Hoi hoi, wat lief dat jullie er gelijk helemaal induiken! ik ga mijn best doen, het probleem is dus dat wij voor grote delen gewoon nog geen idee hebben van wat we daar zouden kunnen zien en doen!
Over ons; wij zijn student/net student-af, en hebben daarom maar een beperkt budget. De vlucht en huurauto is betaald en al wat overnachtingen zoals je in het reisschema tot nu toe kunt zien. Maar we moeten eenmaal daar dus wel een beetje op de centjes letten. Is niet erg, en we houden gelukkig ook wel van basic. We willen dus eigenlijk zoveel mogelijk kamperen. We houden erg van natuur en in de natuur zijn, maar we zullen het echte reizen toch aan de huurauto overlaten en qua wandelen enzo dus alleen paar uurtjes hier en daar en af en toe een dagtocht doen (bijvoorbeeld vanaf de camping in Yellowstone NP). Mijn vriend is de enige met een rijbewijs, hij rijd denk ik liever af en toe een volle dag en dan een paar dagen weinig dan dat we elke dag 4 uur rijden.
Qua activiteiten houden we van heel veel (zowel makkelijk als moeilijk dus

), zwemmen, vissen, wandelen, luieren, wildlife spotten, fotograferen, in de steden ook cultuur, een paar musea voor mij (niet overdrijven voor mijn vriend), activiteiten als boottochtje of tour afhankelijk van betaalbaarheid. Owja en we gaan naar Vegas omdat mijn vriend een potje poker MOET spelen, hij is groot fan. We willen natuurlijk de beroemde plekken niet missen, maar houden ook wel van een beetje quirky en minder toeristisch. Terrasje pakken, 's avonds barretje in maar toch in de praktijk niet te laat naar bed, want ja morgen willen we weer vanalles! Ik ben meer van de strakke planning dan mijn vriend, maar in de praktijk beslissen we op het moment of het leuk lijkt of niet.
Wat kan ik nog meer vertellen? Ik ga in ieder geval even het raamwerk van de reis pogen te noteren:
Dag 1 (11 juli): AMSTERDAM - PHOENIX. Overnachten bij kennissen in Tempe.
Dag 2: Phoenix
Dag 3: Phoeni.
Dag 4: Phoenix - Grand Canyon. Overnachten North Rim Campground.
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Zion NP - Las Vegas. Overnachten Flamingo Hotel.
Dag 7: Las Vegas (rondkijken, pokeren, feestje in de bar, zwembad luieren, ons verbazen over deze rare stad, show? etc.)
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Death Valley
Dag 10 (20 juli): Death Valley- Lee Vining - Yosemite (of Death Valley - Sequoia NP - Yosemite?)
Dag 11:
Dag 12:
Dag 13:
Dag 14:
Dag 15:
Dag 16:
Dag 17:
Dag 18:
Dag 19:
Dag 20:
Dag 21:San Francisco
Dag 22 (1 augustus):San Francisco
Dag 23: San Francisco
Dag 24:
Dag 25: Humbolt Redwoods State Park?
Dag 26:Eureka?
Dag 27:Eureka - Boise?
Dag 28: Boise- Yellowstone?
Dag 29: - Yellowstone NP. Overnachten op Canyon Campground.
Dag 30: Yellowstone NP
Dag 31 (10 augustus): Yellowstone NP
Dag 32: Yellowstone NP
Dag 33: Yellowstone NP
Dag 34: Yellowstone NP -
Dag 35:
Dag 36:
Dag 37:
Dag 38:
Dag 39
Dag 40:
Dag 41 (20 augustus):
Dag 42: Seattle
Dag 43(22 augustus): SEATTLE-AMSTERDAM
Zoals je ziet nog grote gaten. Wat we wel weten is dat we San Francisco aan willen doen, lijkt ons de moeite voor een paar dagen. Iemand tips voor voordelige overnachting? En misschien ergens een indianenreservaat?, Santa Cruz (daar is een groot zee aquarium?), via Boise naar Yellowstone? Wat past er op de route en wat is de moeite? Nou dat is het weer voor nu, iedereen die meedenkt alvast heel erg bedankt!!!
Linda & Leonard