Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

internationaal rijbewijs

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gesloten
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

internationaal rijbewijs

Bericht door tofke »

Hey iedereen,

Wij vertrekken 14 september op reis eerst gaan we naar Chicago en dan vliegen we door naar Seattle en huren er een auto om Seattle te verkennen
en vervolgens door te rijden naar Vancouver (Canada)
Nu is mijn vraag heb ik een internationaal rijbewijs nodig of niet ?
Op het reisbureau (connections Belgie) wisten ze het precies zelf niet :?
En vragen ze bij de grensovergang iets speciaal ofzo, esta hebben we omdat we eerst Chicago gaan doen...
Aja moet ik bij de autoverhuurder (in Seattle) ook zeggen dat je naar Canada gaat met de wagen ?

Alvast bedankt!

En alle tips zijn welkom!

Kristof
Jan&MarS
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: internationaal rijbewijs

Bericht door Jan&MarS »

Meestal is de grens met Canada oversteken geen probleem. Mexico vinden ze minder leuk. :wink:

Het internationaal rijbewijs wordt door de ANWB aangeraden, maar ik heb ook zonder de huurauto gewoon meegekregen. Bovendien is het eigenlijk alleen een vertaling van je rijbewijs naar het Engels. Een officieel document is het niet. En de ANWB verkoopt hem, waardoor ik weer het aanraden van de ANWB beter snap. :wink:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Here we go again :wink: . Dit is één van de vele topics over dit onderwerp hier op het forum.
Groet,

Old Faithful
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Omdat dit onderwerp op het forum al vele malen behandeld is en het iedere keer op een welles/nietes uitkomt het verzoek om de zoekfunctie van het forum te gebruiken.
Deze draad krijgt een slotje.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer