Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies gevraagd Route Phoenix - Seattle

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Linda85
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Advies gevraagd Route Phoenix - Seattle

Bericht door Linda85 »

Hoi! Ik ga deze zomer met mijn vriend in 6 weken tijd van Phoenix naar Seattle, via een grote S vormige slinger! De globale route;

Phoenix - 3 nachten bij kennissen
Grand Canyon - 2 nachten op North Rim Campground
Las Vegas - 3 nachten in Flamingo Hotel
Sequoia NP?
Santa Cruz?
San Francisco
Eureka (coole naam)
Boise (op de route)
Yellowstone NP - 5 nachten op Canyon Campground
Seattle

Zoals je ziet is er tussen Las Vegas en Yellowstone (hebben we 3 weken voor), en tussen Yellowstone en Seattle (hebben we 8 dagen voor) nog niks gepland, behalve dat we even langs de kust willen. Wij willen graag advies over wat te doen, waar prioriteit aan te geven, hoelang voor San Francisco uit te trekken, is Seattle fijn om een paar dagen te zijn voor we naar huis vliegen? Dus... kom maar op met die tips! :thumbup: Owja, dit is onze eerste keer in de States.
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Advies gevraagd Route Phoenix - Seattle

Bericht door vana »

6 weken! Ik ben jaloers :D
Misschien heb je iets aan ons reisverslag USA en Canada 2008 voor het stuk tussen Yellowstone en Seattle. Voor de andere gedeeltes kun je onze andere reisverslagen bekijken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben in 2006 ook een slinger gemaakt; van Seattle nar SF, met een lus naar LA en Las vegas. Misschien heb je iets aan ons verslag.
Ik mis Yosemite in je opsomming, en Zion en Bryce. Is dat bewust?

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Linda85 schreef:Wij willen graag advies over wat te doen, waar prioriteit aan te geven, hoelang voor San Francisco uit te trekken, is Seattle fijn om een paar dagen te zijn voor we naar huis vliegen? Dus... kom maar op met die tips! :thumbup: Owja, dit is onze eerste keer in de States.
Misschien kunnen jullie aangeven waar jullie voorkeur naar uitgaat? Natuur? Steden? Liever een aantal dagen op dezelfde plaats of lekker 'on the road' elke dag?

Beste advies dat ik kan geven is veel reisverslagen te lezen over de gebieden die jullie willen bezoeken. Je doet dan vanzelf ideeën op. Wij kunnen wel van alles mooi vinden maar soms is het heel persoonlijk wat je wel of niet leuk vindt. Juist door het lezen van reisverslagen heb ik in het verleden al veel leuke (en vaak onbekende) bezienswaardigheden bezocht.

Overigens zou ik zeker voor een eerste keer in Amerika zeker een soort van basisroute maken waar je eventueel makkelijk van kunt afwijken. Juist omdat alles nieuw is zou het zonde zijn als je terplekke tijd verliest doordat je dan nog moet bepalen waar je heen moet.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Linda85
Amerikafan

Bericht door Linda85 »

Beste AA-ers, bedankt alvast voor de eerste reacties, ik ga lekker reisverslagen lezen!
Martin & Marianne schreef:Misschien kunnen jullie aangeven waar jullie voorkeur naar uitgaat? Natuur? Steden? Liever een aantal dagen op dezelfde plaats of lekker 'on the road' elke dag?
Wij zijn in principe overal in geïnteresseerd, maar komen na een paar daagjes in een stad toch altijd het liefst weer terug in het rustiger natuurschoon. Verder houden we wel van een beetje quirky, dus niet alles hoeft 'typisch' toeristisch te zijn. We hebben over het algemeen weinig rust in onze kont en willen zoveel mogelijk zien, maar omdat het wel leuk moet blijven willen we af en toe wel eens ergens een paar nachtjes blijven staan.
Martin & Marianne schreef:Ik mis Yosemite in je opsomming, en Zion en Bryce. Is dat bewust?
Hoi hoi, nee dat is op zich niet bewust, maar we weten gewoon niet zo goed hoeveel tijd alles in beslag zal nemen, hoe het rijden zal gaan, of het anders te veel wordt. Daarom willen we juist graag weten welke dingen juist heel leuk zijn en daar het meeste tijd voor uit trekken!
Afbeelding
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Hoi Linda,

Ik zal even in jullie eigen topic verder gaan ;-)!

Je kunt de tours van Alcatraz van te voren reserveren. Ze kunnen inderdaad van te voren uitverkocht zijn. Wij zijn in September 2006 naar Alcatraz gegaan, maar hebben toen in de ochtend tickets gekocht voor een middagtour. Dit was wel medio-september en dan is het iets rustiger normaliter. Van te voren reserveren kan volgens mij via verschillende websites!

Je vroeg wat tips met jullie planning/reis, maar misschien kan je eerst alvast even zelf een globale route opstellen en uitschrijven per dag? Anders worden de variaties wel heel groot :wink:!

Verder wilde ik vragen waar jullie allemaal van houden?

Specifieke punten die je per sé wilt zien?
Zie je er tegen op om soms 600 of 700km op een dag alleen te rijden om ergens te komen?
Luxe-niveau qua overnachtingen?
Kleine, grote of echte stevige wandelingen?
Persoonlijkheden? (hou je van zwemmen, shows, gokken, per se wilde dieren zien, fotografie, filmen, stedentrips, etc.)

Die kunnen helpen bij advies ;-)!

Groetjes,
Steve & Patty
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Linda85
Amerikafan

Bericht door Linda85 »

Hoi hoi, wat lief dat jullie er gelijk helemaal induiken! ik ga mijn best doen, het probleem is dus dat wij voor grote delen gewoon nog geen idee hebben van wat we daar zouden kunnen zien en doen!

Over ons; wij zijn student/net student-af, en hebben daarom maar een beperkt budget. De vlucht en huurauto is betaald en al wat overnachtingen zoals je in het reisschema tot nu toe kunt zien. Maar we moeten eenmaal daar dus wel een beetje op de centjes letten. Is niet erg, en we houden gelukkig ook wel van basic. We willen dus eigenlijk zoveel mogelijk kamperen. We houden erg van natuur en in de natuur zijn, maar we zullen het echte reizen toch aan de huurauto overlaten en qua wandelen enzo dus alleen paar uurtjes hier en daar en af en toe een dagtocht doen (bijvoorbeeld vanaf de camping in Yellowstone NP). Mijn vriend is de enige met een rijbewijs, hij rijd denk ik liever af en toe een volle dag en dan een paar dagen weinig dan dat we elke dag 4 uur rijden.

Qua activiteiten houden we van heel veel (zowel makkelijk als moeilijk dus :)), zwemmen, vissen, wandelen, luieren, wildlife spotten, fotograferen, in de steden ook cultuur, een paar musea voor mij (niet overdrijven voor mijn vriend), activiteiten als boottochtje of tour afhankelijk van betaalbaarheid. Owja en we gaan naar Vegas omdat mijn vriend een potje poker MOET spelen, hij is groot fan. We willen natuurlijk de beroemde plekken niet missen, maar houden ook wel van een beetje quirky en minder toeristisch. Terrasje pakken, 's avonds barretje in maar toch in de praktijk niet te laat naar bed, want ja morgen willen we weer vanalles! Ik ben meer van de strakke planning dan mijn vriend, maar in de praktijk beslissen we op het moment of het leuk lijkt of niet.

Wat kan ik nog meer vertellen? Ik ga in ieder geval even het raamwerk van de reis pogen te noteren:

Dag 1 (11 juli): AMSTERDAM - PHOENIX. Overnachten bij kennissen in Tempe.
Dag 2: Phoenix
Dag 3: Phoeni.
Dag 4: Phoenix - Grand Canyon. Overnachten North Rim Campground.
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Zion NP - Las Vegas. Overnachten Flamingo Hotel.
Dag 7: Las Vegas (rondkijken, pokeren, feestje in de bar, zwembad luieren, ons verbazen over deze rare stad, show? etc.)
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Death Valley
Dag 10 (20 juli): Death Valley- Lee Vining - Yosemite (of Death Valley - Sequoia NP - Yosemite?)
Dag 11:
Dag 12:
Dag 13:
Dag 14:
Dag 15:
Dag 16:
Dag 17:
Dag 18:
Dag 19:
Dag 20:
Dag 21:San Francisco
Dag 22 (1 augustus):San Francisco
Dag 23: San Francisco
Dag 24:
Dag 25: Humbolt Redwoods State Park?
Dag 26:Eureka?
Dag 27:Eureka - Boise?
Dag 28: Boise- Yellowstone?
Dag 29: - Yellowstone NP. Overnachten op Canyon Campground.
Dag 30: Yellowstone NP
Dag 31 (10 augustus): Yellowstone NP
Dag 32: Yellowstone NP
Dag 33: Yellowstone NP
Dag 34: Yellowstone NP -
Dag 35:
Dag 36:
Dag 37:
Dag 38:
Dag 39
Dag 40:
Dag 41 (20 augustus):
Dag 42: Seattle
Dag 43(22 augustus): SEATTLE-AMSTERDAM

Zoals je ziet nog grote gaten. Wat we wel weten is dat we San Francisco aan willen doen, lijkt ons de moeite voor een paar dagen. Iemand tips voor voordelige overnachting? En misschien ergens een indianenreservaat?, Santa Cruz (daar is een groot zee aquarium?), via Boise naar Yellowstone? Wat past er op de route en wat is de moeite? Nou dat is het weer voor nu, iedereen die meedenkt alvast heel erg bedankt!!!

Linda & Leonard
Afbeelding
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Eerste reactie....zion national park verdientvwel een dagje meer voor een mooie wandeling, denk aan de narrows of angels landing..... Overnachting in springdale.....
Na yosemite was ik als ik jullie was door gegaan naar kings canyon en sequioa doorgeredn gezoen jullie zoveel tijd hebben, daarna een paar daagjes naar de kust Monterey en highway 1 voordat jullie naar san fransisco gaan....
dag 25 , beslist een bezoek aan redwoods national park....hier kun je zo prachtig wandelen....ik heb daar redelijk goedkoop overnacht in ravenwood motel. Daar kun je rustig twee dagen verblijven.....

En dan aan het eind met Seattle, tussen yellowstone en Seattle is er ook wel veel, maar ik had lekker een dag flink doorgereden omdat in de buurt van Seattle zoveel is, (overnachting coer de alene) mount rainier national park, olympic national park met hurricane ridge de prachtige kust en hoh hoh rainier forrest, het gezellige plaatsje Port townsend..... Ooeeeef zoveel te doen....

Google maar eens :zion THE narrows, kings canyon (wel helemaal doorrijden tot het eind) , sequioa national park (grote kans op beren spotten en een prachtig park, vaak onderschat hier op het forum, maar met jullie 6 weken, meepakken)
Monterey walvistocht voor 40 dollar pp......
Campgrounds kan ik niet zoveel over vertellen maar die zijn op heel veel plekken.....
Tussen Phoenix en grand canyon ligt ook het mooie sedona, en montezuma castle ......

Las Vegas is ook een leuke stad waar van alles te doen en te zien is, de eerste keer was ik heel skeptisch net als jullie, maar het groeit aan me en ben er inmiddels 5 keer geweest....

Ik wil je toch vragen om wat dagen op de open plaatsen te plannen zodat we nog meer gericht kunnen reageren....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is wat lastig plannen, zo'n lange reis. Begin eens met meer tijd te nemen voor Zion zoals Roy al zegt. En ook Page en Bryce zou ik nog voor Zion invoegen (eerst Page, dan GC als jullie naar de North rim gaan).
Het is wat jammer dat jullie in Seattle eindigen, met zo veel tijd was een rondje handiger geweest. Als je nu ook Moab zou willen doen, maar ook de kust boven SF rij je wel erg veel heen en weer.
Maar goed, bij voldoende tijd is Moab ook in te passen. Dan zou ik de South Rim van de GC doen, dan Monument Valley, Moab, Capitol Reef, bryce, zion, LAs Vegas, death Valley, yosemite, SF. En dan de slinger naar Yellowstone.

Marianne
Linda85
Amerikafan

Bericht door Linda85 »

Oke, na veel lezen, goed speuren en in overweging nemen van adviezen, heb ik de volgende globale route. Let op, de overnachtingen bij Grand Canyon, Las Vegas en Yellowstone liggen vast!! We kunnen gewoonweg niet alles doen en kiezen er dus bewust voor Zion en dergelijke niet uitgebreid mee te pakken...

Wat vinden jullie er verder van?? Zullen we overal langs de route makkelijk een camping (of budget hotel/hostel/B&B/motel) kunnen vinden? Op het stuk in Canada bijvoorbeeld of in Death Valley? Het stuk tussen Yellowstone en Seattle kunnen we natuurlijk ook in de US rijden, maar een beetje aan Canada ruiken leek ons de moeite. Iemand een overtuigende reden om toch via ?? te rijden? Zitten er nog erg onrealistische stukken in? Bedankt voor de input! :hippy2:

Dag 1 (11 juli): AMSTERDAM - PHOENIX. Overnachten bij kennissen in Tempe.
Dag 2: Phoenix
Dag 3: Phoenix
Dag 4: Phoenix - Grand Canyon. Overnachten op North Rim Campground.
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Zion - Las Vegas. Overnachten Flamingo Hotel.
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Death Valley
Dag 10 (20 juli): Death Valley - (Lee Vining - Yosimite of Sequoia NP - Yosimite)
Dag 11:
Dag 12:
Dag 13: Yosimite
Dag 14: Yosimite
Dag 15:
Dag 16: Santa Cruz
Dag 17: Santa Cruz - San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco
Dag 22 (1 augustus): San Francisco - Mendocino
Dag 23: Mendocino - Humbold Redwood State Park (Ave of the Giants)
Dag 24: Eureka (visit Samoa) -
Dag 25: Eureka - Redding
Dag 26: Lava Beds National Monument
Dag 27: Boise
Dag 28: Craters of the Moon National Monument
Dag 29: - Yellowstone NP. Overnachten op Canyon Campground.
Dag 30: Yellowstone NP
Dag 31 (10 augustus): Yellowstone NP
Dag 32: Yellowstone NP
Dag 33: Yellowstone NP
Dag 34: Yellowstone NP - Saint Mary Lake
Dag 35: Saint Mary Lake - Lake Louise
Dag 36: Lake Louise - Jasper
Dag 37: Jasper
Dag 38: Jasper - ergens onderweg ?
Dag 39: Ergens onderweg ?- Vancouver
Dag 40: Vancouver
Dag 41 (20 augustus): Vancouver - Victoria - Seattle
Dag 42: Seattle
Dag 43(22 augustus): SEATTLE-AMSTERDAM
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als jullie nog nies geboekt hebben in Yosemite wordt het heel lastig om daar nog iets te vinden. Kijk regelmatig eens of er een camping vrij is in de vallei. Misschien is het goed om voor de zekerheid ook eens te kijken naar andere accommodatie, bijvoorbeeld in Curry Village of Housekeeping camp. Als je in de vallei overnacht kun je misschien nog een First come First served plaats vinden op een camping. Zie de NPS-site voor de mogelijkheden.
De route is goed te doen, maar ik vind het wel jammer dat parken als Zion en Bryce missen en ook Page mis ik. De tijd is er, maar het zal wel ten koste gaan van iets anders. Misschien een dag minder SF? Of het stuk van Eureka naar Yellowstone iets sneller doen?
In Death Valley zal het lastig zijn om iets betaalbaars te vinden, kijk daarvoor eens in Beatty. Een overnachting in het park (Furnace Creek ranch of Stovepipe Wells) is wel mooier, maar ook prijzig.
Wel of niet sequoia is een lastige keuze. Sequoia/Kings Canyo is mooi, leuk kamperen en rustiger dan Yosemite. Maar je mist dan de route via de Tioga Road. Trek in elk geval voldoende tijd uit voor Sequoia en Kings Canyon, een nacht heeft niet zoveel zin.

Marianne
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Dag 34 ispittig, jammer dat je niet veel tijd hebt voor glacier np en vancouver.....
Maar jullie gaan een prachtige reismaken.....
Leuk dat jullie ook tijd nemen voor de mooie redwoods.......ik vond de wandelingen in redwood national park echt een onvergetelijke beleving.....
Jasper en de icefields parkway is prachtig,vergeet hier niet de kleine wandeling naar peyto lake te maken ;-)
Ik zie dat jullie yelowstone al vast hebben liggen, anders had ik echt dag 33 bij glacier aangeplakt en de going to the sun road...yellowstone is fantastisch, echt heel mooi. Maar je krijgt in 4 dagen echt veel te zien ! :clap:

Mooie reis !
Laatst gewijzigd door RoyBergen op 07 jun 2012, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Op dag 4 een klein stoppie maken bij montezuma castle nm, wellicht via sedona rijden omdat jullie uitgebreid de tijd hebben bij de grand canyon.......
???? :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Roy, ze gaan naar de North Rim, dus een lange rijdag. Antelope Canyon zou ook een mogelijkheid zijn die dag.

Marianne
Linda85
Amerikafan

Bericht door Linda85 »

thanks guys! weer mooie aanvullingen om op te zoeken en in te passen!
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer