Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.
Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.
Hallo, wij gaan een camper ophalen in Middlebury bij de Coachmanfabriek voor Best Time RV. Ik zie op de diverse forums steeds wel ervaringen staan van wegbrengacties in maart en april, met de daarbij behorende specifieke problemen, zoals campings die niet open zijn, camper is nog winterklaar, enz. Ook wordt dan vaak het weer in die periode beschreven. Omdat wij zoals gezegd in mei/juni reizen, kom ik dus voor ons weinig specifieke info tegen.
Wie heeft er wel ervaring met campers van Best Time en reizen in mei/juni?
Wij reizen van 17 mei tot 7 juni (camper ophalen op 18 mei en inleveren op 7 juni in Las Vegas).
Qua route wil ik het zo indelen dat ik de meeste tijd te besteden heb in de parken in Utah. (Arches, canyonlands, monument valley, mesa verde, canyon de chelly, page, Zion). Eventueel nog Grand Canyon.
Ik ben dus vooral zoekende hoe ik daar zal komen.
1. Ik zou meteen strak naar het westen kunnen rijden richting Cheyenne en dan richting Moab.
2. Ik zou vanuit Middleburry richting de Route 66 kunnen gaan tot Santa Fe en dan omhoog richting de bovengenoemde parken.
3. Ik zou eerst zuidelijk kunnen rijden richting Nashville en Memphis en dan richting Oklahoma City weer de Route 66 volgen tot Santa Fe en dan weer naar de parken.
Graag tips over deze routeopties in mei juni.
Ook algemene tips betreffende wegbrengacties zijn welkom.
Groeten Willem
Wie heeft er wel ervaring met campers van Best Time en reizen in mei/juni?
Wij reizen van 17 mei tot 7 juni (camper ophalen op 18 mei en inleveren op 7 juni in Las Vegas).
Qua route wil ik het zo indelen dat ik de meeste tijd te besteden heb in de parken in Utah. (Arches, canyonlands, monument valley, mesa verde, canyon de chelly, page, Zion). Eventueel nog Grand Canyon.
Ik ben dus vooral zoekende hoe ik daar zal komen.
1. Ik zou meteen strak naar het westen kunnen rijden richting Cheyenne en dan richting Moab.
2. Ik zou vanuit Middleburry richting de Route 66 kunnen gaan tot Santa Fe en dan omhoog richting de bovengenoemde parken.
3. Ik zou eerst zuidelijk kunnen rijden richting Nashville en Memphis en dan richting Oklahoma City weer de Route 66 volgen tot Santa Fe en dan weer naar de parken.
Graag tips over deze routeopties in mei juni.
Ook algemene tips betreffende wegbrengacties zijn welkom.
Groeten Willem
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis bredaw: routeadvies voor camper wegbrengactie in mei.
Er zullen genoeg verslagen en topics te vinden zijn met routes waar je stukken uit kunt halen. In mei /juni kun je alles doen wat in maart/april ook kan, en nog meer, dus ook ervaringen uit die periode zijn nuttig lijkt me.
Ik zou je aanraden eens wat routes uit te schrijven, in een schema per dag. Dan zie je het beste wat mogelijk is. Ik vermoed dat opties 2 en 3 wat veel van het goede wordt, maar je ziet dat pas als je alles uitgeschreven hebt.
Hieronder een route die ik voor vrienden heb uitgeschreven - zij brengen ook in mei een camper weg. Ik ben ervan uitgegaan dat het nog iets te vroeg is voor RMNP
Dag 1 naar Minneapolis
Dag 2 Minneapolis
Dag 3 Minneapolis - ?
Dag 4 ? - South Dakota
Dag 5 South Dakota
Dag 6 South Dakota
Dag 7 South Dakota - Cheyenne
Dag 8 Cheyenne - Grand Junction
Dag 9 Grand Junction - Moab
Dag 10 Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab - Monument Valley
Dag 13 Monument Valley - Capitol Reef
Dag 14 Capitol Reef - Bryce
Dag 15 Bryce - Zion
Dag 16 Zion - Valley of Fire
Dag 17 Valley of Fire - Las Vegas
Dag 18 Las Vegas
Voor een deel van deze route in mei/juni zou je eens in ons 2013-verslag kunnen kijken. wij zijn toen niet in Mesa Verde geweest, maar dat kun je in die route makkelijk meenemen.
Kij ook eens op http://www.michelly.nl voor hun wegbrengactie vorig jaar.
En kijk eens in dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 19&t=65922
Marianne
Ik zou je aanraden eens wat routes uit te schrijven, in een schema per dag. Dan zie je het beste wat mogelijk is. Ik vermoed dat opties 2 en 3 wat veel van het goede wordt, maar je ziet dat pas als je alles uitgeschreven hebt.
Hieronder een route die ik voor vrienden heb uitgeschreven - zij brengen ook in mei een camper weg. Ik ben ervan uitgegaan dat het nog iets te vroeg is voor RMNP
Dag 1 naar Minneapolis
Dag 2 Minneapolis
Dag 3 Minneapolis - ?
Dag 4 ? - South Dakota
Dag 5 South Dakota
Dag 6 South Dakota
Dag 7 South Dakota - Cheyenne
Dag 8 Cheyenne - Grand Junction
Dag 9 Grand Junction - Moab
Dag 10 Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab - Monument Valley
Dag 13 Monument Valley - Capitol Reef
Dag 14 Capitol Reef - Bryce
Dag 15 Bryce - Zion
Dag 16 Zion - Valley of Fire
Dag 17 Valley of Fire - Las Vegas
Dag 18 Las Vegas
Voor een deel van deze route in mei/juni zou je eens in ons 2013-verslag kunnen kijken. wij zijn toen niet in Mesa Verde geweest, maar dat kun je in die route makkelijk meenemen.
Kij ook eens op http://www.michelly.nl voor hun wegbrengactie vorig jaar.
En kijk eens in dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 19&t=65922
Marianne
Hoi Marianne,
Bedankt voor je reactie,
Ik heb de genoemde verslagen al even bekeken, daar kan ik nog wel goede tips uithalen.
De reden dat ik mijn vraag stelde is niet zo zeer voor welke route ik zal nemen, dat heb ik aardig in beeld. die voorbeelden zijn al uitgeschreven.
wanneer ik verslagen lees van wegbrengacties in maart en April, lees ik veel: Het is koud, hier en warm daar. En verder zie ik vooral reisverslagen van juli/augustus/sep. Vandaar dat ik om reiservaringen van mei juni vroeg. Ik zie ze maar weinig voorbij komen.
Ik ben bijvoorbeeld ook benieuwd, of in mei, vóór memorial day (in 2017 op 29 mei), nog veel campsites gesloten zijn? vaak lees je dat voor memorial day bepaalde activiteiten nog helemaal niet worden gedaan. (zoals bijvoorbeeld de Nite Rodeo in Cody, of de gunfighters in Cheyenne, die pas beginnen na memorial day).
Ik heb zelf al meerdere routes uitgeschreven, en met behulp van de Tioga routeplanner en Google maps beoordeeld op haalbaarheid van de rijafstanden en de activiteiten die ik wil ondernemen. Ik heb echter nog geen keuze gemaakt in welke route het gaat worden.
Dat hangt juist af van de informatie die ik o.a. hier probeer te vinden.
De keuze van de route laat ik ook afhangen of YSNP of RMNP wel of niet goed te doen zijn eind mei. Als we 1 van deze 2 parken doen zal het eerder YSNP zijn, maar omdat we verder een voorkeur hebben om een meer zuidelijk route te volgen, zullen waarschijnlijk in de komende reis beide parken afvallen.
De route die jij voorstelt die je voor je vrienden had gemaakt, zou eventueel ook kunnen, maar dan zonder Minneapolis!
Ik begrijp niet goed hoe je Minneapolis op dag 1 kunt zetten. Je vertrekt op dag 1 na het ophalen van de camper vanuit Middelbury, dat ligt meer dan 850 kilometer van Minneapolis af, dus dat is al 2 dagen rijden om er te komen en dan nog 2 dagen daar overnachten?? dat snap ik niet goed. Wat zou je daar dan moeten doen?
Ik wil bovendien zo min mogelijk steden bezoeken, liefst ga ik in/bij NP campsites overnachten, in ieder geval zoveel mogelijk natuur bezoeken.
Het stuk door South Dakota, zou dan bezoeken, van Badlands en Mount rushmore kunnen inhouden? of had jij daar andere suggesties bij?
Vandaar uit is er inderdaad een goede oversteek te maken naar Moab en de andere parken via Cheyenne.
Ik denk dat een route door Minnesota/South Dakota naar Cheyenne, wel veel interessanter is dan een route door Iowa en Nebraska, denk jij ook niet?
Willem
Bedankt voor je reactie,
Ik heb de genoemde verslagen al even bekeken, daar kan ik nog wel goede tips uithalen.
De reden dat ik mijn vraag stelde is niet zo zeer voor welke route ik zal nemen, dat heb ik aardig in beeld. die voorbeelden zijn al uitgeschreven.
wanneer ik verslagen lees van wegbrengacties in maart en April, lees ik veel: Het is koud, hier en warm daar. En verder zie ik vooral reisverslagen van juli/augustus/sep. Vandaar dat ik om reiservaringen van mei juni vroeg. Ik zie ze maar weinig voorbij komen.
Ik ben bijvoorbeeld ook benieuwd, of in mei, vóór memorial day (in 2017 op 29 mei), nog veel campsites gesloten zijn? vaak lees je dat voor memorial day bepaalde activiteiten nog helemaal niet worden gedaan. (zoals bijvoorbeeld de Nite Rodeo in Cody, of de gunfighters in Cheyenne, die pas beginnen na memorial day).
Ik heb zelf al meerdere routes uitgeschreven, en met behulp van de Tioga routeplanner en Google maps beoordeeld op haalbaarheid van de rijafstanden en de activiteiten die ik wil ondernemen. Ik heb echter nog geen keuze gemaakt in welke route het gaat worden.
Dat hangt juist af van de informatie die ik o.a. hier probeer te vinden.
De keuze van de route laat ik ook afhangen of YSNP of RMNP wel of niet goed te doen zijn eind mei. Als we 1 van deze 2 parken doen zal het eerder YSNP zijn, maar omdat we verder een voorkeur hebben om een meer zuidelijk route te volgen, zullen waarschijnlijk in de komende reis beide parken afvallen.
De route die jij voorstelt die je voor je vrienden had gemaakt, zou eventueel ook kunnen, maar dan zonder Minneapolis!
Ik begrijp niet goed hoe je Minneapolis op dag 1 kunt zetten. Je vertrekt op dag 1 na het ophalen van de camper vanuit Middelbury, dat ligt meer dan 850 kilometer van Minneapolis af, dus dat is al 2 dagen rijden om er te komen en dan nog 2 dagen daar overnachten?? dat snap ik niet goed. Wat zou je daar dan moeten doen?
Ik wil bovendien zo min mogelijk steden bezoeken, liefst ga ik in/bij NP campsites overnachten, in ieder geval zoveel mogelijk natuur bezoeken.
Het stuk door South Dakota, zou dan bezoeken, van Badlands en Mount rushmore kunnen inhouden? of had jij daar andere suggesties bij?
Vandaar uit is er inderdaad een goede oversteek te maken naar Moab en de andere parken via Cheyenne.
Ik denk dat een route door Minnesota/South Dakota naar Cheyenne, wel veel interessanter is dan een route door Iowa en Nebraska, denk jij ook niet?
Willem
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze vrienden halen de camper op in Minneapolis, vandaar de start daar.
Mei/juni is een heerlijke periode. Het is afwachten of bijvoorbeeld de Trail ridge Road en de diverse trail in RMNP open zijn, en of bijvoorbeeld in Yosemite de Tioga Pass al open is. Daar is nu nog niees van te zeggen. Voor temperaturen in mei/juni is ook niet iets algemeens te zeggen. Ik had al naar ons 2013-verslag verwezen; wij hadden zowel sneeuw als temperaturen hoog in de 30 graden. Over het algemeen zal het heerlijk zijn.
Welke campings open zijn is ook lastig te zeggen - in Yosemite zijn de campings langs de TIoga Road pas na de opening van de Tioga Pass open, en dat kan afhankelijk van de hoeveelheid sneeuw nog wel flink later zijn, tot in juni of juli soms. Je zult hiervoor de NPS-sites moeten raadplegen of recreation.gov.
In South Dakota heb je onder andere Badlands, Mt Rushmore, Crazy Horse en Custer SP.
Je zou je routes eens kunnen plaatsen zodat we kunnen zien wat haalbaar is en wat niet.
Marianne
Mei/juni is een heerlijke periode. Het is afwachten of bijvoorbeeld de Trail ridge Road en de diverse trail in RMNP open zijn, en of bijvoorbeeld in Yosemite de Tioga Pass al open is. Daar is nu nog niees van te zeggen. Voor temperaturen in mei/juni is ook niet iets algemeens te zeggen. Ik had al naar ons 2013-verslag verwezen; wij hadden zowel sneeuw als temperaturen hoog in de 30 graden. Over het algemeen zal het heerlijk zijn.
Welke campings open zijn is ook lastig te zeggen - in Yosemite zijn de campings langs de TIoga Road pas na de opening van de Tioga Pass open, en dat kan afhankelijk van de hoeveelheid sneeuw nog wel flink later zijn, tot in juni of juli soms. Je zult hiervoor de NPS-sites moeten raadplegen of recreation.gov.
In South Dakota heb je onder andere Badlands, Mt Rushmore, Crazy Horse en Custer SP.
Je zou je routes eens kunnen plaatsen zodat we kunnen zien wat haalbaar is en wat niet.
Marianne
1 van mijn opties is deze:
Routeoverzicht
dag1, 17-5 aankomst Chicago
dag2, 18-5 Chicago - Middlebury - (na ophalen camper zo ver als we kunnen komen)
dag3, 19-5 ??? - Des Moines?
dag4, 20-5 Des Moines - Grand Island?
dag5, 21-5 Grand Island - Cheyenne, (tot Cheyenne is het kilometers maken om vandaar de route echt te starten).
dag6, 22-5 Cheyenne
dag7, 23-5 Cheyenne - Leadville
dag8, 24-5 Leadville - Grand Junction
dag9, 25-5 Grand Junction - Arches (Moab)
dag10, 26-5 Moab (Canyonlands, deadhorse)
dag11, 27-5 Moab
dag12, 28-5 Moab - Capitol Reef
dag13, 29-5 Capitol Reef - Bryce Canyon (mischien 2 dagen Capitol Reef ipv 2 dagen Bryce)
dag14, 30-5 Bryce Canyon
dag15, 31-5 Bryce Canyon - Zion
dag16, 1-6 Zion
dag17, 2-6 Zion - Page (horseshoebend en Antelope voor de 2e keer).
dag18, 3-6 Page - Monument Valley (the view)
dag19, 4- 6 Monument Valley - Grand Canyon (Al eerder geweest, nu alleen zonsondergang/zonsopgang, misschien helicoptervlucht)
dag20, 5- 6 Grand Canyon - Kingman (Oatman)
dag21, 6-6 Kingman - Las Vegas, 1 avondje Freemontstreet, overnachten bij Sam's Town
dag22, 7-6 Las Vegas, camper inleveren en vlucht naar huis
2570 mijl
Routeoverzicht
dag2, 18-5 Chicago - Middlebury - (na ophalen camper zo ver als we kunnen komen)
dag5, 21-5 Grand Island - Cheyenne, (tot Cheyenne is het kilometers maken om vandaar de route echt te starten).
dag6, 22-5 Cheyenne
dag7, 23-5 Cheyenne - Leadville
dag8, 24-5 Leadville - Grand Junction
dag9, 25-5 Grand Junction - Arches (Moab)
dag10, 26-5 Moab (Canyonlands, deadhorse)
dag11, 27-5 Moab
dag12, 28-5 Moab - Capitol Reef
dag13, 29-5 Capitol Reef - Bryce Canyon (mischien 2 dagen Capitol Reef ipv 2 dagen Bryce)
dag14, 30-5 Bryce Canyon
dag15, 31-5 Bryce Canyon - Zion
dag16, 1-6 Zion
dag17, 2-6 Zion - Page (horseshoebend en Antelope voor de 2e keer).
dag18, 3-6 Page - Monument Valley (the view)
dag19, 4- 6 Monument Valley - Grand Canyon (Al eerder geweest, nu alleen zonsondergang/zonsopgang, misschien helicoptervlucht)
dag20, 5- 6 Grand Canyon - Kingman (Oatman)
dag21, 6-6 Kingman - Las Vegas, 1 avondje Freemontstreet, overnachten bij Sam's Town
2570 mijl
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben in mei ook al eens een wegbrengcamper gehad. We deden toen o.a. South Dakota aan. Misschien heb je iets aan dat reisverslag? We hadden toen over het algemeen prima kampeerweer. Wat betreft de campings, dat verschilde inderdaad nogal. We hadden dat vooraf allemaal uitgezocht. Met name de campings in de National Forests waren pas na memorial day open. Maar sommigen ook al eerder om het maar even moeilijk te maken. Kijk eens op een site als http://www.rvparkreviews.com
Dan kun je gewoon de campings aanklikken en kijken wat er wel of niet open is. Aangezien jullie een zuidelijkere route willen doen lijkt het me allemaal niet zo'n probleem.
Dan kun je gewoon de campings aanklikken en kijken wat er wel of niet open is. Aangezien jullie een zuidelijkere route willen doen lijkt het me allemaal niet zo'n probleem.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Onze 2e optie is de volgende:
Natuurlijk is de verdeling van de dagen nog niet vast, maar dit is wel de globale route.
Deze is zuidelijker dan mijn andere optie.
In deze route heb ik dan ook nog de optie om Nashville en Memphis mee te nemen ipv Saint louis en springfield, maar dat is wat lastiger te doen.
Dag 1:Chicago
dag 2 :Indianapolis
dag 3: Saint Louis (alternatief is Nashville)
dag 4: Saint Louis (alternatief is Nashville)
dag 5: Springfield (alternatief is Memphis, maar dan 2 dagen, dan zal ik verderop in de route wat moeten laten vallen)
dag 6: Oklahoma City
dag 7: Amarillo
dag 8: Santa Fe
dag 9: Santa Fe
dag 10: Mesa Verde
dag 11: Moab
dag 12: Moab
dag 13: Moab
dag 14: Monument Valley
dag 15: Canyon De Chelly
dag 16: Grand Canyon
dag 17: Page
dag 18: Zion
dag 19:Zion
dag 20: Las Vegas
dag 21: Las Vegas
dag 22: vliegen naar huis.
Natuurlijk is de verdeling van de dagen nog niet vast, maar dit is wel de globale route.
Deze is zuidelijker dan mijn andere optie.
In deze route heb ik dan ook nog de optie om Nashville en Memphis mee te nemen ipv Saint louis en springfield, maar dat is wat lastiger te doen.
Dag 1:Chicago
dag 2 :Indianapolis
dag 3: Saint Louis (alternatief is Nashville)
dag 4: Saint Louis (alternatief is Nashville)
dag 5: Springfield (alternatief is Memphis, maar dan 2 dagen, dan zal ik verderop in de route wat moeten laten vallen)
dag 6: Oklahoma City
dag 7: Amarillo
dag 8: Santa Fe
dag 9: Santa Fe
dag 10: Mesa Verde
dag 11: Moab
dag 12: Moab
dag 13: Moab
dag 14: Monument Valley
dag 15: Canyon De Chelly
dag 16: Grand Canyon
dag 17: Page
dag 18: Zion
dag 19:Zion
dag 20: Las Vegas
dag 21: Las Vegas
dag 22: vliegen naar huis.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik heb de site al vaker genoemd op dit forum, maar kijk eens op Allstays.com voor campgrounds. Je kunt via een kaart zien welke campgrounds er langs je route liggen, en zien hoeveel plekken een campground heeft en wat de openingstijden zijn. Er is ook een (betaalde) app van, welke je ook offline kunt gebruiken als je onderweg bent.
-
Bertus
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Allstays.com dit jaar en alle keren daarvoor ook gebruikt Good Sam en KOA hebben ook een app die goed te gebruiken zijn
Bert
Bert
allstays.com. ziet er handig uit bedankt voor jullie tip.
-
LiesbethDL
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij hebben deze zomer een soortgelijke route gedaan, anders kijk je maar eens op onze blog:
http://2016usa.reismee.nl/
én succes, wij vonden het top!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind je eerste voorstel erg mooi. Over het begin van de tweede route kan ik niets zeggen.
Wat de eerste route betreft: heb je plannen voor Cheyenne? Zo nee, dan zou je die dag wellicht beter ergens anders kunnen gebruiken.
Ik zou eerder kiezen voor 2 nachten Capitol Reef en 1 nacht Bryce dan andersom. Of doe bij beide 1 nacht en nog 1 nacht halverwege. Je zou de wandeling naar de Lower Calf Creek Falls kunnen doen. Zie daarvoor ons 2015-verslag (ook voor Bryce en Capitol Reef).
Wij zaten in 2013 ook in het Memorial Day weekend in Bryce en Capitol Reef. Hou rekening met drukte in de parken dan. Ik zou voor dat weekend zo snel mogelijk boeken.
Marianne
Wat de eerste route betreft: heb je plannen voor Cheyenne? Zo nee, dan zou je die dag wellicht beter ergens anders kunnen gebruiken.
Ik zou eerder kiezen voor 2 nachten Capitol Reef en 1 nacht Bryce dan andersom. Of doe bij beide 1 nacht en nog 1 nacht halverwege. Je zou de wandeling naar de Lower Calf Creek Falls kunnen doen. Zie daarvoor ons 2015-verslag (ook voor Bryce en Capitol Reef).
Wij zaten in 2013 ook in het Memorial Day weekend in Bryce en Capitol Reef. Hou rekening met drukte in de parken dan. Ik zou voor dat weekend zo snel mogelijk boeken.
Marianne
Bedankt Marianne,
Ik heb zelf ook meer met mijn 1 e optie. dat is na veel puzzelen wel mijn voorkeur, alhoewel daar inmiddels ook wel een paar andere inzichten in zijn.
Als ik jou goed begrijp is in Cheyenne dan niet zo heel veel te zien. Ik had daar geen speciaal doel, maar wilde een rustpunt inbouwen, na 3 dagen lange afstanden, maar dat is dan misschien beter om daar niet te doen?
We overwegen eigenlijk om Zion er tussen uit te halen omdat we daar al eens geweest zijn, maar in Bryce en Capitol Reef, Arches, canyonlands en Monument valley nog niet, daarmee winnen we dagen om de rest beter te bezoeken.
Ik zal eens naar jullie verslag kijken en dan mijn route iets definitiever maken, daarna inderdaad snel iets boeken voor het weekend van memorial day.
Waarschijnlijk zitten we dan inderdaad in Bryce of Capitol Reef.
Verder zijn er nog een paar parken die ik van te voren al wil vastleggen, die pas een half jaar van te voren starten met reserveringen te maken.
Ook bij Monument valley wil ik een RV plek vastleggen bij the View.
Ik heb inmiddels al veel nuttige info gekregen.
Willem
Ik heb zelf ook meer met mijn 1 e optie. dat is na veel puzzelen wel mijn voorkeur, alhoewel daar inmiddels ook wel een paar andere inzichten in zijn.
Als ik jou goed begrijp is in Cheyenne dan niet zo heel veel te zien. Ik had daar geen speciaal doel, maar wilde een rustpunt inbouwen, na 3 dagen lange afstanden, maar dat is dan misschien beter om daar niet te doen?
We overwegen eigenlijk om Zion er tussen uit te halen omdat we daar al eens geweest zijn, maar in Bryce en Capitol Reef, Arches, canyonlands en Monument valley nog niet, daarmee winnen we dagen om de rest beter te bezoeken.
Ik zal eens naar jullie verslag kijken en dan mijn route iets definitiever maken, daarna inderdaad snel iets boeken voor het weekend van memorial day.
Waarschijnlijk zitten we dan inderdaad in Bryce of Capitol Reef.
Verder zijn er nog een paar parken die ik van te voren al wil vastleggen, die pas een half jaar van te voren starten met reserveringen te maken.
Ook bij Monument valley wil ik een RV plek vastleggen bij the View.
Ik heb inmiddels al veel nuttige info gekregen.
Willem
Dit is de route zoals ik nu heb gepland.
https://goo.gl/maps/5YCVB7kRoyP2
dag6, 22-5 Cheyenne - Leadville
dag7, 23-5 Leadville
dag8, 24-5 Leadville - Durango
dag9, 25-5 Durango - Monument valley
dag10, 26-5 Monument Valley - Moab (Arches, Canyonlands), Van vrijdag tot maandag in Moab, vanwege memorial weekend
dag11, 27-5 Moab
dag12, 28-5 Moab
dag13, 29-5 Moab -Capitol Reef
dag14, 30-5 Capitol Reef
dag15, 30-5 Capitol Reef - Bryce Canyon
dag16, 1-6 Bryce Canyon
dag17, 2-6 Bryce Canyon - Page (horseshoebend en Antelope voor de 2e keer).
dag18, 3-6 Page - Grand Canyon
dag19, 4- 6 Grand Canyon - Kingman (oatman)
dag20, 5- 6 Kingman (Oatman) - Las vegas
dag21, 6-6 Las Vegas, 2x overnachten bij Sam's Town
https://goo.gl/maps/5YCVB7kRoyP2
dag6, 22-5 Cheyenne - Leadville
dag7, 23-5 Leadville
dag8, 24-5 Leadville - Durango
dag9, 25-5 Durango - Monument valley
dag10, 26-5 Monument Valley - Moab (Arches, Canyonlands), Van vrijdag tot maandag in Moab, vanwege memorial weekend
dag11, 27-5 Moab
dag12, 28-5 Moab
dag13, 29-5 Moab -Capitol Reef
dag14, 30-5 Capitol Reef
dag15, 30-5 Capitol Reef - Bryce Canyon
dag16, 1-6 Bryce Canyon
dag17, 2-6 Bryce Canyon - Page (horseshoebend en Antelope voor de 2e keer).
dag18, 3-6 Page - Grand Canyon
dag19, 4- 6 Grand Canyon - Kingman (oatman)
dag20, 5- 6 Kingman (Oatman) - Las vegas
dag21, 6-6 Las Vegas, 2x overnachten bij Sam's Town
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen Zion?
Je zou MV ook later in de route op kunnen nemen, dat heeft als voordeel dat je wellicht niet het hele Memorial day weekend in Moab zit.
Marianne
Je zou MV ook later in de route op kunnen nemen, dat heeft als voordeel dat je wellicht niet het hele Memorial day weekend in Moab zit.
Marianne
Hoi Marianne,
Nee, Zion gaat er uit, zijn we al geweest! we richten ons eigenlijk alleen op parken waar we nog niet zijn geweest.
Grand Canyon doen we wel opnieuw aan, maar voornamelijk voor een helicoptervlucht en omdat mijn vrouw bij het vorige bezoek ziek was en er niet veel van mee heeft gekregen.
Ik had Monument valley inderdaad eerst na Bryce staan, maar heb dat juist vóór Moab gezet.
Het grappige is dat ik juist speciaal er voor gekozen heb om tijdens Memorial weekend in Moab te zitten, zodat ik in dat weekend verzekerd ben van een kampeerplek en me niet hoef te verplaatsen tijdens dat drukke weekend.
Een andere bijkomstigheid, was dat tijdens memorial weekend, alleen boekingen van 3 dagen werden geaccepteerd. (dus het hele weekend).
Ik zag dat weekend Moab juist als een voordeel!?
Of zie ik dat verkeerd? omdat jij adviseert om juist niet dat hele weekend in Moab te zitten. Wat zie jij daar voor nadelen aan?
In feite zet ik alleen MV en de drie dagen in Moab vast door een reservering. Daarnaast ook de laatste 2 dagen in Las Vegas.
Het deel vóór MV en Moab blijft dan flexibel in te vullen en het deel tussen Moab en Las Vegas, is dan ook nog in te delen naar wens.
Nee, Zion gaat er uit, zijn we al geweest! we richten ons eigenlijk alleen op parken waar we nog niet zijn geweest.
Grand Canyon doen we wel opnieuw aan, maar voornamelijk voor een helicoptervlucht en omdat mijn vrouw bij het vorige bezoek ziek was en er niet veel van mee heeft gekregen.
Ik had Monument valley inderdaad eerst na Bryce staan, maar heb dat juist vóór Moab gezet.
Het grappige is dat ik juist speciaal er voor gekozen heb om tijdens Memorial weekend in Moab te zitten, zodat ik in dat weekend verzekerd ben van een kampeerplek en me niet hoef te verplaatsen tijdens dat drukke weekend.
Een andere bijkomstigheid, was dat tijdens memorial weekend, alleen boekingen van 3 dagen werden geaccepteerd. (dus het hele weekend).
Ik zag dat weekend Moab juist als een voordeel!?
Of zie ik dat verkeerd? omdat jij adviseert om juist niet dat hele weekend in Moab te zitten. Wat zie jij daar voor nadelen aan?
In feite zet ik alleen MV en de drie dagen in Moab vast door een reservering. Daarnaast ook de laatste 2 dagen in Las Vegas.
Het deel vóór MV en Moab blijft dan flexibel in te vullen en het deel tussen Moab en Las Vegas, is dan ook nog in te delen naar wens.
Leuke route Liesbeth, mooi verslag ook. Leuk dat je door John Deere, van die eerste dagen toch een leuke /nuttige route kunt maken. Het is anders niet het meest spannende gebied.LiesbethDL schreef:Wij hebben deze zomer een soortgelijke route gedaan, anders kijk je maar eens op onze blog:
Willem
Wat zijn jullie plannen in Leadville? Het lijkt me daar nog behoorlijk koud in mei. Het plaatsje ligt op meer dan 3000 meter hoogte.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik verwacht dat het in Moab erg druk is in het Memorial Day weekend, vandaar mijn voorstel om dat deels te vermijden.
Wil je in Moab staan? Arches is geen optie vanwege de werkzaamheden daar, maar je zou ook een nacht in Dead Horse Point SP kunnen staan.
Ik ken Leadville niet, maar de kou is wel iets om rekening mee te houden - wij hadden in 2013 ook nog sneeuw onderweg. Hoe wou je naar Durango rijden?
Marianne
Wil je in Moab staan? Arches is geen optie vanwege de werkzaamheden daar, maar je zou ook een nacht in Dead Horse Point SP kunnen staan.
Ik ken Leadville niet, maar de kou is wel iets om rekening mee te houden - wij hadden in 2013 ook nog sneeuw onderweg. Hoe wou je naar Durango rijden?
Marianne
Leadville Colorado? Het kan goed spoken in de bergen. Hier even de werkelijke weerspatronen van mei 2016:
http://www.accuweather.com/en/us/leadvi ... her/332177
Wij hadden dagen van aangenaam 18 graden maar het kon van een naar andere moment in een keer omslaan en naar de 4 graden zakken, dit was midden in de zomer.
Hoeveel dagen willen jullie hier spenderen? Mits je niet van plan bent te gaan hiken op een van de omringende 14ers is er niet echt veel te doen in Leadville. Ben je beetje avontuurlijk zou ik door rijden naar Buena Vista en een tour naar Tin Cup gaan doen. Na de dag lekker een avondje hangen in de Cottonwood hotsprings.
Mits er sneeuw ligt in Colorado in mei, heb je hele grote kans dat sneeuwkettingen nog verplicht op sommige wegen zullen zijn. Ik denk dat je daarvoor ook wel een buffer moet in bouwen als je de weg naar Leadville niet kan berijden. Ik vond het een best vervelende weg om te rijden met regen, laat staan met sneeuw in een camper. Wij reden in mijn Nissan Xterra 4.0 Liter V6 en die was echt hard aan het werk op deze weg. De mensen die ik met hun pick-up truck en 5th wheelers zag rijden reden over het algemeen niet sneller als 40 tot 45 mph.
Hier nog wat info over Leadville: http://www.leadville.com/area/facts.htm
Het was zeker wel een van de mooiere ritten in Colorado!
http://www.accuweather.com/en/us/leadvi ... her/332177
Wij hadden dagen van aangenaam 18 graden maar het kon van een naar andere moment in een keer omslaan en naar de 4 graden zakken, dit was midden in de zomer.
Hoeveel dagen willen jullie hier spenderen? Mits je niet van plan bent te gaan hiken op een van de omringende 14ers is er niet echt veel te doen in Leadville. Ben je beetje avontuurlijk zou ik door rijden naar Buena Vista en een tour naar Tin Cup gaan doen. Na de dag lekker een avondje hangen in de Cottonwood hotsprings.
Mits er sneeuw ligt in Colorado in mei, heb je hele grote kans dat sneeuwkettingen nog verplicht op sommige wegen zullen zijn. Ik denk dat je daarvoor ook wel een buffer moet in bouwen als je de weg naar Leadville niet kan berijden. Ik vond het een best vervelende weg om te rijden met regen, laat staan met sneeuw in een camper. Wij reden in mijn Nissan Xterra 4.0 Liter V6 en die was echt hard aan het werk op deze weg. De mensen die ik met hun pick-up truck en 5th wheelers zag rijden reden over het algemeen niet sneller als 40 tot 45 mph.
Hier nog wat info over Leadville: http://www.leadville.com/area/facts.htm
Het was zeker wel een van de mooiere ritten in Colorado!
De lucht is echt heel erg droog en als het zonnig is sta niet gek te kijken als je snel rood bentAverage days of sunshine=310; average snowfall annually 127.7 inches with snow on ground from end of October until middle of May. ] Summer: A typical summer day is sunny, in the 70's, and evening temperatures in the 40's. The humidity is very low and brief afternoon showers are typical.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 4547 Weergaves
-
Laatste bericht door Fiesta68
-
- 11 Reacties