De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
gleuknie
Amerika-expert
Berichten: 3518
Lid geworden op: 10 mar 2009, 01:16
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door gleuknie »

Ik vind het vooral stoer dat de cirkelzaag is uitgevonden door een vrouw! :clap:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door Texas Boy »

gleuknie schreef:Ik vind het vooral stoer dat de cirkelzaag is uitgevonden door een vrouw! :clap:
Had waarschijnlijk een slecht huwelijk :lol: maar vraag me toch soms af hoe mensen op uitvindingen komen, neem bijvoorbeeld koffie, Wie loopt er nou door wat struiken, ziet een koffieboon hangen en denkt wat zou er gebeuren als ik deze boon maal, een filter van papier maak, wat kokende water er over giet en lekker opdrink :mrgreen:
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door Bennogr »

Waitwhat: waar haal je die "kennis" over de VS vandaan? Van een paar rijke vriendjes die het geld met de paplepel ingegoten is? (om maar weer eens een Nederlandse uitdrukking te verhaspelen). Ziekteverzekeringen zijn geweldig, een retourtje VS - Europa kost nooit meer dan $700 (net $1050 betaald voor zo'n biljet) en zo kan ik nog wel even doorgaan. En iedereen die wil kan hier zo een geweldige baan krijgen. Nieuw Zeeland is slecht, in de VS gaat het iedereen goed, nou geloof het maar.

Ben jij overigens niet degene die hier af en toe onder steeds een andere naam opduikt en dan zeer gekleurde berichtjes die aantonen dat je weinig weet van hoe het hier echt toegaat, plaatst om iedereen hier op te juinen?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
DejaVu
Amerika-expert
Berichten: 5567
Lid geworden op: 26 dec 2006, 13:29

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door DejaVu »

Vandaag vooral zonnig met een temperatuur van 22 graden.





8)
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door RiverCola »

Heerlijk he!
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door FlipjeBTiel »

DejaVu schreef:Vandaag vooral zonnig met een temperatuur van 22 graden.
Waar ik ben wel (CA/VS); waar ik over een paar uur naar toe ga (D/EU), regent het echter. :( Ken nie alles hebben.

Gr., Flipje
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door Texas Boy »

FlipjeBTiel schreef:waar ik over een paar uur naar toe ga (D/EU), regent het echter. :( Ken nie alles hebben.
40 graden en geen regen is ook niet alles, weer oneerlijk verdeelt allemaal :roll:
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4011
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door Loek »

Binnen de wereld van computers hebben vrouwen wel vaker voor doorbraken gezorgd. De eerste computer werd beschreven door Charles Babbage in het begin van de 19de eeuw, maar het was Ada Lovelace in diezelde periode die een practische methode ervoor bedacht om het te programmeren. Zij wordt nog steeds gezien als de moeder van programmeren. Binnen mijn beroep valt het me vaak op dat vrouwen beter lijken te zijn in het "out-of-the-box" denken. Veel programmeurs raken vast in een kringetje van dogmas binnen programmeer- of bedrijfsregels. Het valt me op dat het vaak de vrouwelijke programmeurs zijn zijn de met een doorbraak (of liever "uitbreek") oplossing komen. Echter waar de nadruk ligt op pure logica schijnen mannen in het voordeel te zijn. Ik geef dan ook de voorkeur aan een gemengd team van mannen en vrouwen als een groot bedrijfsproject op het gebied van IT moet worden geimplementeerd.
Gebruikersavatar
Moniquemichiel
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 01 feb 2009, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door Moniquemichiel »

Ben jij overigens niet degene die hier af en toe onder steeds een andere naam opduikt en dan zeer gekleurde berichtjes die aantonen dat je weinig weet van hoe het hier echt toegaat, plaatst om iedereen hier op te juinen?

Als dit zo is dan wordt het misschien tijd dat de moderators in gaan grijpen. Persoonlijk kan ik er de humor niet van ontdekken.
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door Texas Boy »

Ben een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting, daarnaast vind ik ook dat iedereen zich op een forum netjes moet voorstellen voordat men vragen begint te stellen. Hiermee voorkom je niet alles maar je legt een drempel, hoeveel gasten komen hier niet langs om even te etteren of om snelle antwoorden te krijgen en dan zie je ze nooit meer. Op diverse forums kom je niet ver als je gelijk een vraag stelt zonder je voor te stellen, misschien een idee? Veel forums hebben ook een smoelenboek, ook leuk :thumbup:
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door Hockey »

Texas Boy schreef:daarnaast vind ik ook dat iedereen zich op een forum netjes moet voorstellen voordat men vragen begint te stellen.
Ben ik met je eens, maar ik heb het idee dat de mensen die zich wel voorstellen in de minderheid zijn.
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door Texas Boy »

Krijg even een brok in mijn keel, lees net even mijn eerste berichten terug

viewtopic.php?f=12&t=1645&p=19702#p19702

en zie dat rperre vooral met veel antwoorden kwam, Richard is helaas een paar maanden geleden overleden, leven is soms erg k*t, sorry
Gebruikersavatar
gleuknie
Amerika-expert
Berichten: 3518
Lid geworden op: 10 mar 2009, 01:16
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door gleuknie »

Ik heb Richard helaas niet gekend, omdat ik pas vanaf maart 2009 lid ben, maar zelfs ik kreeg al kippevel toen ik hoorde dat 1 van de forumleden was verongelukt. Het forum is toch een beetje een grote familie.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Gebruikersavatar
dora
Amerikakenner
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 mar 2005, 00:28
Locatie: New Jersey

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door dora »

RiverCola schreef: Ik denk dat vrouwen inderdaad sneller emotioneel reageren en zich sneller persoonlijk aangesproken voelen. Dat is ook iets wat je vaak hoort in de wereld van de werkende mens (wou zakenwereld schrijven maar het geld natuurlijk ook buiten de 'zakenwereld'); dat vrouwen iets meer moeite hebben met 'kritiek' om te gaan dan mannen en zich sneller persoonlijk aangevallen voelen.

Ik merk dat bij mezelf ook, al heb ik wel het idee dat ik dat de laatste jaren steeds beter uit heb weten te schakelen. Ik werk nu in een omgeving waar bij tijd en wijlen erg veel stress aanwezig is. Soms gebeurd het dan dat iemand ineens heel erg tegen je snauwt of onredelijke 'eisen' stelt, dingen die jij niet binnen een uur waar kunt maken. Ik probeer me dat zo weinig mogelijk aan te trekken want het is niet persoonlijk bedoeld. Ook zij staan onder druk, en dan is iedereen weleens onredelijk. En tot nu toe had ik gelijk, naderhand werd er altijd 'sorry' gezegd of krijg je een compliment: 'ik deed wat snauwerig maar je deed het fantastisch!'.

Ik heb overigens geen idee of dit in de VS anders is. Ik vermoed van niet. Er heerst wel een andere cultuur maar de vrouwen komen nog steeds van Venus en de mannen van Mars :lol:
Ja wat dat betreft kunnen vrouwen iets van mannen leren (alle andere zaken andersom natuurlijk). Ik verbaas me er op mijn werk nog steeds over (ik zit in een mannenberoep), hoe mannen elkaar in een designreview o.i.d. helemaal kunnen afmaken, en na de meeting is alles koek en ei. Daar heb ik dus veel meer moeite mee, ik weet dat ik die dingen niet persoonlijk moet nemen, maar het blijft lastig voor me.

Dora
Gebruikersavatar
dora
Amerikakenner
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 mar 2005, 00:28
Locatie: New Jersey

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door dora »

RiverCola schreef: Overigens verbaasd het me ergens wel dat huismoeders die negativiteit van werkenden zo sterk ervaren. Ik heb namelijk het idee dat er andersom ook erg veel kritiek is op vrouwen die kiezen voor een carrière. Die maken weer niet genoeg tijd vrij voor de kinderen, hun huishouden is rommelig, het is niet leuk voor kids om zoveel tijd door te brengen op de crèche, is het niet egoïstisch om zo hard te blijven werken terwijl je kinderen op de wereld gezet hebt? Dat soort kritiek speelt ook allemaal richting carrièrevrouwen, en van wie komt dat? Volgens mij voornamelijk van de vrouwen die een andere keuze gemaakt hebben. We zagen het hier al, een paar pagina's terug, toen iemand twijfelde aan het 'geluk' van werkende vrouwen...
De beruchte 'mommy-war', bijna op elk forum komt het wel eens naar voren. Is toch typisch vrouwelijk, om het zich weer zo persoonlijk aan te trekken ;-)



Dora
Laatst gewijzigd door dora op 11 jul 2011, 06:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dora
Amerikakenner
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 mar 2005, 00:28
Locatie: New Jersey

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door dora »

Loek schreef: Het valt me op dat het vaak de vrouwelijke programmeurs zijn zijn de met een doorbraak (of liever "uitbreek") oplossing komen. Echter waar de nadruk ligt op pure logica schijnen mannen in het voordeel te zijn. Ik geef dan ook de voorkeur aan een gemengd team van mannen en vrouwen als een groot bedrijfsproject op het gebied van IT moet worden geimplementeerd.
Wat ik merk tijdens mijn werk en ook studie, dat ik vaak op een andere manier tot een oplossing kom dan mijn mannelijke collega's.
Vrouwen hebben minder een one-track mind, ze kunnen gemiddeld beter multitasken, maar daardoor ook minder focussen op 1 ding. Daardoor komen ze tot andere type oplossingen dan een man, die soms minder logish overkomen voor een man misschien.

Dora
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door RiverCola »

dora schreef: De beruchte 'mommy-war', bijna op elk forum komt het wel eens naar voren. Is toch typisch vrouwelijk, om het zich weer zo persoonlijk aan te trekken ;-)


Dora
Haha! Is dat zo? Volgens mij is het inderdaad wel een vrij clichematige discussie. Het gekke is nog dat niemand op bovenstaande reageerde, behalve Sandy ('zeg dan gewoon dat je mij bedoelde'). Vrouwen....*zucht* :wink:
Gebruikersavatar
thebes
Amerika-expert
Berichten: 1771
Lid geworden op: 01 apr 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door thebes »

Ik denk dat het één het ander niet uit hoeft te sluiten. Niet óf 100% moeder en (perfecte) huisvrouw óf een carriere.
Ik ken menig gezin waarbij beide echtelieden een carriere hebben, harmonieuze kinderen én een huishouden dat op rolletjes loopt.
Kwestie van kunnen organiseren denk ik.

Ook ben ik van mening dat in veel gezinnen met een religieuze achtergrond, de traditionele gezinsvorm in ere wordt gehouden.
Mijn schoonfamilie is lid van een evangelische gemeente en daar mogen vrouwen geen oudste of voorganger zijn. Sinds ik eens opmerkte dat ik dat vreemd vond, sta ik te boek als geëmancipeerd. Misschien ben ik dat ook wel, maar niet bewust, het is voor mij een natuurlijke manier om in het leven te staan. Mijn moeder heeft ook altijd gewerkt. Ze was coupeuse (kleermaker, dus geen coiffeuse).

Dat vrouwen vroeger niet konden studeren was ook vaak een financiële kwestie. Gold ook voor mannen. Mijn vader kon goed leren, maar grootouders hadden geen geld voor 2 studerende zoons: oudste oom heeft wel gestudeerd. En wat later de jongste zoon ook, toen de NL-staat inmiddels meefinancierde.
Gebruikersavatar
DixieChick
Amerika-expert
Berichten: 3134
Lid geworden op: 24 jul 2007, 19:26
Locatie: Georgia, US

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door DixieChick »

De beruchte mommy-wars...ik zal het nog sterker vertellen. Toen ik aan mijn moeder vertelde dat manlief en ik kinderen wilde, maar ik wel gewoon zou blijven werken, werd mij door en mijn moeder en mijn schoonzus verteld dat ik dan maar beter niet aan de kinderen kon beginnen, omdat dat natuurlijk -totaal- niet eerlijk was tegenover de kinderen, en dan nam ik de kinderen alleen voor mzelf, want die kinderen zouden dan niks aan hun kindertijd hebben.

Ik word nog boos als ik er over nadenk.

Vrouwen onderling kunnen echt enorme kattenkoppen zijn....zucht...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door RiverCola »

DixieChick schreef:en dan nam ik de kinderen alleen voor mzelf, want die kinderen zouden dan niks aan hun kindertijd hebben.
Ja, dan ben je egoïstisch...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer