Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Martin & Marianne 2014

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Reis Martin & Marianne 2014

Bericht door Martin & Marianne »

Hierbij onze voorlopige route. We zijn ingeloot voor de High Sierra Loop in Yosemite (dag 20 tot dag 27) en hebben er een route omheen bedacht. Omdat we er in de zomer zijn leek het ons wel wat om ook Glacier NP aan te doen. We willen dan ook weer Yellowstone en Grand Teton bezoeken. Zion is ook weer toegevoegd, daar willen we Observation Point doen.

Dag 1 Amsterdam - Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle - Spokane
Dag 4 Spokane - Glacier NP (west)
Dag 5 Glacier NP (west) - Glacier NP oost
Dag 6 Glacier NP oost
Dag 7 Glacier NP (oost)
Dag 8 Glacier NP (oost) - Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone - Grand Teton NP
Dag 12 Grand Teton NP - Salt Lake City
Dag 13 Salt Lake City - Zion
Dag 14 Zion
Dag 15 Zion - Las Vegas
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas - Lone Pine /Bishop
Dag 18 Lone Pine /Bishop - Lone Pine /Bishop
Dag 19 Lone Pine /Bishop - Tuolumne Meadows
Dag 20 Tuolumne Meadows - Glen Aulin
Dag 21 Glen Aulin - May Lake
Dag 22 May Lake - Sunrise
Dag 23 Sunrise - Merced Lake
Dag 24 Merced Lake - Merced Lake
Dag 25 Merced Lake - Vogelsang
Dag 26 Vogelsang - Tuolumne Meadows
Dag 27 Tuolumne Meadows - Wawona / Oakhurst
Dag 28 Wawona / Oakhurst - San Francisco
Dag 29 San Francisco
Dag 30 San Francisco - Amsterdam

We hebben nog geen tickets geboekt en zitten dus ook niet aan Seattle vast, maar ik denk dat het wel handig is om daar te beginnen. We willen in 2 dagen van Seattle naar West Glacier rijden. We vragen ons nu af of we de snelste route zullen nemen of dat we via North Cascades zullen rijden. Hieronder beide routes. De snelste route duurt 8 uur en de langere route 13 uur volgens googlemaps. Kent iemand die noordelijke route en zo ja is die de moeite waard?

Afbeelding

Door Death Valley rijden we deze keer alleen heen. De extra overnachting bij Lone Pine / Bishop is bedoeld om eventueel de Lone Pine Lake Trail bij Mount Whitney te doen en dan de volgende ochtend de Methuselah Grove trail in het Ancient Bristlecone Pine.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne 2014

Bericht door michelly »

Mooie route :thumbup:
Lekker overal de tijd voor. Het lijkt me supermooi om die wandelingen in Yosemite te doen. Neem je dan ook je eigen bagage iedere dag mee?
Succes met de zoektocht naar betaalbare tickets :D

Elly
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die tickets gaat niet lekker, onder de 1100 heb ik nog niets gevonden. :cry:

Ik ben ook heel benieuwd naar de wandeling! We moeten zelf een lakenzak meenemen en kleding voor een week. Avondeten en ontbijt krijg je in het kamp en je kunt ook een lunch meekrijgen.
Het wordt nog flink oefenen met wandelschoenen en beladen rugzak!

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat werkt dan hetzelfde als bij onze huttentocht in Oostenrijk van afgelopen zomer.
Ook een lakenzak en je eigen kleding mee.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Ik neem aan dat er tzt wel weer een weblog volgt :mrgreen: :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Haha dat denk ik ook wel, alleen zal het niet dagelijks bijgehouden kunnen worden. Ik vraag me zelfs af of veel foto's maken gaat lukken, we kunnen niets opladen onderweg.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik ben ook wel tevreden met een verslag achteraf hoor :mrgreen:

Elly
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Wat een mooi ritje !
Ben benieuwd of de "wandelpagina " wordt uigebreidt.
Is dit een reis voor twee ?
De cirkel weer rond ?

Veel voorpret toegewenst,.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij zijn vorige zomer in North Cascades geweest, een hele leuke route om te rijden, en als je kan, zou ik deze nemen, is echt een prachtig landschap om door te rijden
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@Bedeve: ja, de wankelsite zal wel uitgebreid gaan worden. We gaan in principe met z'n tweeën maar de jongste dochter wil eigenlijk ook wel mee. We zouden haar dan in Las Vegas op het vliegtuig kunnen zetten, want aan de High Sierra Loop kan ze niet meedoen.

@dafkapin: Leuk om te horen. Het moet qua tijd wel passen dus dan pakken we dat park ook nog mee!

Marianne
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Hoi Marianne. Mooie reis. Als ik dat lees wil ik ook wel weer. De reis naar Glacier boven of onderlangs is persoonlijk. Reizen in de USA valt ons altijd weer tegen, enorme afstanden. Persoonlijk zo ik kiezen voor de snelle route. Je komt net aan en moet wennen, reizen is vermoeiend. In Glacier heb je, je energie meer dan nodig. Verder hebben wij een stukje noordelijke route gereden. Inderdaad wel mooi maar veel bos. Zoveel zelfs dat ik op laats geen boom meer kon zien :blink: Geef mij maar meer de openheid maar het is heel persoonlijk. Veel succes met de voorbereiding. De stukken voor Glacier krijg je deze week nog. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die bossen is wel iets om rekening mee te houden, ik herinner me dat wel van onze 2006-reis. Op een gegeven moment heb je de bomen wel gezien. En het bos ook. :wink: We zullen ons eens wat verder inlezen.

Marianne
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ja, het is inderdaad een bosrijke route, maar je hebt toch ook veel stukken die uitzicht bieden op de meren, de stuwdammen, en zeker het stuk bij de Washington Pass Overlook is een prachtig stuk, je hebt de Diablo Lake Overlook, je kan over de Diabolo Dam rijden,...

wij deden dit park als laatste op onze reis, en waren de bergen, bomen en meren absoluut nog niet beu gekeken

idd persoonlijke meningen, ze kunnen variëren :wink:
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Hoi Marianne,

Wow, mooi vooruitzicht! Spannend, die wandeltocht. Ben erg benieuwd naar jullie verslag! :thumbup:

Wij hebben destijds de route door Washington gereden precies in het midden tussen de twee die je hierboven aangeeft: over H-2 naar het oosten over een prachtige berghighway door de Cascade Range, over de Stevens Pass. Prachtig berglandschap alom, maar het reed wel goed door. Daarna een kaal heuvelachtig landschap met veel fruitboomgaarden. Weer heel anders dan de bergen, maar niet minder mooi. Er volgden nog wat saaie landbouwgebieden voor we een omweg maakten richting de Coulee Dam (H-155). Hier reden we ineens door heel ruig canyonlandschap langs het Banks Lake. Heel onverwacht hier en erg mooi!. We stopten een tijdje bij een een uitkijkpunt over de dam. Het laatste stuk weer langs landbouwgebieden over H-174 en H-2 tot we Interstate-90 bereiken bij Spokane. In plaats van Spokane overnachtten wij in Coeur d'Alene in Idaho. Het was een leuk plaatsje, alleen jammer dat de meeste hotels aan de rand van het stadje liggen en niet in het gezellige centrum.

Op de route van Coeur d'Alene naar Glacier zijn we nog gestopt bij de National Bison Range. Was ook leuk om te doen.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

Coulee Dam hebben wij ook gedaan tussen Glacier en North Cascades, evenals de Bison Range (dat vond mijn moeder best een pittig ritje, die Range, vooral de afdaling was ze niet zo'n grote fan van :mrgreen: )

bij de Coulee Dam hebben we trouwens lekker gegeten in Grand Coulee zelf, in de Pepper Jack's, een echte steak op zijn amerikaans, met een gepofte aardappel en veel verse groentjes

en mac&cheese als side dish
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Hoi. Het alternatief van Inge en dafkapin is een goede optie. Vanaf Spokane door naar Coule Dam, heel bijzonder, ook het gebied er om heen. Dan langs de Banks Lakes, Dry Falls, richting Ephrata en dan Petrified Forest mooi om te zien en redelijk afwisselend. Dan op de Interstate 90 naar Ellesburg en dan door naar Seattle.
Of van Ehprata, Quincy over de 28 west naar de 2 en dan via Leavenworth naar Seattle. Deze route ken ik niet maar ik denk dat deze ook redelijk goed is. Met andere woorden mogelijkheden genoeg. Succes met kiezen. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Martin & Marianne schreef:Die tickets gaat niet lekker, onder de 1100 heb ik nog niets gevonden. :cry:
Marianne, je zou eens bij Expedia kunnen kijken en dan in combinatie met één of 2 hotelovernachtingen (in Seattle) kunnen zoeken.
Wij hebben nav een tip van Sonja de rechtstreekse vlucht + 2 nachten hotel (in Seattle area) geboekt voor minder geld dan de losse vlucht op andere sites.

Groetjes,
Reny

PS: jullie reis ziet er geweldig uit. Wij starten in Seattle maar blijven in Washington en Oregon.
zou graag een keer Glacier willen bezoeken maar dit wordt onze eerste trip naar Washington en Oregon en daar is genoeg te zien.
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
ajb1973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door ajb1973 »

Over de expedia-tip: ze hebben goede deals tickets plus hotel, maar die kunnen ze niet aanbieden als je een openjaw boekt.
Wij vliegen voor €3000 (2volw. + 2 kids) naar Seattle en terug vanaf Denver, maar wel vanaf Dusseldorf.
Gevonden op momondo.nl.
Succes!
1997:NYC-WAS-DEN-SFO-LAX|1998:NY|2001:Denver/Chicago|2003:Noordoost|2005:CO|2007:FL|2009:FL|2010:FL|2011: FL|2012: Zuidwest|2013:Florida|2014:Noordwest|2017:FL|2019:CO/CA.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

ajb1973 schreef:Over de expedia-tip: ze hebben goede deals tickets plus hotel, maar die kunnen ze niet aanbieden als je een openjaw boekt.
Dat wist ik niet, weer iets bijgeleerd :wink:

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
frankensink
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door frankensink »

ik vind chaser.nl altijd een fijne website voor vliegtickets... scheelde voor ons afgelopen jaar erg veel in vergelijking met andere vergelijksites....
frankensink
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door frankensink »

Vergeten: hebben nog 35,- Dollar tegoed op groupon.com, hopen volgend jaar weer naar Amerika te gaan. Helaas is het tegoed niet tot dan goed. Mocht je iets leuks zien op groupon.com laat het even weten. Hoef er niks voor te hebben....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer