Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Arbeidsproductiviteit

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
paulguds
Amerika-ontdekker

Arbeidsproductiviteit

Bericht door paulguds »

In gesprekken met andere Amerika-gangers heb ik vaker gehoord dat de arbeidsproductiviteit in Amerika veel lager is dan hier.
Klopt dat nou echt?

Ik hoor graag jullie mening.
Hondo
Amerikafan

Re: Arbeidsproductiviteit

Bericht door Hondo »

Mijn ervaring is dat de productiviteit inderdaad laag is en het lijkt vaak dat de Hispanics de enigste zijn die weten wat hard werken is. Ik heb diverse Europese kennissen in Amerika die in no-time carriere maken vanwege hun wil om hard te werken en om na te denken maar er zijn ook goede Amerikanen :wink:
paulguds
Amerika-ontdekker

Bericht door paulguds »

Haha, ik geloof zeker dat er goede Amerikanen zijn.
Het verbaasde me om dat te horen, maar aan de andere kant hoor ik ook dat er in Amerika langere dagen worden gemaakt en men er minder vakantiedagen heeft.
Als er over het algemeen niet hard wordt gewerkt/geproduceerd dan komt dat toch weer in een ander daglicht te staan.
Food for thought...
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik werk hier nu 9 jaar bij een drukkerij voor verpakkingen, en toen ik nog in nederland woonde, toen werkte ik ook in een soort drukkerij.....de verschillen...hier werk je veel harder voor je geld dan in nederland.....en de productiviteit is hier veel hoger.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

:offtopic:
Hey dat wist ik niet Color1. Mijn man werkt voor een bedrijf die machines maakt voor verpakkingen en met name ook voor drukkerijen.
Laatst gewijzigd door Staceybeesie op 30 mar 2013, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hondo, ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring. Welke branche? En welke staat? Ik kan, voor mijn werk, de wetenschap, alleen maar stellen dat men hier wel langere dagen maakt en minder vrij krijgt dan in Nederland. Ja, in de zomer zijn we vrij, maar dan worden we dus ook niet betaald. Dat vind ik niet echt meetellen. Ik heb vrienden in Nederland die aan een universiteit lesgeven, twee vakken per jaar geven, wel een publicatie eis hebben, maar als ze daar niet aan voldoen, dan zitten er niet echt consequenties aanvast, want ontslaan dat kan niet. Ze hebben dertig dagen betaald verlof, ATV of ADV of hoe dat heet, en ongelimiteerd ziekteverlof. Hier hebben we hebben het beruchte tenure process, wat betekent, geen publicatie, geen tenure. Als je dan tenure hebt, dan mag je om de vijf jaar op voor post-tenure review, en ook daar betekent niks gepresteerd einde contract. We hebben geen betaald verlof tijdens het schooljaar, geven vier vakken per semester (dankzij bezuinigingen), maar zes dagen ziekteverlof, en nog zie ik mensen meer publiceren, meer rapporten schrijven, en naar meer congressen reizen dan in Nederland. Ik zou dus, voor mijn kleine wereldje, willen stellen dat hier de productiviteit weldegelijk hoger ligt dan in Nederland.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Leuke lijstjes, maar de eerste is gelinked aan groei, en de tweede aan GDP. Dat lijkt mij weinig te zeggen over hoe productief e.g., een professor in de VS is tegenover een professor in Nederland.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik krijg 15 Vakantie dagen per jaar, elk jaar komt er 1 dag bij...en we hebben 5 personal days ( 40 uur )...voor als je naar de dokter moet....als je deze uren niet gebruikt, dan wordt er 80 uur uit betaald bij het einde van het jaar.

we hebben hier ook perfect attendance..als je niet te laat komt of niet ziek wordt/ en tijdig je verlof aan vraagt , dan krijg je elk kwartaal 150 dollar ...als je over de 4 kwartalen perfect attendance hebt ...dan betalen ze bij het eind van het jaar 500 dollar.

ik werk gemiddeld tussen de 40 en 60 uur per week.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Zijn die personal days hetzelfde al 'sick days'.
Groetjes,
Carine
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ze worden ook wel sick days genoemd...dus je blijft hier niet thuis als je een beetje buik pijn of hoofd pijn hebt.. :lol:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

DixieChick schreef:Leuke lijstjes, maar de eerste is gelinked aan groei, en de tweede aan GDP. Dat lijkt mij weinig te zeggen over hoe productief e.g., een professor in de VS is tegenover een professor in Nederland.
In het eerste lijstje kan je verschillende statistieken aanklikken in zo'n dropdown lijst. Maar ik weet dat deze discussie gaat eindigen in een statistiekendiscussie dus gooide ik ze er alvast op pagina 1 in ;)
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

@Dixiechick: ik werk ook in de wetenschap, maar mijn ervaring is compleet anders. Nou werk ik niet bij een universiteit, maar een research institute en misschien maakt dat het verschil, maar het duurt hier 10 keer langer voordat er een keer een paper klaar is dan in NL. Men werkt wel meer dagen per jaar dan in NL, maar ze zijn hier echt niet productiever.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Het zou me niet verbazen als er in de VS meer handwerk verricht wordt (wat in Europa geautomatiseerd zou worden), zodat de toegevoegde waarde per gewerkte uur gemiddeld lager zou liggen in de VS. Op mijn werk heb ik het idee dat er per uur minder hard gewerkt wordt dan wat ik in NL gezien heb (meer 'water cooler chat'), maar er wordt wel langer gewerkt (thuis 's avonds en/of in het weekend).
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Hier ook de ervaring dat er weliswaar langere dagen gemaakt worden maar de productiviteit is beduidend lager dan ik gewend was in Nederland. Nu werk ik wel voor local governement maar zelfs dan heb ik nog het gevoel dat de overheid in Nederland efficienter werkte.

Ik moet er wel bij zeggen dat het invullen van enorme stapels formulieren voor allerlei dingen in het kader van responsibility en liability niet helpen. Ik moet vaak lang wachten op goedkeuringen en handtekeningen voor dingen die veel sneller zouden kunnen.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

DixieChick schreef:Hondo, ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring. Welke branche? En welke staat? Ik kan, voor mijn werk, de wetenschap,

Denk niet dat in de wetenschap en onderwijs productiviteit voorop staat en lange dagen en weinig vrije dagen zegt ook weinig wat je op een dag doet. Mijn ervaring is vrij algemeen en gemiddeld vind ik de productiviteit laag vergeleken met bijvoorbeeld Nederlander. Je leest vaak succes stories van buitenlanders die naar Amerika zijn vertrokken, reden is denk ik ook dat deze mensen harder willen werken dan hun Amerikaanse collega.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Hondo, je hebt geen antwoord gegeven op de vraag van DixieChick, maar doet wel weer opnieuw aannames.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Hockey schreef:@Hondo, je hebt geen antwoord gegeven op de vraag van DixieChick, maar doet wel weer opnieuw aannames.

Jij leest ook nooit, want ik schrijf dat mijn ervaring vrij algemeen is :roll:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer