Beste reismaanden voor de zuidelijke staten

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BreurtieHakkers
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jul 2010, 09:20
Aantal x V.S. bezocht: 2

Beste reismaanden voor de zuidelijke staten

Bericht door BreurtieHakkers »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan een reis samen te stellen voor de staten Florida, Louisiana, Georgia, Mississippi, Alabama, Arkansas en de Carolina's.
Onze reisperiode valt tussen July en Augustus, zijn deze maanden qua weer geschikt voor een bezoek aan deze staten? Verschillende mensen konden ons vertellen dat het klimaat in deze periode niet te harden is ivm de temperatuur en de hoge luchtvochtigheid. Zijn er hier leden die hun ervaringen kunnen delen?

Alvast dank voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Figment
Amerikakenner
Berichten: 659
Lid geworden op: 17 jul 2008, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: Arequipa, Peru
Contacteer:

Re: Beste reismaanden voor de zuidelijke staten

Bericht door Figment »

Dat klopt. Het is in de maanden juli en augustus onwijs benauwd en bloedheet in het Diepe Zuiden. Mocht je toevallig net tijdens Satchmo Fest in New Orleans zitten, dan is het aan te raden om een aantal maanden van tevoren een overnachting te reserveren.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Beste reismaanden voor de zuidelijke staten

Bericht door RiverCola »

Mensen die erg slecht tegen warmte kunnen zou ik afraden hoogzomer naar die regio te reizen. En mensen die moeite hebben om zich aan te passen aan omstandigheden zou ik het ook afraden.

Wij waren vorig jaar in augustus in dezelfde regio (noord FL, Georgia, S-Carolina en Louisiana). We wisten van tevoren dat het erg warm zou zijn en dat bijvooorbeeld lange wandelingen maken lastig zou worden. We hebben ons gewoon aangepast. Vaker even een winkeltje of barretje induiken om af te koelen in de airco met een drankje of even op een pleintje in de schaduw zitten, meer verplaatsen met de auto (airco!) dan we normaal gesproken doen, alles gewoon wat langzamer. Er zijn 3 momenten geweest dat we echt even geleden hebben onder de hitte: tijdens een lange middag in Charleston waarbij we te voet de stad verkenden, idem in New Orleans op 1 van onze dagen en tijdens een dagje strand in Seaside FL (niet áán het strand maar toen we fietsend het dorp bezochten). Daar hebben we eigenlijk ook wel weer om moeten lachen. Nooit geweten dat 35 graden zo gruwelijk heet kan voelen :shock:

We hebben een top vakantie gehad en als het moest, in juli of augustus op vakantie gaan naar die regio, zou ik het zonder twijfelen zo weer doen :thumbup:
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: Beste reismaanden voor de zuidelijke staten

Bericht door Gabbyxx »

Hallo, ik woon in Alabama. En ja ik kan je vertellen Juli en Augustus zijn behoorlijk heet. Vooral als je er niet aangewend bent. Ik woon hier nu sinds een jaar en ik heb er geen moeite meer mee. ( maar ja ik hou ook van de warmte :D )

Het is nu al sinds 2 weken in juni.. rond 95 F en heat index over de 100 /113F. Dit is rond 36-37 Celcius en het voelt als 40-45 graden. Dit is meestal in Juli en Augustus het ergst. Tenzij je op het water bent of het strand is het wel uit te houden..maar om steden of iets dergelijks te bezoeken, zal ik niet doen! Tenzij je wel goed tegen de hitte kunt. Succes met plannen :thumbup:
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Puckiet
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 jun 2011, 20:34

Re: Beste reismaanden voor de zuidelijke staten

Bericht door Puckiet »

Wij zijn er nu en het is warm, erg warm. ( heatindex 113F!)
Ik merk wel dat we, mn in Savannah en Charleston veel korter zijn geweest en echt minder hebben bekeken dan dat we anders gedaan zouden hebben. Ik vind het dus toch jammer dat je door de hitte dingen laat/ anders doet en heb het gevoel niet alles eruit te halen wat we anders wel gedaan zouden hebben. We moeten dus nog een keer terug! :thumbup:
jude
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jul 2015, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Beste reismaanden voor de zuidelijke staten

Bericht door jude »

maar welke maanden zijn het fijnst qua temperatuur?
april/mei of oktober of zo?

en moet je ook nog rekening houden met cyclonen oid?
Gast

Re: Beste reismaanden voor de zuidelijke staten

Bericht door Gast »

Het orkaanseizoen is van juni-november. Qua temperatuur is er niet zo veel verschil tussen april en oktober, maar in mei kan het alweer een stuk warmer zijn.
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Beste reismaanden voor de zuidelijke staten

Bericht door Bandido »

Mijn absolute favoriete seizoen is de herfst. Dan is het echt mooi: nog prettig qua temperatuur (18-25C), maar zonnig, en lage luchtvochtigheid. De lente is ook lekker, en het is dan vaak eind februari al goed te doen, maar vanaf midden maart is het eigenlijk altijd mooi weer. En ja, juli en augustus zijn warm, maar het went wel en persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer