Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
12 persoonsbus huren
12 persoonsbus huren
Hallo,
Wij gaan met 6 volwassenen een reis maken van 3 weken van Las Vegas naar Miami. Ik verwacht dat een SUV te krap
is voor 6 personen inclusief bagage. Dus willen we een 12 persoonsbusje huren (een ford E-350 of gelijkwaardig) en nou is mijn
vraag of je deze auto mag besturen in amerika met alleen een Nederlands B-rijbewijs.
We zijn allemaal 25 jaar of ouder.
Alvast bedankt.
Mvg,
Hans
Wij gaan met 6 volwassenen een reis maken van 3 weken van Las Vegas naar Miami. Ik verwacht dat een SUV te krap
is voor 6 personen inclusief bagage. Dus willen we een 12 persoonsbusje huren (een ford E-350 of gelijkwaardig) en nou is mijn
vraag of je deze auto mag besturen in amerika met alleen een Nederlands B-rijbewijs.
We zijn allemaal 25 jaar of ouder.
Alvast bedankt.
Mvg,
Hans
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Re: 12 persoonsbus huren
Als je wat meer details hebt (data, verhuurbedrijf) dan kan ik wel even voor je bellen als je dat wilt.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kreeg in 2005 gewoon zo'n Ford E-350 mee bij de verhuurder, destijds nog met een Nederlands rijbewijs.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Dat zou wel mooi zijn. Het verhuurbedrijf is Dollar en we huren van 6 t/m 24 september.Big Al schreef:Als je wat meer details hebt (data, verhuurbedrijf) dan kan ik wel even voor je bellen als je dat wilt.
Ik ben ook niet bang dat ik de auto niet meekrijg, maar of je er officieel mee mag rijden, weet ik niet. Stel dat je aangehouden word of een ongeluk krijgt, wat zijn dan de consequenties als blijkt dat je er eigenlijk niet mee mag rijden.Dento schreef:Ik kreeg in 2005 gewoon zo'n Ford E-350 mee bij de verhuurder, destijds nog met een Nederlands rijbewijs.
Ik wou dat ik je kon helpen met de vraag of het mag met een NL rijbewijs een 12 persoonsbus rijden. In NL mag het niet, maar daar heb je hier niks aan.
Doch wat er gebeurt als het niet zou mogen en je krijgt een ongeluk? Ga dan maar uit van een verzekeringsmaatschappij die niet zal uitkeren.
Doch wat er gebeurt als het niet zou mogen en je krijgt een ongeluk? Ga dan maar uit van een verzekeringsmaatschappij die niet zal uitkeren.
- Big Al
- Amerika-expert
Er zijn twee aspecten:Hockey schreef:Ik wou dat ik je kon helpen met de vraag of het mag met een NL rijbewijs een 12 persoonsbus rijden. In NL mag het niet, maar daar heb je hier niks aan.
1) Staat het verhuurbedrijf het toe?
2) Staat de wet het toe?
Als het met beide in orde is zal de verzekering van het verhuurbedrijf er geen problemen mee hebben. Echter, wellicht is het een goed idee om het Nederlandse verzekeringsbedrijf (vakantieverzekering, etc.) apart te vragen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb eens wat zitten zoeken met Google en vond een soortgelijke vraag - met antwoord - op een Belgische site. Het antwoord komt van zowel de VAB als de Amerikaanse ambassade in België waar de vraagsteller op advies heeft nagevraagd:
Uit beide reacties blijkt dat men in de USA qua rijbewijzen (uit Europa) dit principe volgt: wat je met je rijbewijs mag in je thuisland, mag in principe ook in de USA (voor particulieren, geen commercieel vervoer).
Dus, met een rijbewijs B voor maximum 7 personen (6+1) uit België, mag je in de USA ook maximaal met een minivan voor 7 personen rijden.
Het aantal personen dat je daadwerkelijk vervoert is niet van belang (wel het maximum, uiteraard), wel het aantal plaatsen beschikbaar in het voertuig. Dus een minivan van 12 personen die je maar vult met 7 personen is dus verboden.
Opgepast ! Het kan zijn dat de verhuurmaatschappij in de USA het rijbewijs B wel aanvaardt als geldig rijbewijs en dus een minivan van 12 of 16 personen uitleent. In de USA gelden namelijk andere richtlijnen en een Amerikaan met een standaard Amerikaans rijbewijs (wel soms afhankelijk per staat) mag 12 à 16 personen vervoeren (niet als beroep). Maar als je een ongeval veroorzaakt of de politie houdt je staande, dan riskeer je heel wat heibel. En in de USA lachen ze hier dus niet mee (liability), en de verhuurmaatschappij is niet verantwoordelijk.
Dus de conclusie is: het mag niet, tenzij je een rijbewijs D hebt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Big Al
- Amerika-expert
Ik weet niet of dat wel helemaal klopt. Immers, duizenden Europeanen huren hier elk jaar motorhomes die 'te groot' zijn voor een 'gewoon' Europees rijbewijs.
Als ik het goed heb dan is het gewicht van een motorhome dat je met Rijbewijs B mag besturen in Nederland slechts 3500 kg. In de VS is het maximum voor een 'gewoon' rijbewijs (Class B) 11.790 kg...
De gemiddelde 'kleine' motorhome weegt op z'n minst 6000-7000 kg - laadvermogen niet inbegrepen.
Als ik het goed heb dan is het gewicht van een motorhome dat je met Rijbewijs B mag besturen in Nederland slechts 3500 kg. In de VS is het maximum voor een 'gewoon' rijbewijs (Class B) 11.790 kg...
De gemiddelde 'kleine' motorhome weegt op z'n minst 6000-7000 kg - laadvermogen niet inbegrepen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor RV's is daar blijkbaar wettelijk een uitzondering op gemaakt; daar is al heel wat over geschreven op het forum. Ik kan me echter niet voorstellen dat er zo'n soortgelijke uitzondering bestaat voor meerpersoons busjes. Bij RV's gaat de uitzondering om het gewicht, niet om het aantal passagiers (en de verantwoordelijkheid die een bestuurder daarmee heeft) - het aantal passagiers zal in een RV immers (in de meeste gevallen) nog altijd binnen het maximum vallen dat je met je NL/B rijbewijs in je voertuig mag hebben.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Big Al
- Amerika-expert
Mijn excuses voor de late reactie. Helaas werd ik van achteren aangereden toe ik voor een aantal herten gestopt was (auto achter mij reed met zo'n 75-85 km/u op me in...). Ik ben de hele week bezig geweest met verzekeringen, dokters, autoverkopers (
), autoverhuurbedrijven, enzovoorts.
Ik heb net Dollar even gebeld. Volgens de mevrouw aan de telefoon is het huren van een 12- of 16-persoonsvan geen probleem op een Nederlands rijbewijs, zelfs als je in NL daar niet mee mag rijden. Echter, ze zit ergens in India of zo en ik vertrouw die informatie niet. Je kunt met die mensen niet echt spreken; hun Engels is nogal slecht en ze zijn moeilijk te verstaan. Bovendien kunnen ze je alleen vertellen wat er op hun scherm staat...
Tijdens kantooruren kan je echter met Customer Service in de VS bellen; ik zal dat volgende week even proberen.
Het grappige is dat we nu in dezelfde situatie zitten als jullie; we hebben voor onze (korte) kampeervakantie volgende week een grote huurauto nodig voor ons gezin van 6. Op het moment hebben we een 2011 Chevy Traverse (LS). Het gaat wel redelijk met 6 personen, maar er is vrijwel geen ruimte voor bagage. Ik wil voor het kamperen een grote (full-size) SUV huren -(bijv. Suburban 2500, Escalade, Tahoe, of een Yukon).
Je kunt op het internet het bagagevolume ("trunk volume") van de verschillende wagens vinden. De Suburban 2500 heeft bijvoorbeeld 137.4 kubieke voet (3.9 m3). Houdt er wel rekening mee dat "cargo space" niet hetzelfde is als "trunk space"; voor "cargo" gaat men er vaak vanuit dat de stoelen/banken eruit zijn.
Ik heb net Dollar even gebeld. Volgens de mevrouw aan de telefoon is het huren van een 12- of 16-persoonsvan geen probleem op een Nederlands rijbewijs, zelfs als je in NL daar niet mee mag rijden. Echter, ze zit ergens in India of zo en ik vertrouw die informatie niet. Je kunt met die mensen niet echt spreken; hun Engels is nogal slecht en ze zijn moeilijk te verstaan. Bovendien kunnen ze je alleen vertellen wat er op hun scherm staat...
Tijdens kantooruren kan je echter met Customer Service in de VS bellen; ik zal dat volgende week even proberen.
Het grappige is dat we nu in dezelfde situatie zitten als jullie; we hebben voor onze (korte) kampeervakantie volgende week een grote huurauto nodig voor ons gezin van 6. Op het moment hebben we een 2011 Chevy Traverse (LS). Het gaat wel redelijk met 6 personen, maar er is vrijwel geen ruimte voor bagage. Ik wil voor het kamperen een grote (full-size) SUV huren -(bijv. Suburban 2500, Escalade, Tahoe, of een Yukon).
Je kunt op het internet het bagagevolume ("trunk volume") van de verschillende wagens vinden. De Suburban 2500 heeft bijvoorbeeld 137.4 kubieke voet (3.9 m3). Houdt er wel rekening mee dat "cargo space" niet hetzelfde is als "trunk space"; voor "cargo" gaat men er vaak vanuit dat de stoelen/banken eruit zijn.
Bedankt voor de moeite en de reacties.
Wij hebben besloten om niet het risico te nemen om daar problemen te krijgen als we een 12 persoonsbus besturen. Ik heb mijn autohuur gewijzigd en we
gaan het proberen met een 8 persoons chevrolet suburban. Ik hoop dat we hier met 6 personen en bagage een beetje normaal in kunnen zitten.
Volgende week gaan we al. Ik zal over 4 weken wel laten weten of deze auto goed was voor deze reis en het aantal personen.
Groeten,
Hans
Wij hebben besloten om niet het risico te nemen om daar problemen te krijgen als we een 12 persoonsbus besturen. Ik heb mijn autohuur gewijzigd en we
gaan het proberen met een 8 persoons chevrolet suburban. Ik hoop dat we hier met 6 personen en bagage een beetje normaal in kunnen zitten.
Volgende week gaan we al. Ik zal over 4 weken wel laten weten of deze auto goed was voor deze reis en het aantal personen.
Groeten,
Hans
Ik ben in 2010 met mijn afstudeerklas een week op 'vakexcursie' in en rond Miami gegaan. Daar hadden we ook 2 van die bussen (Ford).
Geen enkel probleem om deze gewoon met Nederlands rijbewijs te huren. Weliswaar geen controles of ongelukken gehad!
Geen enkel probleem om deze gewoon met Nederlands rijbewijs te huren. Weliswaar geen controles of ongelukken gehad!
25 juni t 16 juli --> trip Oostkust!!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij mag het ook gewoon en is het zo dat je met je gewone rijbewijs in amerika in dezelfde voertuigen mag rijden als een amerikaan met een gewoon rijbewijs.
Andersom is het namelijk ook zo.
Ik heb nog steeds een ned rijbewijs en wilde daar een keer mijn E certificaat bijhalen. Dat mocht ik dus niet want ik was niet in Nederland woonachtig.
Dat zou dus betekenen dat ik nooit de auto en caravan van mijn ouders mee zou mogen nemen. Echter toen bleek dat ik dit met mijn amerikaanse rijbewijs wel gewoon mocht.
Nou zou ik nite met meer dan 8 personen op pad gaan maar met 6 personen in zo'n bus zou geen probleem moeten zijn.
Je mag ook met 6 man in een camper die veel grotere is.
Overigens is een suburban groot genoeg voor 6 man met bagage, uitgaande van 1 koffer plus handbagage p.p.
Andersom is het namelijk ook zo.
Ik heb nog steeds een ned rijbewijs en wilde daar een keer mijn E certificaat bijhalen. Dat mocht ik dus niet want ik was niet in Nederland woonachtig.
Dat zou dus betekenen dat ik nooit de auto en caravan van mijn ouders mee zou mogen nemen. Echter toen bleek dat ik dit met mijn amerikaanse rijbewijs wel gewoon mocht.
Nou zou ik nite met meer dan 8 personen op pad gaan maar met 6 personen in zo'n bus zou geen probleem moeten zijn.
Je mag ook met 6 man in een camper die veel grotere is.
Overigens is een suburban groot genoeg voor 6 man met bagage, uitgaande van 1 koffer plus handbagage p.p.
En we zijn weer terug in Nederland. We hebben een zeer goeie vakantie gehad. Het was zeker de moeite waard, alleen dat 3 weken vrij krap was voor de route die wij hebben gedaan, maar toch de moeite waard.
Wat betreft de auto. Wij kregen een 8 persoons GMC Yukon Xl (vergelijkbaar met de Chevrolet Suburban). Deze auto was groot genoeg voor 6 personen inclusief 6 grote koffers en 6 tassen. Wij zijn allemaal ruim 1 meter 80 en niemand had klachten over de zitplek. Achterin was het wel het krapste, maar toch nog goed te doen.
Als we dit nog een keer zouden gaan doen, zou ik weer voor deze auto gaan.
Groeten,
Hans
Wat betreft de auto. Wij kregen een 8 persoons GMC Yukon Xl (vergelijkbaar met de Chevrolet Suburban). Deze auto was groot genoeg voor 6 personen inclusief 6 grote koffers en 6 tassen. Wij zijn allemaal ruim 1 meter 80 en niemand had klachten over de zitplek. Achterin was het wel het krapste, maar toch nog goed te doen.
Als we dit nog een keer zouden gaan doen, zou ik weer voor deze auto gaan.
Groeten,
Hans
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 7343 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbie&Irene