Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikanen en het milieu(bewustzijn)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ziva
Amerika-expert

Amerikanen en het milieu(bewustzijn)

Bericht door Ziva »

Ik loop al een paar dagen met het idee in mijn hoofd hier een onderwerp over te starten om eens te kijken wat jullie er van vinden, Amerikanen en het mileu. En dan meer specifiek, hoe vreselijk mileuonbewust ze in Amerika in mijn ogen zijn in de omgeving waar ik zit.

Ben ik nou de enige (Nederlandse) die daar moeite mee heeft sinds ze hier woont? Het lijkt ook wel alsof de regering er totaal niet mee bezig is hier iets aan te doen (sterker nog, dat is misschien ook wel echt zo :()

Dingen waar ik me groen en geel aan erger: je auto onwijs lang stationair laten draaien als je even een winkel inloopt (want dan blijft hij lekker koel..), afval uit je auto dumpen op straat (asbakken, lege blikjes, noem maar op), afval scheiden; nooit van gehoord, onwijs grote verpakkingen voor kleine dingetjes, bergen tasjes bij elke winkel waar je naartoe gaat, lekker zelf alles verbranden op een stapeltje in je tuin, bergen reclamefolders in je brievenbus (en geen mogelijkheid om dat te stoppen?).

Het lijkt ook wel soms alsof het Amerikanen geen donder kan schelen en ze totaal niet bezig zijn met de generaties na hen. Zo'n prachtig land met prachtige natuur en dan maken "ze" er zo'n bende van...

Ik was in Nederland echt geen milieufreak ofzo maar ik heb het idee dat ik, als doorsnee figuur, vele malen meer mileubewuster ben dan de gemiddelde Amerikaan. Ik hoop echter dat ik het mis heb :)
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Amerikanen en het mileu (bewustzijn)

Bericht door LeenG »

mja, Noord - Amerikanen hebben de grootste ecologische voetafdruk ter wereld. Die komt natuurlijk ergens vandaag. Dat heeft wel meer te maken met eetgewoontes (vleesconsumptie), energieverbruik zowel in huis als met vervoer,...

Maar het viel mij ook hard op toen we er op reis waren: véél verpakkingen, wegwerpproducten, ...
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de Nederamerikanen hier!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik denk dat het heel erg af hangt van de regio waar je woont. In California zijn heel veel mensen erg milieubewust. Dat merk je aan een heleboel dingen; groot aanbod in vegetarische restaurants, populariteit van eco-supermarkten (waar je iedereen ook met van die linnen boodschappen tasjes ziet lopen), heel veel windmolens in de buitengebieden, de productie van zonnenpanelen in de bay-area en populariteit van lokaal geproduceerde produkten (ten noorden van SF kwamen we zelfs supermarkten tegen die bijna alleen maar lokaal geproduceerde produkten verkopen, zoals kazen, wijnen, fruit, pasta enzovoorts).

Ik geloof dat niet iedereen daar op hetzelfde niveau mee bezig is, want ook in California zie je veel mensen in benzine-slurpers rijden en ongetwijfeld zijn daar ook mensen die hun auto lekker stationair laten draaien als dat niet nodig is. Maar ik heb wel het idee dat mensen in bepaalde delen van de VS zelfs milieubewuster zijn dan in Nederland.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

"Je auto onwijs lang stationair laten draaien als je even een winkel inloopt (want dan blijft hij lekker koel..)"

Dat zie ik hier niet, maar het is hier ook niet zo vaak zo heet als in het zuiden.

"Afval uit je auto dumpen op straat (asbakken, lege blikjes, noem maar op)"

Er staan straffen op, en het is afhankelijk waar je gaat. Helaas is er een weg hier vlakbij ons waar de gekste dingen langs de weg liggen, vreselijk, maar ik gooi dat meer op het asociale volkje dat daar woont.

"Afval scheiden; nooit van gehoord"

Het moet veelal plaatstelijk geregeld worden, en is niet zo van bovenaf opgelegd. Hier hebben we een recycle center waar je u tegen zegt. http://www.recycletompkins.org/

"onwijs grote verpakkingen voor kleine dingetjes"

Ligt meer aan de producent, en je hoeft het ook niet te kopen. Vaak ook nog eens made in China. Ja, ik erger me daar ook altijd aan, maar ik kijk ook vaak naar de verpakking als ik wat koop, en recycle ervan wat mogelijk is. Zelfs de packing peanuts breng ik weg naar een bedrijfje dat dingen verstuurt (en velen met mij).

" bergen tasjes bij elke winkel waar je naartoe gaat'

Dat wordt steeds minder. Je ziet steeds meer mensen met tassen, en als je een kleinigheid bij een winkel koopt wordt er altijd gevraagd of je een plastic zak wilt. De plastic zakken kunnen ook terug gebracht worden naar de winkel voor recycling.

"lekker zelf alles verbranden op een stapeltje in je tuin"

Mag hier niet meer.

" bergen reclamefolders in je brievenbus (en geen mogelijkheid om dat te stoppen?)."

Je kunt er de hand aan leggen http://today.msnbc.msn.com/id/18530707/ ... _NDQvU8V8G
In Nederland is het precies zo met de folders. Ik heb gezien wat daar bij mijn ouders in de bus kwam, dat was meer dan hier buitenaf.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Het lijkt ook wel soms alsof het Amerikanen geen donder kan schelen en ze totaal niet bezig zijn met de generaties na hen. Zo'n prachtig land met prachtige natuur en dan maken "ze" er zo'n bende van...
Er is nog hoop hoor. Er zijn heel wat milieubewuste Amerikanen, en ik breng 1 groep even onder de aandacht, aangezien mijn oudste er nu 2 internships mee gedaan heeft, Student Conservation Association, die zich voor weinig geld in vaak extreme omstandigheden het lazarus werken. http://www.thesca.org/
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik vind de punten die jij aanhaalt nog wel meevallen. Het stationair laten draaien en weggooien van afval zie ik hier vrijwel niet. Tuinafval wordt apart opgehaald, en we hebben een recycle container voor papier, glas, blik en plastic (al heb ik niet het idee dat alle buren daar net zo hard aan meedoen als wij). Die enorme verpakkingen zie je in NL toch ook wel volgens mij. Inderdaad vind ik de hoeveelheid plastic tasjes die je kunt krijgen belachelijk, maar ik gebruik vrijwel altijd mijn eigen boodschappentassen, en dat geldt voor veel mensen hier.
En in Nl kreeg ik veel meer folders dan hier!

Ik vind vooral dat er hier geen energie en waterverspilling is. Slecht geisoleerde huizen die dan vaak ook nog eens extreem gekoeld worden, slurpende auto's die ook nog overal voor worden gebruikt, hier in Texas allemaal een tuin met gras, die dus meerdere keren per week water moet hebben. Allemaal dingen die in mijn ogen veel beter zouden kunnen.
Terug in Texas!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Het is inderdaad heel erg afhankelijk van waar je woont, denk ik. Bij ons wordt heel goed gerecycled, en er zijn ook diverse plekken waar je de verschillende recyclebare dingen kunt gaan inleveren. Er zijn ook aparte ophaaldagen voor verschillende spullen. Nu is dit wel een regio die behoorlijk begaan is met natuur en het conserveren ervan. Je ziet ook steeds meer gescheiden afvalbakken in openbare ruimtes.

Maar het is ook een beetje tegenstrijdig, want hoewel er veel meer werk wordt gemaakt van niet meer zoveel plastic draagtasjes gebruiken, worden er wel nog steeds 2 miljard(!) waterflesjes per jaar gebruikt in de VS (zo'n 1500 per seconde(!)). 80% daarvan wordt niet gerecycled, terwijl dat zo makkelijk is om te doen.

Je ziet inderdaad ook steeds meer pogingen door fabrikanten om 'groener' te verpakken. Ik dacht dat het Arrowhead water was die zelfs de dopjes van de flesjes kleiner hebben gemaakt om zo plastic te besparen (uiteraard scheelt hen dit ook in de kosten, maar het is toch leuk als je als fabrikant kunt zeggen 'kijk ons eens milieuvriendelijk zijn!').

Verder zijn huizenbouwers nu veel meer 'groen' aan het bouwen; alles moet zoveel mogelijk energiezuinig en waterbesparend zijn. De mate van energieverbruik is nu ook een 'hot topic' bij witgoed en bruingoed.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het zal wel een typo zijn, maar misschien kan iemand de titel aanpassen ? de laatste keer dat ik in het woordenboek keek stond er toch 'milieu'.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dat stationair draaien van de motor is hier zelf verboden ($100 fine). "Puffing" noemen ze dat, al is het hier meer een ding van de winter om de auto op te warmen in plaats van in de zomer te koelen. Maar de reden achter het verbod is niet milieubewustzijn, maar het aantal diefstallen van autos als gevolg van het onbeheerd achterlaten van een auto met lopende motor.

Plastic tasjes krijg je alleen nog als je ervoor betaalt, de meeste mensen hebben hun eigen tassen bij zich in de supermarkt. Gescheiden vuil ophalen wordt hier gedaan al zolang ik hier woon (1993), ik weet niet hoe het was voordat ik hier kwam. Wij hebben ook een compostbak, die we ooit van de city of denver kado kregen. De verschillende stadsbesturen bieden ook vaak bomen aan tegen sterk gereduceerd tarief om te planten rond je huis om het de airconditioners wat te ontlasten (schaduw). Ik krijg bijna geen reclame folders in de bus, de meeste reclame zit op zaterdag bij de krant en de kranten recyclen we, dus valt dat ook wel weer mee denk ik.

Je zou kunnen zeggen dat wij iets meer doen voor het milieu omdat Gepke en ik carpoolen (en soms zelfs motorpoolen :thumbup: ). Dat is iets wat veel meer mensen zouden moeten doen hier, dat zou ook helpen voor de files.
Laatst gewijzigd door Loek op 03 jul 2012, 22:43, 7 keer totaal gewijzigd.
Bas560SEL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Bas560SEL »

Ik moet zeggen dat ik het wel vind meevallen allemaal, maar goed, ik woon er niet :-( Als ik kijk hoeveel rotzooi hier op straat ligt (en dan is Limburg nog schoon vergeleken met de randstad bijvoorbeeld) dan kan je in Amerika van de straat eten! Maar nogmaals, dat kan ook perceptie zijn en liggen aan de plaatsen waar we geweest zijn (zuid westen, florida). Van de bezochte plaatsen vond ik Miami Beach nog het smerigst.

Verder heb ik bijna overal gescheiden afvalbakken zien staan en werd dit netjes opgevolgd. Verder nog parkeerautomaten met zonnepanelen erop (wanneer zou die investering zijn terugverdiend?) en parkeerplaatsen het dichtst bij de in en uitgang van parkeergarages voor hybride autos.

Ik moet eigenlijk zeggen dat ik blij verrast was, zeker gezien het beeld van Amerika dat in Europa soms bestaat.

En daarbij, moet je hier eens kijken in de winter hoeveel mensen hun motor laten draaien tijdens het schoonkrabben van de ruiten :o
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

oortjes schreef:Het zal wel een typo zijn, maar misschien kan iemand de titel aanpassen ? de laatste keer dat ik in het woordenboek keek stond er toch 'milieu'.
Overheen gelezen en aangepast! :D
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ziva schreef:Dingen waar ik me groen en geel aan erger: je auto onwijs lang stationair laten draaien als je even een winkel inloopt (want dan blijft hij lekker koel
Dat zag ik inderdaad een aantal jaren geleden nog regelmatig, maar nu vrijwel nooit meer.

Wij wonen ook wel in een vrij milieubewust (ik wil bijna schrijven progressief, maar er zullen vast ook conservatieve mensen milieubewust zijn) gebied. Onze bussen rijden op aardgas. Het stikt hier van de hybride auto's. We scheiden hier plastic, blikjes, karton en papier. Ik zie ontzettend veel mensen met eigen boodschappentassen lopen, ikzelf ook, je krijgt 5 cent credit voor iedere zelfmeegebrachte tas. voor mensen, die wel plastic tasjes gebruiken staat bij iedere supermarkt een "recycling bin" daarvoor en die zit altijd vol, dus mensen doen dat. Plastic tasjes kosten in de stad Washington 5 cent en over de hele Mall staan naast de vuilnisbakken ook recyclebakken voor plastic flesjes en blikjes. Ik vind het in de stad en onze omgeving ook erg schoon. Ook in pretparken e.d. Ik herinner me nog mijn schok een aantal jaren geleden over hoe de Apenheul eruit zag met overal neergegooide chips zakjes en lege drinkflesjes :shock:. Maar... mijn beste vriendin is uit deze omgeving naar Alabama verhuisd en haar viel het enorme verschil meteen op. Niks geen recycling, plastic tasjes voor een of twee dingen en inderdaad ook daar laten veel mensen hun auto aanstaan om hem koel te houden. Ik wil niet zeggen dat het inherent aan het zuiden is, want dat zijn de enige twee plekken waar ik ervaring mee heb.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Amerikanen en het milieu(bewustzijn)

Bericht door Dento »

Een collega van me die oorspronkelijk uit een klein stadje in Michigan komt, heeft pas een huis hier gekocht, en had in eerste instantie geen idee waarom hij twee afvalcontainers kreeg - hij zei dat waar hij vandaan kwam er niet zo actief aan recycling werd gedaan. Je kreeg er een klein bakje voor chemisch afval, maar dat was het dan ook; de rest werd ongescheiden ingezameld.

Het wordt dus steeds duidelijker dat het echt heel sterk plaatsgebonden is.

Onze website | Mijn blog
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ziva: vergis ik me nou of heb je het op het ogenblik moeilijk in de VS. De vrouwen deugen hier niet, men is niet milieubewust, "de" Amerikaan grijpt te vaak naar medicijnen, loopt te makkelijk naar de psychiater, en je hebt vast nog wel andere problemen met het leven in de VS.

Je mag hier natuurlijk altijd je gal spuien als je denkt dat dat je helpt en als dat je oplucht, wij willen graag een manier zijn om de druk wat van de ketel te halen.

Maar als ik alles bij elkaar zo lees, dan zou je volgens mij OF moeten verhuizen naar een omgeving die beter bij je past en waar je je minder hoeft te ergeren, OF teruggaan naar Nederland, OF beseffen dat je in je eentje niet zomaar even een groot land kan veranderen. Af en toe "met de stroom meegaan" zoals ze in Californie zeggen, en diep ademhalen zal je leven een stuk prettiger (en langer!) maken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ziva schreef niet: in Amerika, ze schreef: in de buurt waar ik zit.
En zoals blijkt uit reakties hier, het scheelt enorm waar je woont in de US wat het gedrag is van mensen - al dan niet door overheid afgedwongen - mbt. miliue, recycling en de hele bubs.

Dat USers te snel naar pijn medicatie / te zware pijn medicatie grijpen - sommigen althans - wordt bevestigd door de DEA die daar nu enorm mee bezig is, mijn dokter geeft mij eigenlijk liever geen pijnmeds meer vanwege mogelijke problemen met overheid en mijn man zijn dokter - die een pijnkliniek heeft - heeft al waarschuwingen gekregen als ik het goed heb begrepen.

En ja er zijn dagen dat immigrant zijn makkelijker is dan andere. Ik ben hier nu bijna twintig jaar en heb er nog steeds last van - maar het hoe en waarom daar weten jullie alles van. Dagen zijn behoorlijk verpest als er weer een vervelend artikel of column in de krant staat, of als ik iemand tegen kom die begint te oreren over illegale immigranten en hoe schandalig enz.
Slechte dagen ook als ik lees hoe er 50.000 dieren hier vernietigd worden per jaar omdat de overheid te futloos is spay/neuter af te dwingen.
Of als een tiener een andere tiener vermoordt nadat ze straatslijpers zijn geworden omdat ze school-drop-outs zijn, en er geen/te weinig adequate opvang (vocational training !) betaat hier.
Of als ik weer lees hoe een bankier oid. miljoenen krijgt, vaak nadat hij (meestal een hij) de zaak goed in de soep heeft laten lopen.
Other sore points sure to ruin my day: morally corrupt gevideo op YouTube, ongelofelijk low leven television (cable) en zo nog wat meer.
En, inderdaad ook, als er in de krant staat hoe de rural areas vervuild worden hier door mensen die daar allerhande trash gaan neerkwakken, oude matrassen, sofa's, koelkasten, enz.

Goede dagen als ik gezellig koffie drink met mijn rat, en daarna mijn man even komt luchen (nee ! alleen een boterham !) en er zit ook nog een Dr.Who DVD in de brievenbus.
Misschien zijn er mensen voor wie het weinig kost ze gelukkig te maken, maar die ook wat ongelukkig kunnen worden snel door wat ze als domheid of onrecht ervaren.
Als Nederlanders verwachten we denk ik ook meer gelijkheid (ook van kansen) en actiever beleid van de overheid in het belang van iedereen.

Ziva, volhouden, vanavond gewoon die hele beker Hagen Dasz leegeten, heb je morgen tenminste echt een reden om boos te zijn....
Laatst gewijzigd door USInsider op 04 jul 2012, 01:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Hier in MN wordt ook gescheiden afval opgehaald. Ook bewustzijn in diverse winkelstores. In natuurwinkels kun je zelf je eigen meegebrachte potjes vullen met peanutbutter etc. ook qua plastic bags veel pos. policies.
Veel hangt af van het gebied maar ook van het indicidu, net zoals in Ndl.

Ik denk wel dat in het algemeen Amerikanen minder bewust zijn van het feit dat ze veel energy verbruiken voor, vanuit hun oogpunt, normale zaken. Auto lang stationair laten lopen zie ik hier ook veel vaker. Energyverbruik door grote hoeveelheid electri. apparatuur lijkt mij gem. hoger dan in EU. Gebruik van airco idem. En veel meer en grotere milieuonvriendelijkere auto's.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Eye opener...
toch proef ik het verschil tussen diegene die wilden gaan en diegenen die (mee)moesten gaan..
Wij hebben het er regelmatig over in ons gezinnetje, maar dankzij deze laatste paar posts, ga ik toch eens echr met mijn lieve schat van een vrouw praten of ze het zelf ook wil of dat ze het voor mij doet..
Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn vrouw hierdoor ongelukkig / depresief zou worden..
If you can dream it...
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik denk dat als Ziva nog 3 topics opent ze definitief mentaal wordt afgeschreven :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Maar je weet niet tevoren hoe het je treft. Ik ben een van degegen die 'mee moesten' maar als ik hier een eigen leven had kunnen creeeren met werk, studie, enz. dan was het plaatje heel anders geweest. Bovendien verhuisden wij nogal veel (6x in 12 jaar) dus iedere keer als ik iets begonnen was, of mensen had leren kennen ofzo dan was ik het weer kwijt. Acht jaar stress over de groene kaart heeft ook mede geholpen mijn gezondheid te serieus te ondermijnen.
H4 maakte van binnen toch iets kapot, je gaat aan jezelf twijfelen, misschien ben ik inderdaad niet goed genoeg voor dit land ? Plus volslagen afhankelijk zijn van je partner maakt iets kapot in de relatie. Ik heb hier niets dat 'van mij' is, dat ik zelf heb kunnen veroveren.
Maar ik denk als ik tevoren meer had geweten en pro-actiever had kunnen optreden, het me veel verdriet had kunnen besparen.

Maar ik dacht dat op jouw type visa, (E-2 ?) het voor de partner mogelijk is zowel in het eigen bedrijf als daarbuiten te werken (dat laatste mocht eerst niet, is veranderd onder Bush 2).

Dus (maar dit is heel individueel ! pick and choose !)
- Erken het probleem, neerm het serieus, en wees altijd open en eerlijk en bereid er over te praten. Probeer zaken niet mooier/leuker te maken dan ze zijn.
- Neem, hoe druk je het in het begin ook hebt, tijd voor partner, gezin, doe regelmatig iets leuks samen.
- Vindt een manier te zorgen dat je partner ieder maand 'eigen geld' ontvangt dat ze zelf kan besteden.
- Zorg dat je partner positief blijft over zichzelf en zichzelf dingen gunt zoals bv. een massage of een shopping trip.
- Wordt samen lid van een of andere club, of ga samen een cursus doen, maakt niet uit wat, het gaat om samen, en om kontakten leggen.
- Doe 'jouw aandeel' in de huishouding. Zeg nooit: je hebt toch niets anders te doen ?!
- Vermoed je depressie, ga dan samen naar de dokter, indien nodig samen naar een therapeut.
- Zorg dat je een goede huisarts vindt die tijd heeft/neemt voor zijn patienten.
- Zorg dat je vrouw een eigen auto heeft, meteen.
- Zorg dat er een eigen ruimte is voor je vrouw in het huis.
- Wees zorgvuldig in de keuze van je huis - lokatie, lichtinval, indeling, etc.
- Entameer dat je vrouw cursussen doet, haar mogelijkheden verruimt, ongeacht of ze die kennis ooit zal benutten.

Maar het zou best kunnen dat je vrouw zich opeens hier meer thuis gaat voelen dan jij !
Laatst gewijzigd door USInsider op 04 jul 2012, 02:14, 1 keer totaal gewijzigd.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

DejaVu, niet echt leuk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer