MacBook Pro kopen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door Ziva »

Is er weleens iemand geweest die meer bij zich had, dat niet heeft aangegeven en toch gepakt is?

Zo ja, wat gebeurt er dan? Moet je het object inleveren of kun je dan alsnog betalen ervoor? Daar ben ik wel benieuwd naar eerlijk gezegd :)

Ik ben zelf erg goed in het niet aangeven van spullen maar heb me eigenlijk nooit afgevraagd wat er gebeurt als ik gepakt zou zijn, beetje dom ik weet het :D
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door tosca »

Hier staat dat je dan alsnog belasting moet betalen. Ik dacht dat je ook een boete moest betalen, maar dat kan ik nergens terug vinden.
Gebruikersavatar
hdeweert
Amerikakenner
Berichten: 672
Lid geworden op: 26 jan 2004, 17:00
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door hdeweert »

Ik lees daar het volgende
Overtreding strafbaar
De Douane en andere opsporingsdiensten controleren of u zich aan deze regels houdt. Houdt u zich niet aan deze regels?
Dan bent u strafbaar en kunt u worden vervolgd.

Er staat niet op welke wijze maar dit kan een boete zijn die ter plaatse betaald moet worden
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3215
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door goldenhills »

Gepakt worden betekent in ieder geval de verschuldigde belasting betalen, en als ze vinden dat je probeerde de boel te flessen komt er nog een boete bij. Ik heb het meerdere malen zien gebeuren op Schiphol. Een koffer vol sportschoenen niet aangeven levert weinig medeleven op bij de douane...
BibiS
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 01 jun 2011, 00:55
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door BibiS »

Wat ik me afvraag als ik me gewoon keurig aan de regels hou en ik ga de Mac Book Pro aangeven. Volgens mij ben ik dan toch als nog goedkoper uit als hem in NL kopen?
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door Bushmaster »

in ieder geval invoerrechten + 19% BTW
die invoerrechten is nogal vaag,
google leverd 2,5% t/m 21%, dit werkt via de zogenaamde taric codes van de douane
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dd ... e=20110722

hier wordt een normaal mens echter geen steek wijzer van, dus bellen naar de douane lijkt me de beste optie.
(en even hier het juiste antwoord plaatsen, voor eventuele toekomstige "importeurs")
Gebruikersavatar
Machteld
Amerikafan
Berichten: 293
Lid geworden op: 01 dec 2010, 07:35
Locatie: Hillsboro, OR

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door Machteld »

Mijn vriend had voor mij een macbook in Amerika besteld en vervolgens naar mij in Nederland gestuurd. Toen die werd afgeleverd bij de deur kreeg ik te horen "das dan nog eens een extra 145 euro, heb je het cash?".
Natuurlijk had ik geen 145 euro cash, dus later bij het post kantoor opgehaald en betaald. Blijkbaar kosten voor invoering omdat dat ding hier meer waard is. Gelukkig had ik maar $600 voor mijn macbook betaald, toentertijd rond de 400 euro... dus een macbook voor 545 euro was niet slecht vergeleken met de 1000 die ze er normaal voor vragen.

Ik zou je macbook inderdaad gewoon aangeven.
En je kan trouwens gewoon een converter plug stukje kopen voor je lader.
Afbeelding
Ik heb er een voor Amerika (de lange gewone stekker) en dan een klein blokje voor Nederland, is je koord wel wat korter, maar geen kans op kortsluiting/problemen!
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer