Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Adopt a soldier

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Adopt a soldier

Bericht door Njit »

Henny heeft een soldaat geadopteerd via http://www.adoptaussoldier.org/ . Deze soldaten zijn operationeel aan het werk in het buitenland.

note Mod (Carine) : dit topic is afgesplitst van http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=47570
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
henny2506
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Batterijen per post ?

Bericht door henny2506 »

Ik heb inderdaad een soldaat geadopteerd, en hij zit in een "remote area", een afgelegen gebied.
De post gaat dus eerst naar Amerika en vanaf daar wordt het doorgestuurd.
Zelf vond ik batterijen een beetje eng om te sturen en daarom was ik benieuwd naar jullie reacties.
Misschien kan ik het toch beter bij koffie en snacks houden :wink:

Henny
PS hoe kan ik zo'n foto van AAUSS als onderschrift krijgen ?
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

henny2506 schreef:Ik heb inderdaad een soldaat geadopteerd, en hij zit in een "remote area",?
Krijg je dan elke maand een leuke tekening van hem/haar :lol:
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

Njit schreef:
michelvd schreef:Zijn er in Amerika geen batterijen te koop. Beetje vreemd verzoek als je het mij vraagt.
wellicht eerst even de achtergrond lezen van het verhaal? Henny heeft een soldaat geadopteerd via http://www.adoptaussoldier.org/ . Deze soldaten zijn operationeel aan het werk in het buitenland.
OK, maar de achtergrond van het verhaal of een link er naar toe staat er niet bij. Het is een mooi initiatief.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Waarom zou een Nederlander/se een Amerikaanse soldaat 'adopteren'? Zijn er geen Nederlandse soldaten in het buitenland die best ondersteuning verdienen? De marinemensen, bijvoorbeeld, die nuttig werk doen door de piraten langs de kust van Afrika te bestrijden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik heb nog nog nooit een website gezien voor Adopteer een Nederlandse Soldaat.. wellicht dat dat ook iets typisch Amerikaans is. Wij rijden hier ook niet met stickers op onze auto met 'Support our Troops'
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Actie Schouderklop en Opsteker (ik moest het ook opzoeken)

http://www.pitprorege.nl/pages/2013/47/ ... rklop.html
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

henny2506 schreef:Zelf vond ik batterijen een beetje eng om te sturen en daarom was ik benieuwd naar jullie reacties.
Misschien kan ik het toch beter bij koffie en snacks houden
Waarom zou het eng zijn? Je kunt het toch gewoon proberen? Als het een probleem is, merk je het vanzelf.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Bennogr schreef:Waarom zou een Nederlander/se een Amerikaanse soldaat 'adopteren'? Zijn er geen Nederlandse soldaten in het buitenland die best ondersteuning verdienen? De marinemensen, bijvoorbeeld, die nuttig werk doen door de piraten langs de kust van Afrika te bestrijden.
Waarom níet? En het één sluit het ander niet uit trouwens.
henny2506
Amerika-newbie

Bericht door henny2506 »

Bennogr schreef:Waarom zou een Nederlander/se een Amerikaanse soldaat 'adopteren'? Zijn er geen Nederlandse soldaten in het buitenland die best ondersteuning verdienen? De marinemensen, bijvoorbeeld, die nuttig werk doen door de piraten langs de kust van Afrika te bestrijden.
Ik heb ook gekeken of dit in Nederland is, maar het schijnt voor de Nederlandse soldaten niet nodig te zijn.
De voorzieningen voor onze soldaten schijnen beter te zijn dan die voor de amerikaanse soldaten.

Henny
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Alle Amerikanen in het leger die ik ken doen het voor het geld en de opleiding die ze kunnen krijgen, ze hebben vaak geen flauw idee tegen wie ze vechten en wie ze doden. Denk dat er betere manieren zijn om geld te geven of kan ik ook een Taliban strijder adopteren?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Talibanstrijder adopteren?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het antwoord op de batterijen is gegeven, dacht ik. Maar het 'Adopt a Soldier' account is suspended zie ik.

Dus ja 'off topic' maar ik wil toch even bijdragen dat in de US er giga veel zwendel is mbt. 'goede doelen'. Zelfs legaal, bv. de z.g. fundraisers, die houden een enorm percentage zelf.

Als je geld wil geven ga dan naar de 'smile train' ! voor vrij lage bedragen kunnen kinderen geopereerd aan hazelippen en open verhemeltes, hetgeen een kans op een echt leven betekent voor de meesten (sommigen kunnen ternauwernood eten/drinken, worden als outcatst behandeld door hun omgeving, enz.) Persoonlijk denk ik dat dit meer bijdraagt aan een betere wereld dan militaire akties.
Gast

Re: Adopt a soldier

Bericht door Gast »

Hun facebook pagina werkt nog wel http://www.facebook.com/adopt.a.us.soldier.official
henny2506
Amerika-newbie

Bericht door henny2506 »

Ik was juist van plan een apart topic te openen voor de amerikaanse soldaat, hoeft dus niet meer.
Misschien is het handig om even uit te leggen wat AAUSS precies is, het is nl niet zo dat ik deze soldaat financieel steun ofzo.
De soldaten die zich opgeven bij AAUSS zijn soldaten die weinig tot geen steun van het thuisfront krijgen.
Als je een soldaat adopteerd is het de bedoeling dat je diegene steunt tijdens zijn/haar uitzending.
En dat hoeft niet perse te betekenen dat je hem/haar pakketjes stuurt.
Ik stuur bv elke week een email en eens in de maand een brief.
Die brief doe ik dan in een grote envelop en daar doe ik dan wat koffie en theezakje bij of wat andere kleine dingetjes.
Deze soldaat heeft toevallig batterijen nodig, die zijn ook niet zo zwaar en kunnen ook gewoon in een envelop.
Het gaat er niet om wat en hoeveel je geeft, het gaat erom dat je die soldaten laat weten dat ze niet alleen zijn, dat ze ook eens post krijgen.

En natuurlijk was ook mijn eerst reactie: waarom zou ik amerikaanse soldaten steunen terwijl we ook nederlandse soldaten hebben.
Maar het schijnt echt zo te zijn dat de nederlandse soldaten het beter hebben, ik heb iemand bij defensie gesproken en die vertelde mij dat hij het een heel mooi initiatief vondt, maar dat de omstandigheden voor zijn mensen heel goed zijn en dat iedereen voldoende steun krijgt.
Maar mocht iemand van jullie een nederlandse soldaat weten die wat support kan gebruiken, laat maar weten :wink:

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Verder weet ik weinig tot niets over de redenen waarom amerikanen het leger in gaan, ik heb inderdaad weleens gehoord dat het voor het geld is.
Maar daarom ben ik hier terecht gekomen, om meer over Amerika te leren !

Henny
Sluis
Amerikafan

Bericht door Sluis »

Hondo schreef:Alle Amerikanen in het leger die ik ken doen het voor het geld en de opleiding die ze kunnen krijgen, ze hebben vaak geen flauw idee tegen wie ze vechten en wie ze doden. Denk dat er betere manieren zijn om geld te geven of kan ik ook een Taliban strijder adopteren?
oortjes schreef:Als je geld wil geven ga dan naar de 'smile train' ! voor vrij lage bedragen kunnen kinderen geopereerd aan hazelippen en open verhemeltes, hetgeen een kans op een echt leven betekent voor de meesten (sommigen kunnen ternauwernood eten/drinken, worden als outcatst behandeld door hun omgeving, enz.) Persoonlijk denk ik dat dit meer bijdraagt aan een betere wereld dan militaire akties.
Henny,

In tegenstelling tot bovenstaande reacties vindt ik het een goed initiatief van je!!! Als jij het fijn / prettig vind om een Amerikaanse soldaat tot steun te zijn, wie zijn dan bovenstaande mensen om dit te bekritiseren? Als jij je er goed bij voelt om deze persoon te ondersteunen, dan is dat toch prima!

Je vraagt alleen of je batterijen in een envelop naar de VS mag versturen en vervolgens komen er mensen aan die zeggen dat je beter een ander goed doel kunt steunen of waarom je geen Nederlandse soldaat ondersteund :blink: Vervolgens moet je jezelf bijna gaan verdedigen terwijl je iemand die je niet kent tot steun wil zijn.

Nogmaals ik vind het top wat je doet! Respect dat je je bekommert om je medemens. Ik hoop dat je de betreffende soldaat tot steun mag zijn.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hondo schreef:Alle Amerikanen in het leger die ik ken doen het voor het geld en de opleiding die ze kunnen krijgen, ze hebben vaak geen flauw idee tegen wie ze vechten en wie ze doden. Denk dat er betere manieren zijn om geld te geven of kan ik ook een Taliban strijder adopteren?
oortjes schreef:Als je geld wil geven ga dan naar de 'smile train' ! voor vrij lage bedragen kunnen kinderen geopereerd aan hazelippen en open verhemeltes, hetgeen een kans op een echt leven betekent voor de meesten (sommigen kunnen ternauwernood eten/drinken, worden als outcatst behandeld door hun omgeving, enz.) Persoonlijk denk ik dat dit meer bijdraagt aan een betere wereld...
Alhoewel al deze mensen een goed punt maken, geloof ik ook dat je welzeker een verschil kan maken in het leven van een soldaat. Wat maakt het uit waar hij/zijn vandaan komt, waarom ie in het leger zit, hij/zij is een mens met 'needs', en daarin probeer jij te helpen, en dat lijkt mij een goed ding...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Volgens mij gaat het er ook niet eens om of de soldaten het 'goed' hebben of niet. Ze zitten daar ver van hun familie en thuisfront-vrienden vandaan, voor lange tijd. En net zoals sommigen het vroeger wel leuk vonden als ze op kamp gingen en dan halfweg een brief/kaartje van het thuisfront kregen, kan ik me inbeelden dat het voor soldaten ook leuk is regelmatig post te ontvangen. Je bent daar immers wel voor veel langere tijd dan 2 of 3 weken kamp. En de situatie op zich brengt al veel meer stress mee, dus het ontvangen van post kan afleiding bieden, en geeft die mensen het gevoel dat ze gesteund worden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Sluis schreef:Als jij het fijn / prettig vind om een Amerikaanse soldaat tot steun te zijn, wie zijn dan bovenstaande mensen om dit te bekritiseren? Als jij je er goed bij voelt om deze persoon te ondersteunen, dan is dat toch prima!

Je vraagt alleen of je batterijen in een envelop naar de VS mag versturen en vervolgens komen er mensen aan die zeggen dat je beter een ander goed doel kunt steunen of waarom je geen Nederlandse soldaat ondersteund :blink: Vervolgens moet je jezelf bijna gaan verdedigen terwijl je iemand die je niet kent tot steun wil zijn.

Nogmaals ik vind het top wat je doet! Respect dat je je bekommert om je medemens. Ik hoop dat je de betreffende soldaat tot steun mag zijn.
Ik sluit me hier helemaal bij aan.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

kastelke schreef:Ze zitten daar ver van hun familie en thuisfront-vrienden vandaan, voor lange tijd. En net zoals sommigen het vroeger wel leuk vonden als ze op kamp gingen en dan halfweg een brief/kaartje van het thuisfront kregen, kan ik me inbeelden dat het voor soldaten ook leuk is regelmatig post te ontvangen. Je bent daar immers wel voor veel langere tijd dan 2 of 3 weken kamp. En de situatie op zich brengt al veel meer stress mee, dus het ontvangen van post kan afleiding bieden, en geeft die mensen het gevoel dat ze gesteund worden.
Ja, zo heb je ook mensen die veroordeelden tot steun zijn. Mooi toch, dat er mensen zijn die zich belangenloos bekommeren om hun medemens? En feitelijk moet het ook helemaal niet uitmaken wat de nationaliteit van die medemens is.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer