Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door Texas Boy »

Volgens mij betaal je overal Salestax, maar in sommige Staten kan je het terugvorderen, vaak duur en lastig. Je opmerking over het bedrijfsleven klopt en is een vicieuse circel. De regering gaat ondernemingen meet belasten, dus ook winkels, deze verwerken dit in de verkoopprijs, dus uiteindelijk betaald de koper het weer. :cry:
Laatst gewijzigd door kastelke op 08 mei 2009, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledige bovenstaande quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door Loek »

Er zijn een aantal US states zonder sales tax: Alaska, Delaware, Oregon, New Hampshire en Montana.

Dat wil nog niet zeggen dat een individuele county of city geen sales tax heft. In Colorado bijvoorbeeld is de state sales tax 2.9%. Echter de county heft dan nog een beetje en de stad ook nog een keer, waardoor je in de gemiddelde winkel in de steden rond Denver tussen de 6-8% betaalt. Soms heeft het een voordeel om niet in de stad te wonen, bijvoorbeeld op aankopen waar de sales tax wordt bepaald op basis van waar je woont in plaats van waar je het koopt. Een auto valt onder die regeling. Ik woonde vroeger in Denver en als ik een auto kocht van bijvoorbeeld $20,000, dan betaalde ik 7.72% sales tax daarop: $1544. Echter nu woon ik in "unincorporated" Arapahoe county, dus niet in een stad en voor dezelfde auto betaal ik hier slechts 4.25% sales tax: $850. Op grote aankopen zet het dus wel zoden aan de dijk om niet in de stad te wonen.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door MattRob »

Op mijn 'verplichte' dag in Philadelphia (na overstap daar gemist te hebben), moest ik vanwege het feit dat mijn koffer ook niet op de band lag, wat kleding kopen. Daar werd tot mijn verrassing geen (sales) tax voor kleding / schoenen in rekening gebracht :mrgreen: ! Weet niet of dat tijdelijk is, vanwege crisis, of standaard. Maar ik vond het een leuke meevaller (zeker omdat ik een Ralph Lauren pak in de aanbieding voor $ 220 kocht) !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
jiejie
Amerika-expert
Berichten: 1665
Lid geworden op: 04 aug 2007, 20:31
Locatie: Oahu, HI

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door jiejie »

Loek schreef:Echter de county heft dan nog een beetje en de stad ook nog een keer
Dat zie je in Hawaii ook gebeuren. De tax is hier op Oahu hoger dan de andere eilanden.. puur vanwege de trein die ze willen bouwen lol
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door sachasenne »

Effe dit topic gebruiken omdat het toch gaat over invoerrechten.

Mijn man koopt in Denver een gitaar die hier 700 euro kost en daar 649 dollar (470 euro).

470 euro is 40 boven het bedrag. Maar we laten in Denver het bonnetje op 430 euro zetten.

Wat zal er gebeuren bij controle? Dat het bonnetje 40 euro te weinig is, zullen ze niet weten. Maar kunnen we ze dan zonder invoerrechten meenemen? Of gebruiken ze dan de Belgische prijs van 700 euro? Zo ja, heeft er iemand een idee wat de extra kosten dan gaan zijn?
Groetjes,
Carine
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door Texas Boy »

sachasenne schreef:Mijn man koopt in Denver een gitaar die hier 700 euro kost en daar 649 dollar (470 euro).

470 euro is 40 boven het bedrag. Maar we laten in Denver het bonnetje op 430 euro zetten.

Wat zal er gebeuren bij controle? Dat het bonnetje 40 euro te weinig is, zullen ze niet weten. Maar kunnen we ze dan zonder invoerrechten meenemen? Of gebruiken ze dan de Belgische prijs van 700 euro? Zo ja, heeft er iemand een idee wat de extra kosten dan gaan zijn?
Zoals eerder aangegeven hanteerd men de Amerikaanse prijs, dus in dit geval geen belasting.
Florida
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 aug 2008, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door Florida »

KicK

Begrijp ik het dan goed dat je meerdere kledingstukken met een totaal waarde van meer dan € 430 mag invoeren zonder invoerrechten te betalen, maar dat je niet 1 artikel met een waarde van meer dan € 430 mag kopen?
Als dat klopt had ik nog veel meer kunnen kopen! :banghead:

"Persoonlijke bagage zijn alle gebruiks- en verbruiksgoederen zonder handelskarakter die de reiziger bij de douane kan aangeven. Het betreft alleen goederen bestemd voor persoonlijk gebruik van de reiziger of voor gebruik door leden van het gezin of bestemd om als geschenk te worden aangeboden. Er mag geen sprake zijn van een commercieel karakter."
bron: http://www.douane.nl/particulier/reizig ... #P146_8820
Gebruikersavatar
Arlette
Amerikafan
Berichten: 358
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: kempen, België

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door Arlette »

Wat interessant hier zeg, ik ben nog niet geweest maar ik hoop toch wel om toffe en leuke dingen (kledij vnl dan) te vinden wanneer ik toch naar ginder ga. Maar ik moet zeggen, 430 € dat je mag invoeren, vind ik persoonlijk al veel geld om kledij te kopen (dat is al ongeveer een 599 $ of een oude 17346 Bfr) En we gaan met 3 dus dan telt het al op. Nee, ik geloof nooit dat we aan dit bedrag zullen komen. Mijn zoon wil wel eens kijken naar de laatste moderne snufjes dan wat betreft Ipod of nieuw soort Iphone misschien al, maar dan nog.
Ik krijg mijn man niet zover dat ik voor zoveel geld (430 x 3 = 1290€ bijna 52000 Bfr) aan kledij of iets anders mag spenderen ... :lol: Ik laat hem alvast al overuren doen om onze rekening te spijzen tegen dan .. :dance:
Dus ik zie er niet direkt het probleem van in. Ik ben alleen misschien wel van plan om de etiketjes eruit te knippen, maar dan zou ik dat bij mijn eigen kledij van hier ook moeten doen, anders valt het toch ook weer op?? Ik verfrommel alles wel en probeer op tijd alles een keer in Amerika door de was te doen ..
En verder zie ik wel en trek ik een onschuldig gezicht. En misschien laat ik de zoon voor ons (of beter achter ons :? ) lopen bij de douane hier dan zijn we er zelf misschien wel door ... :twisted: (Foei, gemeen van mezelf; dit doe ik echt wel niet hoor)
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door Texas Boy »

Als je wat geld hebt te besteden raad ik je aan zonder veel kleding naar Amerika te gaan en met veel terug te komen, zo goedkoop vind je niet meer zo snel, denk aan merkbroeken voor 20 euro, de iPhone kan je trouwens gelijk vergeten, alleen te koop met abonnement, have fun


edit: iPhones schijn je te kunnen kopen bij Best Buy, zie Apple topic!
Laatst gewijzigd door Texas Boy op 28 jul 2009, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arlette
Amerikafan
Berichten: 358
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: kempen, België

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door Arlette »

Wat als je nephandtassen meebrengt ofzo? Ik wil nl in NYC eens kijken naar een leuke nep"merk"handtas(sen) maar hoe pak ik dit dan aan op het vliegveld? Zal ik ze in de koffer steken of misschien ineens maar in gebruik nemen en op hoop van zegen door de douane wandelen? Ik kan moeilijk mijn man en zoon een handtas in de hand duwen :lol: dan is het helemaal te opvallend. Ik dacht er wel aan om een 'oude Belgische' van hieruit mee te nemen en ginder dan misschien in de vuilbak te kegelen. En zo misschien ook met kledij die we hier gekocht hebben bv om toch iets van kledij mee te nemen naar ginder en die dan misschien ook achter te laten.
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door Texas Boy »

Als je flink gaat inkopen gewoon geen tassen meenemen alleen een rugzak ofzo met kleding voor een dag of 2 de rest koop je in Amerika, scheelt ook gezeur met koffers ophalen straks in AMerika. Zorg dat alles wat je meeneemt gedragen eruit ziet en niemand doet je wat, have fun
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door ned in MO »

iPhone kan je niet kopen zonder abbo bij best buy. Dat is een fabeltje.
iPhones kan je kopen via craigslist of ebay voor meestal veel geld
Gebruikersavatar
Iris1990
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door Iris1990 »

Sorry voor het her openen van dit toppic;) maar jullie zijn al een aardig eind op weg over de invoerrechten en de btw op kleding. Nu heb ik een vraagje: ik ben helemaal fan van het merk Abercrombie & Fich. Nu wil ik graag een jas bestellen en die naar me tante in Carteret verzenden zodat zij hem naar mij kan verzenden. Hoe zit het dan met de invoerrechten? Als zij hem uitpakt en in een andere doos verzend naar mij?

Alvast bedankt!
Reisverslagen
http://irispoelman.blogspot.com/"
http://irispoelman2015.blogspot.com/"
http://irispoelman2017.blogspot.nl/

2010 New York en Philadelphia
2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door Texas Boy »

Iris1990 schreef:Sorry voor het her openen van dit toppic;) maar jullie zijn al een aardig eind op weg over de invoerrechten en de btw op kleding. Nu heb ik een vraagje: ik ben helemaal fan van het merk Abercrombie & Fich. Nu wil ik graag een jas bestellen en die naar me tante in Carteret verzenden zodat zij hem naar mij kan verzenden. Hoe zit het dan met de invoerrechten? Als zij hem uitpakt en in een andere doos verzend naar mij?

Alvast bedankt!
Je tante kan hem verzenden als gebruikt, of dat je hem vergeten bent bij haar. Je moet wel rekening meehouden dat het Valsheid in geschrifte is en dat je tante misschien 20 jaar word opgesloten :lol:
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door kastelke »

Of dat de douane gewoon besluit dat dit b*llsh*t is, en dat je alsnog de invoerrechten mag betalen.
(dat is onze ervaring)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door Texas Boy »

kastelke schreef:Of dat de douane gewoon besluit dat dit b*llsh*t is, en dat je alsnog de invoerrechten mag betalen.
(dat is onze ervaring)
Kan je toch een klacht indienen, niet dat het helpt. De douane in Nederland en België staan eerder berucht dan dat ze je helpen en de invoerbelastingen zijn een flinke melkkoe voor de regeringen.
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door ned in MO »

belasting omzeilen is niet zo moeilijk hoor. Er zit alleen een risico aan.
Gebruikersavatar
Iris1990
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door Iris1990 »

En de kosten die daar aan gebonden zijn? de jas kost namelijk echt geen drol! $150,- kost de jas. Waar kan ik dan zien hoeveel ik aan invoerkosten ik kwijt ben?
Reisverslagen
http://irispoelman.blogspot.com/"
http://irispoelman2015.blogspot.com/"
http://irispoelman2017.blogspot.nl/

2010 New York en Philadelphia
2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door 6foot6 »

Texas Boy schreef:De douane in Nederland en België staan eerder berucht dan dat ze je helpen en de invoerbelastingen zijn een flinke melkkoe voor de regeringen.
De accijnzen en invoerrechten op import komen tegenwoordig ten goede aan de EG
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Invoerrechten/btw op kleding die men uit de USA meeneemt.

Bericht door ned in MO »

Iris1990 schreef:En de kosten die daar aan gebonden zijn? de jas kost namelijk echt geen drol! $150,- kost de jas. Waar kan ik dan zien hoeveel ik aan invoerkosten ik kwijt ben?
Dan ben je alleen 19% btw kwijt omdat je onder de 150 euro zit
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer