Jouw "Only In America" Momentje

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Big_Mo »

Zoals ik in mijn introductie heb aangegeven woon ik al weer bijna 4 jaar in de VS. Tijd vliegt when having fun! Tegen mijn vrouw grap ik altijd dat ik een boek zou willen maken met al mijn "only in America" momenten.

Mijn vraag aan iedereen die in de VS woont of heeft bezocht, wat is jouw "Only in America" Momentje?

Hoop wat leuke responses tegen te komen!
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door dutch_in_seattle »

Geef 'ns wat voorbeelden van jouw "Only in America"-momenten.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door ned in MO »

de 40 ft diesel pushers met 4 slide outs, waarachter nog eens een cadillac escalade vast zit gekoppeld
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Big_Mo »

Mijn only in America:

Knob Creek, Kentucky afgelopen oktober. Hier word jaarlijks een van de grootste Machine gun evenementen gehouden waar oude auto's, koelkasten etc aan gort word geschoten.... Dit was nog niet eens het hoogte punt. Het hoogte punt was een Amish vrouw met een machine geweer over haar schouder heen.
https://drive.google.com/file/d/0B0IDg9 ... sp=sharing

En dit is een waar ik nog steeds niet echt aan gewent ben geraakt:
16 jarige achter het stuur van een auto! Een van mijn inlaw nichtjes is nu bezig met rijbewijs halen.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Ziva »

Och ik roep het nog zo vaak!

Ik had er laatst nog eentje. Ik ging cheques aanvragen (ik gebruik ze amper maar soms ontkom je er echt niet aan helaas) en ging naar de website van de bank, klik op "Cheques aanvragen" en werd doorgesluisd naar een of andere site die eruit zag alsof het malware was (bleek een of ander printbedrijf te zijn). Daar aangekomen kreeg ik allemaal cheques te zien met de gekste plaatjes, palmbomen, dieren, kerstversieringen en noem-het-maar-op. Met als klap op de vuurpijl dat je je eigen cheque kon ontwerpen, leuk met je foto erop :roll:. Toen dacht ik wel even.... mensen, het zijn betaaldocumenten, bankdocumenten, banken "horen" vertrouwen uit te stralen, officiele instellingen te zijn. Ik heb werkelijk waar de site afgesloten en ben naar het bankfiliaal gegaan en heb daar cheques aangevraagd.

Niet alleen bleek daar dat ik iets van $25 dollar moest betalen maar ze hebben ook echt tot 3 keer toe mijn naam foutief gespeld (die set dus teruggestuurd), vervolgens mijn straatnaam verkeerd gespeld (ook teruggestuurd dus) en de derde keer mijn staat vergeten te vermelden (wederom teruggestuurd) want ja, als ik toch betaal moet het wel kloppen toch? Het 4e setje was goed. Een set van iets van 200!!! cheques, zonder palmbomen, waar ik vermoedelijk de komende 20 jaar wel "plezier" van heb. "Only in America" :lol:
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Big_Mo »

Over Checks gesproken.......... Ik weet nog goed toen ik mijn bankrekening hier in de VS opende. De medewerker was super excited om te vertellen dat ze eindelijk online banking hadden.... Keek er een beetje raar van op omdat ik in Nederland eigelijk niets anders deed...

Vervolgens doorgaand in het gesprek om voor een goeie Credit Score je een minimaal van 2 tot 3 credit cards nodig zou hebben. Waarop mijn vraag was of de Pin Pas niet genoeg was.... Ik werd vreemd aangekeken.

Multiple Credit Cards, Only in America! :lol:
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door eddepet71 »

Ziva schreef:Och ik roep het nog zo vaak!

Ik had er laatst nog eentje. Ik ging cheques aanvragen (ik gebruik ze amper maar soms ontkom je er echt niet aan helaas) en ging naar de website van de bank, klik op "Cheques aanvragen" en werd doorgesluisd naar een of andere site die eruit zag alsof het malware was (bleek een of ander printbedrijf te zijn). Daar aangekomen kreeg ik allemaal cheques te zien met de gekste plaatjes, palmbomen, dieren, kerstversieringen en noem-het-maar-op. Met als klap op de vuurpijl dat je je eigen cheque kon ontwerpen, leuk met je foto erop :roll:. Toen dacht ik wel even.... mensen, het zijn betaaldocumenten, bankdocumenten, banken "horen" vertrouwen uit te stralen, officiele instellingen te zijn. Ik heb werkelijk waar de site afgesloten en ben naar het bankfiliaal gegaan en heb daar cheques aangevraagd.

Niet alleen bleek daar dat ik iets van $25 dollar moest betalen maar ze hebben ook echt tot 3 keer toe mijn naam foutief gespeld (die set dus teruggestuurd), vervolgens mijn straatnaam verkeerd gespeld (ook teruggestuurd dus) en de derde keer mijn staat vergeten te vermelden (wederom teruggestuurd) want ja, als ik toch betaal moet het wel kloppen toch? Het 4e setje was goed. Een set van iets van 200!!! cheques, zonder palmbomen, waar ik vermoedelijk de komende 20 jaar wel "plezier" van heb. "Only in America" :lol:
Je kan hier in NL zelf je betaalpas ontwerpen bij diverse banken dus dat is zeker niet only in America...dat ze nog cheques gebruiken dan weer wel.
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door ned in MO »

En touch zijn cheques af en toe heel makkelijk
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Ziva »

Je betaalpas vind ik dan weer minder vreemd, dat is een "persoonlijke" pas die bij je bij je draagt. En zolang je pas het doet en je ermee betalen kunt, boeit het de winkelier niet hoe het eruit ziet.

Maar checks zijn in feite betaalmiddelen die je afgeeft aan een bedrijf of individu. Als ik een verkooptransactie (via Craigslist ofzo) doe met iemand die me een check geeft met Donald Duck erop, dan is het voor mij wel erg lastig om te bepalen of die check wel echt is. En dat is dus precies mijn punt, ik vind niet dat ik me dat zou hoeven afvragen ;)
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8335
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Bennogr »

Stembiljet.

Er is elk jaar wel een of andere verkiezing in november. Met grote lappen papier. Niet zoals in Nederland een heleboel partijen, maar met een heleboel posities: lid van het Huis van Afgevaardigden (landelijk en per staat), burgemeester, onder-burgemeester (Borough President van Brooklyn, bijvoorbeeld hier in de buurt), gemeenteraadslid, rechter, officier van justitie, sheriff, secretaris van de staat, hondenmepper, enz., enz. Soms een beetje te democratisch!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
tcoppers
Amerika-expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: 18 jan 2005, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door tcoppers »

Ziva schreef:Och ik roep het nog zo vaak!

Ik had er laatst nog eentje. Ik ging cheques aanvragen (ik gebruik ze amper maar soms ontkom je er echt niet aan helaas) en ging naar de website van de bank, klik op "Cheques aanvragen" en werd doorgesluisd naar een of andere site die eruit zag alsof het malware was (bleek een of ander printbedrijf te zijn). ...............
Dat zo iets als cheques nog bestaat in een land waar MasterCard, VISA en American Expressie al in de jaren 50 zijn ingevoerd. :wink:
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Harley
Amerikafan
Berichten: 193
Lid geworden op: 24 okt 2007, 12:49
Locatie: prov. Antwerpen

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Harley »

al die warnings. Je voelt je juist een klein kind. En die volledige afhankelijkheid van de computer al is dat in België ook al zo.
In Los Angeles moesten we eens bij een supermarkt een schroefmachientje op batterijen lenen. Heeft dat wat geduurd want onze gegevens werden niet aanvaard door de computer omdat we geen adres in Amerika hadden. Dan maar het hoteladres opgegeven. En na meer dan een uur!!! eindelijk dat machientje kunnen lenen.
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door eddepet71 »

Eve88
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 16 dec 2007, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: België

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Eve88 »

Aan de ingang van een mall/bioscoop, hing naast het "no smoking" sign, een geweer met een streep door. Only in America! :lol:
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Big_Mo »

eddepet71 schreef:
Zal je niet snel in Nederland zien inderdaad! Zelf als ik naar de winkel ga, heb het probleem dat ik niet iets langs kan vinden. Als je dan in de XL gaat het word niet langer, maar wijder!
Harley schreef:al die warnings. Je voelt je juist een klein kind. En die volledige afhankelijkheid van de computer al is dat in België ook al zo.
In Los Angeles moesten we eens bij een supermarkt een schroefmachientje op batterijen lenen. Heeft dat wat geduurd want onze gegevens werden niet aanvaard door de computer omdat we geen adres in Amerika hadden. Dan maar het hoteladres opgegeven. En na meer dan een uur!!! eindelijk dat machientje kunnen lenen.
Bij alles waar het gewoon zelfs om gezond verstand gaat moet een waarschuwings label. Ik hoef gelukkig nog geen Waiver te tekenen als ik naar een drank winkel ga :roll: :roll: :lol: :lol:
dafkapin
Amerikakenner
Berichten: 561
Lid geworden op: 24 mar 2010, 17:07
Contacteer:

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door dafkapin »

dat mijn moeder van 60 jaar oud haar ID moet tonen om alcohol te kopen :blink:
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door eddepet71 »

dafkapin schreef:dat mijn moeder van 60 jaar oud haar ID moet tonen om alcohol te kopen :blink:
Heet ze Cher? Dan begrijp ik het wel :clap:
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door ronenivonne »

Iemand die voor ons met 2 verschillende CC probeerde te betalen, werden allemaal geweigerd :( . Uiteindelijk lukte het met de 3de :clap:
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Njit »

Drive-Through-Everything

Wedding
ATM
liquor store
pharmacy
Funeral home
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Jouw "Only In America" Momentje

Bericht door Petra/VS »

Wat grappig, die wilde ik letterlijk net plaatsen en kreeg de waarschuwing dat je me voor was, Njit. Gisteren vond ik dat in de vrieskou trouwens maar wat makkelijk, lekker vanuit de warme auto bankieren :D.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer