Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Samen met pa naar de Pacific Northwest

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Iwan & Evelien
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Samen met pa naar de Pacific Northwest

Bericht door Iwan & Evelien »

Hallo allemaal,

Een paar maanden geleden begon ik hier op het forum al met een zoektocht naar leuke items voor een beoogde reis naar het (Noord) Westen, samen met mijn vader. Zie hiervoor ook mijn oude kaartje

Deze week hebben mijn vader flinke stappen gemaakt in de voorbereiding, en hebben we super goedkope tickets op de kop getikt. Voor slechts €380 p.p. vliegen we op 31 mei naar Seattle voor een verblijf van 17 dagen. We hebben het plan om daar een rondje te gaan rijden van zo’n 5000 km en zoeken daarin een balans tussen dingen zien, doen en beleven. Het moet een echter vader-zoon reis worden, nu mijn vader herstellende is van die slopende ziekte. Hij heeft een tweede kans gekregen en die gaan we maximaal benutten !

Nu we weten dat we naar Seattle vliegen en we zo’n 5000 km willen rijden, hebben we een grove eerste opzet gemaakt van de route die we zouden kunnen gaan rijden. Op basis van deze route heb ik al een stuk of 10 punten uitgekozen voor mijn persoonlijke Top 10, en ook mijn vader gaat voor zichzelf een To Do List samenstellen. Niets ligt echter nog vast, behalve dat we in Seattle beginnen en eindigen. Het wordt voor ons geen race om “alles te zien wat er is”, maar we willen juist een leuke afwisselende reis maken waarin we genieten van de vele dingen die Amerika zo leuk maken.

Dit is de grove schets van hoe de vlag er nu bij hangt. Er staan nog 86 interessante plekken op de kaart in de categorieën Bezichtigen, Bezoeken en Beleven. Zijn er wellicht nog mensen hier die iets willen aanvullen (of afraden), of die nog punten hebben waarvan ze zeggen “Dat mag je niet missen!!”, of “Heb je daar al eens aan gedacht?”

Dit is de link naar de interactieve kaart waarin je alle punten kunt aanklikken om te zien wat ze betekenen

Afbeelding
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Samen met pa naar de Pacific Northwest

Bericht door ina »

Leuk om dit samen met je vader te ondernemen :thumbup:
Het is wel heeel veel voor 17 dagen.... Ik zou de route wat inkorten.
Going to the sun road is vrijwel zeker niet open in die periode. Ik weet niet of die de bedoeling is maar zie daar een autootje staan?
Iwan & Evelien
Amerikafan

Hi Ina,

Bedankt voor je tip. De 86 icoontjes in de kaart zijn alle interessante punten die ik afgelopen maanden heb verzameld over deze regio. We moeten nog beginnen met het schrappen van de punten die we zeker overslaan zodat er aan het eind een plaatje ontstaat van wat we wél gaan bezoeken.

Maar je tip over de going-to-the-sun-road neem ik zeker ter harte. Thanks !

Groetjes,
Iwan
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Wat leuk voor jou en je vader om deze trip te kunnen doen.
Ik heb zo dadelijk geen tips, je hebt de meeste interessante punten al op je kaartje staan. Het is misschien veel voor 17 dagen, schrappen zal een moeilijke karwei worden.

Stiekem ook enkele punten genoteerd voor onze komende reis.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Iwan & Evelien
Amerikafan

Thanks Ingrid !

Leuk om te lezen dat je ook nog wat ideeën hebt opgedaan uit mijn kaartje. Er is inderdaad genoeg te beleven en het wordt nog een flinke klus om te gaan schrappen. Maar dat geeft niet, want dan blijft er in iedergeval nog een mooi excuus om ooit weer eens terug te gaan. :wink:

Hopelijk hebben anderen nog wat verrassende tips, want het zal toch niet zo zijn dat ik zelf alle leuke plekjes bij elkaar heb weten te scharrelen??

Veel plezier met het plannen van jullie volgende trip.

Groetjes,
Iwan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer