Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ingrid14: terug naar Alaska juli 2015

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Reis ingrid14: terug naar Alaska juli 2015

Bericht door ingrid14 »

We gaan terug! :wav:

Sinds enkele weken al terug serieus aan het nadenken over onze volgende vakantie.
We hebben wat routes ten noorden van SF of rondje Seattle bestudeerd, daar waren we nog nooit en lijkt ook heel mooi.

Maar ... Alaska is afgelopen zomer zo goed meegevallen. De ruimte, het landschap, wildlife, de mensen.
We hebben zo'n ongelofelijke heimwee.
Dus kunnen we niet anders dan terug gaan :wink:

Sinds gisteren is (eindelijk) de planning van de unief gekend.
Duuuus, zojuist tickets geboekt bij Icelandair, we gaan van 08 tot 30.07.2015 !

Op het programma staan zeker terug Denali NP en Wrangell-St.Elias NP

Zodra de route uitgewerkt is, post ik hem hier.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis ingrid14: terug naar Alaska juli 2015

Bericht door kalaman »

Ik kan je perfect volgen, Ingrid. Ook wij zijn/waren van plan om nog maar eens een rondje Seattle te doen, maar dan mag ik wel niet te veel dergelijke topics zien :wink: .
Want, naast een eerste schets voor SEA-SEA, was ik toch ook weer aan het kijken om terug naar Alaska te gaan, wat toch eigenlijk wel onovertroffen is als men van pure natuur houdt.
Ik was ook al aan het kijken om de volledige kust te doen met de Alaska Marine Highway, maar dat lijkt mij niet bepaald eenvoudig plannen :? .
Maw, ik volg met veel belangstelling :thumbup: .
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Oh, wat geweldig! Ook wij willen terug!! Succes met de voorbereiding, ik volg je op de voet...;-)
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip »

Oh jee. Wij weten het ook nog niet: Denver - Seattle, rondje Denver, of toch... Alaska. Je reisverslag van vorig jaar maakt dat ik nu toch wel heel erg naar Alaska neig. En als je nu ook nog meldt dat je vindt dat er nog meer te doen is, maak je me nog meer twijfelen. Ik ben benieuwd naar je plannen!
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

@ Rudy, Ingrid: Onze vakantie van afgelopen zomer heeft alle verwachtingen (door jullie lovende woorden over Alaska) nog ruim overtroffen.
Je kan wel foto's laten zien en verhalen vertellen maar ik denk dat je er echt geweest moet zijn om de grootsheid te kunnen vatten.

@biebyip:
Er zijn plekken waar we absoluut terug naar toe willen. En er zijn wat wandelingen en activiteiten die we niet gedaan hebben.

De beslissing om voor het 2de jaar op rij naar Alaska heb ik ook gemaakt omdat ik niet weet hoeveel jaren mijn zoon nog met me mee op vakantie zal gaan.
Ik zie er geen probleem in om alleen rond te trekken in de 'lower 48' maar in Alaska vind ik het toch aangenamer om niet alleen te zijn.
(met name op wandelingen in berengebied ben je toch beter met 2)

En Rudy, de Alaska Marine Highway is ook wel mooi, alhoewel je dan ook weer heel veel tijd op de boot zit en (in mijn ogen) net iets te ver van de kust om het non-marine wildlife te zien (herten, geiten, beren, roofvogels).
Wij wandelen erg graag dus liever meer tijd aan land.
Ik had er trouwens ook naar gekeken en het is inderdaad niet zo eenvoudig om te plannen. Sommige boten kunnen geen auto's meenemen. Hoe moet dat dan? Je kan toch niet telkens lusjes maken.

In grote lijnen zal het worden:
Anchorage-Talkeetna-Denali-Wasilla-Chitina-McCarthy-Valdez-Whittier-Seward-Homer-Kenai-Anchorage

Fairbanks doen we deze keer niet, hebben we vorig jaar uitgebreid bezocht.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Gezien er op het forum enkele leden zijn die in 2015 naar Alaska willen gaan, post ik even volgende tip in mijn eigen topic.
(om niet meerdere keren hetzelfde te moeten posten :wink: )

Als je je inschrijft op voor de newsletter bij Ciri Alaska Tourism, krijg je dus regelmatig de newsletter MET interessante aanbiedingen voor overnachtingen, trips, excursies, ...
Voor de geïnteresseerden, hier de link

Groetjes,

Ingrid
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bedankt Ingrid :thumbup: .
Ben ook wat aan het puzzelen, vooral dan met de Alaska Marine Highway...
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Hier is de planning inmiddels rond.
Wij gaan niet de Marine Highway doen. (ik ga dat wellicht eens een keer op mijn eentje doen)

Brussel - Anchorage
Anchorage - Talkeetna
Talkeetna - Denali
Denali
Denali
Denali - Wasilla
Wasilla - Chitina
Chitina - McCarthy
McCarthy
McCarthy
McCarthy-Valdez
Valdez
Valdez
Valdez-Whittier-Seward
Seward
Seward
Seward-Homer
Homer
Homer
Homer-Kenai
Kenai-Anchorage
Anchorage
Anchorage-Brussel

Groetjes,

Ingrid
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Grote overlappingen met de vorige keer...
Om één en ander meer in detail te gaan zien?
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

We waren er dan wel 4 weken vorig jaar, maar hier en daar hadden we te weinig tijd. Op andere plekken zat het weer niet mee.

Talkeetna hadden we te weinig tijd.
Vorige keer hadden we eeeeerg slecht weer in Denali. Vandaar nu 2 volle dagen. (zal 2x shuttle bus worden: 1x tot Wonder Lake, 1x tot Eielson Visitor Center)
McCarthy is voor ons beiden een must om terug naar toe te gaan. We hebben er in het dorp(je) goede vrienden gemaakt, zal zeer fijn zijn om hen weer te zien. Natuurlijk gaan we daar de gletsjer nog beter verkennen.
Valdez: mijn zoon gaat zeekajakken
Seward: onze glacier cruise was wat tegen gevallen (slecht weer) dus in de herkansing, en ik heb daar nog unfinished business :wink: (ik wil absoluut boven geraken bij Harding Icefield - alle gif :evil: is nu uit mijn lichaam en sinds augustus krijg ik andere medicatie, nu gaat mijn conditie met rasse schreden vooruit dus tegen volgende zomer moet dat normaal geen probleem zijn)
Homer: relaxed langs het strand wandelen, eagles spotten (voor mijn zoon), wellicht een excursie naar Kodiak
Kenai: vorige keer te weinig tijd voor het stadje zelf
Anchorage: geen stadsbezoek maar vooral voor de trails in de omgeving

De andere plekken zijn om de route rond te krijgen.

Groetjes,

Ingrid
biebyip
Amerikafan

Bericht door biebyip »

Bedankt voor de tip. We hebben ons aangemeld!

Je route bevat inmiddels plaatsnamen die ik herken;). Als ik het goed gezien heb verlaten jullie Alaska net voor wij aankomen, dus ik volg je graag. Ben bvb benieuwd naar waar jullie gaan zeekayakken, want ik vermoed dat het ook iets is voor manlief & puberzoon & puberdochter.
Jessicat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Jessicat »

Wij (mijn man en ik) zijn dit jaar ook naar Alaska geweest.
Wij hebben vanuit Seward een verblijf (2 nachten) in de Kenai Fjords Glacier Lodge gedaan (daar kom je dus alleen met de boot) en vanuit daar o.a. een kajaktour (zeekajakken) naar een gletsjer. Deze kajaktour kun je volgens mij ook als dagexcursie vanuit Seward doen (dan wordt je met de boot ergens afgezet, waar je kajaktour begint).
Wij hebben in Valdez juist een uitgebreide bootexcursie gedaan (werd 8,5 uur), erg mooi (veel walvissen, zee-otters in water en op ijsschotsen, veel zeeleeuwen, en ice-calving bij de gletsjer, er viel een enorm groot stuk af). Dit was met de Lulu Belle.
Misschien ter vergelijking een optie...
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Bedankt voor de info.
Wij gaan nog bekijken waar mijn zoon gaat kajakken (zal Valdez of Seward worden)

Ondertussen heb ik ook veel goede commentaren over de Lulu Belle gehoord. Hoewel wij ook wel tevreden waren over Stan Stephen's.

Groetjes,

Ingrid
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Net nog eens jullie mooie blog van vorig jaar doorgelezen, Ingrid. Ik ben volop bezig met de voorbereiding voor Alaska 2015, want het is nu wel zeker dat dit het opnieuw wordt. :wink: .
Heb je al de schitterende prijzen/uren gezien bij Condor (BRU-FRA-ANC, dus in 1x van Frankfurt naar Anchorage met een B-767 :thumbup: )?
Ik denk dat ik heel binnenkort de tickets ga boeken.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

:thumbup: super, gaan jullie weer met z'n 2tjes?

Wat betreft die tickets, wel interessante prijzen maar ... ik heb mijn tickets al. Geboekt bij Icelandair, ook mooie uren en een mooie prijs, 931 € pp.

Ik ben (eindelijk :oops: ) stilaan begonnen met mijn blog bij te werken. Dag 1 tot 4 zijn al gedaan.
(dag 4 is met de hike naar Harding Icefield in Seward, lijkt me iets voor jullie)

Veel plezier met de voorbereiding !

Groetjes,

Ingrid
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

We gaan inderdaad met ons 2 (mijn jongste zoon en ikzelf).
Ik had ook bij Icelandair gekeken, maar...mij krijgen ze absoluut niet voor meer dan 10u in een 737 en/of 757-kist met 2x3 stoelen :o :wink:
We zijn ooit eens zo teruggevlogen van uit Puerto Rico met een 757 van US-Airways en sindsdien is dit altijd het eerste waar ik naar kijk als ik tickets boek: zo lang mogelijke afstand met een wide-body en als het niet anders kan, dan eventueel nog een korte vlucht met een small-body...
Anderzijds is 931€ wel heel mooi. Nu is het niet meer te boeken aan die prijs.

We zouden ook rond 7-8 juli vertrekken, maar ik weet nog niet precies voor hoe lang en ook niet of we vanuit Anchorage gaan terugvliegen of eventueel nog een tussenvlucht doen om er een week aan te breien in een andere regio. Dat wordt dus nog knopen doorhakken...

Harding Icefield heb ik daarnet doorgelezen en die staat inderdaad op onze planning (stond er eigenlijk al op, maar door jouw enthousiast verslag nu ook vastgepind).
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Wij hebben vroeger altijd met United gevlogen, in 767 (of soms 777). Is ook voorgekomen dat er bij booking een 767 voorzien was en uiteindelijk in een 757 gevlogen werd.
De laatste keren echter steeds problemen gehad met de vastgelegde stoelen, een vluchtwijziging SF-Heathrow-Brussel naar SF-Chicago-Brussel :shock:

Vorig jaar voor het eerst met Icelandair gevlogen. Dit is ons zeer bevallen. Goede vluchttijden, goede prijs, meer bagage toegelaten en meer stoelruimte dan in een 757 van United.

Groetjes,

Ingrid
biebyip
Amerikafan

Bericht door biebyip »

Vandaag in de mailbox, nav deze tip van Ingrid;
Als je je inschrijft op voor de newsletter bij Ciri Alaska Tourism, krijg je dus regelmatig de newsletter MET interessante aanbiedingen voor overnachtingen, trips, excursies, ...
Ontving ik vandaag de aanbieding dat de tour in Seward met 50% korting aanbiedt. Met 4 man scheelt dat nogal. De tekst:

50% Off 10:00 a.m. National Park Tour

We are offering a special holiday discount. Book online and receive 50% off the 10:00 a.m. Kenai Fjords Tours National Park Tour in 2015 with an exclusive stop on Fox Island for a FREE wild Alaska salmon and prime rib dinner!

Pick a date that works for you and smile because you got the best deal of the year on the best wildlife and glacier cruise in Alaska!

Book your trip now--there is limited availability for this special and when it's gone, it's gone.

Need a place to stay? Call for a special offer from Seward Windsong Lodge after you make your booking!

Enter Promo Code CYBERMONDAY get your 50% discount

Misschien ook voor jullie Interessant?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik had ook deze mail gekregen en direct proberen te boeken maar de code werkt niet. Wellicht pas maandag...
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Bedankt biebyip, ik had de mail ook gekregen.
Onmiddellijk geboekt. :thumbup:

@Kalaman
Special ends Monday, December 1!
Ik zou niet wachten tot maandag om te boeken.

Reserveren via de link in de mail en dan doorklikken op 'you can book online now'
en dan gewoon bij promocode CYBERMONDAY ingeven.

Groetjes,

Ingrid
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer