Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het begint te kriebelen......

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
John.S
Amerika-ontdekker

Het begint te kriebelen......

Bericht door John.S »

Hallo allemaal,

Ik heb me aangemeld voor dit forum omdat ik samen met m'n vrouw en een bevriend stel (ieder stel in een aparte RV) eind mei voor 4 weken naar Zuid-West USA willen.
De bedoeling is dat we "DAT" gaan reizen (Driving Apart Together)......
We landen in LA en willen van daar uit "tegen de klok in" via enkele bekende highlights naar San Fransisco en dan via de kust weer terug naar LA.
Eind 2014 hebben we de vlucht, de hotelovernachting in LA en de RV al geboekt.
Op 15 februari heb ik twee nachten in Yosemite in "Upper Pines" weten vast te leggen, helaas maar een plekje voor één RV, de rest was direct weg......
Verder zijn we nog "blanco" en we willen eigenlijk ons ook niet teveel vast gaan leggen, door alles in voren te gaan boeken.
Maar het begint nu toch wel een beetje te kriebelen, moet ik zeggen, en het wordt zo zoetjes aan tijd om ons eens wat in de materie in te lezen.
We willen het rustig aan doen, we hebben niet de illusie dat we in die vier weken alles kunnen zien, dus dat gaan we ook niet proberen.
Enkele jaren geleden hebben mijn vrouw en ik ook enkele weken op die manier in Canada, in de Rocky's, rond getoerd en dat is ons toen primá bevallen!
Ik had toen een route gemaakt, met een globale datum indeling, op die manier hadden we de vrijheid ergens langer te blijven, of juist door te rijden als dat van pas kwam.
Dat is ons toen goed bevallen; maximum aan vrijheid!
Wél had ik toen als voorbereiding voor elke "highlight" twee campgrounds uitgezocht waaruit we ter plekke konden kiezen, dat scheelt enorm veel gezoek ter plekke, maar omdat we die niet op voorhand geboekt hadden, gaf dat geen stress of noodzaak om op een bepaalde datum persé "ergens" te moeten zijn.

We zijn geen echte "hikers" die dagen achtereen de meest uitgebreide tochten willen lopen, maar we willen wél graag verschillende parken bezoeken, waar we dan wat van de natuur willen genieten en wat minder intensieve hikes kunnen doen.
Los Angeles/Las Vegas/San Francisco staan, natuurlijk, ook op het lijstje.

Hebben jullie tips/tricks, dan hou ik me graag aanbevolen.

Groeten, John.S
USInsider
Amerika-expert

Re: Het begint te kriebelen......

Bericht door USInsider »

Hi John.S. - welkom op het forum !

Het lijkt me een leuk idee. Je hebt ieder je vrijheid, maar kunt desgewenst ook dingen samen doen.

Wat betreft tips, het forum staat er vol mee. Zeker waar het om ZW-US gaat, want dit is een populair gebied.
Forum-leden 'Martin en Marianne' hebben veel praktische ervaring hier - lees hun antwoorden maar.
Ze hebben bovendien een website met reis-verslagen.
Ook andere forummers hebben hun vakanties in dit gebied uitgebreid beschreven - plus foto's erbij.

Je kun ook een eigen ond. openen en om aanvullende info/commentaar vragen.

Een fijne vakantie !
J. Santegoeds
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door J. Santegoeds »

Het lijkt me een leuk idee. Je hebt ieder je vrijheid, maar kunt desgewenst ook dingen samen doen.
Klopt USInsider; precies dát is ook de achterliggende gedachte.
We zullen ons eerst eens flink gaan inlezen voordat we "vanalles" gaan lopen roepen, specifieke vragen komen er vervolgens dan ook wel.
Bedankt voor je antwoord :thumbup: , groeten, John.S
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Zijn John.S en J.Santegoeds één en dezelfde persoon? In ieder geval hartelijk welkom op het forum. :hello2:

Naast de uitstekende bijdragen van Marianne, heb je misschien ook iets aan de reisverslagen van verstokte camperreizigers zoals marenko en rob en annie.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
John.S
Amerika-ontdekker

Bericht door John.S »

Hallo Old Faithful,

Ja, klopt, ik heb al een mailtje gestuurd om van die twee accounts één account te maken.
Maar dat is nog niet doorgevoerd, dus......
Inmiddels heb ik dit gevonden http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html!
Dat is "ons rondje" :lol: maar dan andersom, ik ben nu een beetje aan het rondneuzen welke campgrounds dan een goede keuze zouden zijn.
Ik heb er al een paar gevonden, maar ga eerst eens in overleg met onze "co-travellers", maar die staan nog op de skies op dit moment, de bofkonten!
Graag leg ik t.z.t. onze selectie aan jullie voor.
Zoals gezegd, "Upper Pines" heb ik al kunnen boeken en meer willen we eigenlijk niet vastleggen, om niet te veel beperkt te worden in onze vrijheid.

Groeten, John.S
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer