Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
M&MuitDiemen
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2023, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door M&MuitDiemen »

Hi!
Wij hebben niet ons huiswerk gedaan ( :roll: ) en hebben al een camper en retourvlucht geregeld naar San Francisco, terwijl we heel graag Yellowstone NP en Glacier NP willen bezoeken. En eigenlijk ook een stuk van de Oregon Coastline willen zien. We dachten zo een mooi rondje te kunnen rijden, maar ontdekten gisteren dat we ons ontzettend op de afstand hebben verkeken. We hebben de camper vanaf 15 juni tot 10 juli; dus 3,5 week. Nu staan we voor de keuze: een reis uitstippelen in Californië en Oregon en daar mooie NP's bezoeken (Heb al wel eea gezien daar de vorige keer), of toch naar Wyoming en Montana rijden; dan maar veel mijlen en veel tijd in de camper, maar dan heb je die plekken wel gezien... en ze staan op de eerste plek van mijn droomlijstje..
(Nooit eerder met camper gereisd.. gaat langzamer dan een auto denk ik.. en geen idee hoe de route van SF naar Yellowstone is, is dat een mooie route?
Wat zouden jullie doen? Alvast voor het meedenken en eventuele tips.
Hartelijke groet, M&M
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door jill1234 »

Ai, dat is balen! Hebben jullie de parken in Utah al eens gedaan? Dus Bryce, Zion, Arches, Canyonlands, Grand Canyon? Dan niet getreurd, want dat is een prachtig rondje! Naar Yellowstone is enkele reis iets van 1000 mijl, Glacier is nog verder. Dat zou ik persoonlijk voor een andere keer bewaren.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Dat wordt een grote uitdaging! Niet alleen wat betreft de route maar ook het feit dat je voor veel campings al (te) laat bent om te reserveren.

Wij hebben eens een rondje gemaakt met Yellowstone, Glacier en de kust en daar hadden we 5 weken voor. Maar toen bezochten we ook nog Yosemite en andere parken. Dat was nog voordat we uitgebreid reisverslagen maakten, maar misschien heb je toch iets aan ons verslag.
Je kunt het stuk door Utah overslaan en min of meer rechtstreeks vanuit SF richting Grand Teton/Yellowstone rijden. zoiets deden wij in 2008. De route door Nevada is niet bijzonder interessant, hoewel het wel iets heeft.
Werk eens wat routes uit door het per dag uit te schrijven in een van-naar schema, dan zie je snel genoeg wat wel en niet kan.
Wellicht niet gek om Glacier te vergeten; het is erg lastig om daar een camping te vinden denk ik. Voor Yellowstone kun je kijken op www.yellowstonenationalparklodges.com zien of e nog iets vrij is. Daarnaast kun je via www.recreation.gov kijken of er iets beschikbaar is, voor zowel Yellowstone als andere parken.

Wat hebben jullie allemaal al gezien? Het is mooi om de parken in Utah mee te nemen, maar kijk dan wel of je nog op tijd bent om te reserveren.
En zijn jullie al in Yosemite geweest?

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door paulr »

Denk dat de vraag van Jill terecht is: is Yellowstone een must of wordt dit de eerste camperreis in ZW USA?
Indien het laatste, dan zou ik ook voor Utah gaan en YS en Glacier bewaren voor de volgende. Wij hebben deze parken ook pas na een paar andere reizen gedaan. YS, GT en Glacier zijn doorgaan lastig in een goed schema te krijgen…

Als YS een must is, dan kan het echter wel. De rit naar Jackson (Grand Teton) is fors, maar met 2 dagen flink doorbijten zit je al goed in de buurt. vervolgens zou je het tempo rustiger kunnen maken door de tijd te nemen in GT en YS, maar wel Glacier te vergeten. Dat is een flinke uithoek. Zeker als je naar het mooiste deel wilt: de oostzijde. Je zou daarna terug kunnen rijden via Washington- Oregon: Mount Rainier en via Crater Lake, Lassen weer naar SF.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden in 2015 zoiets als Paul beschrijft. En toen namen we ook nog de nodige parken in Utah mee.
Kijk eens naar campings in Yellowstone en leg meteen iets vast als er iets vrij is. Annuleren is gratis, je ziet ook vaak wel weer iets vrijkomen. Kijk dan naar verschillende periodes. Aan de hand van wat er beschikbaar is zou je rest in kunnen vullen.
Als je kiest voor flexibel dates zie je wat er in een maand beschikbaar is. En bedenk dat het met een camper helemaal niet erg is als je overal maar 1 nacht bent.

Marianne
M&MuitDiemen
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2023, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door M&MuitDiemen »

Wauw dank jullie alvast voor de reacties!

Ik ben eerder al in Zion, Death Valley, Grand Canyon en Yosemite geweest. Mijn man heeft alleen Grand Canyon en Death Valley gezien.

We zouden nu idd willen gaan voor Yellowstone en Grand Teton. En Glacier zullen we moeten laten schieten. We zijn nog net op tijd voor reserveren voor een camping in Yellowstone volgens mij, ik had zondag op die site gekeken..
We hebben wel een schema helemaal uitgeschreven en dan zou je het wel allemaal, dus ook Glacier erbij redden, maar het zou ook betekenen dat je dan dus heel veel in de camper bent, aan het rijden. En ik lees in veel verslagen dat men je aanraadt om niet teveel op het programma te hebben, de tijd te nemen.

We hebben allebei geen ervaring met het rijden in een camper. Allebei de vorige keer met een auto rond gereisd. Het idee nu was niet het Zuid Westen, maar het Noord Westen: Montana, Wyoming en Oregon.
Goed om te lezen dat het niet erg is ergens maar een dag te staan met een camper. Het is voor ons lastig inschatten. En ik zou het het liefst ook wat open laten. Bijv wel reserveren voor YS, maar voor daarna te kijken wat we willen doen.
Crater lake lijkt me ook heel gaaf, Paul. En Cannon Beach.. die hoek, zou ik ook graag zien, maar dat is weer vrij noorderlijk in Oregon.

Ik ga je verslag zeker lezen, Marianne, dank je wel voor het delen!
Ik ga het weer bekijken met mijn man! Thanks!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door Martin & Marianne »

M&MuitDiemen schreef:
12 dec 2023, 15:26
Goed om te lezen dat het niet erg is ergens maar een dag te staan met een camper.
Ik bedoelde dat specifiek voor Yellowstone; het is een groot park en je rijdt hoe dan ook veel heen en weer, maar met meerdere campings en ene goede planning rij je waarschijnlijk net iets minder heen en weer. :wink:

Ik weet niet hoe groot jullie camper is, maar hou er rekening mee dat veel plaatsen maar tot 20ft zijn; grotere plaatsen zijn sneller weg.
Dus leg nu al iets vast; annuleren kan altijd nog (gratis tot 30 dagen voor aankomst).

Misschien niet gek om je schema al enes te delen? Misschien is het goed te doen of misschien zitten er dingen in die handiger kunnen.

Marianne
M&MuitDiemen
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2023, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door M&MuitDiemen »

Wij hebben een El Monte Medium, 28 foot…. Dus we moeten haast maken voor YS..

Eerste idee was:
15-6 camper ophalen SF
Onderweg naar Yellowstone
18-6 aankomst YS
19-6 t/m 23-6 YS
24-6 vertrek vanuit YS
Twee dagen reizen met stops naar Glacier
27-6 aankomst Glacier
28-6 t/m 30-6 in Glacier
1-7 vertrek uit Glacier
Twee reisdagen naar Oregon
3-7 Portland
4-7 Cannon Beach
5-7 daar ergens…
6-7 Depoe Bay (whale watching tour)
7-7 daar ergens
8-7 Crater Lake
9-7 vertrek naar SF
10-7 SF camper inleveren

Globaal is dit bij elkaar 3280 mijl, en dat is 5278 km in 3,5 week…
Het leek ons (te)veel.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door paulr »

In de eerste reactie lees ik Glacier overslaan, maar vervolgens staat het toch in het schema :)
Maar… het past wel op deze manier. Ik denk dat je, gezien de beschikbare tijd, dat je de rit van YS naar Glacier wel kan verkorten. Je kan een volle dag YS doen en dan aan het eind van die dag al een uurtje of 1-2 richting Helena rijden. Vervolgens pak je een flinke rijdag naar st Mary. Dat is wel te doen. Daarmee spaar je minimaal 1 dag uit. Let op: campings boeken in Glacier is een uitdaging, dus zit op tijd klaar om te boeken! Wellicht handig om als back up alvasteen commerciële camping te boeken (de Koa) en die te annuleren als het gelukt is om via recreation.gov een andere camping te reserveren.
In zou ook op de rit van SF naar YS minimaal 1 nacht in Grand Teton plannen. Dat is prachtig en je komt er toch doorheen…
Lees ook eens de verhalen over Portland. Wij slaan Portland obv wat we nu lezen over (maar wij gaan ook meer voor natuur dan steden). Wellicht past dan Mount Rainier er nog wel tussen… wellicht kun je in de laatste week aan de kust ook nog wel ergens ruimte maken om dit mogelijk te maken.
Elke keer 1 nacht is inderdaad is met een camper idd geen issue: je ruimt toch op en zet alles vast.of je nu terugkomt op dezelfde plek of een andere, het ritueel van parkeren, recht zetten, etc blijft gelijk. Wij rijden nooit terug naar eenzelfde camping als het maar enigszins omrijden is daardoor !

Als je besluit Glacier niet te doen dan kun je plekken in Washington/Oregon zoals Columbia River, Painted Hills, Mount Rainier, Mount st Helens zeker toevoegen….
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 484
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door Mies2301 »

Kan je niet kijken of je de camperhuur kan omzetten van SF naar Salt Lake City? Scheelt je aardig wat uren rijden en heel wat benzine :)
Binnenlands retourtje naar SLC zal niet zoveel kosten vanaf SF.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door Martin & Marianne »

@paulr Dit was de eerste opzet, dus nog met Glacier. :wink:

Hetvkan in principe zo maar ik zou het te gehaast vinden. Grand Teton ontbreekt nu en due rit van Crater Lake naar San Francisco in 1 dag lijkt mij verre van ideaal.
Ik zou Glacier laten vallen en Washington ook en meer tijd uittrekken voor de rest.
Campings zou ik toch zoveel mogelijk vastleggen. Zeker weekenden zullen druk zijn. En ik denk dat het aan de kust ook druk is.

Ik zag je vraag over reserveren van campings: je kunt dat soort vragen ook in dit topic stellen, dan heb jij alles bijelkaar en wij hebben wat meer context.

Marianne
M&MuitDiemen
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2023, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door M&MuitDiemen »

Mies2301 schreef:
13 dec 2023, 08:07
Kan je niet kijken of je de camperhuur kan omzetten van SF naar Salt Lake City? Scheelt je aardig wat uren rijden en heel wat benzine :)
Binnenlands retourtje naar SLC zal niet zoveel kosten vanaf SF.
Ga ik eens onderzoeken, bedankt voor de tip!
M&MuitDiemen
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2023, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door M&MuitDiemen »

Hi Paul en Marianne,

ja wij zijn ook al zover dat we Glacier laten schieten en wel naar Grand Teton gaan. We willen meer tijd in die regio besteden. Welllicht de optie camperhuur verplaatsen als dat mogelijk is en dan vliegen vanaf SF.
En over oregon dus nog even goed puzzelen, ook dat zijn nog afstanden van Cannon Beach naar SF..
We zullen dan mogelijk meer gaan reserveren. Nu concentreren we ons even op het eerste deel van de reis.
Wel heel leuk om die tips allemaal te krijgen zo! Veel dank en het verhoogt de voorpret!!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2189
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door jojostravelusa »

M&MuitDiemen schreef:
13 dec 2023, 08:57
Ga ik eens onderzoeken, bedankt voor de tip!
Het kan zijn dat de camper dan duurder wordt. Het verschilt nl. nog weleens per plaats wat de tarieven zijn. Als je dan duurder uit bent, schiet je misschien je doel voorbij.

Voor evt. inspiratie kun je onze verslagen van afgelopen september en vorig jaar september lezen. Dit jaar waren we in Washington en Oregon en vorig jaar o.a. in Yellowstone. Wij reizen ook met een camper.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
M&MuitDiemen
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2023, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door M&MuitDiemen »

We kunnen de camper niet omzetten naar SLC. We gaan gewoon rijden vanaf SF, eerst naar GT en dan door naar YS!
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door jill1234 »

Ik zou nu echt heel snel campings boeken in Yellowstone; je kan altijd de data wijzigen, dus boek ruim.
Ik zie nog beschikbaarheid in juni, maar ik zou echt boeken nu. Bijvoorbeeld van 18 tot 24 juni wat vastleggen, dan kun je daarna altijd nog inkorten.
Dit is de site waar je kan boeken:
https://www.yellowstonenationalparklodg ... y/camping/
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2189
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door jojostravelusa »

Kijk evt. ook eens naar onze allereerste Amerikareis. We deden toen een rondje San Francisco met Yellowstone erbij. Volkomen bleu wat Amerika betreft. Geen internet en vlak van tevoren bedacht om te gaan. Gelukkig was het toen een heel stuk rustiger dan nu, dus dat kon toen nog.
Wij zijn eerst naar het zuiden gegaan en op de terugweg naar Yellowstone. Dat kwam ook omdat we nogal vroeg in het seizoen waren.
Wel veel kilometers, maar dat vonden we eigenlijk helemaal niet erg en dat is nog steeds zo.
https://jojostravel1995usa.blogspot.com/
M&MuitDiemen
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2023, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door M&MuitDiemen »

jill1234 schreef:
14 dec 2023, 07:14
Ik zou nu echt heel snel campings boeken in Yellowstone; je kan altijd de data wijzigen, dus boek ruim.
Ik zie nog beschikbaarheid in juni, maar ik zou echt boeken nu. Bijvoorbeeld van 18 tot 24 juni wat vastleggen, dan kun je daarna altijd nog inkorten.
Dit is de site waar je kan boeken:
https://www.yellowstonenationalparklodg ... y/camping/
Dank je wel! We hebben inmiddels twee nachten in YS geboekt en een ernaast, net erbuiten!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2189
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben vorig jaar ook 2 nachten in West Yellowstone gestaan op Wagonwheel campground. Geen wonder van schoonheid, maar midden in het dorp en onder de bomen. Het viel ons uiteindelijk heel erg mee. Wel kleine plekken met oud, maar schoon sanitair en je zit binnen een kwartier in Yellowstone.
Uit ons verslag:
Het ziet er in eerste instantie wat shabby uit, maar het is praktisch gelegen en bij nader inzien niet vreselijk. We hadden hier voor morgen gereserveerd, maar maken er 2 nachten van. We krijgen plek 13 😧 met full hookup en worden door de eigenaar naar de plaats begeleid. Er zijn in totaal 28 plekken. Het sanitair is oud, maar schoon en heerlijk warm. Eigenlijk is het een hele rare camping. Een langwerpig stukje grond midden in het dorp, omzoomd door 4 straten. 's Middags hoor en zie je wel verkeer, maar tegen het eind van de middag en 's avonds nauwelijks meer.
https://www.westyellowstonerv.com/
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Van San Francisco naar Yellowstone per camper?

Bericht door paulr »

Je kan sowieso iedere dag even kijken voor plekken. Ik heb bijvoorbeeld gisteren een 30ft plek op Bridge Bay voor 21 juni geannuleerd. En die is nu nog steeds beschikbaar (de grote plekken waren vol...). Er zijn nog volop mensen aan het schuiven en herplannen, dus er komt steeds wel wat vrij. Ik had bijvoorbeeld ook her en der ook wat ''schuifplekken'' gereserveerd, maar nu staat mij planning wel vast...en dus gisteren de laatste nachten die ik niet nodig heb geannuleerd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer