De eerste rekening die we thuis kregen was gespecificeerd over verschillende regels met kosten, en had een totaal bedrag van $624,25. Datum van de rekening was 24 juni. Op die rekening stond het volgende geschreven bij "important message":
Tijdens ons bezoek was echter al duidelijk dat ze de rekening niet konden indienen bij onze verzekering, en dat we daarvoor zelf moesten zorgdragen. Ik ging er dus vanuit dat deze tekst standaard was, en heb de rekening ingediend bij mijn ziektekostenverzekering.This bill represents a copy of the charges incurred during your recent visit to St. John's medical center. This copy should be kept for your records. These charges have been forwarded to your insurance. If payment had not been made by your insurance within 90 days, you will become responsible for payment in full.
Terwijl die rekening bij hen in behandeling is, kreeg ik een nieuwe rekening, deze keer zonder tekst met alleen een bedrag. Datum van de rekening was 29 juli, vervaldatum 18 augustus. Deze rekening is pas na 18 augustus bij ons aangekomen. Het bedrag was precies hetzelfde, namelijk $624,25 en ook het formulier zag er verder precies hetzelfde uit als de eerste rekening. Bij "important message" staat deze keer de volgende tekst:
En afgelopen zaterdag valt weer post op de deurmat, opnieuw van het ziekenhuis. Bij de vorige 2 facturen kon ik duidelijk zien dat het om een factuur ging door het woord "invoice". Op dit papier staat echter niets van dat, er staat alleen een "amount due" met mijn gegevens. Het ziet er ook heel anders uit dan de vorige. Maar nu komt de grap: het bedrag is heel anders. Volgens dit schrijven ben ik hen $206,00 schuldig, en er zit een strookje aan vast dat ik moet invullen en meesturen met de betaling. Verder staat er ergens op het formulier de volgende tekst:Your insurance company has satisfied their portion of your bill. Please make payment of the balance in full within 21 days of date of this letter to take advantage of our 10% prompt pay discount. To set up other payment arrangements cal us at .........
Opnieuw kan ik nergens terugvinden hoe ik het bedrag anders kan betalen dan met een check.Your insurance company has denied your claim. The balance shown is due and payable by you. Please pay promptly. Please refer any questions about the denial to your insurance company. Thank you.
Mijn vraag aan jullie: hoeveel moet ik nu betalen? Ik begrijp niet waarom het bedrag is veranderd. En hoe kan ik betalen? Ik moet achterhalen wat de informatie is van hun bank, inclusief internationale gegevens, zodat ik het bedrag kan overmaken met telebankieren. Telefoneren is voor mij heel lastig omdat ik ernstig slechthorend ben, en op alle formulieren staan alleen maar telefoonnummers, nergens kan ik een e-mail adres terugvinden.
Wat ik ook vreemd vind: waarom gebruiken ze niet mijn creditcardgegevens die ik destijds heb achtergelaten?
Wat kan ik het beste doen, wat adviseren jullie?