Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Simon_Says

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Simon_Says

Bericht door Simon_Says »

Hier terecht gekomen via Moderator "Dude".
Ik ben ondertussen al 13 keer in de US geweest, en sinds eind juni 2013 getrouwd met een Amerikaanse.
Momenteel in aanvraag van een CR-1 visum, hopelijk is dat deze zomer in orde. Dan gaan we in de regio Seattle wonen.

Ik ben al in veel staten geweest, sommige vaker dan andere. Dus tips over bepaalde regio's kan ik altijd wel geven.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Simon_Says

Bericht door meyem »

welkom op het forum.
hopelijk gaat het allemaal lekker volgens plan, met dat visum ... en dan Seattle, hoe dat zo?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Simon_Says
Amerikafan

meyem schreef:welkom op het forum.
hopelijk gaat het allemaal lekker volgens plan, met dat visum ... en dan Seattle, hoe dat zo?
Gaat prima, alleen duurt het belachelijk lang... De case zit nu bij de NVC (National Visa Center).
Tja mijn vrouw woont daar en mijn stiefdochter gaat daar naar school... Tot zij naar de unief gaat blijven we daar dus wonen, dan zien we wel...
Simon_Says
Amerikafan

Gisterenavond heeft NVC dan EINDELIJK onze petitie gemarkeerd als "Case Complete" :)

Nu is het wachten op de interviewdatum, het medical plannen, en ja, de verhuis zelf plannen...

Helaas halen we dus de kerst niet meer, maar toch wel super happy met dit nieuws :clap: :mrgreen:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

It's about time !! :thumbup: :clap: :thumbup:
Je bent al lang genoeg aan het wachten! Eindelijk kan het echt plannen beginnen.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Simon_Says
Amerikafan

Dude schreef: Je bent al lang genoeg aan het wachten!
Amaai nie ! Kotsbeu was ik het :D
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Gefeliciteerd! Hoe lang nu precies gewacht?

Ik ga mijn papieren over 2-3 weken indienen, kan het wachten beginnen...
Simon_Says
Amerikafan

Rachel. schreef:Gefeliciteerd! Hoe lang nu precies gewacht?

Ik ga mijn papieren over 2-3 weken indienen, kan het wachten beginnen...
NOA-1 was 11 Sept 2013.
Interview zal ergens in Januari zijn allicht, nog te bevestigen.

We hebben wel wat tijd verloren tussen mei en augustus met papierwerk in orde brengen.

USCIS zit nog rond de 6 - 7 maand, hopelijk is tegen dat jullie zo ver zijn, NVC terug op snelheid. In plaats van +/- 2 maand zit je daar nu 4 à 5 maand. Tel dan nog een maandje voor papierwerk in orde brengen tussendoor, plus nog 2 maand voor ambassade / consultaat en paspoort krijgen. 12 - 14 maand dus in totaal. Krijg je nu een RFE van NVC, ben je 3 maand extra bezig (notificatie van RFE versturen door NVC, ontvangen, correctie doen en opsturen, ginder ontvangen, 60d processing nog eens)

Vrolijk word je er niet van, kan ik wel zeggen...

Nog even, en we zijn er van af voor een kleine 2 jaar... (Removal of Conditions)
AngelBiezeman
Amerika-ontdekker

Bericht door AngelBiezeman »

Hoop dat het allemaal snel voor elkaar is. Ik heb in 2002 verblijfsvergunning aangevraagd (huwelijk met Amerikaan) en eindelijk in 2005 gekregen. Toen ik het aanvroeg was de wachttijd volgens zeggen 4 jaar, dus het is nog snel gegaan. Doen ze nog steeds medisch spul aan het eind? Dat vond ik zo raar,ben ik er al 3 jaar (op Conditional), dan nog eens effe kijken of ik geen nare ziektes meebreng.

Heb net mijn Greencard verlenging aangevraagd, deze week vingerafdrukken (want die verlopen...) en foto laten maken, nu 8-9 maanden wachten.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wachttijd vier jaar ? Dat klinkt als wachttijd voor een huwelijk met een permanent resident, niet met een US Citizen ?
(Aangezien je dan moet wachten tot een visa-nummer beschikaar komt.)
Of heeft USCIS inderdaad zulke achterstanden op het moment ?

'Absence makes the heart grow fonder' zou een USCIS slagzin kunnen zijn.

Wij kregen onze Groene Kaarten na acht jaar. Inderdaad toen pas de Medical Exams. Vond ik ook wat vreemd.
Wij hadden op meerdere plaatsen gewoond, ik had dzelfde gedachte als jij !

Moet je inderdaad ook zo lang wachten op je permanente/niet-conditionele Groene Kaart ?
Wij hebben een aantal jaar geleden onze Groene Kaart vernieuwing aangevraagd en dat was binnen een paar weken gepiept.
Altijd leuk want ik heb heel 'ondiepe' vingerafdrukken dus het is een heel gedoe een afdruk te krijgen.
Misschien heb ik toch mijn roeping gemist denk ik dan....
AngelBiezeman
Amerika-ontdekker

Bericht door AngelBiezeman »

Destijds, in 2002, toen ik verblijfsvergunning aanvroeg, zeiden ze dat het 4 jaar zou duren, maar ik heb in 2005 Permanent Resident Card gekregen, dus in 'maar' 3 jaar. 8 Jaar is wel heel erg lang...
Mijn man is een US citizen. Ik was hier op een bezoekersvisum en mocht blijven op een voorlopige vergunning, maar voor reizen buiten de US in de tussentijd moest ik weer andere toestemming aanvragen.

Mijn Greencard zou februari 2015 verlopen, en online verlenging aanvragen ging lekker snel, binnen anderhalve week hadden ze mijn biometrics al. Ik heb een sticker op de achterkant gekregen met 'extended validity' tot september 2015, want dan mag ik de nieuwe kaart verwachten. Geen weken dus meer, maar maanden achterstand.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het was een werkgebonden Greoen Kaart - voor mijn man - met nogal wat tegenslag.
En ja, 8 jaar was heel erg lang. We waren van 'de tijd' dat je na zes jaar tijdelijk werkvisum weg moest.
Derhalve hebben we bijna anderhalf jaar in Canada gewoond. Ik was daar graag gebleven.
(Ik heb je een PM gestuurd.)
Simon_Says
Amerikafan

Nog snel even een vlucht geboekt om met de feestdagen in de US te kunnen zijn.

Vannacht een mail gekregen van NVC dat mijn interview in BRU op 29-01 zou zijn, maar zodra mijn dossier in Brussel toe komt ga ik ze toch even bellen of het niet vroeger kan.

Het vervelende is natuurlijk dat ik echt "vast" zit tot ik mijn visum (en de verzegelde enveloppe) in handen heb. Daarna nog ontslag indienen (einddatum vastleggen), verhuis regelen, ticket (enkelvoud :D ) regelen enzoverder...

En natuurlijk ook al kijken voor werk :D
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Simon_Says schreef:ticket (enkelvoud :D ) regelen enzoverder...
Best een retourtje boeken, dat scheelt enorm in prijs. Een enkelvoud kost ongeveer het dubbele tot driedubbele van een retour, raar maar waar :roll:
Dus toch de holidays hier spenderen :thumbup:
Grts, Bart

Simon_Says
Amerikafan

Airmiles :D Meer dan genoeg om in style naar ginder te vliegen :p

Een enkeltje kost dikwijls niet zo veel als een retour, maar vaak wel 70-80% van een retour...
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

waar vind je die? Ik heb daar ook naar gezocht maar telkens prijzen van 2000 euro en meer.
Maar goed, met airmiles kan je inderdaad in 'schteil' vliegen 8)
Grts, Bart

Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Inderdaad enkeltje is bijna altijd 1500 of meer. Ik heb toch maar voor een retourtje gekozen toen ik naar de VS ging in April. En terugweg gewoon gecanceld :thumbup:
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Spannend! Ben heel benieuwd hoeveel moeite het is om alles te regelen vanaf hier!
Simon_Says
Amerikafan

Ik zit nu, voor de feestdagen, even in de US...

Wou toch even delen hoe het verliep op de PoE, want met een visum in aanvraag, is het toch allemaal wel even spannend.

Ik had speciaal een route gekozen waar ik rechtstreeks op Seattle kon vliegen vanuit Europa, zodat ik bij eventuele vertraging bij Immigrations mijn vlucht niet zou missen.
In mijn geval was dat dan BRU - FRA - SEA met Lufthansa.

Bij het landen in SEA mochten we de immigrations hal al niet binnen wegens "over capacity". Toch zeker 15-20min gestaan, maar de bediende daar was zeer vriendelijk, er was verluchting, en hij riep regelmatig af dat houders van Global Entry of Nexus wel vrij door mochten.

Toen we wel in de hal mochten, bleek dat er veel volk was, maar niet "vol gepakt". Allicht houden ze het aantal mensen beperkt om verluchting en temperatuur acceptabel te houden.

In SEA staan de nieuwe "automated kiosks". Op zich een ENORME verbetering. Deze zijn voor US Citizens en mensen die op een ESTA niet voor de eerste keer naar de US komen. Ik was al zoveel geweest, dus hup die rij in. Ik denk dat ik zo'n 30m heb aangeschoven, en dan een minuut of 5 aan de machine. Je moet je paspoort scannen, allerlei vragen beantwoorden, vingerafdrukken laten nemen, foto nemen, en dan krijg je een "receipt". Groot kruis over de mijne, dus verder processing bij de immigrations officer, waarvoor ze een specifieke sectie hebben, dus daar moest ik maar 5min aanschuiven.

De man legde me uit dat aangezien ik mijn paspoort, en dus ESTA, had laten vernieuwen sinds mijn laatste bezoek, het systeem mij nog niet herkende. Bij een volgende bezoek zou dat dus geen probleem meer mogen zijn.

En dan kwam natuurlijk de vraag wat ik kwam doen. Gewoon eerlijk gezegd dat ik de holidays kwam vieren met friends and family. Van Family kwamen we natuurlijk bij mijn vrouw, en de vraag waarom die dan al in WA was. Ik legde uit dat zij een US Citizen was, en dat we een I-130 visa aanvraag lopende hadden. "Alright you're good to go", papieren terug en ik mocht vertrekken. Geen vraag naar bewijzen (grote farde in mijn handbaggage bij) of niks.

Ik kom begin Januari terug naar BE, dan medical en interview :)
Simon_Says
Amerikafan

Misschien ook nog even iets over het interview.
Na (heel) lang wachten bij NVC, eindelijk toch een Case Complete, en een mailtje met de interview letter (ook wel P4, Package 4, genoemd). 29 Januari, wat toch wel heel ver in de toekomst was.

Vorige week dan de ambassade in BRU aan de lijn gehad, met de vraag of het niet mogelijk was om een datum vroeger in de maand te krijgen. Daarvoor moest ik een account aanmaken op usvisa-info.com ,wat zo'n beetje de nieuwe standaard is voor visumaanvragen over de wereld. Land per land wordt daarop overgezet.

Eens de account klaar was, geef je dan de gegevens van je P4 in, en dan moest ik volgens de dame in kwestie een "request expidite" doen. Dat dus even gedaan, en een dag of 3 later ineens een mailtje dat mijn interview verzet is naar 6 januari. Even probleem, want ik ben pas op 3 januari terug, en ik moet nog naar het medical exam !

Ik zal dus nog eens moeten terugbellen voor nog een nieuwe datum, ergens rond de 15e of zo. (ik had de 12e opgegeven als voorstel).

En zo blijven we bezig :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer