Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ziekenhuisrekeningen van de E.R. in Jackson - hulp nodig!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Ziekenhuisrekeningen van de E.R. in Jackson - hulp nodig!

Bericht door Jasmino »

Tijdens onze laatste reis heb ik in Jackson, WY een aantal uurtjes doorgebracht op de emergency van het ziekenhuis voor de behandeling van ademhalingsproblemen en een luchtweginfectie. Tijdens dat bezoek heb ik zeker 4 formulieren moeten invullen, waaronder op 3 van die papieren ook mijn creditcard gegevens. Ze hebben ook een afdruk gemaakt van mijn creditcard. Die hebben ze echter niet gebruikt voor de betaling. Na thuiskomst van onze vakantie heb ik wel verschillende keren post ontvangen. Het is mij nu echter onduidelijk welk bedrag ik moet betalen, en hoe ik dat kan betalen. En ik hoop dat de Nederamerikanen op dit forum mij kunnen helpen bij het begrijpen van wat er gebeurt en mij kunnen adviseren.

De eerste rekening die we thuis kregen was gespecificeerd over verschillende regels met kosten, en had een totaal bedrag van $624,25. Datum van de rekening was 24 juni. Op die rekening stond het volgende geschreven bij "important message":
This bill represents a copy of the charges incurred during your recent visit to St. John's medical center. This copy should be kept for your records. These charges have been forwarded to your insurance. If payment had not been made by your insurance within 90 days, you will become responsible for payment in full.
Tijdens ons bezoek was echter al duidelijk dat ze de rekening niet konden indienen bij onze verzekering, en dat we daarvoor zelf moesten zorgdragen. Ik ging er dus vanuit dat deze tekst standaard was, en heb de rekening ingediend bij mijn ziektekostenverzekering.

Terwijl die rekening bij hen in behandeling is, kreeg ik een nieuwe rekening, deze keer zonder tekst met alleen een bedrag. Datum van de rekening was 29 juli, vervaldatum 18 augustus. Deze rekening is pas na 18 augustus bij ons aangekomen. Het bedrag was precies hetzelfde, namelijk $624,25 en ook het formulier zag er verder precies hetzelfde uit als de eerste rekening. Bij "important message" staat deze keer de volgende tekst:
Your insurance company has satisfied their portion of your bill. Please make payment of the balance in full within 21 days of date of this letter to take advantage of our 10% prompt pay discount. To set up other payment arrangements cal us at .........
En afgelopen zaterdag valt weer post op de deurmat, opnieuw van het ziekenhuis. Bij de vorige 2 facturen kon ik duidelijk zien dat het om een factuur ging door het woord "invoice". Op dit papier staat echter niets van dat, er staat alleen een "amount due" met mijn gegevens. Het ziet er ook heel anders uit dan de vorige. Maar nu komt de grap: het bedrag is heel anders. Volgens dit schrijven ben ik hen $206,00 schuldig, en er zit een strookje aan vast dat ik moet invullen en meesturen met de betaling. Verder staat er ergens op het formulier de volgende tekst:
Your insurance company has denied your claim. The balance shown is due and payable by you. Please pay promptly. Please refer any questions about the denial to your insurance company. Thank you.
Opnieuw kan ik nergens terugvinden hoe ik het bedrag anders kan betalen dan met een check.

Mijn vraag aan jullie: hoeveel moet ik nu betalen? Ik begrijp niet waarom het bedrag is veranderd. En hoe kan ik betalen? Ik moet achterhalen wat de informatie is van hun bank, inclusief internationale gegevens, zodat ik het bedrag kan overmaken met telebankieren. Telefoneren is voor mij heel lastig omdat ik ernstig slechthorend ben, en op alle formulieren staan alleen maar telefoonnummers, nergens kan ik een e-mail adres terugvinden.

Wat ik ook vreemd vind: waarom gebruiken ze niet mijn creditcardgegevens die ik destijds heb achtergelaten?

Wat kan ik het beste doen, wat adviseren jullie?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ziekenhuisrekeningen van de E.R. in Jackson - hulp nodig

Bericht door DVDGuy »

Ik zou in elk geval contact opnemen met het ziekenhuis zelf; mogelijk kan dat ook per email of kun je contact zoeken via internet.

Mogelijk gaat het om termijnen die vervallen en was de "eerste" rekening het totaal bedrag en dit een deelbetaling.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Komt inderdaad wel allemaal heel onduidelijk over...

Informeer ook even bij je verzekering, om te kijken of zij al betaald hebben, hoeveel zij al betaald hebben, en waarom ze eventueel het andere deel niet betaald hebben.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ruud, dat dacht ik ook. Maar op die eerste rekening staat helemaal niets over termijnen of iets dergelijks. Er staat dat je het volledige bedrag moet betalen als de verzekering dat niet doet.
En Elke, de verzekeringsmij heeft niets uitbetaald naar het ziekenhuis, dat heb ik gecontroleerd.

Het enige dat ik me kan bedenken is dat de rekening verlaagd is omdat de verzekering niet vergoed, maar dat staat nergens geschreven. Sterker nog, op de 1e rekening schrijven dat ik de hele rekening "in full" moet betalen als de verzekering niet betaalt.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

De enige die hier 100% zekerheid in kan verschaffen is het ziekenhuis zelf. Dus proberen per email eruit te zien komen.
Wij kunnen alleen maar gissen....
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Misschien kan Annemiek er iets meer over zeggen? Of de andere nederamerikanen, die vaker te maken hebben met ziekenhuisrekeningen.
Winston Churchill

ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik zou inderdaad eerst de verzekering bellen om te zien of zij iets betaald hebben, en dan kun je op de website van het ziekenhuis misschien een email adres vinden voor "billing.' Gewoonlijk krijg je 2 rekeningen, eentje voor het ziekenhuis en eentje voor de doktersrekening. Als je rontgenfoto's gehad hebt ook nog een rekening voor de rontgenloog.
We hebben een dergelijke situatie met onze gastdochter, en ik heb al verschillende telefoontjes gehad, en moet volgende week nog een keer bellen. Eerst was de rekening niet doorgestuurd naar de verzekering, dat is rechtgezet, maar het bedrag dat ze zelf moet betalen is nog te groot en het zou voor review gestuurd worden, en hopelijk wordt het verlaagd.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Dan zouden het dus 2 verschillende rekeningen kunnen zijn, Annemiek? Op de laatste van $206 staat inderdaad de naam van de arts die mij heeft behandeld, die staat niet op de 1e rekening. In dat geval moet ik de 2e rekening dus ook nog indienen bij de ziektekostenverzekering, en dan moet ik beide rekeningen dus voldoen.

Ik weet dat de ziektekostenverzekering niets rechtstreeks vergoed heeft aan het ziekenhuis, dat heb ik al gecontroleerd.
Winston Churchill

USAfan
Amerikafan

Bericht door USAfan »

Misschien raar hoor dat ik het vraag maar waarom word het niet vergoed door je verzekering????

Een collega van mij werd tijdens haar vakantie in Amerika ziek en heeft toen ook een dag in het ziekenhuis gelegen, later allemaal medicijnen meegekregen.
Bij haar is alles vergoed, ze heeft helemaal niks meer gehoord van het Amerikaanse ziekenhuis.

Ik weet nog dat hun zich zorgen maakte over het feit dat ze hun cc gegevens moesten achterlaten maar dat was volgens het ziekenhuis alleen maar een soort betalingsgarantie.

Als ik haar spreek dan zal ik het hele verhaal nog een keer vragen, weet het niet meer precies.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Waarschijnlijk zijn het dus 2 verschillende rekeningen. De bedragen kloppen dan wel zo ongeveer voor arts en ziekenhuis. Heb je aan je verzekering gevraagd of je de rekeningen gewoon aan hun door kunt sturen? Dat zou het eenvoudigste zijn als zij het helemaal af kunnen handelen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

@USA fan: ik heb niet gezegd dat de rekeningen niet vergoed worden door de verzekering, ze kunnen alleen niet rechtstreeks gedeclareerd worden door het ziekenhuis. Ik heb de rekeningen gekregen en gedeclareerd bij de verzekering, en ik zal deze laatste rekening ook nog moeten declareren. De verzekering zal naar alle waarschijnlijkheid de kosten niet volledig vergoeden, en alleen datgene betalen dat wel vergoed wordt, rechtstreeks aan mij. Het restant zal ik dan moeten declareren bij mijn reisverzekering.

Bedankt voor de hulp, Annemiek! Ik had er geen rekening mee gehouden dat ik 2 verschillende rekeningen zou krijgen, vandaar dat ik in verwarring was.
Winston Churchill

wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Al opgelost.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Maar ben je er nou al achter of je gewoon met je credit card kan betalen ipv met een check?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Was het St. John's Medical Center? Dan kun je met een cc betalen:
https://www.tetonhospital.org/online_pay/payment-form

Hier zijn nog meer contact gegevens:
http://www.tetonhospital.org/for-patients/billing

Het kan zijn dat het on-line formulier niet lukt omdat het op amerikaanse adressen gebaseerd is. Er staat ook een telefoonnummer bij, en je kunt meestal ook telefonisch betalen maar ik weet dat telefoneren moeilijk voor je is.

Vreemd trouwens dat er op dat tweede betaalstrookje geen mogelijkheid staat om je cc te gebruiken, op de meeste rekeningen hebben dat wel. Staat er geen web adres op?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Dank voor de links, Dutchess! Ik ga dat formulier eens proberen vandaag. Van de dokters rekening heb ik alleen een adres in Grand Rapids, Michigan (terwijl hij me heeft behandeld in Jackson, WY), maar ook geen andere contactgegevens dan een telefoonnummer. En het strookje onderaan de rekening bevat niet de mogelijkheid een creditcard in te vullen, het is bedoeld om te voegen bij een cheque of ik kan er verzekeringsgegevens invullen van bepaalde maatschappijen in Amerika.

Het ziet ernaar uit dat ik alleen maar kan bellen met die organisatie, en als dat formulier op de website van St. john's niet werkt moet ik daar ook maar een telefoontje aan wagen. Of vragen of iemand anders voor me wil bellen.

Bedankt voor de hulp zover!
Winston Churchill

DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik wil ook wel even voor je bellen hoor :) (Als het anders niet lukt)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Dat vind ik ontzettend lief aangeboden! Ik ga eerst deze rekening indienen bij mijn ziektekosten verzekering, en ik wacht even af wat zij bevinden. Mogelijk moet ik dus ook nog de reisverzekering aanspreken. In de tussentijd heb ik wel een e-mail adres gevonden van een algemene afdeling van beide partijen, en die ga ik aanschrijven met uitleg dat ik slechthorend ben en dat ik graag wil e-mailen over het betalen van rekeningen met de administratie. Mocht dat niet lukken, dan wend ik me tot jou! Thnx!
Winston Churchill

Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Heb (gelukkig) weinig ervaring met ziekenhuizen, behalve dan een paar intensieve weken vorig jaar. Maar heb wel geleerd, dat de administraties daar niet altijd even goed zijn Ik heb een aantal rekeningen gekregen die na een telefoontje plotseling verdwenen, men had de verzekeringsgegevens "vergeten" in te vullen.

Als je alle andere mogelijkheden hebt uitgeput (bellen, verzekering aanstoten en alles), en dan toch nog geld schuldig bent, kun je altijd om gespreide betaling vragen, daar zijn ze (in mijn ervaring tenminste) erg soepel mee, mijn aanbod om in drie keer te betalen werd zonder problemen in een seconde aanvaard, bijvoorbeeld ,(en zonder rente te vragen). Ze hebben liever geld in brokjes dan geen geld.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Houd er wel rekening mee dat je toch eerst zelf moeten bellen om toestemming te geven dat een ander voor je belt; ivm HIPAA regulations (privacy). Als je kan emailen en dat mocht niet lukken, geef dan in de email aan dat die-en-die jouw toesteming heeft om te bellen, dan weten ze dat alvast.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Je was me net voor, Wiepster! Inderdaad, ze nemen die privacy issues meestal heel serieus. Je moet iemand anders officieel machtigen om over jouw medische zaken te bellen, maar vaak is dat vrij eenvoudig d.m.v. een formulier tekenen en opsturen (kan waarschijnlijk via fax of een scan via email, hoewel gewone email niet als "secure" wordt beschouwd).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer