Overstromingen in het Yellowstone National Park.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door Almere vak V »

Maatje van mij heeft familie werken in Yellowstone. Het herstellen van sommige wegen gaat maanden, zo niet jaren duren wordt er gemeld. Het is niet dat er een klein stukje weg is weggeslagen. Maar er schijnen hele stukken te zijn waar de weg compleet is weggevaagd over honderden meters waar nu een wild kolkende rivier voor in de plaats is gekomen.

Ik heb er nog niks van gezien. Maar het klinkt mij niet als iets wat ze de komende dagen/weken even gaan repareren. Succes voor iedereen die er zit. Of er nog naartoe wilde...
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door ONYX666 »

alles wat je tot nu toe ziet / hoort gaat over noorderlijke loop. dus wellicht is old faithful en zuidelijke loop redelijk gespaard gebleven. ALs je overnachting in Mamoth hebt denk ik dat dat zeker een probleem gaat geven . Roosevelt waarschijnlijk ook
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 674
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door laanvdj »

@Inges Klopt , we hebben ook geen drinkwater meer. De rioleringen zijn gesprongen en dat water is in het drinkwater gekomen.
Er is nu een run op flessen water. De restaurants hebben nog voor een dag eten, bevoorrading is altijd op maandag, dus dAt wordt ook penibel. Al met al, niet zo leuk hier
Berry
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door Berry »

ONYX666 schreef:
14 jun 2022, 16:08
alles wat je tot nu toe ziet / hoort gaat over noorderlijke loop. dus wellicht is old faithful en zuidelijke loop redelijk gespaard gebleven. ALs je overnachting in Mamoth hebt denk ik dat dat zeker een probleem gaat geven . Roosevelt waarschijnlijk ook
Dit kan ik inderdaad bevestigen. Wij hebben gisteren nog gereden van Old Faithful tot aan West Yellowstone, hoge rivieren, maar verder nog weinig aan de hand. Gisteren is er ook niet veel regen bij gevallen dus het zuidelijke deel zal wel snel weer open kunnen denk ik. Het noordelijke deel is echter inderdaad wel een ander verhaal...
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door Bravy »

Ook wij hebben gepland om van 1 tot 5 augustus in Yellowstone te verblijven. Ik heb de overnachting op 31 juli in Gardiner zojuist "omgeruild" voor eentje in West Yellowstone, maar de spoeling wordt dun (en duur). Die toegangsweg vanaf Gardiner gaat in mijn optiek nooit hersteld worden in 6 weken. Daar zijn inderdaad zeker maanden voor nodig. Hopelijk gaan de andere entrances spoedig weer open, kunnen we toch een deel van Yellowstone zien (en misschien blijft alleen de noordelijke toegang voor langere tijd dicht; dat is nu nog koffiedik kijken).
Ik leef mee met diegenen die nu in dit gebied zitten, met name in Gardiner, dat nu helemaal geïsoleerd is. Hopelijk komt er snel een oplossing voor jullie! 🤞
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1643
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door BonnyR »



Rampzalige beelden, dit gaat zeker duren voor het weer hersteld is. Ik leef echt mee met diegenen die er nu zitten of Yellowstone in hun reis gepland hebben. Gooit alles overhoop. Echt balen. Sterkte.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door jill1234 »

Ik blijf hoop houden dat de zuidelijke lus wel weer toegankelijk is binnenkort; dan kunnen we het grootste deel toch bezoeken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door Inges »

Ik denk dat je andere plannen moet maken. Dit bericht komt zojuist naar buiten:
PEOPLE / CLOSURE UPDATE 6/14/22
Here is a summary of what's going to be happening over the next few days, from the Superintendent's Office. If you have plans to visit YNP this summer, you are encouraged to rethink them and work with Xanterra and other lodging, activities, car rentals, etc to modify those.
Here are the short and long-term objectives we've set and will be focused on as a park for recovery:
• Ensure safety of employees and visitors
• Implement full visitor closure of the northern loop (completed yesterday)
• Implement full visitor closure of the southern loop (ongoing target completion today)
• Implement full visitor closure of the backcountry (in process)
• Evaluate needs for backcountry evacuations (begin today - assess how many people are in the backcountry, evacuation plan)
• Improve Old Gardiner Road (work should begin on this today or tomorrow once precipitation subsides. Plan will be to use this road for admin travel and to evacuate visitors from Gardiner should Hwy 89 remain impassable)
• Restore power to northern Yellowstone sites and Canyon, Lake, and Norris (Northwestern Energy working on this now and are saying should be restored today)
• Evacuate Gardiner visitors through Old Gardiner Road if necessary (likely Thursday or Friday if possible and if Hwy 89 is not open)
• Support Gardiner residents with resupply of food, water and medicine (we will be working with the Gardiner Market and others to determine needs of the community. We may bring supply trucks to Mammoth and fly supplies to Gardiner using the park's aircraft and potentially National Guard air support; working with county and state)
• Support isolated NPS residents at NE entrance with resupply through aircraft when necessary (employees at NE entrance are sheltering in place, we are in contact with them and will gauge their needs to provide assistance. They are cut off from Cooke City)
• Provide support to Cooke City residents as necessary
• Mitigate wastewater impacts of destroyed sewer lines in Gardiner and Mammoth (ongoing)
• Relocate all Mammoth-based concessions employees to properties on the southern loop (happening today and tomorrow)
• Halt and redirect any inbound employees hired to work in Mammoth or Tower who haven't arrived yet
• Support employees who lost housing in Gardiner (multiple actions)
• Prepare for outside teams to travel to Yellowstone and assist with damage assessments when water recedes (mixture of Federal Highways, NPS, and other)
• Prepare strategy for reservation system for southern loop for remainder of the year (we will not allow full visitation into the southern loop when it reopens and are working on options to control the amount of visitors who can enter the park; southern loop will likely not open for another 5 days at minimum)
• Develop long-term reconstruction strategy based on damage assessments; funding strategies TBD with region/WASO/DOI
• Continue substantive communications with gateway communities, congressional and DOI/NPS leadership
• Continue media outreach
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door jill1234 »

Inge: wij gaan in augustus, vooralsnog hou ik dus hoop voor de zuid loop
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door Coyote Buttes »

Houd er rekening mee dat het in het zuidelijke deel van Yellowstone nu wel eens extreem druk kan gaan worden.
Denk aan overvolle parkeerplaatsen en geen plaatsje kunnen vinden. Denk aan files en langere reistijden. Denk aan volle trails etc...

Volgens bovenstaande update houdt de NPS hier nu al rekening mee. "Rethink your plans" en ze gaan bekijken of ze een reserveringssysteem kunnen opzetten.
Dat zegt mij genoeg over de verwachte drukte.
Daarbovenop "viert" Yellowstone dit jaar hun 150-jarig bestaan.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door ONYX666 »

We hebben een cabin in old faithfull dus neem aan dat je daarmee automatisch een reservering hebt
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door jill1234 »

Wij hebben campings in het park gereserveerd, dus neem aan dat je dan inderdaad ook een reservering voor het park hebt. Maargoed, we wachten af. Voor ons duurt het nog 2 maanden.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door ONYX666 »

Coyote Buttes schreef:
14 jun 2022, 21:00
Houd er rekening mee dat het in het zuidelijke deel van Yellowstone nu wel eens extreem druk kan gaan worden.
Denk aan overvolle parkeerplaatsen en geen plaatsje kunnen vinden. Denk aan files en langere reistijden. Denk aan volle trails etc...

Volgens bovenstaande update houdt de NPS hier nu al rekening mee. "Rethink your plans" en ze gaan bekijken of ze een reserveringssysteem kunnen opzetten.
Dat zegt mij genoeg over de verwachte drukte.
Daarbovenop "viert" Yellowstone dit jaar hun 150-jarig bestaan.
dit kan ook betekenen dat het minder druk is dan "normaal"
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door Inges »

jill1234 schreef:
14 jun 2022, 20:29
Inge: wij gaan in augustus, vooralsnog hou ik dus hoop voor de zuid loop
Met alle respect maar ik zou andere plannen maken voor de zomer. Of in ieder geval een back up plan. Yellowstone ligt echt van alles verlaten. Er zijn geen resources om dit snel op te lossen. Het is niet zo als hier even een nieuw stukje asfalt erop en klaar is het. Dit treft niet alleen het NP maar ook de gebieden er omheen. Daar wonen en leven mensen en die gaan terecht voor op iemand die graag 6 dagen het NP wil bezoeken. De nadruk gaat deze zomer liggen om dat weer bewoonbaar te maken voor de mensen die er hun leven hebben. Ik ben er geweest en ik denk dat we geluk hebben als we er volgend jaar zomer weer terecht kunnen. Maar zoals iemand anders al schreef. Death Valley heeft hetzelfde meegemaakt in 2015 en de weg naar Scotty’s Castle gaat pas voorjaar 2023 weer open voor publiek.

Ik zou het advies van de NPS ter harte nemen. En geloof me. Ik weet als geen ander hoe zuur je er van bent. Wij hadden met heel veel moeite in 2018 slaap plekken in Yosemite. Maar branden die al eind mei begonnen gooide voor ons roet in het eten. Maar ik had wel back up plannen gemaakt begin juni (wij gingen in augustus) en ik ben achteraf blij dat ik die gemaakt heb want Yosemite was bijna de hele zomer van 2018 gesloten en ik ben er nog steeds, tot mijn grote verdriet, niet geweest.

Sterkte ermee!!
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door ONYX666 »

Als ze zelf verwachten dat met een week de south loop open gaat lijkt me dat die schade aan die zijde meevalt. Ik had sowieso alleen de zuidloop in mijn planning dus ik wacht rustig af
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door Saskia45 »

Inges schreef:
14 jun 2022, 20:20
Ik denk dat je andere plannen moet maken. Dit bericht komt zojuist naar buiten:
PEOPLE / CLOSURE UPDATE 6/14/22.......
Vraagje: waar heb je dit bericht gevonden? dan kunnen we die bron zelf ook volgen
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door Inges »

Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door Inges »

Saskia45 schreef:
14 jun 2022, 22:25
Inges schreef:
14 jun 2022, 20:20
Ik denk dat je andere plannen moet maken. Dit bericht komt zojuist naar buiten:
Vraagje: waar heb je dit bericht gevonden? dan kunnen we die bron zelf ook volgen
Op het FB van Yellowstone visitor maar het bericht komt van Cam Sholly. Hij is de superintendent van YNP
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 674
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door laanvdj »

Wij zijn weg! De weg naar Livingston was om 12.00 uur ineens open. Binnen 15 minuten was de parkeerplaats leeg. We hebben onderweg naar West Yellowstone wel de ellende gezien die de rivier heeft aangericht. Echt gigantisch. Ik denk dat dit echt nog wel enkele maanden gaat duren voor dat alles opgeruimd is. En bij Mammoth Springs zijn hele stukken weg verdwenen. De weg die wie zondag hebben gereden is helemaal verdwenen. Een dag veel regen en dan dit, dramatisch. Maar wij kunnen gelukkig verder.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Overstromingen in Yellowstone

Bericht door Dutchess »

Blij dat jullie weg konden gaan! Wat een ravage zeg. Ik zag dat een heel huis in Gardiner in de rivier weggesleurd was. :shock:

NPR: Yellowstone-area floods strand visitors and residents, prompt evacuations
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer