet aan de voorwaarden voldoet (zodra je op brits komt zie je de melding dat je een UK rijbewijs moet hebben !) en de gevolgen die dat kan hebben op het moment dat je schade krijgt/veroorzaakt. Zal de verzekering dan alles klakkeloos vergoeden of komen dan de zgn kleine lettertjes naar voren ?

En qua tarief zijn ze (brits) op dit moment misschien vergelijkbaar met andere brokers maar tijdens akties zijn ze stukken voordeliger. Dus als het even kan zou ik ook graag bij brits huren maar dat 'what if....' gevoel blijft in mijn hoofd spoken en is niet goed voor mijn gemoedsrust tijdens mijn vakantie :)

Jumping Jack
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Jumping Jack » 12 Jan 2017, 14:41

roelb schreef:
Als je tevreden bent over Dollar en de prepay voorwaarden dan zou ik zeggen dat je een prima deal hebt.

Wat zijn de prepay voorwaarden dan en gelden die altijd?

karenkdg
Amerika-ontdekker

Berichtdoor karenkdg » 12 Jan 2017, 22:31

bedeve schreef:In mijn perceptie is s'morgens of s'avonds daar niet zo bepalend als dat bijv in San Francisco is.

@bedeve , hoe is het dan in San Francisco? Wij landen om 16.00 u en willen gelijk de auto ophalen namelijk..

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Vervoer in en naar Amerika”