Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door Bandido »

Dento schreef:Thujone is blijkbaar verslavend, en mag nooit in grote doses tegelijk en voor langere tijd worden genomen.
Het is vooral sterk hallucinerend en vandaar dat kunstenaars het vroeger veel tot zich namen, met alle gevolgen van dien (zie het oor van Van Gogh). :wink:

In de absint die in de VS wordt verkocht zit geen thujon en is dus niet hallucinerend/verslavend, maar vooral erg vies. Vandaar dat men normaliter een suikerklontje smelt om het nog enigszins smakelijk te maken. In Amerika proberen sommigen de "echte" absint nog wel te importeren, vanuit bv Tsjechie, waar dat nog wel verkocht mag worden.

Maar goed, ik dwaal af. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Gebruikersavatar
Bramster
Amerika-expert
Berichten: 2440
Lid geworden op: 24 nov 2005, 14:14

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door Bramster »

Niet lang geleden was Absithe in NL ook nog verboden, maar nu kn je het tot 79% gewoon kopen, inclusief de thujon.

Ik neem altijdd een flesje mee naar de USA, nu begrijp ik waarom ze dat zo graag willen :D
Gebruikersavatar
kiyu
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:15
Locatie: Scottsdale AZ

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door kiyu »

Even een draadje weer omhoog gehaald. Mijn vraag is: ik heb een la vol met kruiden waaronder van die heerlijke Italiaanse kruiden. Mogen die mee, ik vind het zo jammer om weg te gooien en daar weer opnieuw te moeten kopen (als ze ze al hebben)
De vorige keer dat we gingen had ik wel een zo`n zakje kruiden mee, het zakje was wel gesloten maar misschien hebben ze het niet eens opgemerkt?

Zouden die kruiden mee mogen, waar kun je zo iets eigenlijk navragen?

Kiyu
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door Coyote »

Denk niet dat dat problemen gaat opleveren. Gewoon in je koffer doen en meenemen zou ik zeggen. :)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door 6foot6 »

kiyu schreef: De vorige keer dat we gingen had ik wel een zo`n zakje kruiden mee, het zakje was wel gesloten maar misschien hebben ze het niet eens opgemerkt?

Zouden die kruiden mee mogen, waar kun je zo iets eigenlijk navragen?

Kiyu
Dat is dus smokkel en kan tot problemen en grote boetes leiden, ik zou het altijd aangeven op het customsformulier

Hier kun je erover lezen
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gebruikersavatar
Bramster
Amerika-expert
Berichten: 2440
Lid geworden op: 24 nov 2005, 14:14

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door Bramster »

http://thehague.usembassy.gov/faqs/doua ... ml#voedsel
3. Voedsel en landbouwproducten

Geef alle landbouwproducten aan bij binnenkomst in de V.S.

A. Voedsel dat men wel naar de V.S. kan meenemen
• Stroopwafels en andere bakwaren, zoals brood, koekjes, cakes en bakkerijproducten
• Oliebollen
• Hagelslag
• Drop
• Pindakaas
• Kaas (alleen vacuum verpakt en gepasteuriseerd, geen kazen gemaakt van onbewerkte melk). De meeste Nederlandse kazen, zoals Gouda, Edam en Leerdam zijn toegestaan.
• Koffie
• Melkpoeder voor baby’s
• Glutenvrij voedsel
• Vis
• Snoep en chocolade

B. Voedsel dat men niet naar de V.S. kan meenemen
• Vlees en vleesproducten (ook producten die vlees bevatten, zoals soepen)
• Vers fruit en groenten
• Absinth
• Snoep gevuld met alcohol
.........................
Gebruikersavatar
kiyu
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:15
Locatie: Scottsdale AZ

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door kiyu »

3. Voedsel en landbouwproducten

Geef alle landbouwproducten aan bij binnenkomst in de V.S.

A. Voedsel dat men wel naar de V.S. kan meenemen
• Stroopwafels en andere bakwaren, zoals brood, koekjes, cakes en bakkerijproducten
• Oliebollen
• Hagelslag
• Drop
• Pindakaas
• Kaas (alleen vacuum verpakt en gepasteuriseerd, geen kazen gemaakt van onbewerkte melk). De meeste Nederlandse kazen, zoals Gouda, Edam en Leerdam zijn toegestaan.
• Koffie
• Melkpoeder voor baby’s
• Glutenvrij voedsel
• Vis
• Snoep en chocolade

B. Voedsel dat men niet naar de V.S. kan meenemen
• Vlees en vleesproducten (ook producten die vlees bevatten, zoals soepen)
• Vers fruit en groenten
• Absinth
• Snoep gevuld met alcohol
.........................


Oke dat had ik allemaal gelezen maar daar staat niks over kruiden toch of ben ik nou zo kippig??? ;)
Dat is dus smokkel en kan tot problemen en grote boetes leiden, ik zou het altijd aangeven op het customsformulier
Oeps, :oops: dat was niet echt de bedoeling.....
Gebruikersavatar
Bramster
Amerika-expert
Berichten: 2440
Lid geworden op: 24 nov 2005, 14:14

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door Bramster »

Kruiden is toch een landbouw product ? Je mag het meenemen maar moet het wel aangeven.
Gebruikersavatar
kiyu
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:15
Locatie: Scottsdale AZ

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door kiyu »

Tja zo zou je het ook kunnen bekijken.... je denkt natuurlijk bij en landbouw produkt niet direct aan kruiden. Dan toch maar aangeven, is wel verstandiger. Ik zit nou niet op boetes te wachten want dan smaakt me het eten ook niet meer :D

dank je voor het meedenken allemaal
Gebruikersavatar
Bramster
Amerika-expert
Berichten: 2440
Lid geworden op: 24 nov 2005, 14:14

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door Bramster »

Af en toe zijn de regels anders dan je zou verwachten. Zo moet ik mijn snijbloemen altijd aangeven omdat het "planten" zijn. Duurde een paar jaar tot ik daarachter kwam maar heb toen gelukkig geen boete gekregen.
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door Dento »

Bij onze emigratie werd er door het verhuisbedrijf expliciet op gewezen dat keukenkruiden absoluut niet mee mochten met de huisraad bij je verhuizing...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
Bramster
Amerika-expert
Berichten: 2440
Lid geworden op: 24 nov 2005, 14:14

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door Bramster »

Dento schreef:Bij onze emigratie werd er door het verhuisbedrijf expliciet op gewezen dat keukenkruiden absoluut niet mee mochten met de huisraad bij je verhuizing...
Mocht dat niet van hun of van de US overheid ?
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door Dento »

Het mocht niet van de US Customs. Als men je spullen zou doorzoeken en kruiden zou ontdekken, dan zouden deze in beslag worden genomen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door Rob »

Denk dat er wel een verschil is tussen je boedel in een container waar je zelf niet bij bent en je koffer(s) waar je wel bij bent, maar opgeven op het daarvoor bestemde formulier is wel aan te raden.
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door Dento »

In principe is er geen verschil: wat niet op het vliegveld het land in mag, mag ook niet via de container het land in.

Officieel moet je namelijk ook zelf bij de container aanwezig zijn als deze het land in komt en door customs gaat, alleen machtig je de verhuizer daartoe.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door Loek »

De laatste keer dat ik naar Nederland ben geweest heb ik genoeg zakjes nasi kruiden, macaroni kruiden en dergelijke meegenomen om hier een distributie centrum mee te beginnen. Ze zaten in de koffer en in de handbagage. Niemand die er iets van zei, en verschillende beambten hebben in de handbagage gekeken. Volgens mij vallen kruiden en dergelijke onder "dry goods" en hoef je je dan geen zorgen te maken.

Overigens is kaas ook een landbouwproduct strict gesproken, en die mag ook meegenomen worden (mits vacuum verpakt).
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door Amikix »

Op de website van Customs and Border Protection staat dit:

"There are no restrictions on the importation of coffee, tea or spices for personal use, although they may be subject to Food and Drug Administration (FDA) inspections if a Customs and Border Protection (CBP) Officer suspects contamination or insect infestation of the product.

If you are ordering these items from a foreign business, that business will be required to file Prior Notice with FDA.

These requirements DO NOT apply to food accompanying a traveler into the U.S. or being sent to someone in the U.S. by another individual.
"

Anders hadden ze me ook al lang een keer aangehouden, want ik heb ook zo'n distributiecentrum in mijn voorraadkast :-D
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door Dento »

Hmmm... dan vermoed ik dat dit werd gezegd om de kans te verkleinen dat er een inspectie van de in te voeren spullen plaats zou vinden. Het heeft in ieder geval geholpen, want er is geen inspectie geweest... :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
Arlette
Amerikafan
Berichten: 358
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: kempen, België

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door Arlette »

U mag tot 100 sigaren of 200 cigaretten (een slof) belastingvrij de V.S. invoeren
Dit wist ik al wel maar wordt daar bij de douane achter gevraagd in de VS? Of kunnen we gewoon die sigaretten in de valies steken zonder dat we hier ergens iets van moeten invullen en/of aangeven? Mijn man rookt alleen van ons driëen; kunnen we dit dan per persoon meenemen ook al roken mijn zoon en ik niet? Of kunnen ze daar moeilijk over doen? Stel ik moet een sigaretje opsteken en loop daar door heel de luchthaven te kuchen :lol: Ze zullen het snel door hebben :mrgreen:
En is het hetzelfde systeem als we hier in Brussel terug aankomen?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Levensmiddelen meenemen vanuit Nederland naar de USA

Bericht door Coyote »

Omdat je je koffers al afgegeven hebt voordat je de sigaretten koopt, zul je het in je handbagage mee moeten nemen. Je mag dit per persoon meenemen. Weet alleen niet of je dit ook mag bij kinderen. Ze zouden het aantal kunnen controleren. Zelf neem ik ook altijd een slof sigaretten mee en heb dan ook nog wel een paar losse pakjes bij me. Ik ben er in ieder geval nog nooit op gecontroleerd maar je weet maar nooit. :wink:
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer