Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kwaliteit kleding outlets
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
kwaliteit kleding outlets
Hey,
Vorige zomer zijn wij in verschillende outlets geweest : Palm Springs en twee in Las Vegas.
Onze oudste zoon is een skate-fan en in de outlets vind je veel winkels met skate-kleding als vans, element...
Nu heb ik niet zo'n goede ervaringen met die kleding. Een bruine sweater is in de fijne was zonder andere kleding erbij helemaal uitgelopen in vlekken.
Een andere grijze sweater met zak vooraan is verkleurd, enkel de zak zelf heeft nog de originele kleur.
Hebben jullie misschien ook zulke ervaring of heb ik gewoon pech gehad? Aan het wassen kan het zeker niet liggen. Ik was voor de eerste maal alles eerst apart.
Groetjes,
Carine
Vorige zomer zijn wij in verschillende outlets geweest : Palm Springs en twee in Las Vegas.
Onze oudste zoon is een skate-fan en in de outlets vind je veel winkels met skate-kleding als vans, element...
Nu heb ik niet zo'n goede ervaringen met die kleding. Een bruine sweater is in de fijne was zonder andere kleding erbij helemaal uitgelopen in vlekken.
Een andere grijze sweater met zak vooraan is verkleurd, enkel de zak zelf heeft nog de originele kleur.
Hebben jullie misschien ook zulke ervaring of heb ik gewoon pech gehad? Aan het wassen kan het zeker niet liggen. Ik was voor de eerste maal alles eerst apart.
Groetjes,
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: kwaliteit kleding outlets
Ik koop al jarenlang bijna geen kleding meer in Nederland, alleen nog maar bij de outlets in Amerika. Voornamelijk bij zaken zoals Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, Eddie Bauer, en dat bij verschillende outlets in Texas, Colorado, Pennsylvania en New York.
Tot nu toe heb ik nog nooit enige klachten gehad over de kwaliteit. Ik kan natuurlijk niet oordelen over de skate kledingmerken, maar misschien heb je inderdaad pech gehad... Ontzettend vervelend dat zoiets gebeurt natuurlijk, aangezien je er niet zo 1-2-3 mee terug kunt gaan...
Tot nu toe heb ik nog nooit enige klachten gehad over de kwaliteit. Ik kan natuurlijk niet oordelen over de skate kledingmerken, maar misschien heb je inderdaad pech gehad... Ontzettend vervelend dat zoiets gebeurt natuurlijk, aangezien je er niet zo 1-2-3 mee terug kunt gaan...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij kopen ook meestal bij Tommie Hilfiger en Ralph Lauren e.d.
Die kleding blijft altijd heel mooi. Van skatekleding weet ik niets af.
Marjon
Die kleding blijft altijd heel mooi. Van skatekleding weet ik niets af.
Marjon
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Oh, dat is vervelend.
Wij kopen ook veel kleding bij de outlets, tot nu toe nog geen klachten na het wassen.
Misschien heb je helaas gewoon pech gehad
Wij kopen ook veel kleding bij de outlets, tot nu toe nog geen klachten na het wassen.
Misschien heb je helaas gewoon pech gehad
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. Ik heb ook bijna al mijn kleding die ik dagelijks draag uit Amerika vandaan. Deze kleding wordt regelmatig gewassen maar blijft toch mooi (qua kleuren en model).sachasenne schreef:Hebben jullie misschien ook zulke ervaring of heb ik gewoon pech gehad? Aan het wassen kan het zeker niet liggen. Ik was voor de eerste maal alles eerst apart.
Probeer het gewoon nog eens zou ik zeggen. Misschien een ander merk proberen?
Roland
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Het is wel zo dat de kwaliteit in de outlets minder is dan in gewone winkels. Ik heb daar een heel stuk over zitten lezen in de Amerikaanse Consumentengids (toen ik in NY woonde). In de outlets bieden ze kleding aan die ofwel niet goed verkoopt/verkocht (dat zal dus wel normale kwaliteit zijn), waar foutjes in zitten (op zich ook normale kwaliteit), maar ik begreep ook met de basic kleding (polo's in alle kleuren, shirts in alle kleuren, truien, etc etc) van mindere kwaliteit.
Het zou natuurlijk raar zijn als je bij Ralph Lauren en Tommy outlets gewoon polo's, truien en shirts kan kopen die je bij gewone winkels ook kan kopen, maar dan veel duurder. Daar zit dus echt flink kwaliteitsverschil tussen, volgens dat blad. En ik moet zeggen, dat zie je ook wel een beetje, het voelt veel dikker / steviger aan. Overigens wil dat natuurlijk niet zeggen dat je na 1 keer wassen een probleem zou moeten hebben. Dat moet nog steeds niet mogen. En ik weet ook niet of dit voor alle outlet winkels geldt, maar wel voor alle bekende merken.
Het zou natuurlijk raar zijn als je bij Ralph Lauren en Tommy outlets gewoon polo's, truien en shirts kan kopen die je bij gewone winkels ook kan kopen, maar dan veel duurder. Daar zit dus echt flink kwaliteitsverschil tussen, volgens dat blad. En ik moet zeggen, dat zie je ook wel een beetje, het voelt veel dikker / steviger aan. Overigens wil dat natuurlijk niet zeggen dat je na 1 keer wassen een probleem zou moeten hebben. Dat moet nog steeds niet mogen. En ik weet ook niet of dit voor alle outlet winkels geldt, maar wel voor alle bekende merken.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
@ Mattrob: voor zover ik het begreep verkopen ze in outlets ook vaak gewoon restjes van vorig seizoen.. Bedrijven kunnen vaak kiezen: of ze gooien het weg, of ze proberen het in een outlet store toch nog voor wat minder te verkopen 
Ik heb ook een groot deel van mijn kleding die ik dagelijks draag bij outlet stores gekocht. Ik moet zeggen dat sommige stukken zelfs beter blijven na het herhaaldelijk wassen, dan sommige 'dure' kledingstukken die ik in NL heb gekocht..

Ik heb ook een groot deel van mijn kleding die ik dagelijks draag bij outlet stores gekocht. Ik moet zeggen dat sommige stukken zelfs beter blijven na het herhaaldelijk wassen, dan sommige 'dure' kledingstukken die ik in NL heb gekocht..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb ook geen slechte ervaringen met kleding uit de outlet. Peter draagt nog steeds polo's van Nike die hij in 1999 heeft gekocht in een outlet in Florida, de kwaliteit is super! Ook andere dingen die we in de loop der jaren hebben gekocht hebben nooit problemen opgeleverd. Ik moet wel zeggen dat we helemaal geen ervaring hebben met skaters-kleding, daar kopen wij nooit iets.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Inderdaad, dat zei ik dus ook in mijn berichtje. Ze hebben ook oude resten, en kleding met foutjes. Maar het zou toch raar zijn als ze een standaard rode polo van Tommy of RL, die ze altijd in grote getalen hebben liggen en die niet echt mode-gevoelig zijn, voor veel duurder in gewone winkels hebben liggen.Clint schreef:@ Mattrob: voor zover ik het begreep verkopen ze in outlets ook vaak gewoon restjes van vorig seizoen.. Bedrijven kunnen vaak kiezen: of ze gooien het weg, of ze proberen het in een outlet store toch nog voor wat minder te verkopen![]()
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Ik moet zeggen dat wij tot nu toe 1x pech gehad hebben. In Florida "slaan" we altijd even in; jeans, polo's, sweaters, gympen, sportkleding voor de kinderen. 1x een Levi's jeans gekocht waar thuis na een paar keer dragen en wassen, de scheuren op de meest vreemde plekken in schoten. Maar we houden het maar op een miskoop.
Heb trouwens ook wel eens gelezen, misschien wel hier op het forum, dat de kwaliteit van kleding uit outletshops toch iets minder is omdat het voornamelijk in, geloof ik, Mexico gemaakt wordt.
Heb trouwens ook wel eens gelezen, misschien wel hier op het forum, dat de kwaliteit van kleding uit outletshops toch iets minder is omdat het voornamelijk in, geloof ik, Mexico gemaakt wordt.
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Er wordt nog maar heel weinig kleding in de VS zelf gemaakt, kledingproductie is vooral in Mexico, China, Hongkong, India .... allen lage lonenlanden. Outlet of gewone winkels, dat maakt niks uit.pyca schreef:Heb trouwens ook wel eens gelezen, misschien wel hier op het forum, dat de kwaliteit van kleding uit outletshops toch iets minder is omdat het voornamelijk in, geloof ik, Mexico gemaakt wordt.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Ja dat weet ik, maar ik had gelezen dat kleding uit Mexico weer van mindere kwaliteit zou zijn dan die uit het China etc. Of het waar is, weet ik niet hoor, en het laat ons niet weerhouden om lekker te shoppen.Ceetje schreef:Er wordt nog maar heel weinig kleding in de VS zelf gemaakt, kledingproductie is vooral in Mexico, China, Hongkong, India .... allen lage lonenlanden. Outlet of gewone winkels, dat maakt niks uit.pyca schreef:Heb trouwens ook wel eens gelezen, misschien wel hier op het forum, dat de kwaliteit van kleding uit outletshops toch iets minder is omdat het voornamelijk in, geloof ik, Mexico gemaakt wordt.

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier geldt wel: deze standaard, niet seizoens-onderhevige kledingstukken worden wel in grote aantallen geproduceerd, en op een bepaald moment moet men toch weer ruimte maken voor de nieuwe voorraad, dus wordt de oude voorraad in de aanbieding gegooid.MattRob schreef:Inderdaad, dat zei ik dus ook in mijn berichtje. Ze hebben ook oude resten, en kleding met foutjes. Maar het zou toch raar zijn als ze een standaard rode polo van Tommy of RL, die ze altijd in grote getalen hebben liggen en die niet echt mode-gevoelig zijn, voor veel duurder in gewone winkels hebben liggen.Clint schreef:@ Mattrob: voor zover ik het begreep verkopen ze in outlets ook vaak gewoon restjes van vorig seizoen.. Bedrijven kunnen vaak kiezen: of ze gooien het weg, of ze proberen het in een outlet store toch nog voor wat minder te verkopen![]()
Bij Tommy Hilfiger lagen vrijwel identieke polo's naast elkaar: de ene helft was ouder, en ging voor $ 19.99 per stuk de deur uit, de andere helft was de nieuwe collectie (hoewel het verschil moeilijk was te zien) en deze werden verkocht voor $ 39.99. Dit laatste is overigens ook de prijs die je in de 'gewone' winkels tegenkomt - het prijsverschil is dus niet altijd overal op alles even groot...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier staat een behulpzaam artikel van een amerikaanse consumenten organizatie over Outlet Stores/Malls
Citaat uit dit artikel:
"Outlets are able to charge less for any of several reasons: Besides eliminating the middleman, they're selling an outlet-only line that uses excess materials or a manufacturing process that cuts corners slightly; they're selling last season's merchandise; or they're selling products that are slightly flawed. In addition, because of their out-of-the-way location, real estate tends to be less costly."
Citaat uit dit artikel:
"Outlets are able to charge less for any of several reasons: Besides eliminating the middleman, they're selling an outlet-only line that uses excess materials or a manufacturing process that cuts corners slightly; they're selling last season's merchandise; or they're selling products that are slightly flawed. In addition, because of their out-of-the-way location, real estate tends to be less costly."
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bovendien zijn veel outlets tijdens de sale niet anders dan de gewone winkelaanbiedingen... Laatste keer gemerkt bij bijv the GAP en Old Navy etc. Precies dezelfde items als in de 'gewone' winkels, zelfde prijs. Dus laat je niet altijd gek maken...
Maar de laatste keer hebben we echt ook wel enorm goede koopjes gedaan. Ik let altijd op het percentage korting + extra kortingscoupons etc. Meestal is bij 20% korting het dezelfde uitverkoop als in de winkel en dus niet speciaal aan de outlet gebonden. Maar met een beetje mazzel... laatste keer: Hugo Boss pak met overhemd voor 280 euro... DKNY winterjas voor 80 euro (hier kost een shirtje vaak al 70 euro), tja dan baal ik weer dat ik die greencard lottery nog niet heb gewonnen
en weer on topic: nog nooit kwaliteitsproblemen gehad (check kleding altijd wel terplekke op grote vlekken of scheuren etc)
Maar de laatste keer hebben we echt ook wel enorm goede koopjes gedaan. Ik let altijd op het percentage korting + extra kortingscoupons etc. Meestal is bij 20% korting het dezelfde uitverkoop als in de winkel en dus niet speciaal aan de outlet gebonden. Maar met een beetje mazzel... laatste keer: Hugo Boss pak met overhemd voor 280 euro... DKNY winterjas voor 80 euro (hier kost een shirtje vaak al 70 euro), tja dan baal ik weer dat ik die greencard lottery nog niet heb gewonnen

en weer on topic: nog nooit kwaliteitsproblemen gehad (check kleding altijd wel terplekke op grote vlekken of scheuren etc)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht