Mini roadtrip met 3 vrienden.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Ron 1979
Amerikafan
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jul 2009, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 6

Mini roadtrip met 3 vrienden.

Bericht door Ron 1979 »

Hallo allen,

We zijn er wat vroeg bij, maar dat vergroot alleen maar de voorpret. :-)
2020 wordt het jaar van onze 2e korte roadtrip. We hebben dan 6 volle dagen, in dit geval in het zuiden.
We willen graag o.a. naar Nashville, Memphis en Houston (of Dallas). Als afwisseling wat natuur.

Zijn hier mensen die dit al eens gedaan hebben, en zo ja, die ons misschien van wat tips kunnen voorzien?

Dank alvast!

Ron
2007 New York
2009 West USA
2010 New York
2011 Noord Oost USA ( ronenlinda.reismee.nl )
2012 Florida ( ronenlinda.reismee.nl )
2015 LA /Las Vegas
2023 Atlanta / Memphis / Nashville
Gast

Re: Mini roadtrip met 3 vrienden.

Bericht door Gast »

De steden los wel, maar niet in zes dagen...het klinkt nu een beetje als: we willen 6 dagen weg en we hebben als bestemmingen Groningen, Amsterdam en Barcelona. Vlieg je van een andere bestemming terug of ga je een rondje reizen?

Waarom kies je juist deze steden, en wat willen jullie specifiek in die steden gaan doen? Van Houston naar Nashville is het bijna 800 mijl, een dikke 1200 km. Het lijkt mij zonde van je tijd om in maar 6 dagen deze afstand ook nog eens te willen overbruggen, maar je kunt er een goede reden voor hebben...

Maar jullie kiezen voor een roadtrip, dus wat verwachten jullie te gaan doen? Je kunt ook in 6 dagen een groot stuk van Route 66 en Arizona doen, bv van Los Angeles via Las Vegas naar Phoenix.

Als je perse Nashville en Memphis wilt zien, zou ik i.p.v. naar Houston of Dallas naar New Orleans rijden (als bv het thema muziek is zou ik New Orleans en de Mississippi Delta zeker gaan doen), maar nogmaals:het is maar net wat je precies verwacht te gaan doen en zien.

Je geeft nu iets te weinig info om je een goed advies te kunnen geven. Ik ben benieuwd naar je plannen.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Mini roadtrip met 3 vrienden.

Bericht door winterpark »

Eens met Terpies. Waarom maar die 6 dagen? Als je in 2020 pas gaat, heeft iedereen tijd zat om vakantiedagen te sparen ;-) Ik zou er dan eerder voor kiezen om een retourtje Nashville te boeken, daar een paar dagen te blijven, en dan nog 2 nachten Memphis ofzo. Of inderdaad naar New Orleans, en een klein rondje in die omgeving maken.
Ron 1979
Amerikafan
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jul 2009, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Mini roadtrip met 3 vrienden.

Bericht door Ron 1979 »

We gaan max. 6 dagen omdat we zonder de Families gaan, en die willen ook nog op zomervakantie enzo. ;)
Las Vegas/LA hebben we 2 jaar geleden gedaan, erg gaaf!

Het was maar een insteek, vandaar de algemene vraag. We moeten nog kijken waar we op vliegen, maar wel willen we Nashville en Memphis graag zien, afgewisseld met wat natuur. Het rijden is ook vakantie en vormt geen probleem, maar zoals je aangeeft is 1.200 mijl wat veel, of het moet in verschillende etappes gebeuren.
2007 New York
2009 West USA
2010 New York
2011 Noord Oost USA ( ronenlinda.reismee.nl )
2012 Florida ( ronenlinda.reismee.nl )
2015 LA /Las Vegas
2023 Atlanta / Memphis / Nashville
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Mini roadtrip met 3 vrienden.

Bericht door SpaceAce »

Je hebt 6 volle dagen, toch? Dat zou dus zonder de vliegreizen zijn.

Dan zou ik Houston/Dallas eruit laten, zodat je ook wat natuur kan meenemen (althans, ik begrijp eruit dat dit ook wel een wens is).

Vliegen op Memphis, terug vanuit Atlanta?
Of andersom: vliegen op Atlanta en terug vanuit Memphis. Kan natuurlijk ook :)

01. Amsterdam - Memphis
02. [dag 01] Memphis
03. [dag 02] Memphis - Nashville (eventueel via Tupelo)
04. [dag 03] Nashville
05. [dag 04] Nashville - Gatlinburg (via Chattanooga)
06. [dag 05] Gatlinburg (Great Smoky Mountains)
07. [dag 06] Gatlinburg - Atlanta
08. Atlanta - Amsterdam
09. Aankomst Amsterdam
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Mini roadtrip met 3 vrienden.

Bericht door sanook »

Schema van SpaceAce ziet er goed uit (mits aantal dagen inderdaad beschikbaar is). Ik zou Tupelo en Chattanooga er uit laten zodat je meer tijd over hebt voor de kernpunten Memphis, Nashville en GSM. De terugvlucht zou je ook vanaf bv Knoxville kunnen doen, dat scheelt weer reistijd en qua prijs zal het niet veel uitmaken (sterker nog, vaak is aankomst of vertrek vanaf Atlanta duurder dan wanneer je op/vanaf een andere plaats vliegt. Memphis is vaak ook een wat duurdere bestemming maar je hebt geen echte alternatieven).
Als je minder dagen hebt dan het schema van SpaceAce dan wordt het allemaal wel wat krap eerlijk gezegd.
Ron 1979
Amerikafan
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jul 2009, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Mini roadtrip met 3 vrienden.

Bericht door Ron 1979 »

Thnx voor de input! Het schema van SpaceAce ziet er idd goed uit. Dat ga ik sowieso even in de groep gooien.

Ik kom er bij jullie op terug!

Dank alvast!
2007 New York
2009 West USA
2010 New York
2011 Noord Oost USA ( ronenlinda.reismee.nl )
2012 Florida ( ronenlinda.reismee.nl )
2015 LA /Las Vegas
2023 Atlanta / Memphis / Nashville
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Mini roadtrip met 3 vrienden.

Bericht door SpaceAce »

sanook schreef:Schema van SpaceAce ziet er goed uit (mits aantal dagen inderdaad beschikbaar is). Ik zou Tupelo en Chattanooga er uit laten zodat je meer tijd over hebt voor de kernpunten Memphis, Nashville en GSM.
Gedeeltelijk mee eens. Tupelo eruit snap ik. Dan heb je 1.5 dag Memphis. De eerste dag Graceland en Lorraine Motel/National Civil Rights Museum. De volgende dag de Sun Studios en daarna door naar Nashville.

In mijn schema heb je twee dagen GSM (eerste dag voor Cades Cove en tweede dag (om de weg van Gatlinburg naar Atlanta af te leggen via Cherokee, rijdt je ook door het park). Als je vanaf Knoxville terugvliegt, heb je al helemaal twee volle dagen GSM. Dus wellicht kan Chattanooga (en bezoek Jack Daniels?) alsnog :) Persoonlijk denk ik dat één volle dag Nashville voldoende is, namelijk. Uiteraard kun je jezelf hier nog langer vermaken, maar ter afwisseling van steden bezoeken, is bv een bezoekje aan Jack Daniels best leuk. Gok ik :)

En anders inderdaad bij de kernpunten 'Memphis, Nashville en Great Smoky Mountains' houden.

Overigens een tip voor Memphis: ga in de avond ook even langs bij Flying Saucer Draught Emporium. Een bar met 100 bieren op tap!
Lijkt me voor een vriendengroep van 4 mannen niet erg vervelend om te bezoeken ;) (zie overigens dat er ook een vestiging zit in Nashville).
Zie: http://www.beerknurd.com/locations/memp ... ing-saucer
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Ron 1979
Amerikafan
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jul 2009, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Mini roadtrip met 3 vrienden.

Bericht door Ron 1979 »

Hallo,

Daar ben ik weer ;)
We hebben geboekt!!!! We gaan 16 mei heen op Atlanta (aankomst rond 14.00 lokale tijd) en vertrekken weer vanuit Atlanta
op 23 mei (16.00 lokale tijd).

zoals eerder al gezegd wordt het een roundtrip. We willen vanuit atlanta richting memphis - Nashville en Gatlinburg via de GSM terug naar Atlanta.
De precieze indeling moet nog gemaakt worden maar mochten jullie nog tips en trucs hebben buiten de gebaande paden (Graceland bv.) hoor ik die graag.

Mvg Ron
2007 New York
2009 West USA
2010 New York
2011 Noord Oost USA ( ronenlinda.reismee.nl )
2012 Florida ( ronenlinda.reismee.nl )
2015 LA /Las Vegas
2023 Atlanta / Memphis / Nashville
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Mini roadtrip met 3 vrienden.

Bericht door Marielleh »

Wij gaan over 2,5 week weg en doen Nasville, Gatlinburg/GSM en Atlanta aan. Wellicht heb je wat aan ons reisverslag. Wij zijn wel een gezin met 8 jarigen dus zullen iets anders reizen dan vier vrienden :wink:
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Mini roadtrip met 3 vrienden.

Bericht door jojostravelusa »

SpaceAce schreef:
29 mar 2018, 16:26
De eerste dag Graceland en Lorraine Motel/National Civil Rights Museum. De volgende dag de Sun Studios en daarna door naar Nashville.
Ik zou Graceland en het Civil Rights Museum niet op 1 dag plannen. Wij zijn vorig jaar geweest. We waren om 09.00 uur bij de kassa van Graceland en hebben het museum bekeken We konden echter pas om 13.45 uur de Mansion Tour doen. Dan is er echt geen tijd meer voor het Civil Rights museum. Daar zijn we de volgende dag naartoe gegaan. We hebben er zeker 3 uur rondgekeken en zijn toen vertrokken zonder de locatie aan de overkant te kunnen bekijken, want we hadden inderdaad ook gepland om die dag verder te reizen. Zonde, want het Lorraine Motel verdient echt dat je er de tijd voor neemt. We hadden er nog graag wat langer rondgelopen.

Nashville vonden we hartstikke gezellig. Kroegje in en kroegje uit en overal heerlijke live muziek.

Je kunt ook investeren in wat kilometers naar Dallas en daar naar het Sixth Floor museum. Ook heel interessant.
En dan vanuit Dallas terug vliegen. Je bent dan wel een dag kwijt met reizen, want het is 730 km. Onderweg kom je langs Hot Spring NP, voor als je wat natuur wilt. Maar 6 dagen voor alle 3 de steden is erg kort.
Ron 1979
Amerikafan
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jul 2009, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Mini roadtrip met 3 vrienden.

Bericht door Ron 1979 »

Marielleh schreef:
08 jul 2019, 16:18
Wij gaan over 2,5 week weg en doen Nasville, Gatlinburg/GSM en Atlanta aan. Wellicht heb je wat aan ons reisverslag. Wij zijn wel een gezin met 8 jarigen dus zullen iets anders reizen dan vier vrienden :wink:
Thnx! Ga ik doen!
2007 New York
2009 West USA
2010 New York
2011 Noord Oost USA ( ronenlinda.reismee.nl )
2012 Florida ( ronenlinda.reismee.nl )
2015 LA /Las Vegas
2023 Atlanta / Memphis / Nashville
Gast

Re: Mini roadtrip met 3 vrienden.

Bericht door Gast »

Zoals hierboven ook al aangegeven: Ik zou je aandacht focussen op Nashville/Memphis/Clarksdale en de rest laten zitten.

Je houdt het bereisbaar....je gaat als vrienden groep, dus in deze steden kun je je met muziek/bars/eten/snuifje cultuur prima 6 dagen vermaken.

Waarom zou je kostbare tijd (want je hebt maar 6 dagen) gebruiken aan grote afstanden waarbij je veel tijd verliest en weinig anders ziet dan in de drie steden hierboven?

Voor Memphis en Nashville staat al hierboven het een en ander beschreven...ik zou alleen al 2-4 dagen in Clarksdale kunnen verblijven (op de dagen wo/do/vr/za/zo) met een overnachting in de Shack Up Inn en bezoekjes aan Red's en Ground Zero Blues Club, het Delta Blues museum...geen enkel probleem
dickdale
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Mini roadtrip met 3 vrienden.

Bericht door dickdale »

Persoonlijk vond Memphis een beetje een zielige vertoning. Nashville vond ik veel leuker/levendiger. Graceland is wel leuk om te zien. Daarnaast zou je nog een boottocht op de Mississippi kunnen overwegen.

Kijk eens op de NHRA als je van autosport houdt. Wellicht is er een drag race in de buurt.
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
Gast

Re: Mini roadtrip met 3 vrienden.

Bericht door Gast »

Tja als je Memphis al een beetje zielig vindt ben je hier vast ook niet geweest...
Een van de gaafste Juke Joints in The Delta.
4837FAFD-5405-47B0-90EF-A3CBE374ACC6.jpeg
Ron 1979
Amerikafan
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jul 2009, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Mini roadtrip met 3 vrienden.

Bericht door Ron 1979 »

@SpaceAce

Ik zat nog even wat dingen te checken en zag je tip van 2019 ;)
zo gaat de reis ook worden! nog bedankt voor je hulp!!

Zaterdag vliegen op Atlanta ca. 13.00 daar.
Volgende dag naar memphis, 2dgn.
Dan naar Nasville 2 dagn en dan via de GSM naar Atlanta terug om zterdagavond weer terug te vliegen.

Dank!
2007 New York
2009 West USA
2010 New York
2011 Noord Oost USA ( ronenlinda.reismee.nl )
2012 Florida ( ronenlinda.reismee.nl )
2015 LA /Las Vegas
2023 Atlanta / Memphis / Nashville
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Mini roadtrip met 3 vrienden.

Bericht door SpaceAce »

Ron 1979 schreef:
05 sep 2023, 14:31
@SpaceAce

Ik zat nog even wat dingen te checken en zag je tip van 2019
zo gaat de reis ook worden! nog bedankt voor je hulp!!
:thumbup:

Ik las ergens hierboven ook de tip: plan Graceland en Civil Rights Museum niet op één dag. Daar kan ik het eigenlijk alleen maar mee eens zijn. Destijds had ik nog geen ervaring met de 'vernieuwde' Graceland. In 2017 was het bezoek aan Graceland een stuk minder uitgebreid. Wij zijn er afgelopen juni geweest en we zijn er van 10.30 uur tot 15.30 uur geweest. Meteen de tip erbij: check goed of de Civil Rights Museum wel open is op de dag van je planning. Oorspronkelijk stond hij bij ons dus gepland op maandag 22 mei (samen met Graceland dus). Maar toen we dus om half 4 bij Graceland weg wilden rijden, besloten we: die doen we morgen wel.

En toen was het dinsdagochtend, staan we bij Civil Rights Museum,... is het elke dinsdag gewoon gesloten. Argh! Dát had ik uiteindelijk niet meer gecheckt. Lekker slim weer van mij :lol:

Wellicht leuk ons verslag van die dag te lezen? Zie: https://usatour2023.wordpress.com/2023/ ... graceland/
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Ron 1979
Amerikafan
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jul 2009, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Mini roadtrip met 3 vrienden.

Bericht door Ron 1979 »

Inmiddels weer 2 weken thuis :)
We hebben echt veel gedaan en gezien. Het was zoals sommige zeiden best veel. Maar we hebben eigenlijk alles gezien en gedaan wat we wilden.
Kunst is natuurlijk om veel te plannen maar ook los te laten als het niet anders kan. Memphis en Nashville zijn mooie steden! Nashville vonden we wat leuker omdat Broadway toch wat levendiger was dan Beale street. Graceland en Sun studio's waren daarintegen weer top! echt gaaf! Ook de smokey's waren mooi! Leuke Hike's en Gatlinburg was ook top.

Dank allen voor de tips!
2007 New York
2009 West USA
2010 New York
2011 Noord Oost USA ( ronenlinda.reismee.nl )
2012 Florida ( ronenlinda.reismee.nl )
2015 LA /Las Vegas
2023 Atlanta / Memphis / Nashville
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer