Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Felicitas 2015: San Francisco-Seattle

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Reis Felicitas 2015: San Francisco-Seattle

Bericht door Felicitas »

Wij hebben enige tijd geleden weer vliegtickets geboekt naar ons geliefde vakantieland. De reis (juli 2015) zal gaan van San Francisco naar Seattle. We zijn nooit eerder in dit gebied geweest (m.u.v. San Francisco) en kunnen dus zeker tips gebruiken. Ik heb een voorlopige route gemaakt.

Dag 01 Dusseldorf - San Francisco
Dag 02 San Francisco
Dag 03 San Francisco - Garberville
Dag 04 Garberville - Ferndale Humboldt Redwoods State Park, Lost Coast
Dag 05 Ferndale - Bandon Redwood NP
Dag 06 Bandon - Crater Lake Lodge Toketee Falls, Crater Lake
Dag 07 Crater Lake Lodge - Lakeview
Dag 08 Lakeview - Frenchglen Alvord Desert
Dag 09 Frenchglen Steens Mountain Loop
Dag 10 Frenchglen - Cambridge Malheur National Wildlife Refuge
Dag 11 Cambridge - Joseph Hells Canyon
Dag 12 Joseph Eagle Cap Wilderness, Wallowa Lake
Dag 13 Joseph Eagle Cap Wilderness, Wallowa Lake
Dag 14 Joseph - Mitchell Painted Hills
Dag 15 Mitchell - ?
Dag 16 ? - Timberline Lodge
Dag 17 Timberline Lodge - Hood River Mount Hood
Dag 18 Hood River - Castle Rock Columbia River Gorge
Dag 19 Castle Rock - Paradise Inn Mount St. Helens
Dag 20 Paradise Inn - Packwood Mount Rainier NP
Dag 21 Packwood Mount Rainier NP
Dag 22 Packwood - Seattle
Dag 23 Seattle - Dusseldorf

Olympic NP heb ik er uitgelaten en in plaats daarvan Steens Mountain, Hells Canyon en de Eagle Cap Wilderness opgenomen. Daarmee kom ik al op 3600 km. Op dag 15 staat nog een vraagteken. Misschien het plaatsje Sisters en daarna verder rijden over de Santiam Pass? Of nog een extra stop tussen Joseph en Mitchell? We reizen met twee personen in een auto en overnachten in motels, cabins en wellicht deze reis ook enkele lodges. We houden van wandelen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Felicitas 2015: San Francisco-Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke plannen!
Het eerste stuk hebben wij voor volgend jaar juni gepland. We zijn nog druk aan het inlezen, alle tips staan in ons 2015-planning verzameld (zie onze reisverslagensite), incl een link naar nuttige reisverslagen.

In 2006 zijn we in Seattle begonnen en hebben toen onder andere Mt St Helens en Mt Rainier bezocht. Niet heel veel gewandeld dus daar kan ik je niet mee helpen. De lodge in Crater Lake was toen niet open, we hebben toen in een cabin in Union Creek overnacht, dat beviel erg goed.

Marianne
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Volgens mij goed te doen. Mis de kust in jullie reisschema. Zowel de Oregon als Washington kust is op sommige plekken de moeite waard. In 2013 hebben wij een camper trip gemaakt van San Francisco naar Seattle. Sommige dingen die jullie van plan zijn hebben wij ook gedaan. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo Felicitas,

Dat zijn leuke plannen die jullie hebben! Er staan veel plaatsen op die ik niet ken. In de Mount Hood area en Columbia River Gorge area kan je veel meer tijd doorbrengen. Ik zou misschien wat minder verschillende plaatsen aandoen en hier toch wat meer tijd voor uittrekken. Een aanrader voor een schitterende wandeling aan de Columbia river Gorge is Eagle Creek to Tunnel Falls (12 mijl H/T). Je komt hier voorbij vele watervallen en stapt grotendeels naast een diepte. Er zijn verschillende bruggetjes met mooie zichten op de kloof. Ik ken jullie site en weet dat jullie graag wandelen. Dit is echt een mooie wandeling. Kijk maar eens op http://www.portlandhikersfieldguide.org ... Falls_Hike
Er staat op dat het er druk is, wij hebben dat zo niet ervaren, zijn amper 10 mensen tegengekomen.
Nog veel voorbereidingsplezier,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

@Marianne: Ik volg jullie reisplannen voor 2015! Ik zag op jullie website al leuke hikes. Het verslag van 2006 heb ik ook al eens gelezen, maar ga ik nog eens bekijken nu ik wat meer ben ingelezen.

@K&N: Op dag 4 en 5 willen we wandelen aan de kust in Noord Californië en Zuid Oregon. Maar inderdaad hebben we niet veel kust in dit schema. Best lastig om keuzes te maken. Ik ga jullie verslag er nog eens op na lezen!

@Lilo: De hike naar Tunnel Falls had ik gezien. Is het niet heel eng om naast zo'n afgrond te lopen? Het pad ziet er op sommige foto's op internet zo gevaarlijk uit. Als er dan veel mensen lopen (en honden) lijkt het me best eng. In onze route zouden we de hike kunnen doen op dag 18. Het is nog geen twee uur rijden naar de volgende stop, dus voldoende tijd om te wandelen. Bovendien is dat een maandag, dus wat rustiger dan een zondag in juli.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo,
Wij deden die wandeling in september 2009, toen was er echt niet veel volk, en dus ook niet veel honden. Op sommige foto's ziet het er inderdaad nogal eng uit, zeker als je hoogtevrees hebt. Maar in het echt valt dat wel mee hoor. Op sommige stukken is de ondergrond nogal rotsig, maar er zijn ook kabels in de rotswand om je aan vast te houden. Het is niet zo dat als je een tegenligger hebt, dat het heel moeilijk is om te kruisen. Het pad is op veel plaatsen zo'n 1 à 1.5 m breed. Op sommige stukken wordt het wat smaller, maar het is nergens echt gevaarlijk. Ik denk dat jullie al moeilijkere hikes gedaan hebben dan deze hoor.

Groetjes,
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Bedankt! Dat stelt me weer gerust. Het vraagteken in onze route wordt dan een extra dag voor de Columbia River Gorge. Dan hebben we iets meer tijd voor dit gebied. De hike naar Tunnel Falls nemen we mee in de planning. We kunnen ter plekke nog besluiten of we deze dan doen op zondag (dag 17) of op de waarschijnlijk wat rustigere maandag (dag 18). Dag 16 is dan voor een mooie hike vanuit de Timberline Lodge. Leuk allemaal weer hoor, de voorpret.

Dag 15 Mitchell - Timberline Lodge
Dag 16 Timberline Lodge - Hood River
Dag 17 Hood River
Dag 18 Hood River - Castle Rock
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij zijn ook weer een stukje verder met de voorbereidingen van onze reis in juli. Vooral wat betreft de wandelmogelijkheden en andere activiteiten van dag tot dag. Hieronder een update. Natuurlijk slechts een planning, want weersomstandigheden, gezondheid en andere zaken zijn uiteraard niet te voorspellen. Misschien heeft iemand nog suggesties om iets wel of juist niet mee te nemen in de planning?

Dag 01 Dusseldorf - San Francisco
Dag 02 San Francisco
Dag 03 San Francisco - Garberville Humboldt Redwoods State Park: hike Homestead and Big Tree Loop
Dag 04 Garberville - Arcata Lost Coast: hike Punta Gorda
Dag 05 Arcata - Bandon Redwood NP / hike Blacklock Point & Oregon Coast Trail
Dag 06 Bandon - Crater Lake Lodge Toketee Falls / Watsons Falls / Crater Lake
Dag 07 Crater Lake Lodge - Lakeview Hart Mountain National Antelope Refuge
Dag 08 Lakeview - Frenchglen Alvord Desert
Dag 09 Frenchglen Steens Mountain Loop
Dag 10 Frenchglen - Weiser Malheur National Wildlife Refuge: Diamond Loop
Dag 11 Weiser - Joseph Snake River boottocht?
Dag 12 Joseph Eagle Cap Wilderness: hike Bonny Lakes, Dollar Lake
Dag 13 Joseph Hells Canyon N.R.A.: Hat Point of Buckhorn Overlook
Dag 14 Joseph - Mitchell Oregon Trail Interpretive Center in Baker City / Kam Wah Chung Museum in John Day / Painted Hills
Dag 15 Mitchell - Timberline Lodge Smith Rock State Park
Dag 16 Timberline Lodge Paradise Park loop hike
Dag 17 Timberline Lodge - Cascade Locks Columbia River Gorge: hike Wahkeena Falls Loop
Dag 18 Cascade Locks - Cougar Columbia River Gorge: hike Eagle Creek
Dag 19 Cougar - Paradise Inn Mount St. Helens: hike Windy Ridge to Loowit Falls
Dag 20 Paradise Inn - Packwood Mount Rainier: hike Skyline loop
Dag 21 Packwood Goat Rocks Wilderness: hike Goat Ridge loop
Dag 22 Packwood - Seattle Mount Rainier: Sunrise area, Seattle: Pike Place Market
Dag 23 Seattle - Dusseldorf
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Ziet er leuk uit Felicitas. Leuk werk plannen maken. Van een reis heb je vaak verschillende keren pret. Succes verder met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Goesje
Amerika-ontdekker

Bericht door Goesje »

Ik heb nog een leuke tip voor in Seattle, als je er van houdt: De Grunge Tour:

http://www.stalkingseattle.com/

http://stalkingseattletours.blogspot.nl ... ge_17.html
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Die willen wij ook gaan doen, Goesje! Is dus een aanrader? Waar ga je allemaal heen tijdens de tour?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ja, bedankt voor deze leuke tip.
Goesje
Amerika-ontdekker

Bericht door Goesje »

GJ schreef:Die willen wij ook gaan doen, Goesje! Is dus een aanrader? Waar ga je allemaal heen tijdens de tour?
Staat in de tweede link. Schijnt heel leuk te zijn, in klein busje van een grungefan uit Seattle. We gaan die tour doen en daarna nog zelf op onderzoek uit. Ik heb 'm dus nog niet gedaan, maar ga speciaal naar Seattle vanwege de grunge. Ken je de film 'singles'?
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Nee, die film heb ik destijds niet gezien, maar die moeten we misschien toch eens gaan kijken voorafgaand aan de tour! Ben alvast dit boek aan het lezen ter voorbereiding :thumbup: Ik dacht dat je al was geweest, vandaar mijn vraag. Wij hebben Seattle vooral als startpunt vanwege Olympic Peninsula, maar we zijn ook erg grote muziekliefhebbers, dus het grunge-gebeuren is mooi meegenomen!
Goesje
Amerika-ontdekker

Bericht door Goesje »

Dat boek heb ik nog niet gelezen, bedankt voor de tip. Wanneer zijn jullie in Seattle?
Laatst gewijzigd door Aricon op 02 feb 2015, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van bovenliggende bericht verwijderd.
Goesje
Amerika-ontdekker

Bericht door Goesje »

" onclick="window.open(this.href);return false;
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

Nog een tip voor Seattle als jullie van chocolade houden: https://theochocolate.com/factory-and-tours Een klein fabriekje waar duurzame, biologische chocolade gemaakt wordt. En je mag onbeperkt proeven :P Je moet ruim vooraf reserveren maar de chocolade is er onovertroffen...
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Hele leuke tip. Ik vrees dat we te weinig tijd hebben voorzien voor Seattle (minder dan een dag). Keuzes, keuzes...
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Nog even een afsluiting van dit topic. Wij zijn inmiddels alweer drie weken terug van onze fantastische vakantie. De verslagen en foto's staan weer online op onze (vernieuwde) website. Dat was ook weer veel napret.

We hebben dit jaar weer heel veel gewandeld en nieuwe gebieden gezien. De Redwoods en Crater Lake waren veel mooier dan we hadden verwacht. De zuidkust van Oregon is erg fraai, Bandon is daar een leuk en verzorgd plaatsje. Oost Oregon was fantastisch: Steens Mountain, Alvord Desert, Hells Canyon, Wallowa Mountains en de Zumwalt Prairie. Prachtige natuur, ruimte, rust, western sfeer. John Day Fossil Beds National Monument is een mooi gebied. Zowel Blue Basin als de Painted Hills zijn een bezoekje waard. Smith Rock State Park viel ons tegen. Heel erg druk en niet zo fris groen als we hadden verwacht. Mount Hood is voor ons synoniem geworden met de indrukwekkende, robuuste, warme Timberline Lodge. De Columbia River Gorge Historic Byway was ons te druk. Mooie watervallen, dat wel. Mount St. Helens en onze hike naar Loowit Falls vonden we enorm indrukwekkend. Mount Rainier National Park is prachtig. We waren blij dat we een overnachting hadden in dit park en zo de drukte voor konden zijn bij Paradise. De Goat Rocks Wilderness (bij Packwood) is een wandelparadijs; een stuk rustiger dan Mount Rainier.

@Lilo We hebben ook de Eagle Creek Trail gedaan naar Tunnel Falls. Een hele mooie hike en wat een prachtige waterval! Bedankt voor de tip!
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

klinkt goed!
Ik ga over twee weken. In Bandon hebben wij een overnachting, we zijn er tijdens het cranberry festival, wie wil dat nou niet :D

Mooie site geworden! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer