B1/B2 visum in België aanvragen na aanvraag in NL al ingediend

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
pvp2018
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2018, 12:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

B1/B2 visum in België aanvragen na aanvraag in NL al ingediend

Bericht door pvp2018 »

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een B1/B2 visum aanvraag in Brussel in te dienen, omdat dit sneller is, terwijl het al ingediend is in Amsterdam?
Ik kan nergens informatie vinden hierover. Ik ben gewoon bang dat het anders erg krap wordt met het visum aanvragen (interview op 1 mei, vlieg op 9 mei - ga ook een express levering doen)


alvast bedankt!
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: B1/B2 visum in België aanvragen na aanvraag in NL al ingediend

Bericht door Dakloze »

In verreweg de meeste gevallen is dat niet mogelijk. Voor zover ik weet doen alleen consulaten in Canada en Mexico aan "third country" visa, en dan alleen voor een restamp.

Bijvoorbeeld: Ravinder uit India heeft een H-1B die hij in Mumbai heeft gekregen. Hij is intussen 3 jaar in de VS en heeft z'n H-1B petitie verlengd gekregen. Omdat hij moet reizen moet z'n visum gerestamped worden. Dit kan hij doen in Mexico of Canada.

Een eerste visum wordt voor zover ik weet alleen in de country of residence afgegeven.

Mocht je het Belgische consulaat echter zo ver krijgen dat ze je interview willen doen, dan kunnen ze ook bij je bestaande DS-160.

Overigens heb je tijd zat. Als je visum wordt goedgekeurd heb je de meestal 2 of 3 dagen later in huis.
--
I route, therefore you are.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer