Een paar maanden geleden begon ik hier op het forum al met een zoektocht naar leuke items voor een beoogde reis naar het (Noord) Westen, samen met mijn vader. Zie hiervoor ook mijn oude kaartje
Deze week hebben mijn vader flinke stappen gemaakt in de voorbereiding, en hebben we super goedkope tickets op de kop getikt. Voor slechts €380 p.p. vliegen we op 31 mei naar Seattle voor een verblijf van 17 dagen. We hebben het plan om daar een rondje te gaan rijden van zo’n 5000 km en zoeken daarin een balans tussen dingen zien, doen en beleven. Het moet een echter vader-zoon reis worden, nu mijn vader herstellende is van die slopende ziekte. Hij heeft een tweede kans gekregen en die gaan we maximaal benutten !
Nu we weten dat we naar Seattle vliegen en we zo’n 5000 km willen rijden, hebben we een grove eerste opzet gemaakt van de route die we zouden kunnen gaan rijden. Op basis van deze route heb ik al een stuk of 10 punten uitgekozen voor mijn persoonlijke Top 10, en ook mijn vader gaat voor zichzelf een To Do List samenstellen. Niets ligt echter nog vast, behalve dat we in Seattle beginnen en eindigen. Het wordt voor ons geen race om “alles te zien wat er is”, maar we willen juist een leuke afwisselende reis maken waarin we genieten van de vele dingen die Amerika zo leuk maken.
Dit is de grove schets van hoe de vlag er nu bij hangt. Er staan nog 86 interessante plekken op de kaart in de categorieën Bezichtigen, Bezoeken en Beleven. Zijn er wellicht nog mensen hier die iets willen aanvullen (of afraden), of die nog punten hebben waarvan ze zeggen “Dat mag je niet missen!!”, of “Heb je daar al eens aan gedacht?”
Dit is de link naar de interactieve kaart waarin je alle punten kunt aanklikken om te zien wat ze betekenen