Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Internationaal rijbewijs nodig in Californië?
Internationaal rijbewijs nodig in Californië?
Wel of niet nodig in Californie?
Wat is jullie ervaring?
Wat is jullie ervaring?
Re: Internationaal rijbewijs
Niet nodig. Nergens in Amerika.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Internationaal rijbewijs
Je hebt een prijs gewonnen
Je bent nummer 500 die de vraag stelt waarom de ANWB je geld aftrochelt voor een waardeloos papiertje
Je bent nummer 500 die de vraag stelt waarom de ANWB je geld aftrochelt voor een waardeloos papiertje
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Internationaal rijbewijs nodig in Californië?
Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt met de zoekterm "internationaal rijbewijs", krijg je 37 pagina's met berichten over dit onderwerp. 
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Niet nodig om de auto te huren. Mogelijks wel nodig voor de politie.
Toen ik in Bryce Canyon tegengehouden werd, vroeg ik of hij men internationaal rijbewijs moest hebben. Ja, zei hij. Of hij ernaar zou gevraagd hebben als ik er niet over begonnen was, weet ik niet, maar ik heb sinds dan altijd 1 meegenomen ....
Toen ik in Bryce Canyon tegengehouden werd, vroeg ik of hij men internationaal rijbewijs moest hebben. Ja, zei hij. Of hij ernaar zou gevraagd hebben als ik er niet over begonnen was, weet ik niet, maar ik heb sinds dan altijd 1 meegenomen ....
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Dat zal dan per agent verschillen. IN LA vroeg de agent er niet naar.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 29
- Contacteer:
In Utah werd er ook niet naar gevraagd.
Niet nodig, maar ik heb het voor de zekerheid toch maar gehaald. Scheelt je heel wat tijd/moeite als ze er om vragen (ongeacht of je het nou wel of niet hoort te hebben).
Een Europees rijbewijs is zo bekend....dat is gewoon een internationaal rijbewijs. Alle EU landen hebben dezelfde opmaak.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is afhankelijk of je nog dat oude papieren rijbewijs hebt of de nieuwe versie in pasvorm...
Heb je de nieuwe versie dan heb je in de gehele USA GEEN internationaal rijbewijs meer nodig...
Heb je de nieuwe versie dan heb je in de gehele USA GEEN internationaal rijbewijs meer nodig...
If you can dream it...
-
ermers1973
- Amerika-ontdekker
Voor autohuur heb je het niet nodig bij afhalen van de auto.
Het kan voor komen bij een politie controle dat ze erom vragen,
hiervoor werd het mij aangeraden.
Het kan voor komen bij een politie controle dat ze erom vragen,
hiervoor werd het mij aangeraden.
Ok ik ging even van het nieuwe rijbewijs uit. Maar dat is gewoon een heel normaal ding... ook voor de USA agenten 
-
Sassya
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb nog de ouderwetse papieren rijbewijs, hoef hem pas in 2013 te verlengen. Is het dan verstandig om de nieuwe aan te vragen?
- Bushmaster
- Amerika-expert
ik vind die nieuwe wel handiger, aangezien ze in de US bij creditcard betalingen, vaak om een ID vragen.
Creditcard en Rijbewijs zitten bij mij in zelfde "vakje" in de portomonee, dus altijd voorhanden.
Creditcard en Rijbewijs zitten bij mij in zelfde "vakje" in de portomonee, dus altijd voorhanden.
Je hebt geen keuzeSassya schreef:Ik heb nog de ouderwetse papieren rijbewijs, hoef hem pas in 2013 te verlengen. Is het dan verstandig om de nieuwe aan te vragen?
-
Sassya
- Amerikakenner
Serieus? Had wel vaker gelezen op het forum dat internationaal rijbewijs niet nodig is, bevestigde Tioga Tours ook bij het boeken. Maar had niets gelezen over dat je het pasje moet hebben ipv de papieren versie. Zat toch te twijfelen of ik hem niet eerder zou vervangen, die oude is zo onhandig. Nu toch maar doen.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
dan bespaar je in iedergeval de kosten van zo'n internationaal enorm boekwerk rijbewijs!
If you can dream it...
-
Sassya
- Amerikakenner
Heb hem eens erbij gepakt, ik lijk voor geen meter meer op die foto, ben nu 25 kilo lichter, draaggeen bril meer en stuk langer haar, geen agent die gelooft dat ik het ben
. Alleen daarom al verstandig om hem te vervangen. Ga het deze week meteen regelen.
Niet doen. Mijn vader heeft het internationaal rijbewijs een keer naast zijn rijbewijs afgegeven, vroegen ze hem wat het was haha. Het is ook geen probleem als je je pasje nog niet hebt maar een papieren versie. Het is een erkend rijbewijs en voor een toeristenvisum is dat goed zat. Een vriend van mij woont in Amerika, hij heeft mij dat in ieder geval wijs gemaakt 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2027 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic
-
- 6 Reacties