nederlanders in Michigan

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
DenJ
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2006, 22:20
Locatie: MI ,.USA

nederlanders in Michigan

Bericht door DenJ »

Zijn er Nederlanders woonachtig in zuidoost Michigan?
boeffie
Amerikakenner
Berichten: 1120
Lid geworden op: 22 feb 2004, 12:48

Bericht door boeffie »

Hoi, ik woon er zelf niet maar heb familie in Metro suburbs.

Ik ga er over een maand naar toe. Nog tips voor wat betreft dingen te doen (afhankelijk van het weer :wink: )?
Laatst gewijzigd door boeffie op 19 mei 2007, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
DenJ
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2006, 22:20
Locatie: MI ,.USA

hallo boeffie

Bericht door DenJ »

Het hangt van je interesse af. Een grote attractie is het Henry Ford Museum, en Greenfield Village. Twee aanraders vindt ik zelf. Je kunt ook een reservering maken voor een rondleiding in een auto fabriek. Voor de rest zijn er wel diverse musea, en winkelcentra. Je zou ook naar een sportevenement kunnen gaan. Misschien heeft je familie hier nog wel andere ideeen. Veel plezier in de voorbereiding nog!
boeffie
Amerikakenner
Berichten: 1120
Lid geworden op: 22 feb 2004, 12:48

Re: hallo boeffie

Bericht door boeffie »

DenJ schreef: Je kunt ook een reservering maken voor een rondleiding in een auto fabriek.
Dat lijkt ons wel leuk om te gaan doen! Weet jij waar die rondleidingen gehouden worden, en waar ik meer info kan vinden?
Laatst gewijzigd door boeffie op 19 mei 2007, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
DenJ
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2006, 22:20
Locatie: MI ,.USA

rondleiding autofabriek

Bericht door DenJ »

De rondleiding, is bij de Ford Rouge Plant. Je kunt het bekijken, en tickets bestellen op http://www.hfmgv.org/rouge/
Het kost $12.- pp
Mirjam1974
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2006, 00:49

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door Mirjam1974 »

DenJ schreef:Zijn er Nederlanders woonachtig in zuidoost Michigan?
Ik: Mirjam! Ik ben ook op zoek naar Nederlanders in Michigan, Detroit Metro. Vorig jaar hierheen (Oakland County) geemigreerd en mijn kids spreken al bijna geen Nederlands meer. Wij kunnen wel wat nederlandse cultuur, spraak en vriendschap gebruiken. Stuur me een pb als je interesse hebt en in de buurt woont?
laska
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2005, 02:27
Locatie: Walnut Hill IL.

Bericht door laska »

Mirjam,

Hoe vind je het om in Detroit te wonen? Wat zijn de goede en minder goede wijken om te wonen en is het in de winter echt zo bar en boos.

Ik overweeg een baan die Detroit of El Paso based is.
Was that for us?
DenJ
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2006, 22:20
Locatie: MI ,.USA

detroit

Bericht door DenJ »

Ik ben niet Mirjam, maar woon wel in the subs van Detroit. Clarkston, white Lake en Highland zijn niet slecht, maar je moet het altijd treffen natuurlijk met de buren e.d. Ook hangt het er vanaf of je kinderen hebt met betrekking tot het school district. Er zijn goede en minder goede districten. Als je meer info nodig hebt laat maar weten, werk jij trouwens in de luchtvaart?
patrickl
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mei 2006, 11:48

Bericht door patrickl »

Nou, we woonden er wel en hebben ook ons huis in de buurt van Ann Arbor nog (45 minuten van Detroit) maar zitten op het moment in Ohio. Dit in verband met werk. Als iemand een kruiwagentje kan verzorgen voor een leuke baan in de luchtvaart industrie (quality engineer) houden we ons aanbevolen. Kunnen we weer lekker naar Michigan terug.

Hoe oud zijn jou kids Mirjam?
Bryan
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2006, 01:58
Locatie: Ann Arbor, Michigan

Nog een nedelander in Michigan ....

Bericht door Bryan »

Leuk om te lezen dat er nog meer nederlanders in Michigan wonen! Ik woon sinds 3,5 week in Ann Arbor met mijn gezinnetje. Het bevalt me hier best wel.
Anne-Sophie
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 okt 2005, 12:59
Locatie: Denver, Colorado

Bericht door Anne-Sophie »

Een late reactie... ik woon in Dearborn met man en dochter (2 maanden oud). Het bevalt ons best goed hier. Ik vind het vooral erg leuk om richting de bossen in het noorden te rijden. Kanoen, wandelen, langlaufen. Afgelopen weekend prachtige herfstkleuren mogen bewonderen! Verder werk ik in downtown Detroit voor een energiemaatschappij.

Al met al toch nog redelijk wat Nederlanders hier in de buurt. Zijn jullie bewust naar deze regio gegaan of bracht werk/liefde/toeval jullie hier? (Bij mij was het werk).

Groetjes, Anne-Sophie.
w8in
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 09 nov 2006, 15:03
Locatie: Clio, MI
Contacteer:

Bericht door w8in »

Hier een nog latere reactie.

Ik woon sinds bijna 5 jaar in Clio, na anderhalf jaar in Flint te hebben gewoond. Ik werk sinds vorig jaar in Southfield in de Detroit area, wat hier dan weer zo'n 5 kwartier tot anderhalf uur vandaan ligt. We hebben gedacht aan verhuizen naar gebieden zoals Clarkston, maar de prijzen stonden ons niet aan en we zijn erg blij met ons huidige huis.

Het mooie van Mid-Michigan (ik denk dat we net op de grens van SouthEast en Mid-Michigan wonen) is dat je niet te ver van Detroit zit, maar dat je ook binnen korte tijd "up North" kunt zitten, waar de echte natuur de overhand begint te krijgen.
Michigan
Amerikakenner
Berichten: 1161
Lid geworden op: 03 okt 2005, 19:54
Locatie: Schagen, Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Michigan »

w8in schreef:Hier een nog latere reactie.
Het mooie van Mid-Michigan (ik denk dat we net op de grens van SouthEast en Mid-Michigan wonen) is dat je niet te ver van Detroit zit, maar dat je ook binnen korte tijd "up North" kunt zitten, waar de echte natuur de overhand begint te krijgen.
Haha inderdaad. Dat vond ik ook wel meevallen. Vanaf Lansing naar de cabin up north duurde 6 a 7 uur geloof ik, maar we hebben het dan ook wel over een plaatsje vlak onder de grens met Canada in het aller verste puntje van de UP. Zodra je in de buurt van de brug komt begint het al mooier te worden, zeker in de herfst is het een feest om die trip te maken vind ik.

Maar als ik weer eens lekker herinneringen aan het ophalen ben, is het enige commentaar van de ongeïnteresseerde Nederlander: "wauw, dat is wel een behoorlijke tijd rijden" :twisted:

Ik bedoel; kijk die plaatjes nou: http://www.ljvader.nl/gallery/thumbnails.php?album=11
- Mike
olavski
Amerikafan
Berichten: 282
Lid geworden op: 16 dec 2004, 22:32
Locatie: Cutlerville, MI
Contacteer:

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door olavski »

DenJ schreef:Zijn er Nederlanders woonachtig in zuidoost Michigan?
Ja hallo hiero, West Michigan.

Geweldig pak sneeuw ligt er nu trouwens. :mrgreen:

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Robbertos
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2007, 18:54
Locatie: South Bend, IN
Contacteer:

Bericht door Robbertos »

Ik woon nog niet in Michigan, nu nog in South Bend (Indiana). Maar over 2 weekjes verhuis ik als t goed is naar Buchanan, klein plaatsje in Michigan. Loop hier stage die nu nog 5 maanden duurt :D
Een zeer late reactie als ik zo naar de eerste post kijk, maar dat komt omdat ik er nog maar nauwelijks 2 weekjes hier ben.
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Bericht door Staceybeesie »

Wat leuk om zoveel reacties te zien op het oproepje!
Wel foto's maken hoor van de Alles Amerika meeting in Michigan :wink:
MichiDutch
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:10

Portage, Michigan

Bericht door MichiDutch »

Hoi, ik woon met mijn Amerikaanse vrouw en kids in Portage, dat ligt tegen Kalamazoo aan. Kalamazoo is een leuk stadje met een winkelstraat zoals je die bijna nergens tegenkomt (lijkt een beetje op een Nederlandse winkelstraat), maar het winkelaanbod is niet heel geweldig. De meeste winkels zitten bij ons in Portage in de grote Mall. Wel heeft Kzoo leuke barretjes en leuke restaurantjes.

Prima naar mijn zin in Mi, alleen de economische situatie is niet goed en dat merk je toch wel. Mensen verliezen hun baan en de sfeer is bedrukt, je hoort alleen maar nieuws over gigantische begrotingstekorten. Michigan heeft een impuls nodig. Als ik niet zelfstandig zou zijn, zou ik grote moeite hebben hier een baan te vinden en waarschijnlijk (moeten) verhuizen.
Anne-Sophie
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 okt 2005, 12:59
Locatie: Denver, Colorado

Bericht door Anne-Sophie »

Iemand nog naar het Tulip Festival geweest in Holland, MI, afgelopen weken? Best een leuk stadje en de kroketten waren vurrukkulluk... Nog best wat mensen ontmoet die in de jaren '50 geemigreerd waren en toch nog heel goed Nederlands spraken. Ook US Hollanders die vanwege hun roots Nederland bezocht hebben, of er gestudeerd hebben. In Laiden :wink:

Ook een aanrader: Saugatuck, net ten zuiden van Holland. Heel leuk klein stadje met aardige eettentjes, wijnproeverijen etc aan een jachthaventje. Allemaal op loopafstand.

Groeten,
Anne-Sophie
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Bericht door Clint »

Ik wilde vorig jaar erg graag naar saugatuck, niet van gekomen. Ik ben 2 dagen in Holland geweest en een dagje in Grand Haven. Ook een heel mooi stadje :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Bericht door Bennogr »

Ik ga begin juni naar Holland, Michigan, Hope College, conferentie over Nederlandse immigratie naar de VS.

Zal zien of ik er iets over kan schrijven.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer