Reis matthijst: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Reis matthijst: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door matthijst »

Ik ben bezig met de planning voor een rondje vanaf SLC.
Tickets, en hotel zijn geboekt (tip: Expedia pakket inclusief eerste 3 nachten hotel, scheelt +/-350-400 euro met los boeken).

Route zoals het er nu uit ziet (eerste 3 nachten in SLC en 3 nachten Yellostone alvast gereserveerd)
1 SLC, rond 14:00 bij hotel in het centrum (3 nachten)
2 SLC, omgeving / shoppen
3 SLC, omgeving / shoppen
4 naar Moab / Arches (2 nachten)
5 Moab / Arches
6 naar Glenwood Springs, hotsprings hotel (1 nacht)
7 naar Denver (3 nachten)
8 Denver, omgeving / shoppen
9 Denver, omgeving / shoppen
10 naar Rapid City (3 nachten) - Eclipse onderweg
11 Mt. Rushmore / Minuteman
12 Badland / Black Hills
13 naar Ranch at Ucross (2 nachten)
14 Ranch
15 naar Yellowstone (2 nachten in Lake Lodge)
16 upper loop
17 lower loop richting Old Faithful (1 nacht)
18 naar Grand Teton (2 nachten Colter Bay Village)
19 Grand Teton
20 naar SLC (1 nacht)
21 naar huis

Er zitten bewust een paar langere rijdagen in, om zo het aantal 1-nachters minimaal te houden.

Twijfel nog over:
- Moab, 2 nachten daar, of gewoon 1 nacht en op de dag dat je van SLC aankomt een rondje park rijden en een stukje lopen? En dan bij Glenwood Springs twee nachten (of heel ergens anders tussen Moab en Denver, lieft wel 2 nachten ipv 1-1).
- YS en GT: 3-2, of is 4-1 beter? Heb van Grand Teton nog niet een heel goed beeld. Als je van Old Faithful komt, dan ben je ergens rond de middag in GT. Neem aan dat je je daar wel een middag en dag kunt vermaken, qua bezienswaardigheden?

Algemene opmerkingen / tips zijn uiteraard ook van harte welkom!

Kaartje:
Afbeelding
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door PSVwally »

Ik zou zeker 2 nachten Moab houden. 3 is misschien zelfs nog wel beter. Arches in een halve dag lijkt me onmogelijk en je hebt ook nog Canyonlands (Island in the sky deel) en Dead Horse SP bij Moab liggen.

Ik had persoonlijk 1 nacht SLC minder gedaan. Nu zou ik in jouw geval een dag van Denver halen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door Marcopstal »

Wat je 3 nachten in SLC en 3 nachten in Denver gaat doen is mij een raadsel. Je kan natuurlijk heen en weer rijden, maar dan doe je dus veel extra kilometers.

Moab is een plaats waar je dan weer wel gerust 3 nachten kan verblijven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis matthijst: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door matthijst »

Bedankt, 2 nachten Moab lijkt dan inderdaad wel goed te zijn.
3 nachten in SLC en Denver bewust gedaan om naast de paar sightsee-dingen nog wat te shoppen: Walmart, Target, Macy's, Malls, outlets :)
We zijn er dan maar 2 dagen per stad. SLC zal verder weinig te doen zijn, misschien in Denver nog een concert/sportwedstrijd als het meezit.

Anders wordt 1 grote natuurvakantie :lol:
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis matthijst: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door Martin & Marianne »

matthijst schreef: YS en GT: 3-2, of is 4-1 beter? Heb van Grand Teton nog niet een heel goed beeld. Als je van Old Faithful komt, dan ben je ergens rond de middag in GT. Neem aan dat je je daar wel een middag en dag kunt vermaken, qua bezienswaardigheden?
Dat vermaken lukt zeker wel, tenzij je echt niets hebt met natuur. :wink:
Eigenlijk maakt het niet veel uit hoe je het indeelt; de parken liggen dicht bij elkaar. Je kunt vroeg op de dag vanuit Yellowstone naar GT vertrekken of juist later, afhankelijk van wat je in beide parken wilt doen.
Kijk eens naar ons 2015-verslag; toen hebben we beide parken bezocht; eerst GT (overnacht in Jackson en Colter Bay), toen Yellowstone, en toen weer GT.

Ik zou zeker 2 nachten Moab doen, misschien wel 3. En dan een nacht minder in Denver. Je hebt dan nog 3 dagen over om te shoppen. Je wilt niet naar Rocky Mountain NP?

Marianne
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis matthijst: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door matthijst »

Hey leuk, ik ga je verslag lezen!
En goed idee hoe je je blog met een startpagina hebt opgezet, dat ga ik ook maar eens doen. Mooi alles bij elkaar :wink:

Rocky Mountains NP zou ik ook nog wel willen, maar je moet ergens kiezen helaas.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis matthijst: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door Marco en Cindy »

Wij hebben afgelopen september een bijna zelfde rondje gedaan. Wel met meer stops onderweg, maar in grote lijnen hetzelfde. Dus wellicht heb je aan ons reisverslag nog iets: http://www.marcobos.eu/2016-southern-rockies/

Onze route was ook een stevige. Met inderdaad enkele dagen ook behoorlijk doorrijden. Maar dat zijn zoals je zelf al aangeeft keuzes die je maakt. Als je van te voren weet dat je een stevige reisdag hebt dan vertrek je ook gewoon vroeg. En met een goede planning kun je nog onderweg stops maken en dingen bekijken. Yellowstone, Grand Teton, Bryce en Zion hebben we al eerder een keer bezocht dus vandaar dat ons programma in die parken wat anders en korter was dan gebruikelijk.

Moab zou ik inderdaad 2 nachten doen en Grand Teton kun je zeker jezelf wel anderhalve dag vermaken. Wel langer ook als dat nodig is. Denver en SLC hebben wij bewust dit keer minimaal gehouden. Denver maar 1 extra nacht en SLC zelfs helemaal overgeslagen. Maar dat kwam ook door onze ambitieuze planning qua route en parken.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis matthijst: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door matthijst »

Thanks, blog gelezen, staan leuke tips in!
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis matthijst: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door ingrid14 »

Moab zou ik zeker 2 nachten doen.
Jammer van RMNP maar met de nachten SLC en Denver is het moeilijk om het nog toe te voegen.
Als je 1 nacht Denver minder doet, zou je er wel doorheen kunnen rijden van west naar oost en dan langs de Trail Ridge Road enkele stops doen. Overnachting bv in Estes Park.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis matthijst: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door matthijst »

Ik had nog even zitten kijken en die trail route hou ik in het achterhoofd.
Mochten we ons vervelen in Denver dan kan ik daar eventueel nog een dagtrip van maken :thumbup:

Heb inmiddels een kaart gemaakt waar ik bezienswaardigheden op invul.
Denk dat het qua route/wat er te doen is wel aardig "klopt" zo (klikbaar voor inzoombare versie):
Afbeelding
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis matthijst: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door Martin & Marianne »

Tussen SLC en Grand Teton kun je via Bear Lake rijden, dan heb je een mooiere route.

Marianne
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis matthijst: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door Lennartc »

Ik zie dat je Ft. Collins bezoekt; daar staat 1 van de Budweiser brouwerijen waar je gratis een tour kunt bezoeken. En ik zie Devils tower niet in je planning. Is dat bewust?
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis matthijst: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door matthijst »

Budweiser klinkt goed, maar afgelopen zomer in St. Louis een tour bij ze gedaan :)

Devil's Tower ben vergeten toe te voegen, staat wel op de planning, lijkt me mooi om te zien.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis matthijst: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door Marco en Cindy »

Onderweg van Denver naar Rapid City kun je nog stoppen bij Scotts Bluff N.M. en Carhenge. Die hadden wij in eerste instantie zelf ook op de planning staan. Maar hebben later besloten om een andere route te rijden naar Rapid City. Op zich zijn dit geen stops waar je heel veel tijd zult doorbrengen maar het breekt in ieder geval de lange reisdag een beetje. Mocht je nog tijd overhebben naast het bewonderen van de eclips op die dag.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis matthijst: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door matthijst »

Ik zat aan Carhenge te denken om de eclipse te kijken, maar las ergens dat ze daar een paar duizend mensen verwachten.
De eclipse is rond 11:50 die dag, planning is om een uur of 7 uit Denver weg te rijden (normaal is het drie uur rijden) en dan zodra we in de zone zijn kijken "waar" we nog kunnen komen. Tegen die tijd zal er vast meer bekend zijn over verwachte drukte op wegen etc. Geen idee hoe zoiets gaat. Zou zelf denk ik vanaf mn huis de boel bekijken, maar misschien dat ze daar juist samen ergens heen gaan.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis matthijst: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door PSVwally »

Alliance stelt qua dorp niets voor. Carhenge...sja..na 10 min had ik het wel gezien. Maar genoeg grasvelden eromheen om veel auto en mensen kwijt te kunnen en misschien met de verduistering een mooi fotomoment. Voor de rest zie je als je door Nebraska rijd vooral veel grasvelden.

Scotsbluff NM neemt iets meer tijd in beslag, idd leuk ter afwisseling.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis matthijst: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door ingrid14 »

Tussen Denver en Rapid City is Fort Laramie ook wel een leuke stop.

Rapid City zelf vond ik een niet-zo-gezellige stad. Aangenamer zijn Keystone/Hill City/Custer.

Je hebt 3 nachten in Denver. Je spreekt om eventueel naar RMNP te gaan als je je verveelt in de stad. Maar helemaal naar vb Alpine Visitor Center is een lange rit en je mist dan de Kawuneeche Valley.
Ik zou vanaf Glenwood Springs via RMNP en de Trail Ridge Road naar Denver rijden. (of naar Estes Park en volgende dag naar Denver)
Hier is een link in Bing maps (door de afsluiting van de TRR voor de winter doet Google Maps weer moeilijk) https://binged.it/2ivu3kC

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis matthijst: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door matthijst »

Bedankt voor de tips, neem ik mee!
Plannen is al de helft van de lol :clap:
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis matthijst: SLC - Denver - Rushmore - YS - GT

Bericht door tomhster »

Ik zou ook een nacht SLC inleveren voor een extra nacht in Moab. SLC is aardig, maar meer ook niet. Je hebt het daar vrij snel gezien. Naast Arches kun je vanuit Moab ook naar Canyonlands NP (must) en handenvol andere opties. Kijk of je voor Arches online een wandeling in de Fiery Furnace kunt boeken. Dikke aanrader!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer