Piccalilly kopen in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
tanteto
Amerikafan
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Piccalilly kopen in de VS

Bericht door tanteto »

Moest opeens aan piccalilly denken maar heb het geloof ik nog nooit in de VS in een winkel gezien. Deze zag ik op Amazon, weet iemand of dat te vergelijken is met wat in NL te koop is? Anders kom ik uit bij een UK web winkel. De Dutch Store heeft het ook niet.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Piccalilly kopen in de VS

Bericht door hemmie »

Als ik Google zie ik dat de britse Heinz Piccalilli wel te koop is bij sommige supermarkten bij ons in de buurt. Dat maakt het natuurlijk een stuk betaalbaarder, dus misschien nog eens zoeken in de buurt (ik zoek vaak in de apps van de supermarkten, locatie steeds veranderen zodat je de verschillende vestigingen kunt proberen). Vroeger wel een ander merk, ik geloof Branston, in de winkel gezien, maar die lijkt niet meer zo makkelijk te vinden.
Geen idee hoe de britse smaakt overigens. Online zie ik ook duitse te koop (andere spelling, piccalilly) van Kuhne voor een nette prijs.
Terug in Texas!
tanteto
Amerikafan
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Piccalilly kopen in de VS

Bericht door tanteto »

Ok, ik ga eens kijken. We hebben hier Trader Joe's, Whole Foods en Wegmans. En regionale supermarkten.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18763
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Piccalilly kopen in de VS

Bericht door kastelke »

Ik koop hier in Canada wel eens piccalilli en varianten. De 'bruine' smaakt niet zoals de pickels ("mosterd pickels") die ik in Belgie gewoon was. Andere kruiden. De piccalilli is vergelijkbaar. Afhankelijk van het merk soms een beetje zoeter. En vaak met grotere brokken groeten (vooral de komkommer), wat ik niet leuk vind. Dus vis ik de groenten er uit, en snij die in kleinere stukjes. :lol: :oops:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Piccalilly kopen in de VS

Bericht door hemmie »

tanteto schreef:
06 aug 2023, 03:53
Ok, ik ga eens kijken. We hebben hier Trader Joe's, Whole Foods en Wegmans. En regionale supermarkten.
Hier in TX heeft HEB het, maar dus niet elke vestiging. Alleen die met een groter brits rek.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer